Test drive: ΚΙΑ CEED 1.4 T-GDI 140PS


Η KIA έχει βαλθεί να αποδείξει ότι κάνει πρωταθλητισµό. Παίρνοντας µάλλον έµπνευση από το ποδόσφαιρο, αποφάσισε εδώ και καιρό να αφήσει την εσωστρέφεια και το τοπικιστικό στοιχείο και να γίνει ένας άξιος αντίπαλος απέναντι στις µεγάλες δυνάµεις της αυτοκίνησης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, Φ?Τ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 18/11/2018

Δουλεύοντας σκληρά, αποκτώντας «παίκτες» από όλο τον κόσµο για να κερδίσει το δικαίωµα να παίζει στα µεγάλα σαλόνια, όπως ακριβώς κάνουν οι οµάδες στο Europa League του οποίου πρόσφατα η KIA έγινε µεγάλος χορηγός. Απόδειξη; Το νέο, 3ης γενιάς Ceed (και χωρίς απόστροφο πλέον). Σχεδιάστηκε στη Φρανκφούρτη στο εκεί R&D Κέντρο της φίρµας από ευρωπαίους σχεδιαστές και µηχανικούς, δοκιµάστηκε και εξελίχθηκε στην πίστα δοκιµών της KIA στο Nurburgring (η κορωνίδα των test tracks), και κατασκευάζεται στη Zilina της Σλοβακίας, µε την πλατφόρµα µόνο και τους κινητήρες να προέρχονται από κορεατικά «µυαλά» και ίδιας προέλευσης χάλυβα (και µεταξύ µας, πολύ καλά κάνουν).

 

Χαµηλότερο, φαρδύτερο µε χαρακτηριστικό εµπρός πρόβολο, καµπίνα τραβηγµένη πίσω, το νέο Ceed δείχνει «αρχοντικό». Κάποιοι µπορεί να βρουν τις επιφάνειες του «επίπεδες». Ο Gregory Guillaume σχεδιαστής του αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρος. «Κρατήσαµε τις γραµµές απλές για να είναι εύκολα αντιληπτές. Όλα είχαν να κάνουν µε τις αναλογίες. Αν δεν έχεις τις σωστές τότε καταφεύγεις σε σχεδιαστικά τρικ για να τραβήξεις την προσοχή».

Το νέο Ceed λοιπόν –όπως κι άλλοι ?ούρειοι Ίπποι της KIA- γεννήθηκε στο κέντρο σχεδιασµού της φίρµας στην Φρανκφούρτη από έναν Γάλλο. Βέβαια δεν µπορούµε να παραβλέψουµε την άποψη ότι ίσως θα έπρεπε να δείχνει λίγο πιο αυθεντικό, µιας και το tiger nose του εµπρός µέρους ή τα φωτιστικά ice cubes δείχνουν δύναµη αλλά όχι πρωτοτυπία. Βασισµένο στην καινούργια πλατφόρµα K2 της φίρµας, το νέο Ceed είναι 20 mm φαρδύτερο (συνολικό πλάτος 1.800 mm) και 23 mm χαµηλότερο (συνολικό ύψος 1.447 mm) από το απερχόµενο Ceed.

Το µεταξόνιο παραδόξως παραµένει στα 2.650 mm αν και ο Guillaume θεωρεί ότι ούτως ή άλλως ήταν επαρκές µε βάση τα δεδοµένα της κατηγορίας (θα µας επιτρέψει όµως να αναφέρουµε ότι αυτό σύντοµα θα αλλάξει αφού ένας-ένας οι κατασκευαστές ανεβάζουν τον πήχη στα πέριξ των 2,7 µέτρων), όταν ο µπροστινός πρόβολος είναι πιο µικρός κατά 20 mm (στα 880 mm) και ο πίσω πιο µεγάλος κατά 20 mm (πλέον στα 780 mm). 

 

Στο εσωτερικό

Οι έµπειροι παρατηρητές µπορεί να βρουν γνωστά στοιχεία και σχεδιαστικά ευρήµατα της KIA στο εσωτερικό του Ceed θα µας επιτρέψετε όµως να κάνουµε µια µικρή «ξενάγηση» για να δούµε τι νέο κοµίζει το ολοκαίνουργιο µικροµεσαίο. Κατ΄ αρχάς κλείνεις την πόρτα και εντυπωσιάζεσαι από τον ήχο του κλεισίµατος που σφραγίζει θαρρείς οτιδήποτε περιττό έξω. Μέσα δεν υπάρχουν και πολλά που ακούγονται από το εξωτερικό περιβάλλον, χάρη στην έντονη και φροντισµένη ηχοµόνωση.

Κι ύστερα, το πολιτισµικό σοκ. Η σχεδίαση µε αδρές γραµµές δίνει ένα ταµπλό φαρδύ, µια ιδέα πιο ψηλό από ό,τι θα θέλαµε αλλά δοµηµένο µε κορυφαία υλικά, τέλειο φινίρισµα και µια αίσθηση αρχοντιάς. Εµφανή γαζιά στην επένδυση του ταµπλό, µαύρη άριστης ποιότητας λάκα, όψη βουρτσισµένου αλουµινίου. Όλα «δένουν» σε ένα σύνολο που ορίζει... επικίνδυνα ένα premium στίγµα. Η εργονοµία κορυφαία µε δύο ζώνες διακοπτών, µία για τα της κεντρικής οθόνης και µια για τον κλιµατισµό, ο οποίος στο αυτοκίνητο δοκιµής µας ήταν διζωνικός, αυτόµατος και εξαιρετικά ήσυχος.

H 7 ιντσών οθόνη αφής µε δυνατότητα σύνδεσης στο Apple Car Play ή Android Auto έχει εύκολα µενού αλλά ακόµη απουσιάζουν τα ελληνικά. Οι χώροι για µικροαντικείµενα κάνουν…πάρτι το ίδιο και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες οι οποίοι απολαµβάνουν περισσότερο χώρο για τους ώµους τους. Οι εµπρός επίσης ωφελούνται µιας ωραίας ευρυχωρίας αφού τα καθίσµατα είναι τοποθετηµένα χαµηλά κι αυτό είναι καλό. Έχουµε ολίγον βαρεθεί το «κάθεσαι ψηλά για να βλέπεις καλύτερα» των SUV. Επίσης το νέο Ceed διαθέτει χώρο αποσκευών που φτάνει σε χωρητικότητα τα 395 λίτρα – από τις κορυφαίες στην κατηγορία

Τα στάνταρ συστήµατα ασφαλείας περιλαµβάνουν –βεβαίως- 7 αερόσακους, το Σύστηµα Ελέγχου Ευστάθειας -Vehicle Stability Management (VSM) - της Kia και σύστηµα ESC (Electronic Stability Control) αλλά και µερικά από τα νέας εσοδείας βοηθήµατα υποβοήθησης που περιλαµβάνουν Σύστηµα Υποβοήθησης Προβολέων (High Beam Assist), Σύστηµα Ελέγχου Κόπωσης Οδηγού (Driver Attention Warning), Σύστηµα Προειδοποίησης Αναχώρησης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Deaprture Warning), Σύστηµα ?ιατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keeping Assist), και Σύστηµα Προειδοποίησης Εµπρόσθιας Σύγκρουσης µε Υποβοήθησης Αποφυγής (Forward Collision Warning with Forward Collision-Avoidance Assist). Όλα τα παραπάνω είναι και παραρετροποιήσιµα. Υπάρχει µια πληθώρα ακόµη συστηµάτων που προαιρετικά «θωρακίζουν» το αυτοκίνητο για την…κακιά την ώρα.

 

Οδηγώντας

Αυτό που δεν είναι όµως προαιρετικό είναι η αίσθηση ενός αυτοκινήτου ικανού για πολλές οδηγικές καταστάσεις. Μάλιστα, η οδήγηση του νέου Ceed είναι µια πολυεπίπεδη ευχάριστη έκπληξη. Η νέα πλατφόρµα είναι βράχος κανονικός µε τη δοµική ακαµψία που προσφέρει. Ο κινητήρας των 1,4 λίτρων µε απόδοση 140 ίππων ακολουθεί τη λογική όχι του downsizing αλλά του rightsizing. Είναι τετρακύλινδρος, turbo αλλά βελούδινος µε ένα µικρό µόνο γουργούρισµα µιας πιο σπορτίβικης φύσης και τραβάει στρωτά από τις 1.200 rpm µέχρι σχεδόν στον κόφτη κοντά στις 6.500 rpm.

Από κοντά ο γρήγορος µε θετικό κούµπωµα επιλογέας που είναι και κοντός στις διαδροµές του µε αποτέλεσµα όλο το οδηγοκεντρικό περιβάλλον να ενισχύεται ακόµη περισσότερο. Μόνο από 1η σε 2α, υπάρχει ένα µικρό «στολάρισµα», µια αδράνεια της απόδοσης, αλλά αµέσως συνεχίζει από εκεί που είχε µείνει. Και συνεχίζει δυνατά και σταθερά. Το αυτοκίνητο πατά σε ελαστικά 225/45-R17 Michelin Primacy 3 και οι αναρτήσεις µε γόνατα εµπρός και διπλά ψαλίδια πίσω είναι µια φιλοσοφία που αντιστέκεται στην επιλογή των εταιριών να υποκύψουν στον πιο φθηνό ηµιάκαµπτο πίσω άξονα.

Με αυτά και µε εκείνα, προσθέτοντας στην εξίσωση και το άριστης ακρίβειας τιµόνι (που κρύβει πολύ καλά την ηλεκτρική του υπόσταση) το νέο Ceed κοιτάζει κατάµατα τον οποιοδήποτε µνηστήρα της κατηγορίας. Στρίβει όµορφα και το εννοούµε, πατάει καλά σε όλες τις περιπτώσεις και δείχνει να µην πτοείται από τις εναλλαγές ασφαλτοτάπητα. Όσοι γνωρίζετε τη διαδροµή της Πάρνηθας από Τατόι µέχρι τον Άγιο Μερκούρη θα ξέρετε ότι η διαδροµή είναι ένα πρώτης τάξεως test track που θα ζήλευαν πολλές αυτοκινητοβιοµηχανίες. Εκεί το Ceed δεν παράλειψε ούτε µια στιγµή να δείξει ότι και θέλει και µπορεί. Η κατευθυντικότητα έχει αµεσότητα και χαρακτήρα, η άνεση είναι θαυµάσια µε µόνο µερικές λίγο περισσότερο τεµπέλικες ταλαντώσεις εδώ κι εκεί. Οι τροχοί µένουν πάντα πεισµατικά καρφωµένοι στην άσφαλτο και ακόµη και τα φρένα παρά τα λίγα χιλιόµετρα στο οδόµετρο δεν αραπονέθηκαν ιδιαίτερα και πέτυχαν κορυφαία επίδοση.

Επίσης η κατανάλωση µε δεδοµένη τη φύση του κινητήρα –και τις διαθέσεις που ξυπνά- µπορεί να κυµανθεί από τα 6,9 µέχρι τα 10,1 l/100km. Θα θέλαµε να είναι στάνταρ οι ενεργές γρίλιες που προσφέρει πλέον ο ανταγωνισµός για βέλτιστη αεροδυναµική και οικονοµία καυσίµου, αλλά και κάποιο σετ παραµετροποίησης της απόδοσης του κινητήρα και του τιµονιού που υπάρχει µεν αλλά µε έξτρα χρέωση. Όχι ότι τώρα είναι άσχηµα, κάθε άλλο. 

 

Το δια ταύτα

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
KIA CEED 1.4 T-GDI 140PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ85

Επιµένοντας στη διαρκή βελτίωση, δίνοντας µαθήματα επιµονής και πιστότητας στην εκτέλεση του πλάνου, η KIA προσφέρει άλλη µια φορά ένα εξαιρετικό προϊόν. Σύγχρονο προϊόν που απαντά σε πολλά «θέλω» των οδηγών, προσφέροντας ως bonus την καλύτερη οδική συµπεριφορά που είχε ποτέ ένα µικροµεσαίο KIA. Κι αν θυµηθούµε τις δοκιµές άλλων εποχών µε τα Shuma και Sephia, τότε πραγµατικά είναι να απορείς πως µέσα σε µια δεκαπενταετία η κορεατική φίρµα προσφέρει το Ceed «as is».

Με καλό επίπεδο εξοπλισµού, ακριβές µηχανολογικές λύσεις και όπως πάντα την καλύτερη 7ετη εγγύηση της αγοράς, το νέο Ceed στα 1.4 λίτρα µε τους 140 ίππους προσφέρει πολλά ζητώντας ακριβώς όσα αξίζει. Μέσα σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον είναι βέβαιο ότι θα βρει τη θέση του η οποία θα είναι στα «ρετιρέ» της κατηγορίας.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA CEED 1.4 T-GDI 140PS 2018   TIMH €20.790   ΤΕΛΗ €158,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.353, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 242/1.500-3.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 132 g/km

KIA CEED 1.4 T-GDI 140PS 2018

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ,ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΧΩΡΟI, ΑΝΕΣΗ

ΚΑΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΤΙΜΗ.