Test Drive: Mazda2 1.5 Homura - Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση του ιαπωνικού supermini


Το Mazda2 μόνον άγνωστο μοντέλο δεν είναι για την ελληνική αγορά. Δίχως υπερβολή, από τη στιγμή που εισήχθη στη χώρα μας έγινε δεκτό με ιδιαίτερη ζέση από τους λάτρεις της ιαπωνικής μάρκας.

  • ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ-ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/10/2022

Δυστυχώς όμως έπεσε… θύμα του «κενού» που δημιουργήθηκε για αρκετά χρόνια στην Ελλάδα, μιας και μέχρι να δραστηριοποιηθεί ο Όμιλος Συγγελίδη στην εισαγωγή των αυτοκινήτων Mazda, τα ιαπωνικά μοντέλα για τουλάχιστον μία πενταετία έλαμψαν δια της… απουσίας τους από τη χώρα μας. Όμως το Mazda2 ήταν το αυτοκίνητο που επί της ουσίας επαναλάνσαρε τη μάρκα στην Ελλάδα, καθώς η εισαγωγή του συνέπεσε με την επέτειο των 100 ετών από τη δημιουργία της Mazda. Η τρίτη γενιά του, παράγεται από το 2014, όμως χάρη στην εμπνευσμένη σχεδίασή του, παραμένει πάντα σύγχρονο κι αισθητικά αποδεκτό.

Η μάρκα, εντούτοις, έκρινε πως ήρθε το πλήρωμα του χρόνου, ώστε το Mazda2 να αποκτήσει μια κορυφαία έκδοση από εξοπλιστικής άποψης. Μια έκδοση που θα έβαζε… φωτιά στον ανταγωνισμό. Κι εγένετο… Homura. Αναζητώντας την ερμηνεία του όρου στο ιαπωνικό λεξικό, ευθύς αμέσως μας λύθηκε κάθε απορία για την επιλογή του συγκεκριμένου λήμματος. Homura ίσον… φωτιά. Και κάπου εδώ άπαντες αντιλαμβάνονται για ποιόν λόγο επελέγη η συγκεκριμένη ονομασία έκδοσης.

Οι αλλαγές

Πού διαφοροποιείται, λοιπόν, η έκδοση Homura από τις «απλές» εκδόσεις του Mazda2; Σχεδιαστικά οι Ιάπωνες παρενέβησαν σε συγκεκριμένα σημεία, προκειμένου να τονίσουν τον χαρακτήρα του Mazda2. Έτσι στην έκδοση Homura έχουμε νέα εμπρόσθια μάσκα, προφυλακτήρες εμπρός και πίσω με διακοσμητικά στα άκρα για πιο έντονη αίσθηση του πλάτους του αυτοκινήτου, φωτιστικά σώματα με λεπτομέρειες που έχουν ως στόχο την πολυτέλεια και φυσικά νέες ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, σκούρας απόχρωσης.

ΟΙ αλλαγές, όμως, δεν περιορίστηκαν στο εξωτερικό. Στην καμπίνα των επιβατών έχουν επιλεγεί νέοι χρωματικοί συνδυασμοί, ενώ έντονο είναι το στοιχείο του δέρματος στο τιμόνι, και τον λεβιέ των ταχυτήτων. Τα καθίσματα είναι εργονομικά, προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος του οδηγού και του συνοδηγού, ενώ η εργονομία κινείται σε υψηλό επίπεδο. Οι Ιάπωνες έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στην ποιότητα κατασκευής, καθώς οι θόρυβοι έχουν σχεδόν εξαλειφθεί, ενώ πλήρης είναι η απουσία ενοχλητικών τριγμών, μιας και τα πλαστικά έχουν εξαιρετική συναρμογή.

Επίσης χρησιμοποιήθηκε χείλος στεγανοποίησης στις πίσω πόρτες και νέος υλικό απόσβεσης κραδασμών στο εσωτερικό του θόλου των πίσω τροχών, προκειμένου να μεγιστοποιηθεί η απορρόφηση του ήχου. Η «αιωρούμενη» οθόνη αφής των 8’’ παρέχει στον οδηγό όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται από ένα σύγχρονο σύστημα infotainment, ενώ μια ειδοποιός διαφορά της έκδοσης Homura από τις παλαιότερες εκδόσεις του Mazda2 είναι ότι πλέον υπάρχει δυνατότητα χρήσης του Apple CarPlay.

Μηχανολογικά

Από μηχανολογικής άποψης, οι μηχανικοί της Mazda φρόντισαν να ενσωματώσουν στο Mazda2 Homura νέες τεχνολογίες όσον αφορά στο σύστημα της ανάρτησης. Οι βάσεις στήριξης είναι νέες, όπως και τα αμορτισέρ, ενώ συνολικά η ποιότητα κύλισης είναι βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν. Όχι ότι υπήρχε κάποιο «θέμα» με τα παλαιότερης γενιάς «δυάρια», αλλά επειδή πάντοτε «εχθρός του καλού είναι το καλύτερο», στη Mazda φρόντισαν ώστε η ρύθμιση της ανάρτησης να κάνει ακόμα πιο ξεκούραστη τη συμβίωση μαζί του. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στον δρόμο. Στο εθνικό δίκτυο το Mazda2 θυμίζει μεγαλύτερο σε όγκο αυτοκίνητο, όντας σταθερό και σβέλτο. Στο επαρχιακό δίκτυο, χάρη στο σύστημα G-Vectoring Plus, βελτιώνεται άρδην το κράτημα χρησιμοποιώντας τα φρένα για να προσθέσει στον συμβατικό έλεγχο του κινητήρα του GVC, άμεσο έλεγχο κατά την εκτροπή από τον κατακόρυφο άξονα.

Ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-G του 1,5 λίτρου αποδίδει 90 ατμοσφαιρικούς ίππους και συνεργάζεται με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων e-Skyactiv G, ενώ υπάρχει και έκδοση με αυτόματο κιβώτιο. Πλέον ενσωματώνει ήπια υβριδική τεχνολογία και είναι εξοπλισμένος με τη μοναδική τεχνολογία καύσης της Mazda Diagonal Vortex Combustion και με ανάλογη αύξηση της σχέσης συμπίεσης του κινητήρα από 14 σε 15:1. Τι σημαίνει αυτό; Οικονομία καυσίμου, κάτι πάρα πολύ σημαντικό, ειδικά στις ημέρες που διανύουμε, με την τιμή της αμόλυβδης να βρίσκεται και πάλι κοντά στα 2 ευρώ το λίτρο.

Η μέγιστη ροπή του ατμοσφαιρικού μοτέρ είναι 151 Nm στις 3.500 rpm, ενώ τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε κάτι λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα του Mazda2 με τους 90 ίππους και το μηχανικό κιβώτιο είναι 183 km/h. Να σημειωθεί ότι επιτυγχάνοντας μείωση των ρύπων από τα 120 στα 107 γραμμάρια, το Mazda2 με το ήπιο 48V υβριδικό σύστημα (όχι με μπαταρία αλλά με πυκνωτή!) μπορεί να εισέρχεται ελεύθερα στον Δακτύλιο. Επί της ουσίας, ο συγκεκριμένος ατμοσφαιρικός κινητήρας κινεί ικανοποιητικά το Mazda2 στην καθημερινότητα εντός πόλης. Και μολονότι κατά γενική ομολογία πλέον ζούμε στην εποχή των υπερτροφοδοτούμενων μηχανικών συνόλων, ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις και χάρη στην πολύ καλή κλιμάκωση του κιβωτίου, αναδεικνύει τις αρετές του Mazda2.

Να σημειωθεί, τέλος, ότι το Mazda2 Homura είναι εξοπλισμένο με μια ολοκληρωμένη σειρά χαρακτηριστικών ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων των προαιρετικών προσαρμοζόμενων προβολέων LED (ALH), της υποβοήθησης πέδησης Advanced Smart City Brake Support (Advanced SCBS) που διαθέτει πλέον ανίχνευση πεζών και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (LAS - στον βασικό εξοπλισμό των μοντέλων High grade).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA 2 1.5 90PS MANUAL 2022   TIMH €16.099   ΤΕΛΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.496, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66 (90) / 6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 148/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,8 sec, τελική 183 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 120 g/km

MAZDA 2 1.5 90PS MANUAL 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ (ΡΕΠΡΙΖ) , ΧΩΡΟΙ, ΤΙΜΗ