Test Drive: Δοκιμάζουμε το εντυπωσιακά άνετο και πολυτελές Hyundai Santa Fe 1.6T 265 PS Plug-in 6AT 4WD


Η ναυαρχίδα των Κορεατών αφορά σε ένα υπερσύχρονο τεχνολογικά όχημα, με αψεγάδιαστη υλοποίηση, που φιλοδοξεί να εισέλθει στην κλειστή «λίγκα» της κατηγορίας πολυτελών SUV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 7/1/2023

Πριν από μια 20ετία η Hyundai τόλμησε να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο στην παγκόσμια αγορά, δείχνοντας ξεκάθαρα τις διαθέσεις της να επεκταθεί σε όλες τις κατηγορίες και ιδιαιτέρως στην αναπτυσσόμενη, εκείνη την περίοδο, των SUV. Ήταν η πρώτη γενιά του Santa Fe, ενός αυτοκινήτου που στερούνταν αισθητικής – όπως όλα τα Hyundai της εποχής –, ήταν, ωστόσο, το καλύτερο αυτοκίνητο που είχαν παρουσιάσει μέχρι τότε οι Κορεάτες στην ευρωπαϊκή αγορά και όχι μόνον! Το αποτέλεσμα είναι 400.000 πωλήσεις από τρεις γενιές Santa Fe σε μια πολύ απαιτητική κατηγορία, μια αδιαμφισβήτητη επιτυχία, την οποία η Hyundai θέλει να επαναλάβει και με το άρτι αφιχθέν Santa Fe, ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση και διαστάσεις αυτοκίνητο, που προϊδεάζει για τον πληθωρικό του χαρακτήρα.

Η σχεδίαση του αμαξώματος των 4,785 m, έχει αναφορές στις σχεδιαστικές φόρμες των Tucson και Kona (βλέπε φωτιστικά σώματα LED), διαφοροποιείται, ωστόσο κυρίως με τις πιο έντονες ακμές σε όλα τα μέρη του αμαξώματος και τη μεγάλη κυψελωτή μάσκα, στοιχεία που του προσδίδουν μια πιο δυναμική εμφάνιση. Στο εσωτερικό, δίνεται η εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε ένα μοντέλο ανώτερης κατηγορίας και αυτό έχει να κάνει με την αντιληπτή ποιότητα κατασκευής, το εξαιρετικό φινίρισμα και τη γενικότερη εντυπωσιακή εικόνα του διακόσμου. Σε ένα ακόμη αυτοκίνητό τους, ο Κορεάτες, επιμένουν να το «φορτώσουν» με διακόπτες, παρά την ύπαρξη ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ‘’ και κεντρικής οθόνης αφής 10,5 ‘’… Κάτι που σημαίνει πως ο οδηγός χρειάζεται μια κάποια εξοικείωση, μέχρι να ανακαλύψει τους επιμέρους διακόπτες. Εντύπωση προκαλεί ο επιλογέας ταχυτήτων, με διακόπτες (shift-by-wire) στην κεντρική κονσόλα, που απελευθερώνει χώρο για την αποθήκευση μικροαντικειμένων.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα του νέου Santa Fe έχει να κάνει με το γεγονός ότι μπορεί να διατεθεί σε 7θέσια ή 6θέσια διάταξη (σε αμφότερες τις περιπτώσεις, οι 2 πίσω θέσεις αναδιπλώνονται στο δάπεδο, όταν δεν χρησιμοποιούνται), όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής, όπου η μεσαία σειρά αφορά σε δύο ανεξάρτητα καθίσματα-πολυθρόνες, με ελεύθερη πρόσβαση στις πίσω θέσεις! Μάλιστα, στην 7θέσια διάταξη οι επιβαίνοντες, μπορούν να σύρουν τη διαιρούμενη (60/40) μεσαία σειρά, προκειμένου να διαμορφώσουν τον εσωτερικό χώρο κατά το δοκούν. Στοιχεία, δηλαδή, που συναντάς στην κατηγορία των… MPV! Ως προς τους διαθέσιμους χώρους, δεν τίθεται θέμα, κάτι που πιστοποιεί και η ύπαρξη μεταξονίου μήκους 2,765 m. Σε ό,τι αφορά στον χώρο των αποσκευών με πλήρη διάταξη των καθισμάτων (6θέσιο ή 7θέσιο) περιορίζεται στα 130 lt, ενώ με την 3η σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, κυμαίνεται από 571-782 lt.

Νέα πλατφόρμα

Στους νεωτερισμούς του Santa Fe πιστώνεται το γεγονός ότι καθίσταται το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη και το πρώτο SUV παγκοσμίως το οποίο εδράζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα οχημάτων 3ης γενιάς των Κορεατών, που προσφέρει βελτιώσεις σε θέματα απόδοσης/οικονομίας καυσίμου και ασφάλειας. Για παράδειγμα, η νέα πλατφόρμα διαθέτει ένα σύστημα που βελτιώνει τη ροή του αέρα μέσω του χώρου του κινητήρα, επιτρέποντας τη διάχυση της θερμότητας, προκειμένου να ενισχυθεί η σταθερότητα του οχήματος. Σύμφωνα με την κατασκευαστή, η νέα πλατφόρμα προσφέρει βελτιωμένη αεροδυναμική, ενισχυμένα συστήματα απορρόφησης ήχου και κραδασμών, ενισχυμένη παθητική ασφάλεια μέσω της χρήσης μιας δομής πολλαπλών φορτίων, της προηγμένης μεταλλουργικής τεχνολογίας ενσφράγισης σε υψηλή θερμοκρασία, καθώς και της ενσωμάτωσης στρώματος χάλυβα υπερ-υψηλής αντοχής.

Αποδοτικό υβριδικό σύστημα

Πηγή ισχύος για το νέο Santa Fe είναι ένα προηγμένο υβριδικό σύστημα που ενσωματώνει τον νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα SmartStream T-GDi χωρητικότητας 1,6 lt και έναν ηλεκτροκινητήρα 66,9 kW που αντλεί ενέργεια από μπαταρία πολυμερούς ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,8 kWh. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι μέγιστη ισχύς 265 PS και ροπή 350 Nm, με την κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, μέσω του προσφάτως εξελιγμένου αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων (6ΑΤ). Αξίζει να τονισθεί πως ο κινητήρας 1.6 T-GDi SmartStream ενσωματώνει την τεχνολογία Continuously Variable Valve Duration (CVVD), όπως, επίσης, και ανακυκλοφορίας καυσαερίων χαμηλής πίεσης (LP EGR) για βελτιστοποίηση της απόδοσης καυσίμου. Να σημειωθεί πώς, το CVVD ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος των βαλβίδων σύμφωνα με τις συνθήκες οδήγησης, επιτυγχάνοντας καλύτερες επιδόσεις και βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και στις εκπομπές ρύπων.

Πώς λειτουργεί η τετρακίνηση HTRAC

Το σύστημα τετρακίνησης του νέου Santa Fe αποτελεί μια εξελιγμένη έκδοση του συστήματος με το οποίο εφοδιάζει τα SUV μοντέλα της, καθώς έχει εμπλουτιστεί με επιλογέα λειτουργίας εδάφους για καλύτερα επίπεδα πρόσφυσης. Κάτι που σημαίνει πως από έναν πλήκτρο στην κεντρική κονσόλα ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει το σύστημα τετρακίνησης HTRAC, σε συνθήκες άμμου, χιονιού και λάσπης, όπως και τον κινητήρα στις λειτουργίες οδήγησης Eco, Sport και Comfort. Επιπροσθέτως, το σύστημα έχει τη δυνατότητα να «διαβάσει» το στυλ οδήγησης και να επιλέξει αυτόματα την κατάλληλη ρύθμιση.

Σε επιφάνειες, όπως χιόνι, χαλίκι και λάσπη, το σύστημα αυξάνει την πρόσφυση για να ενισχύσει την ευστάθεια του αυτοκινήτου. Σε ολισθηρές συνθήκες, η ισχύς κατανέμεται αυτόματα και στους τέσσερις τροχούς. Στη λειτουργία Sport, το HTRAC επιτρέπει βελτιωμένη επιτάχυνση κατανέμοντας έως και 50 τοις εκατό τη ροπή στους πίσω τροχούς. Στη λειτουργία Comfort βελτιώνει τη σταθερότητα κατανέμοντας έως και 35 τοις εκατό ροπή στους πίσω τροχούς, ενώ στη λειτουργία Eco, το σύστημα βελτιώνει την απόδοση καυσίμου χρησιμοποιώντας μόνο την κίνηση στους πρόσθιους τροχούς.

Στην πράξη

Το νέο Santa Fe αφορά σε ένα μοντέρνο SUV που θα σε εντυπωσιάσει με τον πληθωρικό χαρακτήρα του. Το μεγάλο αμάξωμά του δεν το αφήνει να περάσει σε καμία περίπτωση απαρατήρητο, όπως και η ιδιάζουσα αισθητική του εμπρός μέρους, που ακολουθεί τα ασιατικά πρότυπα. Από εκεί και ύστερα, έχουμε ένα τζιποειδές που θα φιλοξενήσει με μεγάλη άνεση στο εσωτερικό έως και 7 επιβάτες (σας προτείνουμε την 6θέσια έκδοση, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής), στους οποίους και προσφέρει έναν διάκοσμο αυτοκινήτων επιπέδου ανώτερης κατηγορίας: πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και συναρμογής, πλούσιο εξοπλισμό και υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας και επικοινωνίας.

Στον δρόμο το μεγάλο SUV της Hyundai έχει τον ίδιο πολιτισμένο χαρακτήρα και ξεκάθαρη προτεραιότητα στο να μεταφέρει με ασφάλεια τους επιβάτες. Από έναν μικρό θερμικό κινητήρα δεν μπορείς να έχεις μεγάλες απαιτήσεις, όταν συνδυάζεται με ένα μεγάλο σε όγκο και βαρύ αμάξωμα 2 τόνων, όπως αυτό του Santa Fe. Συνεπικουρούμενο με το ηλεκτρικό μοτέρ (προϋπόθεση η μπαταρία φορτισμένη), οι επιδόσεις που προσφέρουν είναι αξιοπρεπείς, τηρουμένων των αναλογιών, καθώς η διαδικασία της επιτάχυνσης ολοκληρώνεται στα 9 sec και η τελική στα 187 km/h. Στον αυτοκινητόδρομο το κορεατικό SUV θα ταξιδέψει με άνεση και κορυφαία ποιότητα κύλισης και μόνο σε υψηλές ταχύτητες πιθανόν να αναπτυχθούν αεροδυναμικοί θόρυβοι, απόρροια του, αναπόφευκτα, αυξημένου συντελεστή αεροδυναμικής αντίστασης (Cd 0,33).

Εκτός δρόμου, ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει την τετρακίνηση ανάλογα με το έδαφος, προκειμένου να έχει την καλύτερη δυνατή πρόσφυση, έχοντας, παράλληλα, ως αρωγό την απόσταση των 17,6 cm από το έδαφος και τις καλές για την κατηγορίας «γωνίες» (προσέγγισης 17,9ο, φυγής 19,3ο , ράμπας 15,4ο), αλλά και την καλή απόσβεση της ανάρτησης (εμπρός Mc Pherson με ψαλίδι βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδο, αμορτισέρ αερίου και ξεχωριστό υποπλαίσιο στήριξης και πίσω πολλαπλών συνδέσμων Multi-link με ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική ράβδο και επίσης ξεχωριστό υποπλαίσιο στήριξης), ενώ σε αστικό περιβάλλον είναι δεδομένο ότι θα δυσκολευτεί λόγω διαστάσεων. Μπορεί, όμως, να σας κινήσει ηλεκτρικά προσφέροντας αυτονομία 58-69 km! Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, με το Santa Fe μπορείτε, αξιοποιώντας το αποδοτικό υβριδικό σύστημα, να κινηθείτε κατά μέσο όρο με 7,7 λίτρα καυσίμου και πολύ πιο οικονομικά στην πόλη με την μπαταρία φορτισμένη.

Συμπερασματικά, έχουμε να κάνουμε με ένα καλοφτιαγμένο, σύγχρονο τεχνολογικά SUV με ταξιδιάρικο χαρακτήρα, ικανό να χαρίσει άνετες και ασφαλείς οικογενειακές μετακινήσεις. Το Santa Fe Plug-In Hybrid τιμολογείται στα €61.990 στην 6θέσια έκδοση, ένα σεβαστό, χωρίς αμφιβολία ποσό. Μπορεί να μην έλκει την καταγωγή από αριστοκρατική οικογένεια, όπως ένα γερμανικό SUV, που θα δικαιολογούσε πιο εύκολα αυτό το κόστος, ωστόσο δεν πρέπει να διαφεύγει η κατηγορία που εντάσσεται και φυσικά η συνολική του «αξία», ενώ συνοδεύεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη (χωρίς όριο χιλιομέτρων) και 8ετή (ή 160.000 km) για την μπαταρία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI SANTA FE 1.6T 265PS Plug-in 6AT 4WD 2023   TIMH €61.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 265/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 350/1.000-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 187 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,6 L/100km, 36,9 g/km

HYUNDAI SANTA FE 1.6T 265PS Plug-in 6AT 4WD 2023

ΥΠΕΡ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ, ΚΑΛΟΦΤΙΑΓΜΕΝΟ SUV ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΠΕΙΣΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟϊΟΝΤΑ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ!

ΚΑΤΑ ΒΑΡΥ ΑΜΑΞΩΜΑ, ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ.