Test Drive: Δοκιμάζουμε το δυναμικό Dacia Duster 1.3 TCe 150PS EDC 4X2


Μια ακόμα πράξη του έργου που σπάει τα ταμεία προσθέτει η Dacia με το ανανεωμένο Duster το οποίο δοκιμάζουμε εδώ στην πανίσχυρη έκδοσή του με χαρακτηριστικά… GTI.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 24/6/2023

Ποιο είναι το έργο; Μα το success story μιας εταιρείας από τη Ρουμανία, που από το χείλος του αφανισμού έφτασε στο σημείο να αποτελεί στυλοβάτη του Renault Group, πουλώντας περισσότερα Sandero και Duster από ό,τι οποιοδήποτε γαλλικό μοντέλο. Απόδειξη; Το Duster παράγεται πλέον στη Ρουμανία, στη Βραζιλία, στην Κολομβία, στη Ρωσία και στην Ινδία. Ενώ πάνω από δύο εκατομμύρια μονάδες πουλήθηκαν παγκοσμίως από το 2010 έως το τέλος του 2022.

Κι εδώ, στις αρχές του 2023 βλέπουμε μια νέα βερσιόν του αυτοκινήτου που πρωτοεμφανίστηκε πριν 13 μόλις χρόνια και έχει καταφέρει με τη διαχρονικότητα της «κοψιάς» του να γίνει άμεσα αναγνωρίσιμο ως ένα Duster, ένα ικανό αυτοκίνητο εκτός δρόμου. Τώρα έρχεται με τη νέα μάσκα που κρύβει το νέο λογότυπο της φίρμας, χωρίς τον κλασικό πια θυρεό και με μικρές αλλαγές στην αισθητική που το μόνο που έκαναν είναι να προσδώσουν εικόνα ενός ποιοτικού προϊόντος.

Βέβαια, τα φωτιστικά σώματα είναι πλέον LED, ενώ η συνολική υλοποίηση είναι διαχρονικά… Duster. Διακριτικές αλλαγές υπάρχουν στα του εσωτερικού (τόσο στην καμπίνα, όσο και κάτω από το καπό, βεβαίως). Εδώ, στα των επιβατών, έχουμε μια νέα υλοποίηση του γνωστού ταμπλώ με τους κυκλικούς (αλά Alfa Romeo) αεραγωγούς να έχουν αποστρατευτεί και οι πιο στενοί γραμμικοί να συντείνουν στην εικόνα εσωτερικού πλάτους.

Υπάρχει οθόνη αφής 8” για τα συστήματα πολυμέσων, θύρες USB και επαρκή ηλεκτρονικά βοηθήματα για καθημερινή χρήση (στάθμευση κ.λπ.), αλλά λείπει κάτι πιο προηγμένο. Η ευρυχωρία για την κατηγορία, με 2,67 m μεταξονίου. είναι μια χαρά. Οι χώροι για μικροαντικείμενα επαρκείς (θα μπορούσαν να έχουν γίνει καλύτεροι), ενώ η εργονομία θυμίζει Renault, οπότε θέλει μια μικρή εκμάθηση.

Ήρθαν οι ενισχύσεις

Σε ό,τι αφορά στα δομικά μέρη, μαθαίνουμε ότι για την τρέχουσα γενιά οι μηχανικοί ενίσχυσαν τη δομή του αμαξώματος με χάλυβες με υψηλότερη αντοχή και πλευρικά μέλη πάχους 0,2 mm, γεγονός που αυξάνει περαιτέρω το επίπεδο ασφάλειας του οχήματος. Επιπλέον, τα αδρανή και τα μηχανικά συγκροτήματα κάτω από το καπό είναι διατεταγμένα με τέτοιο τρόπο ώστε σε περίπτωση σύγκρουσης να βελτιώνουν την προγραμματισμένη παραμόρφωση της δομής του αμαξώματος και ταυτόχρονα να μην εισβάλλουν στο εσωτερικό.

Η συνταγή των αναρτήσεων είναι κλασική με γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο πίσω, ενώ υπάρχει και η απαραίτητη αντιστρεπτική εμπρός για να περιορίσει τις κλίσεις στις στροφές, και η επικοινωνία με τον δρόμο που απέχει 21,7 cm από το πάτωμα του Duster γίνεται μέσω Bridgestone Turanza 005 215/60-R17.

Ο σπουδαίος τετρακύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας του ομίλου εξοπλίζει το Duster εδώ στα 1,3 L με 150 PS (!), με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και με 6 σχέσεων κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη EDC. Και οι ίπποι, λοιπόν, είναι πολλοί και η ροπή των 250 Nm από τις 1.700 rpm είναι πλουσιοπάροχη.

Αυτά τα στοιχεία αντικατοπτρίζονται και στην αίσθηση, αφού με το που πατήσεις το γκάζι η ταλάντωση κατά τον διαμήκη άξονα, απόρροια της ενδοτικής ανάρτησης, σε κάνει να καταλάβεις ότι εδώ η Dacia «ροκάρει».

Πιάνει, μάλιστα, τα πρώτα 100 km/h από στάση σε μόλις 9,7 sec. Από την άλλη, η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και δεν προδίδει ότι οδηγείς ένα Dacia. Επίσης, αν το θέλετε, ενεργοποιείτε τη λειτουργία eco η οποία περιορίζει ισχύ και ροπή για οικονομία καυσίμου. Ταξίδι κάνει άνετα και στην Εθνική οδό μέχρι τις νόμιμες ταχύτητες με τελική μέση κατανάλωση εντός και εκτός των τειχών στα 7,5 L/100 km.

Για μία ακόμα φορά η Dacia έφτιαξε ένα έντιμο προϊόν, αλλά προσθέτοντας ένα μηχανολογικό διαμάντι κάτω από το καπό. Είναι αυτή η αίσθηση υπερεπάρκειας ενός σημαντικού στην αυτοκίνηση αγαθού που είναι η δύναμη. Τα σχεδόν 26.000 € αυτό –κυρίως– εξαργυρώνουν.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA DUSTER II 1.3 TCe 150PS EDC 4X2 2023   TIMH €25.940   ΤΕΛΗ €98,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.332, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.250-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.700-3.250

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,7 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,2 L/100km, 141 g/km

DACIA DUSTER II 1.3 TCe 150PS EDC 4X2 2023

ΥΠΕΡ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΧΑΜΗΛΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΛΙΚΩΝ, ΣΚΛΗΡΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ADAS.