Test Drive: Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS - Δοκιμάζουμε το compact premium ιαπωνικό SUV


Οι Ιάπωνες έχουν μια διαφορετική προσέγγιση των πραγμάτων και το CX-30 συνιστά ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα στην κατηγορία των SUV.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/5/2023

Η Mazda δεν είναι ακόμα μία εταιρεία. Έχει μια δική της προσέγγιση στην κατασκευή αυτοκινήτων και την υπηρετεί ακόμα και σήμερα, οπότε οι διάφορες νομοθεσίες έχουν δέσει τα χέρια των εταιρειών. Ενστερνίζεται τη  μόδα των SUV, αλλά δεν πέφτει στην παγίδα της κατασκευής απλώς ενός ακόμα SUV. Μελετά και κατασκευάζει κάτι διαφορετικό, με χαρακτήρα και σύμφωνο με τις δικές της αρχές. Το βλέπεις ήδη από την εξωτερική σχεδίαση.

Το CX-30 είναι από τα ομορφότερα σχήματα στην κατηγορία, με έντονη προσωπικότητα, αλλά ταυτόχρονα ευρέως αποδεκτή εικόνα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, πως στο διαδίκτυο αρκετοί τόλμησαν να κατηγορήσουν τη  Ferrari πως αντέγραψε το σχήμα του CX-30 στην περίπτωση της Purosangue! Τρομερό! Σε κερδίζουν οι ρευστές του γραμμές που συνδυάζονται με επιθετικές ακμές. Χαρακτηριστικά είναι τα αιχμηρά φωτιστικά στο εμπρός και πίσω μέρος, η μεγάλη μάσκα στο εμπρός μέρος και η κυρτή πίσω πόρτα που θυμίζει κάτι από coupé. Στη  Mazda ήξεραν και ξέρουν πώς να σχεδιάζουν όμορφα αυτοκίνητα.

Ευφάνταστη, όμως, είναι η σχεδίαση και στο εσωτερικό που αποπνέει αέρα premium κατασκευής. Όπως και εξωτερικά έτσι και στο εσωτερικό οι γραμμές των σχεδιαστών είναι πρωτότυπες και ξεχωριστές συνθέτοντας ένα μοντέρνο και ευχάριστο σύνολο που δεν μοιάζει με τον ανταγωνισμό. Είναι σημαντικό στις μέρες μας να βρίσκεις ένα σαλόνι με προσωπικότητα. Τα υλικά είναι πολύ καλής ποιότητας, όπως και η συναρμογή  τους. Η θέση οδήγησης σωστή και το τιμόνι όμορφο με ωραία υφή θυμίζοντας κάτι από MX-5!

Αν, όμως, είναι ξεχωριστό στη σχεδίαση, τότε τι να πεις για τα μηχανικά μέρη; Σε μια εποχή που δεν νοείται κινητήρας βενζίνης χωρίς turbo, η Mazda συνεχίζει έναν δρόμο κάπως μοναχικό που, πάντως,   σε πολλές περιπτώσεις τη  δικαιώνει. Έτσι επιλέγει τη λύση του σχεδόν ατμοσφαιρικού δίλιτρου κινητήρα, ο οποίος από εκεί και πέρα εμπλουτίζεται περιφερειακά με τεχνολογίες ώστε να τον κάνουν ανταγωνιστικό. Λέμε «σχεδόν», γιατί στα ψιλά γράμματα κρύβεται ένας μηχανικός συμπιεστής αέρα για την εισαγωγή, ο οποίος, όμως, δεν έχει την επιβλητική λειτουργία και το χαρακτηριστικό ήχο άλλων εφαρμογών.

Τα οφέλη του, ωστόσο, αποκαλύπτονται κοιτάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά, μιας και κανένας ατμοσφαιρικός δίλιτρος κινητήρας παραγωγής δεν θα μπορούσε να αποδίδει 240 Nm χωρίς εξωτερική βοήθεια! Η Mazda είναι πολύ περήφανη και για την τεχνολογία που η ίδια ονομάζει SPCCI («Spark Controlled Compression Ignition»). Εδώ η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα έχει τη  δυνατότητα να αλλάζει τρόπο παραγωγής έργου στους κυλίνδρους μεταξύ της κλασικής καύσης και της αυτανάφλεξης με συμπίεση. Μεταξύ άλλων, διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων και σύστημα απενεργοποίησης της καύσης στους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, αλλά και ήπιο υβριδικό σύστημα 24 Volt.

Στον δρόμο

Πώς μεταφράζονται όλα τα παραπάνω στον δρόμο; Από την πρώτη στιγμή εκτιμάς την ομαλή απόδοση και την «ευθεία» της καμπύλης ροπής του κινητήρα! Οι κραδασμοί απουσιάζουν εντελώς, ενώ το ήπιο υβριδικό σύστημα απενεργοποιεί και εκκινεί στα φανάρια τον κινητήρα με έναν εντυπωσιακά μεταξένιο τρόπο. Επιπρόσθετα η κατανάλωση μένει σε πολύ χαμηλές τιμές, ακόμα και αν πιέσεις τον κινητήρα, κάτι που δεν ισχύει σε ανταγωνιστές που χρησιμοποιούν turbo.

Το χειροκίνητο κιβώτιο είναι εξαιρετικό σε αίσθηση, ενώ οι διαδρομές είναι μικρές με σαφές κούμπωμα. Χαίρεσαι να αλλάζεις σχέσεις και μάλλον δεν σου λείπει το αυτόματο κιβώτιο, ακόμα και στο αστικό περιβάλλον. Αυτό που θα σου λείψει είναι μια πιο κοντή κλιμάκωση που κάνει τον κινητήρα να δείχνει λιγότερο δυνατός απ’ ό,τι είναι. Σημειώστε πως η 3η σχέση στο κιβώτιο πάει μέχρι τα 160 km/h στο κοντέρ!

Η οδική συμπεριφορά είναι ευχάριστη, τουλάχιστον μέχρι έναν σβέλτο ρυθμό. Άμεσο σύστημα διεύθυνσης, ευχάριστος κινητήρας και στιβαρό πλαίσιο. Τα όρια συνήθως βάζει η ανάρτηση που με ευγενικό τρόπο σού θυμίζει ότι οδηγείς ένα SUV και όχι ένα GTi. Ωστόσο, το σύνολο δείχνει ικανό για περισσότερα, που θα προέκυπταν αν οι κλίσεις ήταν μικρότερες.

My way

To CX-30 μάς αρέσει γιατί είναι διαφορετικό και ταυτόχρονα ουσιαστικό. Ακολουθεί τη φιλοσοφία της Mazda με ξεχωριστή σχεδίαση μέσα-έξω και με διαφορετική προσέγγιση στα μηχανικά μέρη, με οφέλη στην οικονομία, στην αίσθηση αλλά και στην ονομαστή αξιοπιστία της μάρκας. Χαίρεσαι να το οδηγείς και αυτό είναι η επιτυχία της μάρκας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA CX-30 Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS 2023   TIMH €31.875   ΤΕΛΗ €284,9

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 137(186)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 240/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,3 sec, τελική 204 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 128 g/km

MAZDA CX-30 Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ.

ΚΑΤΑ ΚΡΑΤΗΜΑ ΣΤΟ ΟΡΙΟ, ΞΕΡΗ ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΜΑΚΡΥ ΚΙΒΩΤΙΟ.