Test Drive: Kia EV6 GT-Line AWD Long Range - Δοκιμάζουμε το ντιζαϊνάτο EV των 325 ίππων


Με design που φωνάζει ότι έρχεται από το μέλλον, το πλήρως ηλεκτρικό crossover της Kia αναλαμβάνει να σας οδηγήσει γρήγορα, με ασφάλεια, στυλ, πολυτέλεια και άνεση στη λεωφόρο των μηδενικών ρύπων, φροντίζοντας ταυτόχρονα  να σας απαλλάξει – σε ικανοποιητικό βαθμό – και από το άγχος της αυτονομίας.

  • ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΛΟΥΠΑΚΗ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/1/2023

Έχει τον αέρα του μέλλοντος, τον αέρα της νέας εποχής της αυτοκίνησης και το δείχνει με ένα design για το οποίο εκεί έχει ήδη λάβει ουκ ολίγα βραβεία: είναι το Kia EV6, το οποίο,  όταν το πρωτοείδαμε, καταλάβαμε ότι η Kia άνοιξε ένα νέο κεφάλαιο στο κομμάτι της εταιρικής της ταυτότητας, στο οποίο φρόντισε να δώσει και ένα όνομα γεμάτο φιλοσοφικά υπονοούμενα. Ο λόγος για το “opposites united”, την περίφημη «ενότητα των αντιθέτων» που χαρακτηρίζει τη φύση, τον κόσμο μας, το σύμπαν. Και έρχεται το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο νέας γενιάς της Kia – βασισμένο στην πλατφόρμα E-GMP του Hyundai Group – να λειτουργήσει ως μοχλός της ενεργειακής μετάβασης προσφέροντας επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου με μηδενικούς ρύπους. Οπότε θα μπορούσε να πει κανείς ότι εδώ βλέπουμε να συνυπάρχουν αντιφατικές έννοιες…

Αποτελεσματική αυτονομία

Και δεν είναι βέβαια αυτό – το design– το μόνο που βλέπει κανείς όταν έχει απέναντί του το Kia EV6 GT-LINE AWD LONG RANGE της δοκιμής μας, το οποίο, παρεμπιπτόντως, μπορείτε εύκολα να συμπεράνετε ότι αποτελεί την τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και τη μεγάλη μπαταρία η οποία προσφέρει και την εξαιρετική, με τα σημερινά δεδομένα, αυτονομία των 484 km (WLTP) που στο ευνοϊκό για τα ηλεκτρικά οχήματα αστικό περιβάλλον μπορεί, θεωρητικά πάντα να φτάσει ακόμα και τα 630. Και επειδή η αυτονομία είναι το Α και το Ω για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο του μεγέθους του EV6 (είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο οικογενειακό crossover που εξ ορισμού προορίζεται να κάνει και ταξίδια) να πούμε ότι σχετικά εύκολα μπορεί κανείς να ξεπεράσει τα 400 km κινούμενος με τη σύνεση που απαιτεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – κάτι που μόνο σαν επιτυχία μπορούμε να το αξιολογήσουμε. Γιατί, κακά τα ψέματα, κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν προσφέρει την αυτονομία που θεωρητικά υπόσχεται, η οποία όπως είχαμε γράψει και σε σχετικό ειδικό άρθρο μας είναι μέγεθος πολύ –μα πολύ– σχετικό.

Premium

Έχοντας εισπράξει μια εικόνα δυναμισμού κοιτώντας απέξω το νέο Kia EV6 δεν δυσκολεύεσαι να διαπιστώσεις ότι η χαρακτηριστική σχεδίαση αφορά όχι μόνο στο εξωτερικό, αλλά και στο εσωτερικό, στο οποίο απολαμβάνουν να βρίσκονται οδηγός και επιβάτες. Και λέμε «απολαμβάνουν» γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με υλικά πολύ καλής ποιότητας γύρω-γύρω, τα οποία καταφέρνουν να δώσουν έναν premium αέρα στο κορεατικό αυτοκίνητο.

Όχι ότι η Kia έγινε ξαφνικά… Mercedes ή BMW, αλλά σίγουρα η πολυτέλεια είναι κάτι που το νιώθεις όταν βρίσκεσαι στο ευρύχωρο σαλόνι του Kia EV6. Και αυτή η αίσθηση ενισχύεται από το στίγμα της νέας, τεχνολογικής εποχής της αυτοκίνησης που δίνουν οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες 10,25’’: μία που έχει μπροστά του ο οδηγός –κατά την κλασική τακτική παίζει το ρόλο του διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων– και μία ακόμα οθόνη αφής, αυτήν τη φορά, ίδιου μεγέθους για το χειρισμό των multimedia και τη ρύθμιση διαφόρων λειτουργιών του αυτοκινήτου. Ενδιαφέρουσα είναι δε η παρουσία του πάνελ με τους διπλούς, εναλλασσόμενους απτικούς διακόπτες (για κλιματισμό και ηχοσύστημα) που βελτιώνει την εργονομία. Η τελευταία, χωρίς να είναι κακή, δεν είναι αψεγάδιαστη, αφού κάποια ζητηματάκια δεν λείπουν (λόγου χάριν, η αναζήτηση και αποθήκευση σταθμών στο ραδιόφωνο θα μπορούσαν να γίνονται με πιο απλό τρόπο). Από την άλλη μεριά, υπάρχουν λεπτομέρειες άκρως θετικές, όπως το γεγονός ότι τα τζάμια των πίσω παραθύρων κατεβαίνουν μέχρι τέρμα – κάτω.

Σημειώστε ότι ο χαρακτηρισμός «ευρύχωρο» θα αδικούσε το εσωτερικό, που είναι απλώς τεράστιο – είναι δε χαρακτηριστικό στο πίσω κάθισμα υπάρχει όχι μόνον άφθονος χώρος για το κεφάλι ενός ψηλού επιβάτη, αλλά μπορείς να καθίσεις και σταυροπόδι. Ενώ αναμφισβήτητα ευρύχωρο είναι και το πορτμπαγκάζ, με μεγάλο μήκος και πλάτος φόρτωσης, ωστόσο από το ύψος του θα θέλαμε κάτι παραπάνω. Τέλος, ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από το εμπρός καπό, που στις εκδόσεις με κίνηση μόνο στους πίσω τροχούς φτάνει τα 52 L, εδώ μειώνεται στα 20 L, λόγω του όγκου του εμπρός ηλεκτροκινητήρα.

Δυναμικός χαρακτήρας

Με 325 PS στη διάθεσή σου, μπορείς εύκολα να αυξήσεις την ποσότητα της αδρεναλίνης που κυκλοφορεί στο αίμα σου, παρά το γεγονός ότι το EV6 ζυγίζει πάνω από δύο τόνους. Είναι βλέπετε συγκλονιστικός ο τρόπος που αποδίδεται η ροπή – με το πάτημα του γκαζιού – που είναι δύσκολο να μείνεις ασυγκίνητος.

Το ενδιαφέρον είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση, του EV6 AWD με τους δύο ηλεκτροκινητήρες, ο οδηγός έχει ένα σοβαρό πλεονέκτημα, στην περίπτωση που θα θελήσει να κινηθεί κάπως πιο γρήγορα. Τότε είναι που θα νιώσει την τετρακίνηση όχι μόνο να μην αφήνει το αυτοκίνητο να σπινάρει καθώς θα επιταχύνει, αλλά και να δουλεύει αποτελεσματικά στις στροφές κρατώντας το αυτοκίνητο στην επιθυμητή τροχιά, καθώς θα κινείται με μεγάλη ταχύτητα – με τα περιθώρια πρόσφυσης των μεγάλων ελαστικών να παίζουν εδώ τον δικό τους ρόλο. Καλό είναι, βέβαια, να θυμάται κανείς ότι το αυτοκίνητο είναι βαρύ (όπως, άλλωστε, και όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) και να αποφεύγει τις υπερβολές στις οποίες μπορεί να οδηγηθεί από τον ενθουσιασμός που θα του δημιουργήσει ο τρόπος με τον οποίο το Kia EV6 επιταχύνει: άμεσα και αθόρυβα. Σε κάθε περίπτωση, το αυτοκίνητο κάνει το καθήκον του και από ένα σημείο και μετά σε προειδοποιεί διακριτικά για να κόψεις ρυθμό όταν αρχίσεις να υπερβαίνεις τα όρια.

Τα φρένα, τώρα, είναι δυνατά, ενώ το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κρίνεται απλώς εξαιρετικό, καθώς όχι μόνο ανακτά ενέργεια, αλλά γιατί σε βοηθά να επιβραδύνεις αποτελεσματικά και με τον ρυθμό που εσύ επιθυμείς. Βλέπετε, η δύναμη του φρεναρίσματος με τον ηλεκτροκινητήρα που προκύπτει κατά την ανάκτηση ενέργειας ρυθμίζεται με τους δύο μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι, οι οποίοι είναι αντίστοιχοι αυτών με τους οποίους αλλάζουμε ταχύτητες σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Σημειώστε ότι η ανάρτηση κάνει πολύ καλή δουλειά όχι μόνο στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, αλλά και στον τομέα της άνεσης δημιουργώντας ένα ευχάριστο για τους επιβάτες περιβάλλον, αφού καταφέρνει να απορροφά τις περισσότερες από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με τις οποίες θα βρεθεί αντιμέτωπο το EV6.

Κοστίζει, αλλά αξίζει

Το τετρακίνητο EV6 Long Range κοστίζει στη «βασική», αλλά πλούσια, έκδοση Titanium 62.990 € (52.990 € με έκπτωση & επιδότηση), οπότε φτηνό δεν το λες. Όπως δεν λες φτηνή και την έκδοση GT-Line της δοκιμής (66.190 και 56.190 ευρώ, αρχική και τελική τιμή αντίστοιχα). Έχουμε, όμως,  να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που σε πείθει για την ποιότητα κατασκευής του και σου εμπνέει εμπιστοσύνη όσο ελάχιστα μηδενικών ρύπων οχήματα σε σχέση με την αυτονομία του. Αν σε αυτά προσθέσουμε και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση της Kia, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το EV6 είναι μία από τις πιο αξιόλογες ηλεκτρικές παρουσίες στην αγορά αυτοκινήτου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA EV6 GT-Line AWD Long Range 2023   TIMH €52.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2 ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 239 (325)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 605

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,2 sec, τελική 188 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 18 kWh/100km, 0

KIA EV6 GT-Line AWD Long Range 2023

ΥΠΕΡ ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΤΕΡΑΣΤΙΟΙ ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΕΠΙΒΑΤΕΣ.

ΚΑΤΑ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΙΚΡΟΑΤΕΛΕΙΕΣ, ΠΙΣΩ ΚΑΘΙΣΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΤΑΙ ΜΠΡΟΣ-ΠΙΣΩ, ΟΠΩΣ ΣΤΟ «ΑΔΕΛΦΟ» HYUNDAI IONIQ 5.