Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R Limited Edition


Eλαφρύτερο, ταχύτερο, δυναμικότερο. Το Honda Civic Type R Limited Edition διεκδικεί εκ νέου την κορυφή της κατηγορίας του έχοντας τις πιθανότητες με το μέρος του. Μάθετε γιατί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: SCOTT OLDHAM (CAR AND DRIVER ΗΠΑ), ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ
  • 20/12/2020

Γυρίζουμε τον χρόνο πίσω στο 2017. Τότε, το Honda Civic Type R κατέρριψε το ρεκόρ στην πίστα του Nürburgring Nordschleife για εμπροστοκίνητο hot hatch παραγωγής, σημειώνοντας χρόνο 7’:43’’.8. Περίπου δύο χρόνια έπειτα από εκείνη την ημέρα, το νέο RenaultMeganeR.S. Trophy-Rσημείωσε κατά 3,7 secταχύτερο χρόνο στην ίδια πίστα (σημ.: 7’:40’’.1). Στη Honda, είχαν μια υπόθεση να διευθετήσουν, πλέον. Και κάπου εκεί εμφανίζεται το Civic Type R Limited Edition.

Αυτό, έπρεπε να είναι το ταχύτερο Civic που κατασκευάστηκε πότε ως τώρα και το «κύκνειο άσμα» της εμπορικά επιτυχημένης δέκατης γενιάς του μοντέλου, η οποία επανασχεδιάστηκε για να είναι επίκαιρη. Ωστόσο, μην μπερδεύεστε.

Οι άνθρωποι της εταιρείας δημιούργησαν αυτή την έκδοσή του με έναν σκοπό. Να έχει την καλύτερη δυνατή συμπεριφορά εντός πίστας ώστε να ξαναποκτήσει τη φήμη του γρηγορότερου hot hatch στη λεγόμενη «Πράσινη κόλαση». Άλλωστε, εκπρόσωπος της Honda ήταν σαφής όταν δήλωσε: «Υπάρχει λόγος που κάναμε εκτεταμένες δοκιμές στοNürburgring».

Πώς μειώθηκε το βάρος

Σύμφωνα με τη Honda, οι μηχανικοί και οι οδηγοί εξέλιξής της διήνυσαν περισσότερα από 4.000 km στη γερμανική πίστα, ρυθμίζοντας κατάλληλα το σασί και το σύστημα διεύθυνσης του Civic Type R Limited Edition και μειώνοντας το βάρος του οχήματος κατά 47 kg (σημ.: σε σχέση με αυτό του Civic Type R). Αυτό, το πέτυχαν αφαιρώντας ό,τι έκριναν περιττό για την περίσταση.

Για παράδειγμα, περίπου 13 kg ηχομονωτικού υλικού από την οροφή, το πίσω μέρος, τα εμπρός φτερά και τον πίνακα οργάνων, καταργώντας επένδυση του χώρου αποσκευών, το κύκλωμα θέρμανσης του πίσω τζαμιού και τον εκεί υαλοκαθαριστήρα. Το Civic Type R Limited Edition έχει νέες αλουμινένιες ζάντες 20 ιντσών της BBS οι ζυγίζουν κατά δύο κιλά λιγότερο έκαστη, συγκριτικά με τις αντίστοιχες, ίδιας διάστασης, του Type R.

Επίσης, εξοικονομήθηκε επιπλέον βάρος χάρη στη χρήση των εκπληκτικής πρόσφυσης των ελαστικών Michelin Pilot Sport Cup 2 διάστασης 245/30 R20 –αυτά που βρίσκουμε στις Ford Mustang Shelby GT350 R και τις πιο σπορ εκδόσεις της Porsche 911. Συγκριτικά, το Civic Type R διατίθεται με Continental SportContact 6 (σημ.: στις ΗΠΑ).

Εκτός από τα παραπάνω, επαναρρυθμίστηκε το λογισμικό της κεντρικής ηλεκτρονικής μονάδας αναφορικά με το σύστημα διεύθυνσης και τον τρόπο λειτουργίας των ενεργητικών αμορτισέρ της ανάρτησης, τα οποία έχουν τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας. Όμως, τα νέα ελαστικά είναι αυτά που συμβάλλουν ουσιαστικά στις καλύτερες επιδόσεις της έκδοσης Limited Edition. Η πρόσφυσή τους είναι σημαντικά καλύτερη από αυτά που χρησιμοποιούνται στο Civic Type R.

Track attack!

Κατά τη διάρκεια των πρωϊνών δοκιμών που κάναμε στη μήκους περίπου 2,9 km πίστα «Thermal Club», στη Νότια Καλιφόρνια, το Civic Type R Limited Edition είναι ξεκάθαρα ταχύτερο από το «απλό» Type R. Αν και λόγω των αλλαγών η κατανομή βάρους σε αυτό σκόπιμα είναι μεγαλύτερη στο εμπρός μέρος του, το αυτοκίνητο σταματά με μεγαλύτερη ένταση, στρίβει πιο άμεσα και είναι πιο σταθερό στα επαναλαμβανόμενα «ζικ ζακ» για την αλλαγή κατεύθυνσης.

Η ταχύτητα με την οποία κινείσαι είναι μεγαλύτερη σε κάθε μέρος της πίστας και οι αντιδράσεις στην όποια επιθυμία του οδηγού είναι αμεσότερη, συγκριτικά. Εντούτοις, παρά τις αλλαγές στην έκδοση Limited Edition, έχει διατηρηθεί η ικανότητα του Civic Type R να συγχωρεί το λάθος σου όταν το παρακάνεις στο όριο.

Το μεγαλύτερο ποσοστό πρόσφυσης στο Civic Type R Limited Edition τού επιτρέπει μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου από τη στροφή, κάτι που σημαίνει ότι βγαίνει με περισσότερα km/h στη μεγάλη ευθεία της πίστας «Thermal Club». Ενώ το Civic Type R φτάνει στο τέρμα της έχοντας τέταρτη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και τον δείκτη του στροφόμετρου στο κόκκινο, το Limited Edition φτάνει στη γραμμή φρεναρίσματος της ευθείας –πριν την επόμενη στροφή– με πέμπτη σχέση. Κι αυτό, χωρίς να έχει γίνει η παραμικρή αλλαγή στην κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων ή στη μέγιστη ισχύ των 320 PS/6.500 rpm του δίλιτρου turbo κινητήρα.

Πέρυσι (σημ.: 2019), η Honda αναβάθμισε τα εμπρός φρένα του Civic Type R τοποθετώντας νέους πλευστούς δίσκους που έκαστος ζυγίζει κατά 1,1 kg λιγότερο από πριν, ενώ αντέχουν περισσότερο στη συνεχή και έντονη χρήση του συστήματος πέδησης. Αυτοί, ταιριάζουν απόλυτα με τα νέα ελαστικά και δεν υπάρχει η παραμικρή κόπωσή τους.

Για τις επιδόσεις

Οι ταχύτερες επιδόσεις μετρήσεων του Honda Civic Type R που σημειώσαμε στην πίστα μας ήταν 4,9 sec για την επιτάχυνση 0-60 μ.α.ώ. (σημ.: 0-97 km/h) και 13,4 sec για την επιτάχυνση από στάση στο ¼ του μιλίου (σημ.: 0-402 m). Σε αυτή τη διαδικασία, η ταχύτητα εξόδου ήταν 174 km/h.

Με το μικρότερο βάρος της έκδοσης Limited Edition και την καλύτερη πρόσφυση των ελαστικών της, αναμένουμε ακόμη καλύτερες επιδόσεις όταν τη μετρήσουμε. Θεωρούμε ότι στο 0-60 μ.α.ώ. (σημ.: 0-97 km/h), το Civic Type R Limited Edition θα είναι ταχύτερο κατά 0,1-0,2 sec, συγκριτικά. Επίσης, θα μας προκαλέσει μεγάλη έκπληξη εάν δεν σημειώσει τιμή επιτάχυνσης μεγαλύτερη από 1,03 g στη δοκιμασία του κύκλου υποστροφής, τη οποία έγραψε το Civic Type R.

Επίσης, εκτιμούμε ότι κατά την οδήγηση στον δρόμο ο θόρυβος κύλισης στο εσωτερικό θα είναι αυξημένος, καθώς έχει αφαιρεθεί από το αμάξωμα μεγάλο μέρος ηχομονωτικού υλικού. Δυστυχώς, δεν είχαμε χρόνο να οδηγήσουμε το  Civic Type R Limited Edition και εκτός πίστας για να το επιβεβαιώσουμε. Πάντως, μπορούμε να πούμε ότι η αίσθηση της ανάρτησης είναι ίδια με αυτή του Civic Type R όταν ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα «Comfort».

H Honda, θα κατασκευάσει το Civic Type R Limited Edition μόνο σε 1.020 μονάδες, από τις οποίες οι 600 προορίζονται για την αγορά των ΗΠΑ. Η τιμή πώλησής του ξεκινά από τα 44.950 δολάρια (σημ.: περίπου 36.700 ευρώ, στις ΗΠΑ), δηλαδή είναι κατά 6.500 δολάρια αυξημένη από αυτή του Civic Type R (σημ.: περίπου 5.310 ευρώ, στις ΗΠΑ).

Βεβαίως, το ποσό είναι σημαντικά μεγαλύτερο, συγκριτικά. Καθώς όλα τα αυτοκίνητα θα είναι βαμμένα στο έντονο χρώμα «Phoenix Yellow», δεν θα είναι δύσκολο να τα ξεχωρίσεις. Άλλα αναγνωριστικά στοιχεία του Civic Type R Limited Edition είναι η μαύρου χρώματος οροφή του, τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεφτών και ο αεραγωγός στο καπό, όπως και οι τροχοί.

Στο εσωτερικό του, θα υπάρχει αλουμινένια πλακέτα με την ονομασία της έκδοσης και τον αύξοντα αριθμό του αυτοκινήτου. Όσοι σκέφτεστε… πονηρά, θα πρέπει να γνωρίζετε κάτι. Η Honda έχει ανακοινώσει ότι δεν πρόκειται να διαθέσει τις συγκεκριμένες ζάντες της BBS ως εξτρά εξοπλισμό. Συνεπώς, κάποιος δεν θα μπορεί να τις τοποθετήσει στο «απλό» Civic Type R του, για να δείχνει ότι έχει ένα Limited Edition.

Η πανδημία του νέου κορωνοϊού δεν έχει επιτρέψει ως τώρα στους ανθρώπους της ιαπωνικής εταιρείας να προσπαθήσουν επίσημα να καταρρίψουν το ρεκόρ στην πίστα του Nürburgring Nordschleife, ενώ ο χειμώνας θα καθυστερήσει την επιστροφή τους εκεί. Πάντως, η Honda δηλώνει ευθαρσώς: «Μείνετε