Suzuki S-Cross 2020: Δοκιμάζουμε την υβριδική και τετρακίνητη έκδοση των 129 PS


Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗΠΙΑΣ ΥΒΡΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΣΤΟ SUZUKI SX4 S-CROSS ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΡΟΣΙΤΟ ΑΛΛΑ ΗΤΑΝ Η ΑΦΟΡΜΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΚΑΙΡΙΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ. ΟΠΩΣ Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 22/8/2020

Η παρουσίαση του S-Cross σήμανε την ένταξη στην γκάμα της Suzuki ενός νέου μοντέλου το οποίο θα ήταν μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το Vitara και θα έφερνε την ιαπωνική εταιρεία μεταξύ αυτών που αντιπροσωπεύονταν στην crossover κατηγορία. Πριν από επτά χρόνια (2013), όταν το πρωτοείδαμε, δεν θεωρήθηκε απλώς η συνέχεια του SX-4 αλλά ένα καινούργιο όχημα που αντιπροσώπευε τις εταιρικές αξίες της Suzuki σε ευρύτερο αγοραστικό κοινό (αρχικά, ονομαζόταν SX4 S-Cross). Στην πορεία, έκτοτε, άρχισε να διατίθεται και σε τετρακίνητη εκδοχή, χωρίς όμως να ανταγωνίζεται άμεσα το Vitara. Επιπροσθέτως, ήταν θέμα χρόνου να προσαρμοστεί και αυτό στα δεδομένα της εποχής μας και η έκδοση με την ήπια υβριδική διάταξη κινητήρα προστέθηκε και διατίθεται για όσους ενδιαφέρονται.

Ο κινητήρας

Το S-Cross θεωρείται από τα στελέχη της Suzuki ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της για την ευρωπαϊκή αγορά και γι’ αυτό τον λόγο έπρεπε να πληροί το νέο πρότυπο προστασίας του περιβάλλοντος. Βάσει αυτού, επήλθαν οι απαιτούμενες αλλαγές. Καταρχάς, ο κινητήρας άλλαξε και τοποθετήθηκε αυτός της σειράς «Kappa» που έχει την κωδική ονομασία «K14D». Η χωρητικότητά του παρέμεινε 1,4 λίτρα, όμως η μέγιστη ισχύς του έχει μειωθεί στους 129 PS, από τους 140 PS που αποδίδει η αντίστοιχη συμβατική έκδοση (σημ.: 1.4 BoosterJet με τον κινητήρα κωδικής ονομασίας «K14C-DITC»). Για να είναι σύννομος με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νόρμας, έχει εξελιχθεί περισσότερο.

Έτσι, διαθέτει μεταβλητό χρονισμό όλων των βαλβίδων (αυτές τις εισαγωγής ενεργοποιούνται μέσω ηλεκτρικού μοτέρ ενώ οι εξαγωγής υδραυλικά), σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλότερης πίεσης (σημ.: 360 bar) για οικονομία καυσίμου και επανασχεδιασμένες κυλινδροκεφαλές για καλύτερη καύση και υπερσυμπιεστή μέγιστης πίεσης 1,1 bar. Πέραν αυτών, έχουν μειωθεί οι τριβές και η θερμοκρασία που αναπτύσσεται κατά τη λειτουργία του. Παρά τη μειωμένη ισχύ του, η μέγιστη ροπή του αυξήθηκε στα 250 Nm/2.000-3.000 rpm (έναντι των 220 Nm/1.500-4.000 σε σχέση με ό,τι ισχύει στη συμβατική εκδοχή του μοντέλου).

Σύστημα 48 Volt

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 BOOSTERJET HYBRID ALLGRIP 129 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Σε αυτό «μεταφράζεται» η λέξη «Hybrid» που συνοδεύει την ονομασία του μοντέλου. Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα σύστημα ήπιας υβριδικής διάταξης αποτελούμενο από μπαταρίες ιόντων λιθίου 48 V ενεργειακής χωρητικότητας 8 Ah (οι οποίες βρίσκονται κάτω από τα εμπρός καθίσματα) και από έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα «ISG» μέγιστης απόδοσης 13,6 PS και μέγιστης ροπής 50 Nm που είτε συνδράμει τον θερμικό κινητήρα στην εκκίνηση και την πορεία, είτε λειτουργεί ως γεννήτρια για τη φόρτιση των μπαταριών. Επίσης, υπάρχει και ένας μετατροπέας 48 V σε 12 V (DC/DC) για την τροφοδοσία με ρεύμα των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συστημάτων χαμηλότερης τάσης του οχήματος. Σύμφωνα με τη Suzuki, χάρη στο συγκεκριμένο ήπιο υβριδικό σύστημα, η τιμή της μέσης τυποποιημένης κατανάλωσης καυσίμου έχει μειωθεί έως 15% και η μέση τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κατά 20% σε σχέση με τη συμβατική έκδοση. Επίσης, το βάρος του S-Cross Hybrid έχει αυξηθεί μόνο κατά περίπου 15 kg, συγκριτικά, τιμή η οποία είναι μικρή για τα επιπλέον μηχανικά μέρη που έχουν προστεθεί στο αυτοκίνητο.  

Οι εντυπώσεις μας

Η τετρακίνητη εκδοχή του ιαπωνικού μοντέλου δίνει εκ των πραγμάτων αυξημένη δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου. Ούτως ή άλλως, η ανάρτηση στο S-Cross είναι ρυθμισμένη για να ικανοποιεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά την ανάγκη απορρόφησης των ταλαντώσεων και άνεσης των επιβατών. Ωστόσο, σύμφωνα με τη Suzuki, στην έκδοση «AllGrip» αυτή είναι περισσότερο ενισχυμένη, σε σχέση με τη δικίνητη, ώστε να ανταπεξέρχεται και στην εκτός δρόμου πτυχή του χαρακτήρα του. Στη πράξη, αυτό που γίνεται αισθητό είναι ότι η ανάρτησή του είναι πιο άνετη στις χαμηλές ταχύτητες, δηλαδή οι ταλαντώσεις της δεν φτάνουν ως το σώμα των επιβατών.

Κατά τα λοιπά, η ρύθμισή της είναι τέτοια που την κάνει αποτελεσματική στην πλειονότητα των περιπτώσεων, χωρίς να είναι το S-Cross από τα πιο άνετα οχήματα της κατηγορίας του. Το σύστημα «AllGrip» διαθέτει τέσσερα προγράμματα μετάδοσης της ροπής στους τροχούς («Auto», «Sport», «Snow» και «Lock»). Ο οδηγός επιλέγει μέσω περιστροφικού διακόπτη (για τα πρώτα τρία) και πιεζόμενου διακόπτη (για το τελευταίο) αυτό που προτιμά ή αυτό που επιβάλλουν οι συνθήκες πρόσφυσης και το έδαφος στο οποίο κινείται το αυτοκίνητο.

Η ευρυχωρία του εσωτερικού είναι καλή όπως και αυτή του χώρου αποσκευών. Η ποιότητα των υλικών κρίνεται απλώς αποδεκτή, καθώς το πλαστικό που υπάρχει σε τμήματα του ταμπλώ και της κονσόλας είναι σκληρό. Πάντως, το επίπεδο εξοπλισμού είναι καλό και περιλαμβάνει συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού. Τέλος, η μέση τιμή κατανάλωσης που μετρήσαμε ήταν 7,9 l/100 km.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 BOOSTERJET HYBRID ALLGRIP 129 PS 2020   TIMH €22.600   ΤΕΛΗ €107,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.373, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 95 (129)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 235/2.000-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 110 g/km

SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4 BOOSTERJET HYBRID ALLGRIP 129 PS 2020

ΥΠΕΡ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ SUV.

ΚΑΤΑ ΘΟΡΥΒΟΣ, ΜΑΛΑΚΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ (ΕΝΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ).

JOIN US