Συγκρίνουμε: Audi Q2 35 TFSI 150 PS S-Tronic vs MINI Cooper S Countryman 178 PS Steptronic


Η Audi και η MINI ανανέωσαν τα Q2 και Countryman, αντίστοιχα, με διαφορά λίγων μηνών μεταξύ τους. Η διαμάχη για το ποιος θα κυριαρχήσει την κατηγορία των πολυτελών crossover είναι γερμανική υπόθεση κι εμείς κρίνουμε τον νικητή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 2/8/2021

Αυτοκίνητα για το ιδείν, αλλά και το ιδέσθαι. Τα επανασχεδιασμένα Audi Q2 και MINI Countryman εμφανίζονται ενισχυμένα στον σκληρό ανταγωνισμό της κατηγορίας crossover οχημάτων, διατηρώντας τα πλεονεκτήματά τους, αλλά δείχνοντας ότι τα στελέχη των εταιρειών επενδύουν και στο σχήμα τους, όχι μόνο στη φήμη που συνοδεύει αυτές, γενικότερα.

Έτσι, οι σχεδιαστές της Audi επέλεξαν να εφαρμόσουν στο Q2 το πολυγωνικό σχήμα σε περισσότερα μέρη του αμαξώματος σε σχέση με πριν, για παράδειγμα: στους προφυλακτήρες, ή τονίζοντας την πίσω κολώνα του.

Η εφαρμογή αυτής της επιλογής και στα φωτιστικά σώματα (με την τοποθέτηση LED φώτων) και ο εμπλουτισμός των διαθέσιμων χρωματισμών για το αμάξωμα με πέντε νέα, κάνουν το μοντέλο τής Audi να έχει πιο έντονη εικόνα και να δίνει περισσότερες επιλογές, συγκριτικά με πριν, στον υποψήφιο αγοραστή.

Το πολυγωνικό σχήμα είναι αυτό που διακρίνεται και στο επανασχεδιασμένο Countryman. Η χαρακτηριστική μάσκα του, το πλαίσιο των αεραγωγών στον εμπρός προφυλακτήρα, καθώς και αυτό των εμπρός φώτων επιβεβαιώνουν μια (κατά τα λοιπά) κοινή αντίληψη μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών για το πώς να κάνουν τα συγκεκριμένα μοντέλα τους περισσότερο σύγχρονα και ελκυστικά.

Στη MINI άλλαξαν τη διαμόρφωση και στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, σε σχέση με πριν. Το ίδιο έπραξαν και στον πίσω, ενώ τα εκεί φωτιστικά σώματα διαθέτουν πλέον τη μορφή της βρετανικής σημαίας, με σκοπό να τονίσουν την ταυτότητα καταγωγής τού οχήματος και να ενισχύσουν την ιστορική ταύτισή του με το πρώτο Mini. Φυσικά, και στο Countryman υπάρχουν φώτα LED.

Εντυπωσιακότερα

Οι αισθητικές αλλαγές που έγιναν στα δύο μοντέλα είχαν έναν ακόμα σκοπό που έπρεπε να επιτευχθεί. Ήταν απαραίτητο να καταδειχθεί ο πολυτελής χαρακτήρας τους και το γεγονός ότι προέρχονται από δύο εταιρείες οι οποίες εξ ορισμού έχουν το πλεονέκτημα της δημιουργίας τέτοιων οχημάτων.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
AUDI Q2 35 TFSI 150 PS S-Tronic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

Σίγουρα, κάθε αυτοκινητοβιομηχανία δύναται να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που να το προσδιορίσει ως crossover. Όμως, δεν μπορούν όλες να κάνουν το ίδιο όταν πρόκειται για ένα που να είναι πολυτελές και –κυρίως– να είναι εγνωσμένο από το αγοραστικό κοινό ως τέτοιο.

Αυτήν τη φορά επιλέξαμε τις σπορτίβ εκδόσεις των Q2 και Countryman, οι οποίες συνδυάζουν καλύτερες επιδόσεις και σχετικά υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Στο Q2 1.5 TFSI ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 150 PS, ενώ στο Cooper S Countryman η αντίστοιχη τιμή είναι 178 PS. Προφανώς, δεν τίθεται θέμα άμεσης αντιπαράθεσης των δύο οχημάτων σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις τους –κάτι τέτοιο είναι, εν προκειμένω, άκαιρο.

Ωστόσο, οι συγκεκριμένες εκδοχές τους δείχνουν την προσέγγιση των δύο εταιρειών αναφορικά με μια πιο σβέλτη έκδοση των δύο μοντέλων, στο στάδιο πριν εμπλακούν στο παιχνίδι αυτές που επικεντρώνονται στις επιδόσεις (δηλαδή το SQ2 και το John Cooper Works Countryman, αντίστοιχα).

Διαστάσεις

Το Q2 είναι μικρότερο σε εξωτερικές διαστάσεις από το Cooper S Countryman και πληροί καλύτερα τον όρο «compact». Βεβαίως, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι μικρότερο το μεταξόνιό του, συγκριτικά. Συγκεκριμένα, στο MINI είναι κατά 6,9 cm πιο μακρύ σε σχέση με του Audi.

Ωστόσο, το Audi προσφέρει ικανοποιητικό εσωτερικό χώρο για τέσσερις ενηλίκους, ενώ καλός κρίνεται και ο χώρος αποσκευών του. Όμως, στο πίσω κάθισμα του Q2 το ωφέλιμο μήκος είναι οριακό για τα πόδια ενός επιβάτη μετρίου αναστήματος. Αντιθέτως, το αντίστοιχο ύψος και πλάτος είναι σχετικά ευρύχωρα.

Στο MINI, τα δεδομένα είναι περισσότερο άνετα σε ό,τι αφορά στο εσωτερικό του. Το αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο και ισάριθμοι ενήλικες έχουν μεγαλύτερη ευρυχωρία. Όμως, γιατί μόνο για τέσσερις; Ο λόγος είναι η διαρρύθμιση τόσο του πίσω καθίσματος, όσο και η διαμόρφωση του εσωτερικού, εν γένει.

Το Countryman, ως μοντέλο, έχει χώρο εσωτερικά, ωστόσο αυτός θα μπορούσε να είναι ακόμα μεγαλύτερος εάν στην εταιρεία ακολουθούσαν πιο πρακτικές λύσεις προς τούτο και δεν έδιναν έμφαση στο στυλ. Σε αυτή την περίπτωση, πάντως, δεν θα ήταν το MINI όπως το γνωρίζουμε.

Πέραν αυτών, η πρακτικότητα που προσφέρει στους πίσω επιβάτες του συμπεριλαμβάνεται στα θετικά στοιχεία του οχήματος, καθώς υπάρχει η δυνατότητα να σύρονται τα πίσω καθίσματα προς τα εμπρός ή πίσω σε μια απόσταση μέχρι 13 cm και να ρυθμίζεται η κλίση της πλάτης τους σε έξι διαφορετικές γωνίες. Κατά περίπτωση, αυτό αυξάνει είτε τον διαθέσιμο ωφέλιμο χώρο για τους επιβαίνοντες είτε για τις αποσκευές τους.

Κατ’ όψιν και περίπτωσιν

H ποιότητα των υλικών και της κατασκευής στο Countryman είναι καλύτερη συγκριτικά. Σε ό,τι αφορά στην εικόνα του ταμπλώ –και του εσωτερικού γενικότερα– το MINI διακρίνεται, καθώς εκ των πραγμάτων έχει δημιουργηθεί και γι’ αυτόν τον σκοπό.

Αναφορικά με τους κινητήρες, ο 1.5 TFSI του Audi Q2 διαθέτει, μεταξύ άλλων, το σύστημα «CoD» («Cylinder on Demand»), το οποίο απενεργοποιεί τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του, όταν το ασκούμενο φορτίο είναι χαμηλό για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και μείωση ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα.

Στο Cooper S Countryman, o δίλιτρος κινητήρας του έχει πλέον ενσωματωμένη την πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, έχει βελτιωθεί η ψύξη του, έχουν μειωθεί οι τριβές κατά τη λειτουργία του και έχει αυξηθεί η πίεση του συστήματος άμεσου ψεκασμού καυσίμου στα 350 bar από τα 200 bar που ήταν πριν. Σκοπός, φυσικά, είναι η μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων. Παρότι η μέγιστη ισχύς του έχει μειωθεί, σε σχέση με πριν, η μέγιστη ροπή του έχει παραμείνει ίδια (σημ.: 280 Nm).

Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά τους, τα δύο οχήματα έχουν διακριτές διαφορές και η επιλογή εξαρτάται από το τι επιθυμεί κάποιος. Στο Audi, στην εξοπλιστική έκδοση «S-Line», η ανάρτηση είναι σφιχτή, αλλά προορισμένη για τον «οικογενειακό» χαρακτήρα του. Στο MINI, η αίσθηση αυτή είναι εντονότερη, αλλά σύμφωνη με το γενικότερο στυλ του μοντέλου, όπως και της εν λόγω έκδοσης.

Το Cooper S Countryman δείχνει κάθε στιγμή τον σπορτίβ χαρακτήρα του, με τον κινητήρα να συνεργάζεται πολύ αποδοτικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Αντιθέτως, στο Q2 αυτή η συνεργασία δεν είναι το ίδιο καλή, ακόμα κι αν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα «Sport» στο σύστημα «Drive Mode». Πάντως, το Audi είναι πιο ήσυχο κατά την κίνησή του στον δρόμο και περισσότερο οικονομικό σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, κάτι αναμενόμενο.

Συμπερασματικά

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MINI Countryman Cooper S 178 PS Steptronic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ82

...θα λέγαμε ότι οι διαφορές στα δύο οχήματα είναι εμφανείς και η διάκρισή τους είναι εύκολη υπόθεση. Το Q2 μοιάζει σαν να είναι ένα υπερυψωμένο A3, ωστόσο δεν είναι τόσο ευρύχωρο και πρακτικό όσο αυτό. Το Cooper S Countryman είναι μια «υπερμεγέθης» έκδοση του MINΙ, η οποία βασίζεται στην ιστορία του μοντέλου και στην απήχηση που έχει τόσο αυτό όσο και τα οχήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας στο αγοραστικό κοινό. Η λογική προσέγγιση και η τιμή αγοράς προτάσσει το Q2 ως επιλογή. Το Cooper S Countryman αποτελεί το επιπλέον που επιθυμούμε όλοι, αρκεί να μπορούμε να το αποκτήσουμε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI Q2 35 TFSI 150 PS S-Tronic 2021   TIMH €27.700   ΤΕΛΗ €87,68

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,6 sec, τελική 218 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6 L/100km, 137 g/km

AUDI Q2 35 TFSI 150 PS S-Tronic 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ, ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ.

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΣ ΠΙΣΩ ΕΠΙΒΑΤΩΝ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΓΗ ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MINI Countryman Cooper S 178 PS Steptronic 2021   TIMH €33.743   ΤΕΛΗ €101,5

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 131 (178)/5.000-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 280/1.350-3.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,4 sec, τελική 225 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,4 L/100km, 145 g/km

MINI Countryman Cooper S 178 PS Steptronic 2021

ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΣΦΙΧΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΚΟΣΤΟΣ ΕΞΤΡΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ.