Test drive: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 MIVEC Turbo 163 PS CVT


Η Mitsubishi εισάγει στην Ελλάδα το νέο Eclipse Cross, ένα SUV με coupe σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Εμείς δοκιμάσαμε την τετρακίνητη έκδοση με το CVT κιβώτιο και τον turbo κινητήρα των 1,5 λίτρων και των 163 PS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: MITSUBISHI/ΝΙΚΟΣ ΜΗΤΣΟΥΡΑΣ
  • 27/6/2018

Η Mitsubishi έχει περάσει εδώ και λίγους μήνες στη νέα εποχή, η οποία έχει στραμμένα επάνω της τα φώτα της συμμαχίας Renault-Nissan, που φιλοξενεί πια και την ιαπωνική εταιρεία. Παρ’ όλα αυτά, το Eclipse Cross δεν αποτελεί... καρπό της συνεργασίας του γαλλοϊαπωνικού ομίλου με την ιστορική ιαπωνική φίρμα, ωστόσο η προχωρημένη τεχνολογία και η υψηλή ποιότητα κατασκευής δίνουν το «παρών» και στο τελευταίο SUV της Mitsubishi.

Το Eclipse Cross, λοιπόν, έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στο ASX και το Outlander, αν και το τελευταίο είναι αυτό που δίνει την πλατφόρμα του στο νέο coupe SUV της Mitsubishi. Βέβαια, οι κοινές διαστάσεις εξασφαλίζουν ταυτόχρονα ευρυχωρία στο εσωτερικό του, με αποτέλεσμα ακόμα και οι πίσω επιβάτες να μην αντιμετωπίζουν ζητήματα εύρεσης χώρου. Ωστόσο, με τα πίσω -συρόμενα- καθίσματα στην πιο πίσω θέση τους, ο χώρος αποσκευών που περισσεύει έχει όγκο μόλις 341 λίτρων. Πάντως, σε κάθε περίπτωση, είτε οι επιβάτες είτε οι αποσκευές τους δε θα δυσκολευτούν να βρουν την πάντα ζητούμενη άνεση των χώρων, οι οποίοι -σε ένα ογκώδες SUV κιόλας- είναι ένα από τα απαιτούμενα στοιχεία.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το εσωτερικό, τα σχόλιά μας μόνο θετικά μπορούν να είναι, αφού εκτός της ευρυχωρίας επιβατών, το Eclipse Cross ξεχωρίζει και για την υψηλή ποιότητα κατασκευής και υλικών, που έχουν χρησιμοποιηθεί. Από εκεί και πέρα, δεν είναι δυνατό να μη γίνει αναφορά σε κάποιες λεπτομέρειες, όπως το πεδίο ελέγχου αφής του ηχοσυστήματος, αλλά και άλλων συστημάτων, που είναι τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα. Από την πλευρά της, η οθόνη, που απεικονίζει την εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας, θεωρείται εδώ και καιρό κάτι το συνηθισμένο. Επιπλέον, μπορεί να γίνει λόγος και για το θερμαινόμενο τιμόνι (πολύ χρήσιμος εξοπλισμός στο κρύο), για την ηλεκτρική πανοραμική οροφή, τα θερμαινόμενα καθίσματα, το ηλεκτρικό χειρόφρενο και το cruise control.

 

Στο δρόμο...

Κάτω από το μπροστινό καπό έχει τοποθετηθεί ένας τετρακύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης 1,5 λίτρων και 163 PS. Χάρη και στην υψηλή τιμή της ροπής των 250 Nm, που διατίθενται ήδη από τις 1.800 rpm, το Eclipse Cross καταφέρνει, παρά τα σχεδόν 1.500 kg του, να επιταχύνει σε άκρως ικανοποιητικούς ρυθμούς. Τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 9,8 sec, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 km/h. Όποιες και να είναι οι επιδόσεις, στην πράξη... ξεχνάς ότι αυτό το SUV είναι εξοπλισμένο με ένα βενζινοκινητήρα μόλις 1,5 λίτρων, αφού ο τελευταίος, πάντα με την αρωγή του turbo, αποδίδει υψηλή τιμή ισχύος. Χάρη, λοιπόν, στον 1.500άρη MIVEC, το Eclipse Cross κινείται με περίσσεια άνεση τόσο μέσα στα όρια της πόλης όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Την ίδια στιγμή, η ποιότητα της κύλισης του αυτοκινήτου βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο, ενώ η ανάρτηση δεν ακούγεται καθόλου.

Προφανώς, αν θελήσει ο οδηγός να κινηθεί με σβέλτους ρυθμούς σε κάποια επαρχιακή οδό, ο όγκος του SUV της Mitsubishi και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης δε θα του επιτρέψουν να κινηθεί, όπως για παράδειγμα με ένα... Lancer Evo. Εξίσου μη sportive... άποψη έχει και το τιμόνι, που δε θα το αποκαλούσε κανείς «γρήγορο». Τα φρένα, τέλος, επεμβαίνουν με αμεσότητα, έπειτα από το πάτημα του δεξιού πεντάλ, ωστόσο σίγουρα θα θέλαμε να ακινητοποιούν το Eclipse Cross σε μικρότερη απόσταση.Αντιθέτως, το CVT κιβώτιο ταχυτήτων είναι πολύ γρήγορο στις αντιδράσεις του, ενώ διαθέτει και χειροκίνητη λειτουργία, μέσω της οποίας μπορεί ο οδηγός να επιλέξει μία από τις 8 προεπιλεγμένες σχέσεις.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 1.5 MIVEC Turbo 163 PS CVT

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ79

Οι απαιτήσεις της Mitsubishi για το Eclipse Cross ξεκινούν από τα 24.900 ευρώ (προσθιοκίνητη έκδοση Inform με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων), συνεχίζουν στα 27.500 ευρώ (η έκδοση Invite Plus, κι αυτή προσθιοκίνητη και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων) και καταλήγουν στα 35.950 ευρώ της κορυφαίας εξοπλιστικής εκδοχής Intense Plus, που συνδυάζεται με κιβώτιο CVT και μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς. Άλλος διαθέσιμος κινητήρας δεν υπάρχει, ενώ η έκδοση με τον diesel των 2,2 λίτρων δε θα εισαχθεί στη χώρα μας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 1.5 MIVEC Turbo 163 PS CVT 2018   TIMH €24.900   ΤΕΛΗ €294,15

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 120(163)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.800-4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,8 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7 L/100km, 159 g/km

MITSUBISHI ECLIPSE CROSS 1.5 MIVEC Turbo 163 PS CVT 2018

ΥΠΕΡ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΑΝΕΣΗ, ΚΙΒΩΤΙΟ CVT

ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΛΛΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ, ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ, ΟΓΚΟΣ ΧΩΡΟΥ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ