TEST DRIVE: Citroen C5 Aircross 1.2T 130 - Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο οικογενειακό SUV


Με ένα αναμενόμενο «φρεσκάρισμα», το μεσαίου μεγέθους SUV της Citroen καταφέρνει να ενσωματώσει τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν τα πλέον πρόσφατα μοντέλα της εταιρείας, συνεχίζοντας όμως να προσφέρει το ιδιαίτερο μείγμα άνεσης και πολυτέλειας που το έκανε τόσο αγαπητό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ-ΦΩΤ.: ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ
  • 18/9/2022

Η σιλουέτα του Citroen C5 Aircross δεν είναι κάτι άγνωστο στον χώρο των αυτοκινήτων «ελευθέρου χρόνου», εκείνων των προτάσεων, δηλαδή, που δίνουν θεωρητικά τη δυνατότητα για εκτός ασφάλτου περιπλανήσεις. Είναι και γνωστή και αγαπητή – και τώρα, μετά από 260.000 πωλήσεις, οι οποίες προέκυψαν στα 4 χρόνια που μεσολάβησαν από το λανσάρισμα του μοντέλου, ήρθε ο καιρός να αποκτήσει ένα πιο δυναμικό χαρακτήρα, που προκύπτει από μια σειρά αιχμηρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες τις οποίες μπορεί εύκολα να εντοπίσει ο εξωτερικός παρατηρητής. Το αν με αυτές τις προσθήκες έγινε πιο όμορφο το γαλλικό SUV είναι κάτι που σηκώνει κουβέντα… Εκείνο, όμως, που δεν μπορούμε να αμφισβητήσουμε είναι ότι έχουμε πλέον στα χέρια μας το ανανεωμένο C5 Aircross – και μάλιστα σε μια έκδοση που απουσίαζε από την γκάμα του μοντέλου μέχρι τώρα: ο λόγος για το C5 Aircross με τον γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα Puretech συνδυασμένον, όμως, για πρώτη φορά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EAT8.

Αποτελεσματικό…

Ο γνωστός τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας «πασπαρτού» 1.2 Puretech που έχει συλλέξει μία σειρά από βραβεία και δίνει με επιτυχία το «παρών» σε ένα πλήθος μοντέλων της Peugeot, της Citroen, της DS και της Opel, δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει με απόλυτη αξιοπρέπεια –με τη βοήθεια των 131 PS του –, το ανανεωμένο C5 Aircross. Στην περίπτωσή μας,   συνδυάζεται με το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων της Aisin, το οποίο, παρά το γεγονός ότι δεν είναι διπλού συμπλέκτη, χαρακτηρίζεται από μία ευχάριστη αμεσότητα στη λειτουργία του. Ενώ επιπλέον υπάρχουν και «πεταλούδες» στο τιμόνι για χειροκίνητες/σειριακές αλλαγές από τον οδηγό που θα θελήσει το κάτι παραπάνω σε έλεγχο του οχήματος.

Παράλληλα και καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο «φορτωμένο» με αρκετά ηλεκτρονικά συστήματα, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του και τον διακόπτη επιλογής λειτουργίας “e-Toggle”, ένα νέο κουμπί επιλογής προγράμματος οδήγησης –που ενσωματώνει τώρα και τη λειτουργία Grip Control – επιτρέποντάς σου να διαλέξεις όχι μόνο μεταξύ Sport, Normal, Eco, αλλά και Sand, Mud (άμμος, λάσπη) κ.λπ., ούτως ώστε να προσαρμόσεις τις αντιδράσεις του συστήματος κίνησης στις οδικές συνθήκες. Μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα SUV με αυξημένη απόσταση από το έδαφος (230 mm) που δεν έχει μεν τετρακίνηση, αλλά προσφέρει ηλεκτρονική «υποστήριξη» στον τομέα της πρόσφυσης στον οδηγό που θα αντιμετωπίσει λίγο πιο δύσκολες συνθήκες στο χώμα.

…και άνετο

Στις καθημερινές σου μετακινήσεις απολαμβάνεις, λοιπόν, την άνεση που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο, αλλά και το «τράβηγμα» από τις χαμηλές στροφές του κινητήρα Puretech – το οποίο στη συγκεκριμένη περίπτωση συνεπικουρείται από τη διαφορετική διάταξη των σχέσεων μετάδοσης του EAT8 (σκεφτείτε ότι υπάρχουν δύο ταχύτητες επιπλέον). Ενώ στον αυτοκινητόδρομο χαίρεσαι από τη μια την άνεση της «βελούδινης» ανάρτησης και από την άλλη επιβεβαιώνεις την αποτελεσματικότητα της ηχομόνωσης, με αποτέλεσμα μετά από ένα ταξίδι να βγαίνεις από το C5 Aircross κυριολεκτικά ατσαλάκωτος.

Και σε αυτό το σημείο οφείλουμε να μιλήσουμε για τα πατενταρισμένα από τη Citroen αμορτισέρ (τα εφοδιασμένα με “progressive hydraulic cushions”) τα οποία είναι ό,τι πιο «απορροφητικό»   υπάρχει στην αγορά και καταφέρνουν να εξαφανίσουν τις περισσότερες κακοτοπιές που συναντάς στον  δρόμο σου. Αυτή, λοιπόν, η εξαιρετικά άνετη ανάρτηση δίνει μια άλλη διάσταση στις περιπλανήσεις σου στο δασικό οδικό δίκτυο, ενώ και στην άσφαλτο δεν τα καταφέρνει καθόλου άσχημα. Δεν είναι, βεβαίως, το C5 Aircross το αυτοκίνητο που θα σε προτρέψει να δοκιμάσεις τα όριά του στις στροφές, καθώς είναι πιο μαλακό απ’ ό,τι απαιτείται για κάτι τέτοιο. Ωστόσο, δεν έχεις και τίποτα να φοβηθείς γιατί η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι εντέλει προβλέψιμη και σε έναν βαθμό και ρυθμίσιμη, με το τιμόνι να προσφέρει σωστή πληροφόρηση και τα φρένα – αλλά και τα κατηγορίας V ελαστικά Michelin Primacy 225/55-R18 – να κάνουν σωστά τη δουλειά τους.

Εξαιρετικά «απαλό» και πρακτικό

Αντιμέτωπος με το εσωτερικό, το σχόλιο που κάνεις αμέσως είναι… “soft”, δηλαδή απαλό και στην όψη, και στην αφή. Υλικά καλής ποιότητας γύρω γύρω –και κατά κανόνα απαλά– δημιουργούν μία αίσθηση πολυτελείας, ιδιαιτέρως στην περίπτωση της έκδοσης “Shine” που είχαμε στη διάθεσή μας. Πρόκειται για μια γνώριμη γενικά εικόνα, που την είχαμε στο μυαλό μας και από το αρχικό μοντέλο, μία εικόνα «γαλλική» με αυτά τα σούπερ αναπαυτικά καθίσματα τα οποία η Citroen δεν παύει – και δικαίως–να διαφημίζει στο πλαίσιο του πακέτου “Citroen Advanced Comfort”. Πρόκειται για ένα εσωτερικό εξαιρετικά άνετο, που χωρίς να είναι το κορυφαίο της κατηγορίας σε χωρητικότητα ταιριάζει γάντι σε μία οικογένεια – ιδιαίτερα, πολυμελή!

Βλέπετε, πίσω υπάρχουν τρία ανεξάρτητα καθίσματα – η γνωστή τριάδα που από την πρώτη στιγμή καθιερώθηκε ως σήμα κατατεθέν του μοντέλου, του C5 Aircross, και καθιστά το αυτοκίνητο ιδανικό οικογένεια με τρία παιδιά ή τέλος πάντων για εκείνους που συχνά βρίσκονται στη θέση να πρέπει να μετακινηθούν μαζί με άλλους τέσσερις επιβάτες. Το γεγονός τώρα ότι αυτά τα τρία ανεξάρτητα πίσω καθίσματα είναι όχι μόνο συρόμενα αλλά διαθέτουν και ρυθμιζόμενη σε κλίση πλάτη, εκτοξεύει τη χρηστικότητα του γαλλικού αυτοκινήτου στα ύψη. Και επειδή κανείς δεν είναι τέλειος, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι αυτά τα καθίσματα δεν έχουν το ίδιο μέγεθος με τα μπροστινά, είναι, δηλαδή, λίγο πιο στενά –και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς – κάτι που μπορεί να φέρει σε δύσκολη θέση κάποιους επιβάτες «αυξημένων» διαστάσεων. Παράπονο τώρα από το μεγάλο πορτμπαγκάζ εννοείται δεν έχουμε (πολύ περισσότερο που διαθέτει προσαρμοζόμενη χωρητικότητα χάρη στα συρόμενα καθίσματα), ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές θήκες για μικροπράγματα.

Σταθερά ελκυστικό

Εν κατακλείδι, λοιπόν, θα λέγαμε ότι το Citroen C5 Aircross εξακολουθεί να ξεχωρίζει ως η κορυφαία σε άνεση πρόταση στον χώρο των λεγομένων C-SUV, με το προσόν της χρηστικότητας που πηγάζει από τα τρία πίσω καθίσματα να αυξάνει τον βαθμό της ιδιαιτερότητάς του και να του επιτρέπει να δείχνει ελκυστικό απέναντι σε άλλες καθιερωμένες προτάσεις. Το πόσο ελκυστικό είναι εντέλει το νέο C5 Aircross θα μπορέσουμε με ακρίβεια να το πούμε μετά την ανακοίνωση του επίσημου τιμοκαταλόγου που αναμένεται τις αμέσως επόμενες μέρες. Πάντως, με βάση την τρέχουσα τιμολογιακή πολιτική και τα υπάρχοντα πακέτα εξοπλισμού θεωρούμε ότι θα έχουμε και πάλι να κάνουμε με μια ενδιαφέρουσα πρόταση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C5 Aircross 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 2022   TIMH €   ΤΕΛΗ €102,9

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 230/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,3 sec, τελική 188 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,5 L/100km, 147 g/km

CITROEN C5 Aircross 1.2 PureTech 130 S&S EAT8 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ INFOTAINMENT.