Opel GT - Mazda CX7: Πριν, μετά και ανάμεσα


Αυτό που θα διαβάσετε δεν είναι άλλο ένα συγκριτικό. Δεν είναι καν αντιπαράθεση. Είναι μια αυτοκινητική... ενατένιση στη ζωή ενός άντρα. Θα μπορούσε να είναι και μιας γυναίκας, δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας με το καλημέρα.

  • 14/12/2008

Car and Driver

Αυτό που θα διαβάσετε δεν είναι άλλο ένα συγκριτικό. Δεν είναι καν αντιπαράθεση. Είναι μια αυτοκινητική... ενατένιση στη ζωή ενός άντρα. Θα μπορούσε να είναι και μιας γυναίκας, δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας με το καλημέρα.

O Γιάννης είναι ένα νέο παιδί που μόλις έσβησε τα 23 κεράκια του. Έχει πολύ μέλλον μπροστά του κι έχει οδηγήσει ως τώρα μερικά αυτοκίνητα που του έχουν κάνει «κλικ». Ως δείγμα δυνητικού αγοραστή είναι η χαρά όσων εταιρειών έχουν σπορ αμαξώματα, θερμές επιδόσεις, τούρμπο κινητήρες και άλλα καλούδια που κάνουν την καρδιά να χτυπά δυνατά. Γι’ αυτό κι όταν οδήγησε το Opel GT, ένα χαμόγελο αλά Τζοκόντα είχε μείνει μόνιμα στο πρόσωπό του.

Ο Βαγγέλης έκλεισε φέτος μια δεκαετία έγγαμου βίου και η οικογένεια μετρά ήδη δύο θυγατέρες. Έχει δε χωριό και μπόλικο χώμα να διανύσει. Κάποτε, στα νιάτα του, είχε οδηγήσει μερικά δυνατά αυτοκίνητα ικανών ίππων, οπότε τι να του πουν τώρα 150 ίπποι από ένα SUV 1.700 κιλών; (Ναι, δεν σας το είπαμε, SUV ήθελε η σύζυγος και ξέρετε τώρα τι γίνεται σε αυτές τις περιπτώσεις.) Με όσα λοιπόν γνωρίζει ήδη, το Mazda CX-7 είναι το αυτοκίνητο που, όπως λένε οι πολιτικοί, συνδέει το «αμαρτωλό» παρελθόν με το σίγουρο μέλλον.

Δύο άνθρωποι, δύο αυτοκίνητα. Από τη μία, η αυτοκίνηση της νιότης, του εργένη, του bon viveur, του λάτρη της οδήγησης, της γρήγορης οδήγησης κι από την άλλη, τα μεσήλικα χρόνια με ταίρι, παιδιά, λαμπραντόρ, παρκοκρέβατο και τη λατρεία για οδήγηση, για γρήγορη οδήγηση. Το πιάσατε. Έχουμε δύο αυτοκίνητα με σχεδόν ταυτόσημη ισχύ, ταυτόσημη τιμή, διόλου ταυτόσημη φιλοσοφία κι ένα βαθμό συγγένειας: την ικανότητα να εξιτάρουν. Αν θέλετε, είναι μια απάντηση σε όσους πιστεύουν ότι τα SUV δεν δίνουν χαρά και μια ένδειξη ότι η χαρά ενός σπορ αυτοκινήτου μπορεί να έχει και «μείον».

Dreaming

Πανέμορφο και δυνατό, είναι αυτό που λέμε «με δυο λέξεις πες μου τι είναι το Opel GT». Η εύκολη λύση για την Opel μετά το καταπληκτικό, αλλά πολύ ακριβό, αλουμινένιο, made by Lotus, Speedster. Λέμε εύκολη, μιας και η GM διαμέσου της Pontiac έβαλε το χεράκι της προκειμένου η Opel να αποκτήσει εύκολα και φτηνά ένα αξιόλογο πάτωμα. Σχεδιασμένο στα πρότυπα της Opel, δείχνει σαν γνήσιο supercar με το αλά Ferrari άνοιγμα του καπό του, τους γυμνούς θόλους των τροχών, αλλά σε ξενερώνει όταν δεις μόλις τέσσερις κυλίνδρους σε ένα χώρο που άνετα χωράει 6κύλινδρο σε σειρά ή V8. Α, λέει και Ecotec, για να μην ξεχνιόμαστε, ενώ η απομίμηση εισαγωγών αέρα στο καπό και τα ψεύτικα vents στους θόλους επαναφέρουν τα πράγματα σε πιο γήινες διαστάσεις. Βέβαια, κανένα παράπονο ούτε στα χαρτιά, ούτε και στην πράξη, αφού τα δύο λίτρα με τούρμπο αποδίδουν 264 ίππους. Μπαίνεις μέσα, βολεύεσαι όπως μπορείς και διαπιστώνεις ότι η αντιληπτή ποιότητα είναι επιπέδου... Caterham. Τιμόνι, ένα ηχοσύστημα (που με ανοιχτή κουκούλα δεν φαίνεται), κλιματισμός και... τέλος. Το τεράστιο τούνελ μετάδοσης στον πίσω άξονα δεν αφήνει χώρο ούτε για ψιλά, ούτε για κινητό, ούτε για ποτηροθήκες. Αυτό από μια άποψη είναι καλό. Θέλεις τώρα να ανοίξεις την παχιά υφασμάτινη κουκούλα και πρέπει να κάνεις μερικές... οπλασκήσεις πριν το GT γίνει αυτό που όλοι ποθούν: ένα ανοιχτό roadster. Γυρίζεις το κλειδί και ο θόρυβος είναι έντονος (με κλειστή την κουκούλα μάλιστα θαρρείς ότι το αυτοκίνητο είναι κεντρομήχανο). Τι έχουμε εδώ; Πολυόργανο για την πλήρωση του τούρμπο, την ένδειξη απενεργοποίησης των ηλεκτρονικών μαζί με το πολλά υποσχόμενο Competitive Mode. Ωραία φαίνονται όλα αυτά. Ας ξεκινήσουμε. Το GT οδηγείται ακριβώς όπως πρέπει για το μέγεθός του. Δεν είναι υπόδειγμα ζυγίσματος με το μεγάλο του εμπρός πρόβολο, αλλά έχει ωραίο τραχύ γκάζι που αποδίδεται αβίαστα μέχρι τις 6.500 σ.α.λ. Σε προκαλεί να το πιέσεις, αλλά χωρίς τα ηλεκτρονικά οι ίπποι... δυστροπούν και θέλει ένα βαθμό ετοιμότητας και εμπειρίας. Με αυτό στο μυαλό μπορείς να απολαύσεις ωραία ειδυλλιακά τοπία εμπρός σου, από τα... πλαϊνά παράθυρα, αρκεί να είσαι ανεκτικός όταν πέφτεις σε λακκούβες, καθώς οι στρεβλώσεις είναι εκεί, το ίδιο και κάποιοι τριγμοί. Στον ανοιχτό δρόμο σού τα δίνει όλα, στις καμπές όμως κρατά κάτι για τον εαυτό του, κάτι που πρέπει να μοχθήσεις για να το κερδίσεις. Αυτό που εισπράττεις είναι μια γενικότερη αίσθηση ότι έχοντας ένα Opel GT κάνεις κάθε μέρα ένα δώρο στον εαυτό σου κι όχι στους δίπλα σου.

Οι δίπλα σου έχουν ανάγκη από χώρους για ψιλά, κινητό και ποτηροθήκες και πολλά άλλα, για τα οποία προσφέρει χώρους αφειδώς το CX-7. Βλέποντάς το και μόνο καταλαβαίνεις ότι κάτι γίνεται με δαύτο. Και γίνονται πολλά και ωραία. Γιατί στο γνήσιο ιαπωνικό ημίψηλο αμάξωμα έχει μπει η τεχνολογία του Mazda 6 MPS με κεντρικό, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, πίσω μηχανικό μπλοκέ διαφορικό κι έναν κινητήρα 2,3 λίτρων 260 ίππων. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι το CX-7 διαθέτει τρομερή σχεδίαση για SUV, με ποιότητα, φινίρισμα, εργονομία, χώρους και εξοπλισμό που το Opel και αρκετός ανταγωνισμός ούτε έχει δει στον ύπνο του. Οι χώροι είναι τεράστιοι για όλους και για τις αποσκευές τους, πράγμα που πιθανόν να αρέσει και σε έναν outdoor εργένη. Κάθεσαι αναπαυτικά, χαμηλά, με καλή στήριξη, βάζεις εμπρός και... τίποτα. Η ηχομόνωση είναι υπεράνω κριτικής. Στα πρώτα μέτρα δεν καταλαβαίνεις τι πρόκειται να συμβεί. Κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. το αυτοκίνητο είναι... ανύπαρκτο, ροπιάζει πάνω από τις 2.000, στις 2.500 σ.α.λ είναι ετοιμοπόλεμο και στις 3.000 κάνει το «μπαμ». Στρίβει όπως έρχεται, με «όσα». Δεν σε τρομάζει ποτέ και πουθενά με ακρίβεια χειρισμών και ευκολία χάραξης πορείας μοναδική για SUV. Τιμόνι, φρένα, δύναμη αλλά και τρελή κατανάλωση, αν το παρακάνουμε. Από στάση, βέβαια, το γονατίζει η εμπλοκή της τετρακίνησης, αλλά οι ρεπρίζ είναι απλώς... αλλού και κάνουν το CX-7 την... Cayenne του φτωχού. Στο χώμα μη φανταστείτε ότι πάει πίσω. Απλώς, κάτι τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, κάτι η σχετικά χαμηλή απόσταση του πατώματος από το έδαφος και μπορεί να μην τη βγάλετε «καθαρή» σε «βρόμικο» ανάγλυφο. Αλλά ειλικρινά, αν θέλετε κάτι πολύ off-road, διαβάστε τη δοκιμή του νέου Suzuki Grand Vitara σε άλλες σελίδες του τεύχους.

Χαμογελάστε

Η Ελλάδα είναι χώρα για SUV και roadsters. Ως single το Opel GT είναι από τα αυτοκίνητα που μάλλον θα αναπολείς όταν παντρευτείς, αλλά τότε θα έχεις το CX-7, που δεν θα σε προδώσει ποτέ και πουθενά. Αν σας σηκώνει η τσέπη σας, πάρτε και τα δύο. Τελικά και τα δύο είναι πληρέστατα σε αποτίμηση δύναμης, ελέγχου και αίσθησης στα μεσοχαμηλά τιμολογιακά κλιμάκια. Με 37.000 ευρώ το Opel GT, είναι ό,τι πλησιέστερο σε supercar, κι ας του λείπουν γι’ αυτό καμιά τριανταριά ίπποι για συγκλονιστικές επιδόσεις, καθόσον οι «μπάντες» δεν είναι ποτέ αρκετές.

Από την άλλη, το CX-7 κάνει σχεδόν τα πάντα χωρίς να στοιχίζει τα πάντα. Με επίσης 37.000 ευρώ αγοράζετε ένα ιαπωνικό bullet train που οδηγείται με την απλότητα ενός Mazda 3, έχει ποιότητα κορυφαίου επιπέδου, χώρους και δυνατότητες κίνησης εντός κυρίως δρόμου, που ειλικρινά ελέω χαρακτήρα δεν περιμέναμε. Ο νέος είναι ωραίος λοιπόν αλλά κι ο παλιός είναι αλλιώς, οπότε ο Γιάννης κι ο Βαγγέλης χρειάζονται μόλις πέντε δευτερόλεπτα για να τους καρφωθεί το χαμόγελο της Τζοκόντα, χωρίς να νιώσουν ότι τους λείπει τίποτε από τα καθημερινά αυτοκινητικά τους όνειρα.

ΥΓ. Τα πρόσωπα που αναφέρονται δεν είναι φανταστικά και οποιαδήποτε ομοιότητα δεν είναι συμπτωματική.

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

OPEL GT - MAZDA CX7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ // 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ // 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ // ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΑΜΗΚΗΣ // ΕΜΠΡΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (Κ.ΕΚ.) // 1.998 // 2.261

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [KW (PS)/Σ.Α.Λ.] // 194 (264)/5.300 // 191 ( 260 )/5.500

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (NM/Σ.Α.Λ.) // 353/2.000 // 380/3.000

ΚΙΒΩΤΙΟ // ΜΗΧΑΝΙΚΟ 5 ΣΧΕΣΕΩΝ // Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ // ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ, // Γονατα MacPherson

ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ με ψαλιδια βασης, αντιστρεπτικη ραβδος

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ // ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ, // Πολλαπλων συνδέσμων, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ

YΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ // ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΜΗΧΑΝΙΚΗ // Υδραυλική

ΦΡΕΝΑ

(ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) // ΑΕΡ. ΔΙΣΚΟΙ/ ΔΙΣΚΟΙ // Αεριζ. Δισκοι/Αεριζ. Δισκοι

EΛΑΣΤΙΚΑ

TΥΠΟΣ // GOODYEAR EAGLE F1 // Bridjestone Dueler H/P Sport

ΔΙΑΣΤΑΣΗ // 245/45-R18 // 235/60 R18

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΎ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ) // 4.100X1.833X1.274 // 4.675x1.870x1.645

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (ΛΙΤΡΑ) // 157 // 455

ΒΑΡΟΣ (ΚΙΛΑ) // 1.185 // 1.695

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (ΧΛΜ./ΩΡΑ) // 229 // 210

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (ΔΕΥΤ.)

0-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 4,8 // 5,1

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 7,0 // 7,6

0-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 9,1 // 10,2

0-400 ΜΕΤΡΑ // 14,8 // 15,3

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (ΔΕΥΤ.)

MΕ 3η

50-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 3,0 // 3,4

MΕ 4η

70-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 4,4 // 4,4

MΕ 5η

80-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 9,5 // 8,6

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (ΜΕΤΡΑ)

50-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 10,0 // 10,1

90-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 33,4 // 32,7

120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 58,9 // 58,0

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΛΙΤΡΑ/100 ΧΛΜ.)

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ/ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ // 13,2/9,2 // 17,1/10,2

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (ΛΙΤΡΑ) // 52 // 69

ΘΟΡΥΒΟΣ (DBA)

ΜΕ 50 ΧΛΜ./ΩΡΑ (3η) // 63 // 56

ΜΕ 90 ΧΛΜ./ΩΡΑ (4η) // 67 // 61

ΜΕ 120 ΧΛΜ./ΩΡΑ (5η) // 71 // 66

ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚ. ΔΟΚΙΜΗΣ // €38.250 // €36.490

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ // €37.000 // €36.240

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

OPEL GT: ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΑ ΣΤΟ ΜΑΡΣΠΙΕ, ΤΙΜΟΝΙ ΜΕ ΔΕΡΜΑΤΙΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ, ΣΑΛΟΝΙ ΜΕ ΥΦΑΣΜΑΤΙΝΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ebony, ΖΑΝΤΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ, ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ΟΜΙΧΛΗΣ, ESP, ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ (LSD), ΣΠΟΡ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ABS, immobilizer, ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟΙ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΚΑΘΡΦΤΕΣ, ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ, ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΛΕΙΔΩΜΑ ΘΥΡΩΝ ΜΕ ΤΗΛΕΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΟ, ΑΕΡΟΣΑΚΟΣ ΟΔΗΓΟΥ-ΣΥΝΟΔΗΓΟΥ, ΠΙΣΩ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΜΕ ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΖΑΜΙ, cruise control, air-condition, ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ, radio-CD MP3, ΕΞΙ ΗΧΕΙΑ, ΚΙΤ ΑΠΙΔΙΟΡΘΩΣΗΣ ΕΛΑΣΤΙΚΟΥ.

MAZDA CX-7: ABS , ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΥΣΤΑΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ, ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ ΟΔΗΓΟΥ-ΣΥΝΟΔΗΓΟΥ, ΠΛΕΥΡΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΡΟΦΗΣ, ΦΩΤΑ Xenon, ΑΥΤΟΜΑΤΟ A/C, ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΟΙ ΕΞ. ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ, ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ, ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ΟΜΙΧΛΗΣ, ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ, ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΟΔΗΓΟΥ-ΣΥΝΟΓΗΔΟΥ, Immobiliser, ΖΑΝΤΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ, 4 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ, ΔΕΡΜΑΤΙΝΟ ΣΑΛΟΝΙ, keyless entry, cruise control, ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ BOSE ME CD Changer, ΦΙΜΕ ΠΙΣΩ ΤΖΑΜΙΑ, ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΚΑΘΙΣΜΑΤΟΣ ΟΔΗΓΟΥ.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΔΟΚΙΜΗΣ

OPEL GT: ΔΕΡΜΑΤΙΝΟ ΣΑΛΟΝΙ (ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΠΑΦΗΣ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ) Cobalt red/ebony, radio-CDC MP3, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΧΕΙΩΝ.

MAZDA CX-7: ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ ΧΡΩΜΑ: 650

ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑ ΤΟ...

...OPEL GT ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΔΙΑΡΚΩΣ ΜΕ ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΣΤΑ ΧΕΙΛΗ! Β.Π.

...ΜAZDA CX-7 ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΕΧΕΙ ΟΛΑ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΕΙ. Β.Π.

ΔΕΝ ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑ ΤΟ...

... OPEL GT ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΙ ΑΡΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΛΜΗ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ! Β.Π.