Special Drive: Δοκιμάζουμε BMW M3 Competition και Ribco Venom 44. Πύραυλοι εδάφους-επιφανείας!


H νέα BMW M3 Competition και το Ribco Venom 44 είναι δύο ιδιαίτερες κατασκευές. Ποτέ δεν μπορούν να ταξιδέψουν μαζί, αλλά και τα δύο είναι σχεδιασμένα και κατασκευασμένα ώστε να προσφέρουν ευχαρίστηση σε αυτούς που έχουν την τύχη να βρίσκονται μέσα σε αυτά.

  • KEIMENO: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ, RIBCO
  • 26/9/2021

Μπορούν να πλησιάσουν το ένα το άλλο, αλλά το φυσικό περιβάλλον του ενός ξεκινάει εκεί όπου τελειώνει το φυσικό περιβάλλον του άλλου. Εκεί που τελειώνει η άσφαλτος σταματά η ευχαρίστηση με τη Μ3 Competition και εκεί που ξεκινά η θάλασσα ξεκινά η ευχαρίστηση με το Venom 44. Ωστόσο, έχουν πολλά κοινά στοιχεία. Τα φέραμε κοντά, γιατί θελήσαμε να κάνουμε ένα διαφορετικό θέμα στο τεύχος Αυγούστου. Τώρα που βρισκόμαστε σε μια παραλία, χαλαροί και ονειρευόμαστε. Το μυαλό μας πάει σε κατασκευές που μπορούν να μας δώσουν χαρά. Τι πιο ωραίο, λοιπόν, να ξεκινήσεις με τη Μ3 Competition με την παρέα σου και να συνεχίσεις με μια βόλτα στα υπέροχα νησιά της χώρας μας με το Venom 44 και στον γυρισμό το αντίστροφο! Δύο κατασκευές, λοιπόν, που η μία δίνει τη σκυτάλη στην άλλη και πάμε να εξηγήσουμε αρχικά τα μυστικά της επιτυχίας τους και στη συνέχεια την εμπειρία μαζί τους.

BMWM3 Competition

H M3 Competition είναι η 4θυρη εκδοχή της M4 Competition στο ίδιο concept. Σε σχέση με τη M4 Competition είναι 40mm πιο ψηλή, 16 mm πιο φαρδιά, έχει 2 πόρτες παραπάνω, 5 kg μεγαλύτερο βάρος και 40 lt. μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Τεχνικά είναι όμοια με τη M4 Competition, πράγμα που σημαίνει ίδιος κινητήρας με 510 άλογα, ίδια μετάδοση, ίδια ανάρτηση, αλλά και ενισχύσεις στο πλαίσιο. Αυτό συνεπάγεται και ίδιες επιδόσεις, με 0-100 km/h σε 3,9 sec. και 0-200 σε 12,5 sec! Τα νούμερα σοκάρουν και είναι φανερό πως η BMW ανεβάζει πολύ τον πήχη. Το «μικρό» sedan στην γκάμα Μ είναι πλέον ένα όπλο με επιδόσεις που θυμίζουν supercar.

Παρά τη μεγάλη σχεδιαστική ομοιότητα, η Μ3 καταφέρνει να έχει τη δική της προσωπικότητα. Δείχνει να έχει περισσότερο όγκο με τις μεγαλύτερες πλευρικές επιφάνειες, αλλά και τα πίσω φουσκωμένα φτερά. Αυτός, μάλιστα, ο παραπανίσιος όγκος κάνει και τη μεγάλη εμπρός μάσκα να δείχνει πιο ταιριαστή απ΄ ό,τι στην περισσότερο λεπτόρρευστη σιλουέτα της Μ4. Το πιο πρακτικό αμάξωμα είναι βέβαιον ότι θα βολέψει εκείνους που έχουν οικογενειακές υποχρεώσεις, με τις δύο παραπάνω πόρτες να κάνουν την πρόσβαση στο πίσω μέρος πολύ πιο εύκολη.

Η Μ3 Competition της δοκιμής μας, όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες εκτός των «τυπικών» εξτρά, ήταν εφοδιασμένη και με καλούδια του τμήματος Μ Performance. Κάνουν την εμφάνιση του μοντέλου λιγότερο διακριτική με μια πιο αγωνιστική διάθεση. Στο εμπρός τμήμα ξεχωρίζουν το splitter και τα ανθρακονημάτινα Aero Flicks, στο πλάι τα carbon air breathers και οι ανθρακονημάτινες πλαϊνές ποδιές και στο πίσω τμήμα τα ανθρακονημάτινα φτεράκια (winglets) και η πίσω αεροτομή M Performance, επίσης από carbon, προσθέτουν τις τελικές πινελιές στη συνολική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Οι λωρίδες στο πλάι μάλλον είναι υπερβολικές για χρήση στον δρόμο, ωστόσο στοιχεία όπως η αεροτομή και οι πλαϊνές ποδιές μάς άρεσαν. Δεν θα μπορούσαμε, ωστόσο, να μην κάνουμε ειδική μνεία στις σφυρήλατες ζάντες της Μ Performance. Τρομερό σχέδιο και λεπτομέρεια σε τροχούς που, όπως σχολίασε ο φωτογράφος μας Γ. Κούτος, έχουν μια μοναδική «τρισδιάστατη» αρχιτεκτονική! Σε κάθε περίπτωση, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο «μας παρουσιάζει» σχεδόν όλα τα διαθέσιμα εξτρά και είναι θέμα προσωπικής επιλογής του αγοραστή αν θα τα επιλέξει, κάνοντας τη Μ3 πιο προκλητική.

Στο εσωτερικό της συγκεκριμένης Μ3 οι χρωματικές επιλογές είναι πάλι κάπως ιδιαίτερες! Το μαύρο δέρμα συνδυάζεται με μπλε, αλλά και πράσινες πινελιές συνθέτοντας ένα σπορ, νεανικό, αλλά και κάπως πιο «πιπεράτο» σύνολο για τα γούστα μας. Ίσως είμαστε κάπως συντηρητικοί, αλλά μάλλον θα προτιμούσαμε πιο γήινα και λιγότερα χρώματα στην καμπίνα. Από εκεί και πέρα, η ποιότητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι κορυφαίες θυμίζοντας μια σύγχρονη λιμουζίνα. Η μυρωδιά και η απτή αίσθηση του δέρματος αποτελούν ευχαρίστηση για την όραση, την αφή και την όσφρηση! Είναι βέβαιον πως η νέα Μ3 μπορεί να παίξει με άνεση τον ρόλο μιας πολυτελούς κατασκευής που θα σε μεταφέρει με άνεση στο Venom 44!

Τα εμπρός bucket καθίσματα, που ανήκουν στον extra εξοπλισμό, αποτελούν ένα σύγχρονο έργο τέχνης. Μπορείς για ώρες να χαζεύεις την ύφανση στα ανθρακονήματα της ξώπλατης περιβολή τους. Ο υπεύθυνος εκθεμάτων του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στη Νέα Υόρκη θα πρέπει να κάνει χώρο για τα καθίσματα της Μ3! Πέρα από τη σχεδίαση αποδεικνύονται εξαιρετικά σε στήριξη και άνετα στην πολύωρη χρήση. Ωστόσο, είναι κάπως άβολα στη διαδικασία εισόδου-εξόδου. Μια ηλεκτρική λειτουργία, που θα ανασήκωνε ελαφρά το τιμόνι ή που θα πήγαινε το κάθισμα λίγα εκατοστά πίσω, λογικά θα έλυνε το πρόβλημα.

Venom 44

Τα σκάφη είναι ένας εντελώς άλλος κόσμος. Το μεγάλο μήκος, που στα αυτοκίνητα δεν είναι απαραίτητα καλό, αυξάνει τις ικανότητες στον κακό καιρό. Έτσι, στα δύο οχήματα της παρουσίασής μας, εκτός από την ευχαρίστηση που προσφέρουν οι δύο κατασκευές όταν κινείσαι γρήγορα, τεχνικά οι ομοιότητες μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού! Η μεγαλύτερη ομοιότητα είναι πως το Venom 44, όπως και η Μ3, έχει Carbon οροφή!

Στη Μ3 τα ανθρακονήματα είναι ορατά, ενώ στο Venom 44 όλο το κομμάτι που καλύπτει την κονσόλα και τις δύο σειρές καθισμάτων είναι από ανθρακονήματα, με τη διαφορά πως εδώ είναι βαμμένο σε μαύρη ματ απόχρωση. Πρόκειται για ένα έργο τέχνης και μια ιδιαίτερη κατασκευή που δεν συναντάς εύκολα σε σκάφη. Εκτός από την αυξημένη ακαμψία, είναι ελαφρύτερο από ένα αντίστοιχο ανοξείδωτο, ενώ μειώνει και το κέντρο βάρους. Επίσης, και οι δύο κατασκευές «αναπνέουν» όταν γεμίζεις τα ρεζερβουάρ του με αμόλυβδη βενζίνη. Σε μια εποχή που η υβριδική και ηλεκτρική τεχνολογία κατακλύζουν την αγορά, οι δύο αυτές κατασκευές αποδεικνύουν πως οι βενζινοκινητήρες δεν έχουν πεθάνει.

Στην περίπτωση του σκάφους, έχουμε τρεις κινητήρες καθένας από τους οποίους έχει κυβισμό 4,6 lt., 8 κυλίνδρους σε διάταξη V και έναν κομπρέσορα που φροντίζει ώστε η απόδοση να φτάσει στα 450 άλογα! Ο κινητήρας της Mercury Racing κρύβει μέσα του την τεράστια εμπειρία της μάρκας σε αγώνες και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι ζυγίζει μόλις 312 κιλά, προσδίδοντας κορυφαία αναλογία κιλών/ίππων. Το χαμηλό βάρος είναι σημαντικό, αν αναλογιστούμε ότι έχουμε τρεις κινητήρες με συνολικό βάρος που πλησιάζει τον έναν τόνο, κρεμασμένους στην άκρη του σκάφους.

Καρδιά ενός καλού σκάφους είναι πάντα η γάστρα. Εκεί κρύβεται η εμπειρία μιας εταιρείας, καθώς και των ναυπηγών που συνεργάζονται μαζί της. Πρόκειται για μια κατασκευή σχεδόν 13 μέτρων με τρία step που καταλήγει σε ένα μεγάλο μπρακέτο, όπου και τοποθετούνται οι τρεις κινητήρες. Η γάστρα φροντίζει ώστε το σκάφος να είναι απόλυτα σταθερό ακόμα και σε ταχύτητες που ξεπερνούν του 70 κόμβους (130 Km/h), να έχει χαμηλή κατανάλωση, αλλά και να είναι αξιόπλοο όταν ο καιρός δεν είναι καλός. Το μεγαλύτερο τμήμα του σκάφους είναι κατασκευασμένο από πολυεστέρα, ενώ περιμετρικά υπάρχει ένα ευμέγεθες μπαλόνι από άριστης ποιότητας ύφασμα που εγγυάται τη σταθερότητα στατικά και το αβύθιστο της κατασκευής. Ολόκληρη η κατασκευή (πέραν των κινητήρων και των ηλεκτρονικών) γίνεται στο χέρι και μάλιστα στην Ελλάδα! Καλά διαβάσετε. Αυτό το «θηρίο» φτιάχνεται στη χώρα μας και στέκεται με αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό, σε όποιο μέρος του πλανήτη κι αν έχει βρεθεί. Από τη μακρινή Αυστραλία μέχρι το Μονακό και τη γειτονική Ιταλία, χώρα με μεγάλη παράδοση στα σκάφη, το Venom 44 κερδίζει τις εντυπώσεις με τη σχεδίασή του, το φινίρισμα και την προσοχή στη λεπτομέρεια και την απόδοση στο νερό.

Το ντεκ του καταφέρνει να συνδυάζει την ευρυχωρία με την πρακτικότητα. Οι δύο μεγάλες ξαπλώστρες πλώρα και πρίμα κρύβουν από κάτω δύο μεγάλους χώρους, διαμορφωμένους σε καμπίνες όπου 2 2 άτομα μπορούν να κοιμηθούν. Η μεγάλη κονσόλα κρύβει μέσα της ένα εξαιρετικά ευρύχωρο WC, ενώ κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων κρύβεται ένα μεγάλο ψυγείο, καθώς και νιπτήρας. Για τους φίλους του καφέ υπάρχει και μηχανή Espresso που δουλεύει με ρεύμα 220V!

Στην πράξη

Φέρνεις την Μ3 στη ζωή με το πάτημα ενός μπουτόν στην κεντρική κονσόλα και ο εξακύλινδρος σε σειρά κάνει αμέσως φανερές τις άγριες διαθέσεις του. Από τη στιγμή που το σκάφος βρίσκεται στην Ανάβυσσο, διαλέγεις την παραλιακή διαδρομή από Σούνιο. Μια υπέροχη διαδρομή με ένα αυτοκίνητο που σε γεμίζει ένταση και συναισθήματα, αν το θελήσεις! Βιδωμένος στο εξαιρετικό κάθισμα αρχίζεις να «κτίζεις» ρυθμό. Η εικόνα είναι παρόμοια με εκείνην της Μ4. Το πλαίσιο είναι εντυπωσιακά άκαμπτο και στιβαρό.

Η ανάρτηση σφιχτή, αλλά χωρίς να ταλαιπωρεί, δένει άψογα με το υπόλοιπο σύνολο που, εκτός των άλλων, δείχνει εξαιρετικά ζυγισμένο. Όπως και στη Μ4 έτσι και εδώ εντυπωσιάζεσαι με το εξαιρετικά πειθήνιο εμπρός σύστημα. Σε συνδυασμό με τα φαρδιά εμπρός ελαστικά, το φαινόμενο της υποστροφής, στα χέρια μας, δεν εμφανίστηκε ποτέ. Είναι πολύ σημαντικό, ειδικά σε δημόσιο δρόμο, να εμπιστεύεσαι στην είσοδο της στροφής το μπροστινό τού αυτοκινήτου. Από εκεί και πέρα, ο ρυθμός αλλά και οι γωνίες του αμαξώματος εξαρτώνται από τον οδηγό. Ο κινητήρας, ειδικά πάνω από τις 3000 rpm και μέχρι το όριο περιστροφής, έχει εντυπωσιακή απόδοση. Γραμμικός και με τεράστια αποθέματα ροπής, νομίζεις ότι έχει τα διπλάσια κυβικά από αυτά που ανακοινώνει ο κατασκευαστής! Πριν λίγα χρόνια ένας τέτοιος κινητήρας θα κινούσε με αξιώσεις ένα supercar. Έχει, για παράδειγμα, αρκετά περισσότερη ροπή από μια Ferrari 458 (540 Nm), ένα supercar του οποίου ο κινητήρας πήρε 4 φορές βραβείο ως ο κινητήρας της χρονιάς! Στα ανοιχτά κομμάτια προς Λαύριο σε γεμίζει εμπιστοσύνη και χωρίς πολύ κόπο κινείσαι γρήγορα. Σε κάθε πάτημα του γκαζιού γελάς με τον τρόπο που ακαριαία επιταχύνει. Το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων μπορεί να μην είναι τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπολείπεται σε ταχύτητα αντίδρασης, ενώ παραμένει ομαλό στις αλλαγές.

Στις στροφές από το Σούνιο με κατεύθυνση προς Ανάβυσσο έχουμε τη θάλασσα αριστερά με τη φιδίσια διαδρομή να απλώνεται μπροστά μας. Δικαίως θεωρείται από πολλούς μία από τις καλύτερες διαδρομές στην Ευρώπη. Η Μ3 και εδώ δείχνει στο στοιχείο της. Εξαιρετική πρόσφυση και αμεσότητα, σε ένα σύνολο που σε ξεγελάει, μιας και μαζεύει περισσότερα χιλιόμετρα απ’ όσα φαντάζεσαι. Πλαίσιο, φρένα, ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, μαζί με τον κινητήρα, βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο. Με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα, έχεις μια μεγάλη ασπίδα προστασίας από την υπερστροφή. Με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα θέλει προσεκτική διαχείριση του γκαζιού. Πρέπει το μυαλό να δουλεύει με ακρίβεια, μιας και τα 650 Nm ροπής δεν αστειεύονται. Οι αντιδράσεις είναι προοδευτικές, αλλά το γρήγορο σύστημα διεύθυνσης απαιτεί μετρημένες και σωστές κινήσεις. Όλα συμβαίνουν ταχύτερα σε σύγκριση με μια παλαιότερη γενιά Μ3, απόρροια του καλύτερου grip, αλλά και της δύναμης. Θα λέγαμε ότι σε σύγκριση με το παρελθόν αυτή η Μ3 δίνει μια μεγαλύτερη έμφαση στην αποτελεσματικότητα απ’ ό,τι στο παιχνίδι.

Στη θάλασσα

Πριν το καταλάβουμε, έχουμε φτάσει στην Ανάβυσσο και έρχεται η ώρα του σκάφους. Στο Venom 44, δεδομένου ότι έχουμε τρεις κινητήρες, πρέπει σειριακά να τους φέρεις στη ζωή και είναι μια απολαυστική διαδικασία να ακούς τρεις φορές επαναλαμβανόμενα το μιζάρισμα σε έναν δυνατό και με πολλά κυβικά V8. Η θέση οδήγησης μοιάζει με εκείνην ενός αυτοκινήτου, μιας και στο Venom 44 πέρα από το ταμπλώ υπάρχει μια όμορφη κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το χειριστήριο των μηχανών, κάτι που δεν συναντάς συχνά σε σκάφη. Βρίσκεσαι σε κάτι μεγάλο που, όμως, γρήγορα αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο.

Το ηλεκτρουδραυλικό σύστημα διεύθυνσης, σε συνδυασμό με τα μαλακά χειριστήρια κινητήρων, κάνουν τον χειρισμό παιχνιδάκι. Οι τρεις κινητήρες γουργουρίζουν και, πριν το καταλάβεις, έχει πλανάρει. Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα, τα γρήγορα σκάφη συνήθως δεν αποδίδουν καλά στις χαμηλές ταχύτητες. Το νερό έχει τους δικούς του κανόνες και θα χρειαζόμαστε πολλές σελίδες για να το αναλύσουμε. Το Venom 44 καταφέρνει, λοιπόν, μοναδικά να συνδυάζει τους δύο κόσμους. Γρήγορα διαπιστώνεις πως με την άνεση που μπορεί να ταξιδεύει με 20 κόμβους (37 km/h) σε κάποιον δύσκολο καιρό με την ίδια άνεση και ευκολία μπορεί να κινείται σταθερά με την τελική του, που φτάνει τους 72 κόμβους (133 km/h) σε μια καλή θάλασσα. Η αίσθηση είναι μοναδική. Ακούς τους τρεις θηριώδεις κινητήρες να δουλεύουν κοντά στο όριο των 6400 rpm και το Venom 44 ακλόνητο να καταπίνει τις αποστάσεις. Η σταθερότητα είναι εξαιρετική, λες και το Venom 44 έχει αεροδυναμικά βοηθήματα που το κρατάνε μόνιμα σε επαφή με το νερό. Οι θαλάσσιες αποστάσεις ξαφνικά δείχνουν μικρότερες και οι προορισμοί έρχονται πιο κοντά. Ακόμα και κάποιος χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία μπορεί να οδηγήσει γρήγορα το Venom 44, ωστόσο χρειάζεται σύνεση, μιας και μιλάμε για πολύ υψηλό ρυθμό στη θάλασσα, άσχετα αν η άριστη προστασία πίσω από το T-Top κρύβει καλά τη μεγάλη ταχύτητα. Τα εύσημα πρέπει να δοθούν στη γάστρα, στους κινητήρες, αλλά και στο σωστό πάντρεμα των δύο αυτών βασικών στοιχείων.

Από την άλλη, όταν η θάλασσα αγριέψει, χρησιμοποιεί τον όγκο και το βάρος του, ανοίγοντας δρόμο ανάμεσα στα κύματα. Το αίσθημα ασφάλειας είναι και σε τέτοιες καταστάσεις πολύ μεγάλο δίνοντάς σου την ευκαιρία να πας στον προορισμό σου, ακόμα και όταν οι συνθήκες δεν είναι καλές. Σε μια παραλία, οι μεγάλοι χώροι επιτρέπουν στους επιβάτες να ευχαριστηθούν υψηλές ανέσεις, αλλά και ευκολίες που θυμίζουν περισσότερο ακριβό κότερο. Αν θα έπρεπε να παρομοιάσουμε το Venom 44 με κάποιο αυτοκίνητο, τότε αυτό θα ήταν μάλλον ένα Audi RS6 μιας και με μεγάλη ευκολία μπορεί να κινηθεί ταχύτατα χωρίς να απαιτεί από τον οδηγό υψηλές ικανότητες. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πως η Μ3 και το Venom 44 αποτελούν ένα μαγικό πακέτο, στο οποίο οδηγικά το ένα συμπληρώνει το άλλο.

Δύο διαφορετικοί υπέροχοι κόσμοι

Μια μέρα με αυτές τις δύο κατασκευές, καλοκαίρι στην Ελλάδα, δείχνει σαν το τέλειο όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Από τη μία, η μπριόζα Μ3 Competition με την εξωστρεφή αμφίεση της M Performance που έχει την ικανότητα με τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα να σε φέρει στα όριά σου και να δοκιμάσει τις ικανότητες σου ή να μεταφέρει γρήγορα εσένα και άλλους τέσσερις με τα ηλεκτρονικά ενεργοποιημένα. Από την άλλη, το Venom 44 κάνει τις αποστάσεις στη θάλασσα να δείχνουν αστείες με υψηλή ταχύτητα στο ταξίδι, αλλά και πολύ έντονο αίσθημα ασφάλειας, μιας και αυτό κάνει όλη τη δουλειά για εσένα. Όσο υπάρχουν ακόμα τέτοιες κατασκευές στον πλανήτη, μπορούμε να είμαστε χαρούμενοι.

TECH INFO

BMW M3 COMPETITION 2021

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 6 ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ, ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO. ΚΥΒΙΣΜΟΣ 2.993 cc. ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΜΟΛΥΒΔΗ ΒΕΝΖΙΝΗ. ΙΣΧΥΣ 510 PS/6.250 rpm. ΡΟΠΗ 650 Nm/2.750-5.500 rpm. ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ. ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ. ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ/xΠxΥ) 4.794x1.903x1.433 mm. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.857 mm. ΠΟΡΤΜΠΑΓΚΑΖ 480 L. ΒΑΡΟΣ 1.730 kg. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/0-100 km/h 3,9 sec. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ 290 km/h. ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΜΕΙΚΤΗ/ΔΟΚΙΜΗΣ 10,2 L/16,5 L/100 km. CO2 229 g/km. ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ 126.650 €. ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ 503,8 €.

RIBCO VENOM 44

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ/ ΤΥΠΟΣ 3 x MERCURY RACING 450 R, V8. ΚΥΒΙΣΜΟΣ 4600 cc. ΚΑΥΣΙΜΟ ΑΜΟΛΥΒΔΗ ΒΕΝΖΙΝΗ. ΙΣΧΥΣ 3x450 PS/5.800-6.400 rpm. ΒΑΡΟΣ 6.000 kg. ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ KNOTS/km/h 72/133.