KIA EV6 GT - Test Drive: Οδηγούμε το «Κορυφαίο Αυτοκίνητο Επιδόσεων» για το 2023


Είναι ηλεκτρικό, αλλά με επιδόσεις supercar. Αναδείχθηκε «World Performance Car» στα βραβεία «Wold Car Awards» για το 2023 και το σίγουρο είναι ότι θα σας εντυπωσιάσει, αν βρεθείτε στη θέση του οδηγού. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: JOE LORIO (CAR AND DRIVER, USA), ΑΠΟΔΟΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤ.: MARC URBANO
  • 7/4/2023

Ποιος είπε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «σκοτώνουν» τις επιδόσεις με το αυξημένο βάρος τους και υστερούν απέναντι στα αντίστοιχα θερμικά; Το αμιγώς ηλεκτρικό KIA EV6 GT των 585 PS έχει αντίθετη άποψη, η οποία αναγνωρίστηκε και παγκοσμίως.

Η κριτική επιτροπή 100 διακεκριμένων δημοσιογράφων από το χώρο του αυτοκινήτου, προερχόμενη από 32 χώρες, τού έδωσε τον τίτλο του «Κορυφαίου Αυτοκινήτου Επιδόσεων» στον κόσμο για το 2023, στα βραβεία «World Car Awards». Στη σχετική ψηφοφορία, το KIA EV6 GT άφησε πίσω του το Nissan Z και την Toyota GR Corolla, με τα οποία είχε «φτάσει» στην τελική τριάδα, από τις αρχικές 8 υποψηφιότητες performance οχημάτων.

Κορυφαίο ηλεκτρικό με επιδόσεις supercar

Το χάος μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες. Ας πάρουμε την επανάσταση των EV που ξημερώνει, η οποία έχει ήδη δει μια νεοσύστατη εταιρεία αυτοκινήτων να προσπερνάει σαν βολίδα τους αιωνόβιους ανταγωνιστές της για να γίνει η πολυτιμότερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Στην πιο πρόσφατη ανατροπή της πλοκής, μια κορεατική μάρκα που είναι περισσότερο γνωστή για τις χαμηλές τιμές της, τις μακροχρόνιες εγγυήσεις και τα ευέλικτα χρηματοδοτικά της προγράμματα δημιούργησε ένα μηχάνημα οδήγησης με απόδοση που ανταγωνίζεται τους πιο σεβαστούς Γερμανούς. Στη νομενκλατούρα της ονοματοδοσίας, η διαφορά μεταξύ του Kia EV6 GT και των μικρότερων μοντέλων EV6 GT-Line είναι μικρή.

Το ότι η Kia υποδηλώνει την έκδοση με τις κορυφαίες επιδόσεις του EV μοντέλου της με μείωση αντί να προσθέτει κάτι στην ονομασία, είναι αντίστοιχη των πωλήσεων που θα κάνει, αλλά το hardware του GT δείχνει την ένταση αυτής της προσπάθειας. Το βασικό επίτευγμα είναι το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Άλλα μοντέλα EV6 με διπλό κινητήρα και τετρακίνηση έχουν συνολική ισχύ 325 PS. Tο GT, πιθανότατα αφού, σαν τον Ποπάυ, καταβρόχθισε μια κονσέρβα σπανάκι, σφύζει από ισχύ στους 585 PS. Ένα νέο driving mode, το GT παρέχει πρόσβαση σε ολόκληρο το… κοπάδι των ίππων. Οι λειτουργίες Normal και Sport περιορίζουν την ισχύ στους 466 PS και το Eco τη μειώνει στους 292. Η πλήρης απόδοση της ροπής, η οποία έχει ανέβει από τα 605 Nm της τετρακίνητης GT-Line στα 740 Nm είναι πάντα διαθέσιμη.

Κορυφαίο

Στις δοκιμές μας, το EV6 GT-Line των 325 PS έφτασε στα 97 km/h σε 4,5 sec, αλλά το GT έκανε το μεγάλο βήμα, σε 3,2 sec. Χωνέψτε το: 3,2 sec στα 97 km/h. Με ένα Kia! Έκανε, επίσης, το τετρακοσάρι σε 11,6 sec με ταχύτητα εξόδου στα 191,5 km/h. Η τελική ταχύτητα είναι 260 km/h. Σαφώς, αυτό δεν είναι το φτηνιάρικο Kia Sephia του θείου σας. Ξέρετε ποιο άλλο μοντέλο πέτυχε επίδοση 3,2 sec για τα πρώτα 97 km/h από στάση; Το Audi RS Q8. Σε ό,τι αφορά σε άλλα ηλεκτρικά, το Kia ξεπερνά το Ford Mustang Mach-E GT Performance (97 km/h σε 3,7 sec, 400άρι σε 12,7 sec στα 162,5 km/h) για να βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα με την Porsche Taycan 4S (97 km/h σε 3,4 sec, τετρακοσάρι σε 11,7 sec στα 193 km/h) και το BMW i4 M50 (97 km/h σε 3,3 sec, 400 m σε 11,7 sec στα 193 km/h).

Όταν προγραμματίζετε την πλήρη ισχύ του συστήματος μετάδοσης κίνησης, σανιδώνοντας παράλληλα το δεξί πεντάλ δημιουργείται ένα θάμπωμα του φόντου προς τα έξω που μοιάζει σαν ραβδώσεις φωτός και τον βρυχηθμό του Chewbacca. Αντί να ακούσετε το «Take us to light, Chewie» (νιώθοντας σαν τον Χάρισον Φορντ στο Star Wars), θα παρατηρήσετε έναν απροσδιόριστο, φουτουριστικό ήχο του ηλεκτροκινητήρα – αποδεικνύεται ότι ο «ήχος» του κινητήρα είναι ένα ακόμη στοιχείο που μπορεί να ρυθμιστεί. Τρία θέματα ήχου προσφέρουν προσαρμογή για την ένταση και την ταχύτητα στην αύξηση της έντασης. Το Stylish θα μπορούσε να περιγραφεί πιο εύστοχα ως διαστημικό, το Cyber είναι μια πιο διασκεδαστική έκδοση του Stylish και το Dynamic είναι σαν το δυσοίωνο βουητό όταν το διαστημόπλοιο κατευθύνεται προς τον πλανήτη των κακών.

Για να βοηθήσει τους βελτιωμένους με στεροειδή κινητήρες στο οδόστρωμα, το GT αποκτά ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). Η Kia ενισχύει, επιπλέον, το πλαίσιο του EV6 με γρηγορότερο σύστημα διεύθυνσης και πιο σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης, υποβοηθούμενη από ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Επίσης, υπάρχουν λειτουργίες οι οποίες προσαρμόζουν την απόκριση του γκαζιού, το πόσο σκληρό μπορεί να γίνει το σύστημα διεύθυνσης, να ρυθμιστούν οι αναρτήσεις και το eLSD. Με τα αμορτισέρ στην κανονική τους λειτουργία, η ποιότητα κύλισης είναι αποδεκτή, αλλά γίνεται αρκετά σκληρή στις πιο σφικτές ρυθμίσεις. Η ανταμοιβή είναι ότι το αυτοκίνητο καταπίνει τις στροφές, καθοδηγούμενο από το τιμόνι που δεν γίνεται ποτέ πολύ βαρύ, ακόμη και στη λειτουργία Sport . Φορώντας μια τετράδα αθλητικών… παπουτσιών Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, το GT κόλλησε στην άσφαλτο, στη διαδικασία του skidpad με 0,92 g, έναντι 0,86 g από το GT-Line, το οποίο φορούσε ελαστικά all-weather.

Το eLSD μπορεί να γκαζώσει τον εξωτερικό πίσω τροχό στις στροφές και έτσι να νιώσετε την ευτυχία των driving modes Sport και GT, τα οποία χαλαρώνουν την επίβλεψη του ελέγχου ευστάθειας. Σε κάθε ένα, θα κάνετε ατελείωτα παιχνίδια με την ουρά, σαν να ήσαστε οι τηλεοπτικοί Dukes of Hazard. Για ακόμα περισσότερες γελοιότητες που αξίζουν ανέβασμα στο TikTok, υπάρχει και Drift Mode. (Για να το ενεργοποιήσετε, ξεκινήστε στη λειτουργία Sport ή GT με το πόδι σας στο πεντάλ του φρένου, κρατήστε πατημένο το κουμπί ελέγχου ευστάθειας μέχρι να απενεργοποιηθεί πλήρως το σύστημα και τραβήξτε προς τα πίσω και τα δύο κουπιά για τρία δευτερόλεπτα.) Η ρύθμιση βελτιστοποιεί την κατανομή της ροπής εμπρός/πίσω και τη λειτουργία του eLSD, καθιστώντας δυνατή την ολίσθηση—ή, όπως ανακαλύψαμε σε βρεγμένο, το τετ-α-κέ. Αυτό το μηχάνημα είναι το Firebird Trans Am των ηλεκτρικών crossover.

Σίγουρα φρένα

Άλλο ένα καλό που έχει το GT είναι τα πιο αποτελεσματικά φρένα: μπροστινοί δίσκοι 15,0” (συνοδεύονται από τετραπίστονες δαγκάνες) και πίσω 14,2”, σε αντίθεση με τους μπροστινούς και πίσω δίσκους 12,8” στα μικρότερα EV6 μοντέλα. Σταματούν το EV6 GT από τα 113 km/h σε 48,5 m και είναι εύκολο να τα διαχειριστείς σε οποιαδήποτε από τις δύο ρυθμίσεις τους. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν πόσο να αλληλεπιδρούν με τα φρένα, καθώς το GT προσφέρει προσαρμογή έντασης της αναγεννητικής πέδησης από μηδενική έως αληθινή One-pedal εμπειρία με τρεις ενδιάμεσες ρυθμίσεις. Η μπαταρία είναι ένα στοιχείο που δεν έχει αναβαθμιστεί και εκεί έγκειται η αδυναμία αυτού του αυτοκινήτου. Η μπαταρία των 77,4 kWh, είναι καλή για τα 484 km αυτονομίας του κανονικού EV6 με διπλό ηλεκτροκινητήρα και πολύ καλή για τα 528 km αυτονομίας της απλής μονοκινητήριας έκδοσης, αλλά εδώ, στο GT, αποδίδει περίπου 424 km. Στον αυτοκινητόδρομo με ταχύτητα 120 km/h σε δοκιμή αυτονομίας, το GT κατάφερε να διανύσει 306 km.

Η μπαταρία αδειάζει γρήγορα, αλλά, από την άλλη, ξαναγεμίζει γρήγορα χάρη στην αρχιτεκτονική 800 Volts που καταπίνει ηλεκτρόνια με ρυθμό έως 350 kW. Η μπαταρία του GT φορτίζει από 10 έως 80 τοις εκατό σε 18 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC. Παρ’ όλες τις επιδόσεις που διαλύουν την όποια αντίληψη μπορεί να έχεις για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το GT είναι οπτικά σεμνό. Είναι αλήθεια ότι το EV6 είναι στιλιστικά κομψό και φουτουριστικό, αλλά το GT ξεχωρίζει ελάχιστα συγκριτικά με τα μικρότερα μοντέλα (ενδεικτικά αναφέρουμε τις φλούο πράσινες δαγκάνες φρένων, τις ζάντες 21”, τη λεπτή πίσω αεροτομή και τη νέα μάσκα). Δεν διαθέτει τα αεροδυναμικά βοηθήματα των κορυφαίων Porsche, M και AMG. Όμως με το EV6 GT, η Kia δείχνει ότι μπορεί να φτιάξει ένα muscle car, αλλά χωρίς να έχει, ακόμα, την αυτοπεποίθηση να το καυχηθεί. Ίσως το επόμενο EV6 GT θα είναι δυνατό και περήφανο: ένα top gun με splitters, φουσκωμένα φτερά και πτερύγια. Σε χαοτικούς καιρούς, να περιμένετε το απροσδόκητο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA EV6 GT 2023   TIMH €65.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 585  ΡΟΠΗ Nm/rpm 740

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 3,2 sec, τελική 260 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 20,6 kWh/100km, 0

KIA EV6 GT 2023

ΥΠΕΡ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ, ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΟΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ, ΓΡΗΓΟΡΗ ΦΟΡΤΙΣΗ.

ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΣΚΛΗΡΟ ΠΛΑΙΣΙΟ, ΠΟΛΛΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ.