Συγκρίνουμε τα αναβαθμισμένα Jeep Compass 1.6 MTJ 130 και Peugeot 3008 1.5 BlueHDI 130


Η …επιχειρηματική μοίρα έφερε Peugeot και Jeep σε κοινή πλέον πορεία. Ωστόσο, υπάρχουν ακόμα λόγοι σύγκρισης και πράγματα καθόλου κοινά, όπως το ανανεωμένο Compass και το φρεσκαρισμένο 3008.

  • 1/8/2021

Το ενδιαφέρον, λοιπόν, είναι ότι με την πρόσφατη δημιουργία της υπερ-εταιρείας Stellantis, οι μάρκες Peugeot και Jeep βρίσκονται κάτω από την ίδια στέγη, όμως, για την ώρα, δεν μοιράζονται τίποτε κοινό, καθώς το μελάνι από τις υπογραφές δεν έχει ακόμα στεγνώσει κι έτσι το Jeep Compass και το Peugeot 3008 εξακολουθούν να είναι … δύο ξένοι στην ίδια πόλη.

Χωρίς αμφιβολία, το Compass είναι ένα πολύ καλό SUV για την κατηγορία του και ο στυλοβάτης των πωλήσεων για τη φίρμα σε πολλές χώρες, αλλά ύστερα από τέσσερα χρόνια ευδόκιμου υπηρεσίας, έπρεπε να φρεσκαριστεί. Οι προβολείς είναι καινούργιοι με προσαρμοσμένα LED DRL, η κλασική για Jeep μάσκα με τις 7 -κλειστές- γρίλιες θυμίζει πάντα τη φίρμα, ενώ και ο προφυλακτήρας τροποποιήθηκε για να δώσει στο φρέσκο Compass μια πιο δραματική εμφάνιση. 

Το Peugeot, από την άλλη, σε μια ήπιων τόνων πρόσφατη ανανέωση έχει εμπρός μέρος με νέα μάσκα χωρίς πλαίσιο, νέα φωτιστικά σύνολα που έχουν κοινό παρονομαστή με τα άλλα μοντέλα της φίρμας, full LED φωτιστικά και μια όψη λίγο πιο αυστηρή από πριν. Σίγουρα το 3008 έχει πιο αυθεντική σχεδίαση τόσο στους όγκους όσο και στις λεπτομέρειες, αλλά, εντέλει, όταν βλέπεις τη μάσκα της Jeep καταλαβαίνεις ότι δύσκολα μπορεί να ξεπεραστεί το αυθεντικό.

Ένα πολύ φρέσκο Jeep

Κι ενώ η αλλαγή στη σχεδίαση του αμαξώματος του αμερικανοϊταλικού SUV (βασίζεται σε πλατφόρμα της Fiat) είναι ήπια, το εσωτερικό του είναι αλλαγμένο εκ βάθρων. Πολύ καλύτερη αντιληπτή ποιότητα συγκριτικά με πριν (ίσως ευθύνεται γι' αυτό και η ακριβή έκδοση 80th Anniversary της δοκιμής μας), με ποιοτικά υλικά και σίγουρα πιο… 2021 εμφάνιση από ό,τι το αμάξωμα. Μια νέα, μεγαλύτερη μονάδα infotainment 10,1 ιντσών αλά tablet και νέοι αεραγωγοί τοποθετημένα όμορφα συμπληρώσουν το νέο ταμπλώ, που δίνει στο εσωτερικό εμφάνιση με οπτική συνοχή περισσότερο upper class και όχι εκείνο το casual ό,τι-είχα-έβαλα της προηγούμενης γενιάς, μαζί με νέο τιμόνι και εντελώς νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών (γεμάτος data μέσα από 24 τομείς πληροφοριών, να διαλέξεις ό,τι θέλεις για να βλέπεις με μια ματιά).

Το πολυδιαφημισμένο αλλά πάντα δαιδαλώδες UConnect σύστημα έχει κι αυτό αναβαθμιστεί σε UConnect 5, το οποίο είναι ικανό για ενημερώσεις δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, δέχεται εξατομίκευση αλλά –το κυριότερο- είναι πέντε φορές ταχύτερο από πριν. Το νέο Compass έρχεται με μερικές νέες λειτουργίες, οι οποίες έλειπαν από τη λίστα στοιχείων εξοπλισμού, όπως είναι οι κάμερες 360 μοιρών, τα αεριζόμενα καθίσματα, η ασύρματη φόρτιση κινητού… Χαράς ευαγγέλια για τους οικογενειάρχες είναι η γενναιόδωρη αύξηση του εσωτερικού χώρου αποθήκευσης που έχει μεγεθυνθεί κατά περίπου 50% (όχι, όμως, το πορτμπαγκάζ, που παραμένει στα 438 λίτρα) για να δώσει στο νέο Compass μια πιο φιλική προς το χρήστη εμπειρία.

Πάντα νέο το 3008

Αντίθετοι δρόμοι για το γαλλικό SUV, αφού η όποια ανανέωση εξαντλήθηκε στο αμάξωμα. Ναι, στο εσωτερικό του 3008 υπάρχει η καινοτόμος γαλλική εξωστρέφεια με την εμπνευσμένη σχεδίαση του i-Cockpit με μίνιμαλ και digital πινελιές με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 10 ιντσών, αλλά δεν μπορείς να βρεις κάποια αλλαγή ουσίας.

Προηγμένα συστήματα ασφαλείας, πάντως, υπάρχουν κι εδώ εν αφθονία και επιπλέον μια πλειάδα συστημάτων που προσδίδουν το κάτι παραπάνω σε εκτός δρόμου διαδρομές όπως είναι το προαιρετικό Advanced Grip Control, το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με 4 επιλογές (Normal, Χιόνι, Λάσπη, Άμμος) και επιπλέον με ελαστικά Goodyear Vector για χρήση και εκτός ασφάλτου (τα ίδια φορά και το Jeep Trailhawk). Οι χώροι για τους επιβάτες είναι κι εδώ υπερεπαρκείς, ενώ το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα ασυναγώνιστα 520 λίτρα.

Μηχανικά μέρη

Το ανανεωμένο Compass διατίθεται με μια πλειάδα κινητήριων συνόλων, σε 4x2, 4x4 αλλά και plug-in έκδοση, όμως, για την ώρα, εδώ δοκιμάζουμε την «παλιά, καλή συνταγή» ενός κινητήρα diesel 1.6 Mutlijet ο οποίος με αρκετές βελτιώσεις αποδίδει 130 PS ( 10 PS σε σχέση με πριν) και 320Nm ροπής από τις 1.500 rpm. Η αύξηση της απόδοσης συνοδεύεται από μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 10%, αλλά και μειωμένες εκπομπές CO2 κατά 11g/km. Συνοδεύεται, όμως, ακόμα από τον μάλλον ακαλαίσθητο ήχο των Multijet στο ρελαντί και υπό μερική πίεση, ενώ, συνολικά, και παρά τη βελτίωση των επιδόσεών του συγκριτικά με το παρελθόν, δείχνει σχετικά απρόθυμος να πιεστεί από το δεξί πεντάλ και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο που δίνει κίνηση αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Το γαλλικό μοντέλο δείχνει παρόμοια χαρακτηριστικά. Υστερεί, βέβαια, σε κυβισμό κατά 100 cc φορώντας έναν 1500άρη κινητήρα πετρελαίου 130 PS με 300 Nm ροπής (με πιο πολιτισμένη λειτουργία σε όλο το εύρος στροφών του) κι έτσι το 3008 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και την αποκλειστική κίνηση στους εμπρός τροχούς δείχνει ότι δεν θέλει να πιεστεί από τον χειριστή του επί ματαίω. Επίσης, δεν διαθέτει –όπως και το Compass- κάποιο σύστημα παραμετροποίησης της απόδοσης, με εξαίρεση το διακόπτη Eco που μειώνει την απόδοση του κινητήρα, προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

   
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 3008 1.5 BlueHDi 130

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ80

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης, παρ’ όλα αυτά, είναι ότι με αυτά τα συγκρατημένα δεδομένα, το Compass καταφέρνει, έστω και οριακά, να προηγηθεί του 3008 στον τομέα των επιδόσεων κι ας είναι το Jeep 185 κιλά βαρύτερο. Από την άλλη, αν και έχει εμφανώς αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης σε σχέση με το παρελθόν του, και παρά την premium αίσθηση των πραγμάτων, το σύνολο είναι κατά βάθος… Jeep κάτι που σημαίνει ότι έχει μια πιο κουραστική υπόσταση σε κακό ανάγλυφο (όχι όμως και σε καπάκια ή σαμαράκια χάρη και στα FSD αμορτισέρ) και στα στρητάδικα Goodyear Eagle F1 ελαστικά, συγκριτικά με το 3008 το οποίο και πιο άκαμπτο πλαίσιο έχει και γαλλικό είναι, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τον τομέα της άνεσης επιβατών.

Α! το SUV της Peugeot έχει και μεγαλύτερη απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 21,9 cm σε σχέση με τα 19,8 cm του Compass κάτι που συνεπάγεται μικρότερη πιθανότητα να βρεθείτε προ απροόπτου εκεί όπου τελειώνει η άσφαλτος.

Εντέλει

Στις βασικές τους εκδόσεις τα δύο αυτοκίνητα έρχονται με ίδια ισχύ, ίδια τιμή και συγκρίσιμες ποιότητες και εξοπλισμό. Πιο φινετσάτο είναι το 3008, πιο εύχρηστο (αν και με κάποιες εργονομικές ατέλειες, αλλά και έλλειψη ελληνικού μενού) το Compass, το οποίο είναι και λόγω διαστάσεων πιο ευέλικτο. Το 3008 έχει αποκτήσει φήμη, φίλους κι ένα status στην κατηγορία που οι Γάλλοι δούλεψαν πολύ για να το αποκτήσουν.

Από την άλλη, η Jeep εδώ και 80 χρόνια κτίζει αυτό το μοναδικό όνομα συνώνυμο της εκτός δρόμου κίνησης, ενώ συνολικά όλα τα νέα χαρακτηριστικά του Compass το καθιστούν ένα πολύ καλύτερο αυτοκίνητο από πριν, άμεσα ανταγωνιστικό πλέον με το 3008, αλλά υπολειπόμενο ακόμα των Γάλλων λόγω της θαυμάσιας πλατφόρμας επάνω στην οποία το SUV της Peugeot έχει κτιστεί.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JEEP COMPASS 1.6 MTJ 130 2021   TIMH €27.200   ΤΕΛΗ €82,56

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 320/1.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,6 sec, τελική 194 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 129 g/km

JEEP COMPASS 1.6 MTJ 130 2021

ΥΠΕΡ ΕΙΔΙΚΟ ΒΑΡΟΣ ΦΙΡΜΑΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ.

ΚΑΤΑ ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ, ΒΑΡΟΣ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 3008 1.5 BlueHDi 130 2021   TIMH €27.200   ΤΕΛΗ €82,56

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (131)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,8 sec, τελική 192 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 129 g/km

PEUGEOT 3008 1.5 BlueHDi 130 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΕΣΗ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΤΙΜΗ.