Τα δύο αυτοκίνητα παρουσιάστηκαν ανανεωμένα σχεδόν ταυτόχρονα, προς τα τέλη της περσινής χρονιάς. Το Hyundai Kona εμφανίστηκε περισσότερο αρμονικό σχεδιαστικά, χωρίς τα έντονα χαρακτηριστικά του στη μάσκα και στους προφυλακτήρες, τα οποία είχε αρχικά.
Έγινε πιο «φιλικό» από πριν, αλλά δεν έχασε την ταυτότητά του. Το κορεατικό crossover/SUV προκάλεσε αίσθηση όταν πρωτοπαρουσιάστηκε, το 2017, καθώς ήταν το πρώτο της εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία και έπρεπε να τραβήξει έντονα το ενδιαφέρον.
Για το Opel Crossland (όπως ονομάζεται πλέον το μοντέλο το οποίο γνωρίσαμε ως Crossland X) τα δεδομένα ήταν διαφορετικά. Η ιστορία του είναι κάπως «περίεργη». Λειτούργησε ως σκαπανέας γι’ αυτό που επακολούθησε.
Κάνοντας μια μικρή ιστορική αναδρομή, θα θυμηθούμε ότι άρχισε να υλοποιείται από το 2012 σε συνεργασία μεταξύ των ανθρώπων της Opel και του Ομίλου PSA, με την επιχειρηματική σύσταση που αυτός είχε τότε.
Το αυτοκίνητο παραγωγής παρουσιάστηκε, επίσης, το 2017 και ήταν το πρώτο της κοινής προσπάθειας των δύο εταιρειών. Το 2019, η Opel ενσωματώθηκε στον Όμιλο PSA (και πλέον ανήκει στον Όμιλο Stellantis, μετά την ενοποίηση της FCA με την PSA).
Εξ όψεως
Αισθητικά, το ενδιαφέρον εστιάζεται στο Opel. Κυρίως, επειδή η επανασχεδίασή του σηματοδοτεί περισσότερα από μία σχεδιαστική αλλαγή. Το Crossland μάς δείχνει πώς θα είναι εφεξής η νέα εταιρική ταυτότητα της γερμανικής εταιρείας.
Με την ονομασία «Opel Vizor», η νέα μάσκα του οχήματος δείχνει μια πιο σύγχρονη εικόνα και είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται σε κάποιο από τα μοντέλα της. Σύμφωνα με τους ανθρώπους του τμήματος σχεδιασμού της εταιρείας, το οπτικό αποτέλεσμα «θυμίζει κράνος full face» (sic) και καταδεικνύει την τόλμη και την καίρια ταυτότητα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που θα έχουν τα μελλοντικά μοντέλα της.
Βεβαίως, στο Crossland, η αλλαγή εντοπίζεται κυρίως στο εμπρός μέρος του οχήματος, καθότι πρόκειται για περίπτωση επανασχεδίασης (η βασική γραμμή του αμαξώματός του παραμένει).Οι λεπτομέρειες όλης της συγκεκριμένης φιλοσοφίας είναι προφανείς στο καινούργιο Mokka που θα δοκιμάσουμε προσεχώς.
Στο Kona, οι Κορεάτες επέλεξαν να δώσουν μια πιοεκλεπτυσμένη όψη σε σχέση με πριν. Το κατάφεραν χωρίς να αλλοιώσουν τον χαρακτήρα του και το crossover/SUV μοντέλο τους παραμένει «δυναμικό» σε εμφάνιση.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ81
Προσεγγίσεις στην έννοια crossover
Εκτός από τη σχηματική διαφοροποίηση των δύο μοντέλων, υπάρχει και μία ουσιαστικότερη η οποία αφορά στην κατασκευαστική «φύση» τους. Το Crossland απηχεί την έννοια ενός crossover οχήματος όπως αυτή προσδιοριζόταν περίπου πριν από μία δεκαετία ή και περισσότερο. Για τον λόγο αυτόν, παραπέμπει σε ένα πιο ψηλό από το έδαφος «ενός όγκου» όχημα, με μεγαλύτερη πρακτικότητα στο εσωτερικό του για τους επιβάτες.
Αντιθέτως, το Kona συνίσταται από την πρόσφατη αντίληψη για ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Πρέπει, δηλαδή, να έχει επιτηδευμένα έντονη εμφάνιση, να μοιάζει με ένα SUV (ή να διατίθεται και σε τετρακίνητη εκδοχή, όπως συμβαίνει με το μοντέλο) και να προσφέρει τη δυνατότητα μετακίνησης έως και πέντε ενηλίκων με σχετική άνεση. Επίσης, πληροί τη συνθήκη να είναι σύγχρονο αναφορικά με τον εξοπλισμό που προσφέρει.
Συγκρίνοντας
Τα δύο αυτοκίνητα έχουν σχεδόν το ίδιο μήκος και το ίδιο μεταξόνιο, κάτι που τα κάνει άμεσα συγκρίσιμα σε ό,τι αφορά στα συγκεκριμένα μεγέθη τους. Στο Kona, ο εσωτερικός χώρος είναι ικανοποιητικός για τους επιβάτες, ωστόσο το Crossland είναι περισσότερο ευρύχωρο, χάρη στο μεγαλύτερο ωφέλιμο ύψος που προσφέρει.
Επίσης, η γενικότερη διαμόρφωση εντός του Opel το κάνει να έχει και μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ συγκριτικά με το Hyundai. Θυμίζουμε επίσης ότι στο Crossland, σχεδόν ενάμιση χρόνο έπειτα από την παρουσίασή του, αναθεωρήθηκαν οι ρυθμίσεις της ανάρτησής του οπότε δεν χρειαζόταν κάτι περισσότερο τώρα.
Στις συγκεκριμένες εκδόσεις τους, και τα δύο ακολουθούν την ίδια φιλοσοφία, γενικότερα, σε ό,τι αφορά στη μηχανολογική δομή τους. Έχουν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Αυτό στο Kona είναι διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, ενώ στο Crossland υπάρχει μετατροπέας ροπής με έξι σχέσεις. Η ονομαστική μέγιστη ισχύς και η ροπή είναι μεγαλύτερη στο Opel, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να είναι ταχύτερο αναφορικά με τις επιδόσεις.
Όμως, στην πράξη, η διαφορά είναι μικρότερη από όσο δηλώνουν οι αριθμοί. Ο λόγος είναι ότι το κιβώτιο ταχυτήτων του Crossland αποδεικνύεται πιο αργό στις αλλαγές σχέσεων συγκριτικά με αυτό του Kona και ο οδηγός (στο Opel) χρειάζεται να πιέζει σχετικά για να διατηρήσει έναν πιο γρήγορο ρυθμό κίνησης, όποτε το επιλέξει. Αναμενόμενη, επομένως, η αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8
ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8
ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7
ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8
ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8
VALUE FOR MONEY 8
ΣΥΝΟΛΟ80
Η αίσθηση στον δρόμο
Τόσο το Kona, όσο και το Crossland έχουν σχετικά σφιχτή ανάρτηση. Με την ευκαιρία της επανασχεδίασης, οι Κορεάτες άλλαξαν τις ρυθμίσεις σε αυτήν του Hyundai και το ίδιο έκαναν και στο σύστημα διεύθυνσης του οχήματος, το οποίο πλέον είναι πιο σφιχτό και άμεσο από πριν.
Σε σχέση με το Opel, το Kona δείχνει πιο «σπορτίβ» στον δρόμο και πλησιάζει περισσότερο στον χαρακτήρα ενός κλασικού επιβατικού αναφορικά με την αμεσότητα απόκρισης στις αλλαγές κατεύθυνσης. Ως οδηγός, στο Crossland κάθεσαι ψηλότερα, συγκριτικά, και έχεις καλή ορατότητα. Το τιμόνι είναι πιο «μαλακό» σε αίσθηση, αλλά η ανάρτησή του αποδεικνύεται καλή στην πλειονότητα των περιπτώσεων.
Γενικά, το Opel δείχνει εξαρχής ότι έχει κατασκευαστεί για να ικανοποιεί πληρέστερα τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Στο Kona, καταλαβαίνεις ότι εκτός από αυτή την παράμετρο έχουν προσέξει λίγο περισσότερο και την ικανοποίηση του οδηγού.
Επιλέγοντας
Το Kona συγκεντρώνει πιο πολλά πλεονεκτήματα και αποδεικνύεται καλύτερο εκ των δύο στην απευθείας σύγκρισή τους. Στις συγκεκριμένες εκδόσεις τους, τόσο μηχανολογικά, όσο και εξοπλιστικά, αποτελούν αυτό που λέμε ένα «ολοκληρωμένο πακέτο» για αυτούς που θα επιλέξουν κάποιο από τα δύο.
Η ποιότητα υλικών και κατασκευής είναι ικανοποιητική και στα δύο, όμως στο Hyundai είναι συγκριτικά καλύτερη. Αναφορικά με την οδική συμπεριφορά, δεν υπάρχει κάτι μεμπτό για κανένα από τα δύο αυτοκίνητα. Ακόμα και με πιο σβέλτο ρυθμό, τόσο το Hyundai, όσο και το Opel θα κινηθούν χωρίς πρόβλημα.
Όμως, ο οδηγός θα ευχαριστηθεί καλύτερα το Kona, ενώ και οι επιβάτες του θα απολαύσουν τόσο τις δυνατότητες που παρέχει το σύστημα ενημερωδιασκέδασης, όσο και την πιο σύγχρονη εικόνα του εσωτερικού. Τέλος, η πενταετής εργοστασιακή εγγύηση που παρέχει η Hyundai είναι ένα ακόμα στοιχείο που έχει τη σημασία του για τον ιδιοκτήτη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA 1.0 T-GDI 120 PS DCT 2021 TIMH €19.090 ΤΕΛΗ €84,48
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 998 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88 (120)/6.000 ΡΟΠΗ Nm/rpm 200 Nm/2.000-3.500
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11 sec, τελική 182 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 132 g/km
ΥΠΕΡ ΑΡΜΟΝΙΚΟΤΕΡΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΛΙΚΩΝ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΠΕΝΤΑΕΤΗΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΕΓΓΥΗΣΗ.
ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ), ΑΠΟΔΟΣΗ ΡΟΠΗΣ ΣΕ ΨΗΛΕΣ RPM.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL Crossland 1.2 T 130 PS EAT6 2021 TIMH €21.100 ΤΕΛΗ €87,68
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη
ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (131)/5.500 ΡΟΠΗ Nm/rpm 230 Nm/1.750
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 198 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 137 g/km
ΥΠΕΡ ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΡΙΝ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.
ΚΑΤΑ ΠΙΟ ΑΡΓΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ).