Test Drive: Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.5 194 PS AWD - Δοκιμάζουμε το νέο premium SUV


Το CX-5 είναι παγκοσμίως το best seller της Mazda με πάνω από 3 εκ. πωλήσεις και αυτό δεν είναι τυχαίο. Δοκιμάζουμε την ανανεωμένη γενιά στην ισχυρότερη βενζινοκίνητη έκδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/6/2023

Μετά την πρόσφατη δοκιμή του CX-30 που μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις, ήρθε η σειρά του CX-5. Από το 2010 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά το CX-5 εξελίσσεται συνεχώς και αναμφίβολα σήμερα είναι καλύτερο από ποτέ. Εμείς δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση βενζίνης με κινητήρα 2,5 lt., μόνιμη τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο. Βλέποντας το πληθωρικό αμάξωμα σε συνδυασμό με τον μεγάλο σε κυβισμό κινητήρα θα ορκιζόσουν πως κοστίζει πάνω από 50.000€. Στην πραγματικότητα ξεκινά από τις 42.193€ ενώ η έκδοση της δοκιμής μας Homura με πληρέστατο εξοπλισμό κοστολογείται στα 45.177€. Σε μια εποχή που τα supermini έχουν φτάσει τα 20.000€, η τιμή του CX-5 δείχνει άκρως ελκυστική, ειδικά αν συνυπολογίσετε πως η ιαπωνική εταιρία δεν τσιγκουνεύεται στον τομέα του εξοπλισμού.

Πολυτελές στην ψυχή

Είναι πολύ πετυχημένος ο τρόπος που η Mazda συνδυάζει την σπορτίφ εικόνα με την πολυτέλεια. Χωρίς να γίνεται χρήση πρόχειρων εντυπωσιασμών, το CX-5 δείχνει και είναι premium. Σε αυτό παίζει πολύ μεγάλο ρόλο η μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια. Δείτε για παράδειγμα την πολύ ποιοτική βαφή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας που η Mazda ονομάζει Zircon Sand, τα φωτιστικά σώματα με τα εκλεπτυσμένα φώτα ημέρας και τους υπέροχους τροχούς των 19”. Οι παραπάνω λεπτομέρειες σε συνδυασμό με τις όμορφες γραμμές του αμαξώματος σου δημιουργούν από την αρχή μεγάλη επιθυμία για οδήγηση.

Στο ίδιο πνεύμα και το εσωτερικό. Εντυπωσιάζει με τον εξοπλισμό αλλά και την φροντισμένη, ολιστικά, κατασκευή. Όσο λίγες περιπτώσεις, θυμίζει μοντέλο διπλάσιας τιμής. Τα πλαστικά είναι μαλακά στην πλειοψηφία των επιφανειών, οι δερμάτινες επενδύσεις είναι εξαιρετικά ταιριασμένες, το ηχοσύστημα της BOSE έχει τρομερό ήχο ενώ τα αεριζόμενα καθίσματα θα σε κρατήσουν… αφράτο ακόμα και μέσα στην καρδιά του Αυγούστου!

Η οθόνη πολυμέσων στο πάνω μέρος της κονσόλας έχει σωστή θέση και μέγεθος με αποτέλεσμα να μην ενοχλεί την ορατότητα του οδηγού. Η θέση οδήγησης είναι καλή και το μόνο που θα θέλαμε είναι καλύτερη στήριξη από την έδρα των εμπρός καθισμάτων. Τέλος, οι χώροι για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους είναι πολύ καλοί ενώ για ψυχολογικούς λόγους θα θέλαμε μια ρεζέρβα.

Ποιότητα και στο δρόμο

Η εξαιρετική ποιοτική εικόνα συνεχίζεται στην εμπειρία οδήγησης. Αρχικά σε εντυπωσιάζει η στιβαρότητα του πλαισίου αλλά και η μόνωση από τους εξωτερικούς θορύβους. Η βαρύτητα που έχει δοθεί φαίνεται από το γεγονός πως υπάρχουν διπλά τζάμια στις πόρτες, στοιχείο που δεν συναντάς σε αυτή την κλίμακα χρημάτων. Το επόμενο που θα σε κερδίσει είναι η λειτουργία της ανάρτησης. Συνδυάζει εξαιρετικά την άνεση με το κράτημα παρά τους τροχούς των 19”. Φιλτράρει τις κακοτεχνίες των δρόμων με θαυμαστή ευκολία ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρές παρά το μεγάλο ύψος της κατασκευής.

Στο αστικό περιβάλλον η οδήγηση είναι πολύ ευχάριστη και αγχολυτική για τον οδηγό. Τα χειριστήρια έχουν ωραία αίσθηση ενώ το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων κάνει τη ζωή του οδηγού εύκολη.

Κλεισμένος σε ένα υπέροχο κουκούλι, βάζεις τη μουσική που σου αρέσει και απλά απολαμβάνεις. Στον ανοικτό δρόμο η πολύ καλή εικόνα διατηρείται.

Ο κινητήρας των 2,5 lt.  Δέχεται πλέον βοήθεια από ήπιο υβριδικό σύστημα με ενσωματωμένη γεννήτρια – κινητήρα με ιμάντα (ISG), και μπαταρία ιόντων λιθίου 24V. Διακρίνεται για την πολιτισμένη του λειτουργία και τα μικρά επίπεδα θορύβου σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής.

Ωστόσο στο βαθύ πάτημα του γκαζιού ακούγεται, ενώ θα θέλαμε και πιο ζωντανές επιδόσεις.

Από την άλλη η κατανάλωση των 10,5 L/100km που γράψαμε είναι παραπάνω από ικανοποιητική με βάση τον όγκο του μοντέλου. Είναι χιλιομετροφάγος και πιστεύουμε πως θα έκανε εξαιρετική παρέα σε μεγάλων αποστάσεων αποδράσεις. Στον επαρχιακό δρόμο θα κινηθεί σβέλτα και με την αρωγή της τετρακίνησης και το off-road πρόγραμμα θα περάσει αποτελεσματικά τη δύναμη στον δρόμο. Σε πιο οριακή οδήγηση η υποστροφή είναι το κυρίαρχο φαινόμενο, τουλάχιστον σε δρόμο καλής ποιότητας. Από την άλλη, σε περισσότερο γλιστερά και κλειστά κομμάτια σημείωσε σημάδια διασκεδαστικής συμπεριφοράς.

Λίρα 100

Είναι από εκείνες τις σπάνιες περιπτώσεις. Πρόκειται για μια εξαιρετικά φροντισμένη κατασκευή σε κάθε τομέα. Χαίρεσαι να το βλέπεις, χαίρεσαι να βρίσκεσαι μέσα στην καμπίνα του αλλά και να το οδηγείς. Στιβαρό, με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, με πολύ καλή ανάρτηση και μια μηχανολογική αίσθηση όπως μόνο η Mazda ξέρει να προσφέρει. Δεν είναι λοιπόν καθόλου τυχαίο πως το CX-5 είναι το best seller της Mazda.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MAZDA CX-5 Skyactiv-G 2.5 MHEV 194 PS AWD 2023   TIMH €42.193   ΤΕΛΗ €114

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.488, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 143(194)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 263/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,2 L/100km, 163 g/km

MAZDA CX-5 Skyactiv-G 2.5 MHEV 194 PS AWD 2023

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΑΜΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΜΕΤΡΙΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΤΙΣ ΥΨΗΛΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ.