Το Ka αποτελεί μια ενδιαφέρουσα περίπτωση αυτοκινήτου πόλης, ενδιαφέρουσα επειδή εκ κατασκευής διαθέτει στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα της μίνι κατηγορίας.
Κατά πρώτον, η σχεδίασή του. Απόρροια της σχεδιαστικής τεχνοτροπίας που η Ford χαρακτηρίζει ως «Kinetic Design», το τρίθυρο αμάξωμά του είναι αρκετά καμπύλο επιτρέποντας να υπάρχει ικανό ωφέλιμο ύψος για τους επιβάτες, ακόμα και αυτούς που θα καθίσουν πίσω.
Κατά δεύτερον, παρότι το Ka βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα που έχει χρησιμοποιηθεί και για το Fiat Panda, οι μηχανικοί της «Μπλε Οβάλ» επέβαλαν την δική τους κατασκευαστική φιλοσοφία και προσέδωσαν εντονότερα δυναμικά χαρακτηριστικά στο Ka, έστω και αν αυτά δεν είναι στην πρώτη γραμμή των ζητούμενων από ένα αυτοκίνητο πόλης. Δημιούργησαν ένα πιο σφιχτό σε αίσθηση σασί και έκαναν καλή δουλειά στο πίσω μέρος όπου η τοποθέτηση αντιστρεπτικής δοκού περιορίζει τις όποιες ταλαντώσεις της ανάρτησης. Εκτός αυτών, ρύθμισαν κατάλληλα και την ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, ώστε ο οδηγός να αντιλαμβάνεται πιο «σπορτίφ» την αίσθησή του.
Το αυτοκίνητο είναι ευκολοδήγητο εντός πόλης και ο οδηγός έχει σχετικά καλή περιμετρική ορατότητα.
Ο κινητήρας του 1.2 αποδίδει μέγιστη ισχύ 69 PS/5.500 rpm και μέγιστη ροπή 102 Nm/3.000 rpm. Χάρη και στο σύστημα «Start/Stop» η μέση τυποποιημένη κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 4,9 lt/100 km και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα 115 gr/km, κάτι που σημαίνει ότι απαιτούνται 103,50 ευρώ για τέλη κυκλοφορίας τον χρόνο.
Για όσους ενδιαφέρονται, στις μετρήσεις επιδόσεων το Ka (με πλήρωμα δύο άτομα) χρειάστηκε 14,5 sec για τη διαδικασία 0-100 km/h ενώ η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν 6,1 lt/100 km.
Συνοψίζοντας, το Ford Ka είναι ένα ευκολοδήγητο όχημα το οποίο έχει ικανό εσωτερικό χώρο και τηρουμένων των αναλογιών επαρκές πορτμπαγκάζ (τουλάχιστον 225 λίτρα και αυξάνεται όταν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος).
Η τιμή αγορά του, με όφελος απόσυρσης, ξεκινά από τα 8.121 ευρώ.