Test Drive: Jaguar E-Pace 2.0D MHEV AWD 163PS - Δοκιμάζουμε το σπορ, βρετανικό SUV


Όμορφο, συμπαγές δείχνει προσεγμένο και με μπόλικα χαρακτηριστικά πολυτέλειας. H E-Pace είναι το αντίδοτο στον γερμανικό… Εσγιουβισμό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/3/2023

Θέλετε ένα SUV, αλλά, πάλι, δεν θέλετε κάτι που να έχουν… όλοι. Αυτή είναι η περίπτωση της Jaguar E-Pace που προσφέρει απλόχερα ό,τι αποζητά κανείς στην πολυτελή κατηγορία και μερικές ακόμα, ευπρόσδεκτες, δυνατότητες. Και ναι, μπορεί το πετρέλαιο να είναι πλέον… non grata στις αγορές της Ευρώπης, όμως μη γελιέστε.

Αυτοκίνητα, όπως τούτο το Jaguar δοκιμής, είναι ο ιδανικός συνδυασμός τεχνολογίας και ικανοτήτων σε ένα SUV. Αρχικά είναι η εμφάνιση. Με σπέσιαλ look χάρη στο R-Dynamic πακέτο, προβολείς LED 18άρες όμορφες ζάντες και πάνω απ’ όλα μια διαχρονική αρμονία που θυμίζει οπωσδήποτε και μόνον Jaguar, είναι ένα ελκυστικό, συμπαγές σκαρί με μήκος μόλις 4,395 m, που ξεχωρίζει χωρίς να προκαλεί. Το εσωτερικό ομοίως σφύζει από πολυτέλεια.

Ακριβά υλικά, δέρμα ποιοτικό, ρέλιασμα οροφής με τσόχα άψογη και μαύρη λάκα και δέρμα στον επιλογέα και ακριβό κράμα μετάλλου στα paddles για τις αλλαγές ταχυτήτων. Τα εμπρός καθίσματα είναι άριστα σε διαστάσεις ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και όσο τόσο σπορτίβικα σε στήριξη. Το σύστημα πολυμέσων παίρνει ζωή μέσω οθόνης αφής 11,4" με γραφικά υψηλής ευκρίνειας, αλλά και –δυστυχώς– κρύσταλλο που, λόγω γωνίας τοποθέτησης, αντανακλά εύκολα.

Διαθέτει Apple CarPlay και Android Auto επάνω στην βραδείας ανταπόκρισης πλατφόρμα Pivi Pro που, όμως, έχει προηγμένες υπηρεσίες πλοήγησης και μέσω της σύνδεσης on line που προσφέρει. Μια μάρκα όπως η Jaguar δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει όλα τα καλά της ασφάλειας των σύγχρονων συστημάτων (Emergency Braking, Lane Keep Assist, Traffic Sign Recognition, Υποστήριξη στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας, Adaptive Cruise Control κ.ά.). Τι θα θέλαμε; Λίγο περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες. Παρά τα 2,68 m μεταξονίου, το εμπρός μέρος, το πολύ κυρτό παρμπρίζ και το βαθύ ταμπλώ κλέβουν ζωτικό χώρο (ευτυχώς, όμως, το πορτμπαγκάζ μια χαρά είναι).

Παλιό και νέο

Στα μηχανικά μέρη έχουμε και λέμε: Κινητήρας δίλιτρος, diesel απόδοσης 163 PS και 380 Nm ροπής από τις 1.500 rpm, 9άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF, τετρακίνηση και απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 21,2 cm για απροβλημάτιστη κίνηση σε… αχαρτογράφητα νερά (μια χαρά!). Ο κινητήρας έχει δεχθεί βελτιώσεις σε σχέση με το αρχικό λανσάρισμα της E-Pace προ πενταετίας, για μειωμένες τριβές και την ωφέλιμη μόδα της mild hybrid τεχνολογίας στα 48 Volts, η οποία εκτελείται με τη χρήση μιας μίζας/δυναμό (belt-integrated starter generator (BiSG) και μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου (η Jaguar δεν ανακοινώνει ούτε την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα ούτε την ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας).

Οι δε αναρτήσεις υλοποιούνται με γόνατα εμπρός και την καλή Intergal link της Jaguar για τον πίσω άξονα. Έχοντας οδηγήσει την E-Pace πρώτης γενιάς, δεν χρειάζεσαι παρά ελάχιστα χιλιόμετρα για να καταλάβεις ότι, ακόμα και κάτω από το ελαφρύ κροτάλισμα του πετρελαιοκινητήρα, έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στο πάτωμα. Ενισχύσεις όπου πρέπει, νέες βάσεις μηχανής και σίγουρη μείωση του καταραμένου NVH σε Luxury επίπεδο (εκεί όπου ανήκει, άλλωστε, η μάρκα).

Upper premium

Το μοτέρ δε δρέπει δάφνες ζωντάνιας παρά την σπορ έκδοση δοκιμής, αν και τα νούμερα μια χαρά βγαίνουν: 0-100 km/h σε 9,8 sec και 80-120 km/h σε 7,8 sec με τελική στα 200 km/h. Αν, μάλιστα, το αυτοκίνητο ήταν ελαφρύτερο (αγγίζει τους 2 τόνους!) και το μοτέρ δεν «ξεφούσκωνε» γρήγορα, τα πράγματα θα ήταν πιο αλέγρα. Στρίβει, όμως, καλά με ελαστικά Michelin Latitude M S 235/60-R18 (εξαιρετική επιλογή για εκεί που τελειώνει η άσφαλτος). Παρά δε τα μπόλικα χιλιόμετρα δεν έτριζε ιδιαίτερα, έχοντας καλή ηχομόνωση.

Εντούτοις, η πίσω ανάρτηση και λόγω βάρους έχει ιδιότυπο rebound, κάπως τεμπέλικο. Τα προγράμματα παραμετροποίησης (υπάρχουν τέτοια) είναι για δυναμικό στυλ οδήγησης, άνεση, eco και AdSR, που βοηθά την οδήγηση σε εδάφη ή δρόμους με χαμηλή πρόσφυση ή κακό ανάγλυφο. Προτιμήστε το Eco για κάθε ημέρα κι έτσι θα δείτε πέριξ των 6,3 L/100 km κατανάλωση, ενώ με μια κάποια πίεση θα φτάσετε στα 7,9 L/100 km.

Η E-Pace με το δίλιτρο diesel μοτέρ είναι μια ευχάριστη νότα σπορ πολυτέλειας με την οποία (όπως και με τα περισσότερα πράγματα έρχονται από το Μεγάλο Νησί) θα πρέπει να κάνετε κάποιες υποχωρήσεις, ή αν προτιμάτε, να αποδεχθείτε τα όποια λίγα κουσούρια της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ JAGUAR E-PACE 2.0D MHEV AWD 163PS 2023   TIMH €63.053   ΤΕΛΗ €115,5

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.997, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 120(163)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 380/1.500-2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 9 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,8 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,4 L/100km, 165 g/km

JAGUAR E-PACE 2.0D MHEV AWD 163PS 2023

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ, ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ.

ΚΑΤΑ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΡΟΣ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ.