Tαξιδεύουμε στην Άνδρο με το ξεχωριστό Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 PS EAT6


Η πρόταση της Citroen στα B-SUV έχει δώσει εδώ και καιρό και με αρκετή επιτυχία τα διαπιστευτήριά της. Την συναντάμε ξανά στην έκδοση με τα 130 άλογα και το αυτόματο κιβώτιο των έξι σχέσεων, σε ένα ολιγοήμερο ταξίδι στην Άνδρο, όπου διαπιστώνουμε πόσο κοντά στην ελληνική πραγματικότητα και τα εγχώρια αγοραστικά ήθη είναι το σικάτο C3 Aircross

  • KEIMENO, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ
  • 8/8/2020

Αν για ένα πράγμα είναι ταγμένοι οι Γάλλοι, και δη αυτοί της Citroen, είναι η "υποχρέωσή" τους να ξεχωρίζουν. Το DNA του ιδρυτή τους παραμένει περασμένο μέσα σε κάθε υπολογιστή και κάθε πληκτρολόγιο στο σχεδιαστικό τμήμα της εταιρίας, έτσι ώστε, ακόμα και στις εποχές των μεγάλων συγχωνεύσεων και της γενικότερης ομογενοποίησης, ένα Citroen υποχρεούται και πρέπει να διαφέρει.

Δείτε για παράδειγμα το C3 Aircross. Σε μία κατηγορία που αποτελεί την "χρυσή κότα" της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και το επίκεντρο του ενδιαφέροντος του μεγαλύτερου μέρους του ευρωπαϊκού κοινού, οι άνθρωποι της Citroen κατάφεραν να φτιάξουν ένα αυτοκίνητο με αρκετά ξεχωριστό στιλ,, που διατηρεί παράλληλα όλες τις βασικές αξίες της μάρκας: την άνεση στο ταξίδι και την έμφαση στην πρακτικότητα.

Αν και βρίσκεται αρκετό καιρό κοντά μας, το σχήμα  του παραμένει επίκαιρο και δεν δείχνει σημάδια αγοραστικής κόπωσης. Η έξυπνη ιδέα της μάσκας και ολόκληρου του εμπρός μέρους, με τον διαχωρισμό των φωτιστικών σωμάτων (κάτι που αντιγράφηκε κατά κόρον αργότερα από τον ανταγωνισμό) παραμένει ένα πολύ εντυπωσιακό στοιχείο, και σήμα άμεσης αναγνώρισης του αυτοκινήτου σε μία εποχή που όλα πλέον τα μικρά SUV αρχίζουν να μοιάζουν μεταξύ τους.

Οι καμπύλες γραμμές και η κατανομή των όγκων είναι επίσης ένα ακόμα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό όταν οι περισσότεροι ακολουθούν τις ακμές και τις γωνίες στα σχέδιά τους, ενώ και το μήκος στα 4,15 και μεταξόνιο στα 2,60 μέτρα είναι μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, ούτε μεγάλο ούτε και το μικρότερο από αυτά. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες προσθέτουν την έξτρα αίσθηση φωτεινότητας στο εσωτερικό, κάτι που θα εκτιμήσουν δεόντως όλοι οι επιβάτες, ιδίως όταν αυτοί που κάθονται πίσω είναι μικρά παιδιά.

Oι ποδιές εμπρός και πίσω προσθέτουν έναν ευπρόσδεκτο αέρα περιπέτειας ενώ υπάρχουν αμέτρητες δυνατότητες εξατομίκευσης τόσο σε ότι αφορά τα χρώματα του αμαξώματος όσο και του σαλονιού και των συνδυασμών (πάνω από 85!) που προκύπτουν μεταξύ τους.

Το σαλόνι ακολουθεί και αυτό την ιδιαιτερότητα της Citroen σε ότι αφορά την σχεδιαστική προσέγγιση, με ένα όμορφο και λειτουργικό ταμπλό, και πολύ έξυπνα επιλεγμένα υλικά (μαλακά σε αρκετά σημεία) που δίνουν μία αίσθηση που θυμίζει έντονα interior design, από όπου η εταιρία λέει ότι έχει αντλήσει την έμπνευσή της.

Αυτό φαίνεται επίσης και στην σχεδίαση των καθισμάτων που μπορεί να μην έχουν επαρκή πλευρική στήριξη, όμως είναι έτσι μελετημένα και κατασκευασμένα ώστε να είναι ότι πιο άνετο και ταξιδιάρικο υπάρχει σ' αυτή την κατηγορία και όχι μόνο.

Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη ψηλά με δυνατότητα αρκετών ρυθμίσεων, κάτι που επιτρέπει την πλήρη κατόπτευση των γωνιών του αμαξώματος, κάτι που επιβεβαιώσαμε με τον καλύτερο τρόπο στο στενό και ιδιότροπο οδικό δίκτυο της Άνδρου και των πανέμορφων χωριών της.

Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται μία μεγάλη οθόνη για το σύστημα infotainment, αρκετά πληθωρική στης παροχές της (πολύ εύκολη η σύνδεση με κινητό τηλέφωνο) και άμεση στην απόκριση των εντολών.

Θα θέλαμε όμως να υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης του κλιματισμού με ένα φυσικό κουμπί και όχι να χρειάζεται να μπαίνει κανείς μέσα στα μενού, ενώ από τις εργονομικές αστοχίες θα σημειώσουμε τις ρηχές και άβολες ποτηροθήκες.

Σε ό,τι αφορά τους χώρους, η Citroen παραδίδει μαθήματα εξαιρετικής εκμετάλλευσης, με μεγάλα περιθώρια για τα γόνατα των πίσω επιβατών και αρκετό αέρα πάνω από τα κεφάλια τους. Οι τέσσερις ενήλικες επιβάτες θα βολευτούν άνετα, με έναν πέμπτο να χρειάζεται να κάνει τις αναμενόμενες παραχωρήσεις, οι οποίες πάντως θα είναι συγκριτικά μικρότερες από άλλα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.

Ενώ και το πορτ-μπαγκάζ είναι μεγάλο σε χωρητικότητα, ξεκινώντας από τα 410 λίτρα και φθάνοντας έως και τα 1.289 λίτρα. Μάλιστα η 5η πόρτα έχει αρκετά μεγάλο άνοιγμα ενώ και το πάτωμα έχει κανονικό σχήμα που είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο και ξεκινά από χαμηλά, κάνοντας παιχνιδάκι την φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Στην κορυφαία έκδοση τα πίσω καθίσματα είναι συρόμενα κατά 15 εκατοστά εμπρός-πίσω, παρέχοντας έτσι την δυνατότητα ο χώρος φόρτωσης να ανέβει έως και τα 510 λίτρα, με ανάλογη μείωση βέβαια στους διατιθέμενους χώρους για τους επιβάτες.

Του Αιγαίου τα blues

Η έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας ήταν αυτή με τον Puretech των 1.2 λίτρων στους 130 ίππους με το αυτόματο κιβωτιο ΕΑΤ6 και το GripControl. Και αποστολή του η εξερεύνηση της Άνδρου, όχι μόνο στο "εύκολο" ασφαλτοστρωμένο κομμάτι αλλά και η ανακάλυψη των πιο απόμακρων παραλιών, οι οποίες όπως και στα περισσότερα νησιά του Αιγαίου συνδυάζονται με πολύ σκληρούς χωματόδρομους και "λαστιχοφάγα" πέτρα.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, απλά επιβεβαιώσαμε για άλλη μια φορά ότι έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο ολοκληρωμένα (αν όχι το πιο ολοκληρωμένο) σύνολο σ' αυτόν τον κυβισμό και σ' αυτή την κατηγορία.

H δύναμη είναι πανταχού παρούσα και σε έτοιμη σε κάθε πάτημα του γκαζιού να βγει στην επιφάνεια, με το μικρό μοτέρ να έχει εντυπωσιακή ελαστικότητα σε όλη την κλίμακα των στροφών και μία μοναδική προθυμία να κινεί σβέλτα και χωρίς κομπιάσματα το μικρό SUV της Citroen. Και όλα αυτά με αρκετά πολιτισμένο χαρακτήρα, χωρίς υπερβολικό θόρυβο, ακόμα και σε συνθήκες (δύσκολες αναβάσεις, προσπεράσεις) όπου αναγκαστικά έπρεπε να κρατηθεί σε υψηλές στροφές.

Ο συνδυασμός του με το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο ήταν αρκετά μέσα στο πνεύμα της νησιώτικης περιπέτειας, με το EAT6 να έχει σχετικά άμεσες αντιδράσεις στα κατεβάσματα και μία γενικά πολιτισμένη συμπεριφορά. Η χειροκίνητη λειτουργία βοήθησε σε αρκετές περιστάσεις όπου τα πράγματα δυσκόλευαν, με τις αλλαγές να είναι ακόμα πιο άμεσες και αβίαστες.

Σε κάποιες πολύ δύσκολες συνθήκες θα χρειαζόμασταν μια πιο κοντή πρώτη σχέση, αν και εκεί αναλάμβανε το πανέξυπνο GripControl σε συνδυασμό με το Hill Descent και πρακτικά δεν αισθανθήκαμε να μας λείπει η τετρακίνηση ούτε στα πιο δύσκολα σημεία.

Σ' αυτό βοηθούν και τα 17,8 εκατοστά απόστασης από το έδαφος που έκαναν τα πράγματα ακόμα πιο εύκολα, αν και τα ασφάλτινα ελαστικά (όπως άλλωστε και σε όλα τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας) θέλουν πολλή προσοχή σ' αυτούς τους νησιώτικους δρόμους με την φυτευτή πέτρα και το κλατάρισμα (ακόμα χειρότερα το σχίσιμο) να καραδοκεί ανά πάσα στιγμή.

Μοναδική ένσταση σχετικά με το αυτόματο κιβώτιο η κάπως τσιμπημένη κατανάλωση, η οποία κατά μέσο όρο άγγιξε τα 8,5 λίτρα, με τάσεις για χαμηλότερα στην Εθνική αλλά και για αρκετά παραπάνω στο παρατεταμένο και ζόρικο ανέβα-κατέβα στα Άχλα (αχ, Ελένη!).

Από εκεί και πέρα έχουμε να κάνουμε με μία εξαιρετική πρόταση σε ότι αφορά κυρίως την άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες. Χωρίς να είναι χαλαρό ή με μεγάλες κλίσεις στις στροφές, οι Γάλλοι φαίνεται ότι έχουν βρει την μαγική συνταγή στο μικρό τους SUV ώστε να είναι ότι πιο άνετο και ευχάριστο για τους επιβάτες του. Κάτι που επιβεβαιώσαμε όχι μόνο στην άσφαλτο, αλλά πολύ περισσότερο στα πάρα πολλά χιλιόμετρα που κάναμε στους χωματόδρομους του νησιού, όπου η εξαιρετική απορροφητικότητα της ανάρτησης σου άφηνε τις καλύτερες εντυπώσεις.

Μαζί με το πολύ ελαφρύ αλλά επαρκές σε αίσθηση τιμόνι και τα άμεσα και αποτελεσματικά φρένα, το C3 Aircross ήταν η απόλυτη λύση για την εβδομάδα πάνω στην Άνδρο, όντας ένα αυτοκίνητο ζωντανό και ευέλικτο, άμεσο στις αντιδράσεις του και απόλυτα ξεκούραστο ώστε μετά από ώρες σε δρόμους και χωματόδρομους χωρίς επιστροφή, να απολαμβάνεις τη νυχτερινή φεγγαράδα προς την πανέμορφη Χώρα και να μην θέλεις να τελειώσει η βόλτα.

Εν κατακλείδι, το C3 Aircross είναι μία κορυφαία επιλογή για την συγκεκριμένη κατηγορία, έχοντας όλα όσα χρειάζονται για να ξεχωρίσει. Πολύ στιλ και αρκετή ουσία, μεγάλους χώρους και εξαιρετική άνεση από την ανάρτηση, πλούσιο εξοπλισμό από την βασική κιόλας έκδοση, και ένα μηχανολογικό πακέτο που απολαμβάνεις να το οδηγείς. Ακόμα και σχεδόν 3 χρόνια μετά την πρώτη παρουσία του στην αγορά, παραμένει φρέσκο και επίκαιρο, έχοντας σημαντικά πλεονεκτήματα απέναντι στο νεότερο ανταγωνισμό.

Η πολυήμερη επαφή μας μαζί του μας αποκάλυψε το βάθος της δουλειάς που έχει γίνει σε όλα τα επιμέρους σημεία, δίνοντάς μας την ευκαιρία να εκτιμήσουμε την μοναδική ανάρτηση, την απόλυτη αίσθηση ευελιξίας, την μοναδική σπιρτάδα να κινείται με ασφάλεια και χάρη πάνω σε στενούς δρόμους, και πάνω απ' όλα μία γενικότερη αίσθηση του ότι μαζί του περνάς καλά και απολαμβάνεις την κάθε στιγμή.

Εξαιρετική επιλογή,, κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της εγχώριας αγοράς και του ελληνικού καλοκαιριού. Ιδίως αυτού του τόσο διαφορετικού και δυσοίωνου φετινού καλοκαιριού που το C3 Aircross φρόντισε να γεμίσει με "χρώμα". 

Και να αλλάξει την διάθεσή μας κάνοντάς μας να αισθανόμαστε ότι ζούμε κάτι ξεχωριστό. Αυτό άλλωστε ήταν πάντα το όραμα του ιδρυτή της εταιρίας, και όπως φαίνεται, παραμένει ζωντανό ακόμα και σήμερα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C3 Aircross 1.2 Puretech 130 PS EAT6 2020   TIMH €26.600   ΤΕΛΗ €112

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.198, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (130)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,3 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5 L/100km, 114 g/km

CITROEN C3 Aircross 1.2 Puretech 130 PS EAT6 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΧΩΡΟΙ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΤΣΙΜΠΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΑΤ6, ΠΟΤΗΡΟΘΗΚΕΣ