TEST DRIVE: BMW 320d Touring


Με 490 λίτρα πλήρως εκμεταλλεύσιμο αποθηκευτικό χώρο, καμία μεταβολή στα έτσι και αλλιώς κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά της η στέισον «3άρα».

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/7/2014

Επί το πρακτικότερον

Με 490 λίτρα πλήρως εκμεταλλεύσιμο αποθηκευτικό χώρο, καμία μεταβολή στα έτσι και αλλιώς κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά της η στέισον «3άρα».

Οι τακτικοί αναγνώστες μας θα θυμούνται τις θετικότατες εντυπώσεις μας από όσες ντιζελοκίνητες «3άρες» έχουμε δοκιμάσει εσχάτως στο Car and Driver. Επιδόσεις που δεν αλλοιώνουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά μιας BMW, οδηγική ικανοποίηση, μα κυρίως απίστευτη οικονομία.

Τα καλά νέα όμως για τους «φαν» της ντιζελοκίνησης συνεχίζονται, μια και ο εξαιρετικός δίλιτρος 4κύλινδρος ντίζελ έχει έναν ακόμη λόγο να επιχαίρει: η ισχύς του έχει αυξηθεί κατά 7 ίππους και η ροπή κατά 30 Nm, φθάνοντας πλέον στα 184 ps και τα 380 Nm (στις 1.750-2.750 σ.α.λ.). Μαζί με τις επιδόσεις, ελάχιστα έχει βελτιωθεί και η κατανάλωση (0,2 lt), ωστόσο η ειδοποιός διαφορά είναι στην ελαστικότητα, που μόνο επί του πρακτέου μπορείς να αντιληφθείς.

Οδηγήσαμε τη νέα βερσιόν του δίλιτρου ντιζελοκινητήρα στη στέισον-βάγκον 3άρα (Touring την ονομάζει η BMW), για την οποία τις όποιες βελτιώσεις αντιλαμβάνεσαι στον ανοικτό αυτοκινητόδρομο. Η βελτίωση των επιδόσεων είναι ελάχιστη (0,4 δευτ. στο 0-100 χ.λμ./ώρα, 0,3 δευτ. στον 0-1000 μ.)… Τη διαφορά αντιλαμβάνεσαι στην απόδοση και την ελαφρώς βελτιωμένη λειτουργία του στην κλίμακα άνω των μεσαίων στροφών.

Εξαιρετικά ελαστικό, εντυπωσιακά αθόρυβο και μοναδικά αύταρκες σε καύσιμο (περί τα 6,2 λτ/100χλμ., κινηθήκαμε κατά μέσο όρο), αυτό το μηχανικό σύνολο ίσως αποτελεί το κορυφαίο στην κατηγορία, έχοντας βεβαίως και την αμέριστη «αβάντα» από το state-of-the-art «8άρι» κιβώτιο Steptronic.

Στον δρόμο η Touring «3άρα» δεν διαφέρει από τη σεντάν έκδοση, καθώς το ζύγισμα παραμένει ιδανικό (50:50) και η αρχιτεκτονική των αναρτήσεων η ίδια (εμπρός αλουμινένιος άξονας με γόνατα και ψαλίδια βάσης, πίσω πολλαπλών συνδέσμων με άξονα από ελαφρύ χάλυβα). Μόνο ο αεροδυναμικός συντελεστής επιβαρύνθηκε ελάχιστα στο 0,28 (Cw), κάτι που βεβαίως έχει να κάνει με τη σχεδίαση του πίσω τμήματος. Μιλώντας για σχεδίαση, να αναφέρουμε πως η διαφοροποιήσεις με τη σεντάν «3άρα» εντοπίζονται μόνο στο πίσω τμήμα, για το οποίο οι σχεδιαστές προσπάθησαν να προσδώσουν έναν  spots wagon χαρακτήρα, από το αποτέλεσμα ωστόσο αντιλαμβανόμαστε πως βασικότερος στόχος τους ήταν η μεταφορική ικανότητα του αυτοκινήτου και όχι ο εντυπωσιασμός. Πράγματι, με 495 λίτρα (μέγιστη χωρητικότητα 1.500 λίτρα) και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης αυτή η BMW μπορεί να μεταφέρει με άνεση σχεδόν τα πάντα. Γιατί να την επιλέξει κάποιος σε σχέση με τη σεντάν; Για τις πιο πρακτικές λύσεις που προσφέρει συγκριτικά, καθώς στον τομέα των «δυναμικών χαρακτηριστικών» δεν διαφοροποιείται.

Με 45.500 ευρώ με όφελος απόσυρσης, η 320d Touring δεν είναι αυτό που λέμε «ευκαιρία», εξάλλου ποτέ η BMW δεν αυτοπροσδιορίστηκε ως μαζικός κατασκευαστής. Είναι ένα αυτοκίνητο όμως που για το target group που απευθύνεται θα καλύψει στο 100% τον συνειδητοποιημένο υποψήφιο αγοραστή. Εδώ, η έκδοση xDrive ίσως να έχει περισσότερο ενδιαφέρον, καθώς ολοκληρώνει ένα ήδη πολύ καλό «πακέτο».

Tech Talk: Κιβώτιο Steptronic

Το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων εξασφαλίζει εξαιρετικά ομαλές αλλαγές ταχυτήτων και μειώνει τον θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον, μειώνει και την κατανάλωση καυσίμου. Διαθέτει τέσσερα μονά σετ γραναζιών και πέντε μονάδες επιλογής να συνεργάζονται για τις οκτώ ταχύτητες και την όπισθεν. Κατά την επιτάχυνση, οι αλλαγές σχέσεων διασφαλίζουν πολύ ομαλή και σταθερή αύξηση στην ταχύτητα, σύντομους χρόνους αντίδρασης και αλλαγών ταχυτήτων με αποτέλεσμα αυξημένη άνεση και δυναμική συμπεριφορά. Ο κινητήρας λειτουργεί συνεχώς στο φάσμα στροφών στο οποίο μπορεί να αξιοποιήσει στο έπακρο την ισχύ και την αποδοτικότητά του. Το σύστημα υποστηρίζεται από έναν νέο και πιο αποδοτικό μετατροπέα ροπής. Στις υψηλές ταχύτητες, οι στροφές του κινητήρα πέφτουν λόγω των πρόσθετων σχέσεων, γεγονός που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και του θορύβου του κινητήρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

       

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΑΜΗΚΗΣ

ΚΙΝΗΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (Κ.ΕΚ.): 1.995

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [KW (ΙΠΠΟΙ)/Σ.Α.Λ.]: 135(184)/4.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (NM/Σ.Α.Λ.): 380/1.750-2.750

    

ΑΜΑΞΩΜΑ    

ΜXΠXΥ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ): 4.624Χ1.811Χ1.429

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ): 2.810

ΒΑΡΟΣ (ΚΙΛΑ): 1.490

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (ΛΙΤΡΑ): 495

       

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

    

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ (ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ): 7,6

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (ΧΛΜ./ΩΡΑ): 226

*ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΛΙΤΡΑ/100 ΧΛΜ.)

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 5,9

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*: 3,9    

ΜΕΙΚΤΗ*: 4,6    

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,2        

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (ΛΙΤΡΑ): 57

* ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ.            

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)*: 44.250    

*ΜΕ ΑΠΟΣΥΡΣΗ