Test Drive: Opel Grandland Hybrid PHEV 224PS. Δοκιμάζουμε το γερμανικό SUV που μπαίνει στην πρίζα


Έπειτα από την τετρακίνητη έκδοση Hybrid4 του νέου Grandland, η Opel παρουσιάζει και την προσθιοκίνητη για όποιον επιθυμεί ένα ελαφρύτερο και πιο προσιτό προσθιοκίνητο υβριδικό SUV, αλλά εξίσου αποδοτικό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/3/2023

Με το Grandland η Opel προτείνει ένα SUV που αξιοποιεί στο έπακρο τις μεγάλες διαστάσεις του αμαξώματος (μήκος 4,47 m), προκειμένου να διαμορφώσει επαρκείς και ικανούς χώρους για την άνετη μεταφορά μιας οικογένειας. Εάν στα παραπάνω προσθέσετε και την πρακτικότητα που προσφέρεται, το δυναμικό look, τις τεχνολογίες και τους νεωτερισμούς του ομίλου Stellantis που ενσωματώνει (πλατφόρμα EMP2), τότε η εικόνα η οποία διαμορφώνεται για το νέο Granlland είναι πως πρόκειται για μια ολοκληρωμένη πρόταση σε μια πολύ απαιτητική κατηγορία.

Το SUV της Opel, εκτός των πιο γνωστών εκδόσεων βενζίνης (1.2 lt 130 PS) και ντήζελ (1.5 lt 130 PS), είναι πλέον διαθέσιμο σε δύο υβριδικές που προσφέρουν έναν πιο ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα, λόγω της άφθονης δύναμης και βέλτιστη περιβαλλοντική απόδοση. New entry είναι το προσθιοκίνητο Grandland Hybrid που είχαμε στη διάθεσή μας, το οποίο και πλαισιώνει την τετρακίνητη (Hybrid4) με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την συνδυαστική απόδοση των 300 PS.

Το υβριδικό σύστημα του προσθιοκίνητου Grandland Hybrid αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 L (τούρμπο) απόδοσης 180 PS και έναν ηλεκτροκινητήρα εμπρός που αποδίδει 110 PS, έχοντας συνδυαστική ισχύ 224 PS και ροπή 360 Nm. Η εντυπωσιακή αυτή ισχύς κάνει τη διαφορά στο υβριδικό Grandland, καθώς στον οδηγό προσφέρεται η αίσθηση πως οδηγεί ένα δυνατό SUV, έχοντας στο δεξί πεντάλ όση δύναμη και όποτε το θελήσει. Αρωγός στο αυτό είναι και το 8άρι κιβώτιο της Aisin που διαχειρίζεται με μαεστρία τα αποθέματα ροπής, προσφέροντας, παράλληλα, γρήγορες εναλλαγές σχέσεων.

Σύγχρονη τεχνολογία

Χωροταξικά, το υβριδικό Grandland σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις δεν έχει καμία διαφοροποίηση πέραν του περιορισμού των 124 L του αποθηκευτικού χώρου (390 έως 1.528 L, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα), λόγω της ύπαρξης μπαταρίας, η οποία και έχει αυξήσει το βάρος του αμαξώματος στα 1.732 kg (1.356 kg η έκδοση 1.2 L).

Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου έχουν χωρητικότητα 13,2 kWh και χρειάζονται 4,5 h για την πλήρωσή τους σε φορτιστή 3,7 kW ή 1 h και 45 min σε φόρτιση 7,4 kW. Φυσικά, εκτός της εξωτερικής πηγής, μπορούν να φορτίσουν και από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση ή με φόρτιση μέσω του βενζινοκινητήρα, ενώ ο οδηγός μπορεί να διατηρήσει την ενέργειά τους (πλήρως ή μερική) επιλέγοντας το πρόγραμμα eSave.

Παράλληλα, μέσα από το πρόγραμμα παραμετροποίησης Drive Mode μπορεί να επιλέξει τα προγράμματα Hybrid, Electric, Sport για να κινηθεί όπως επιθυμεί. Το Hybrid είναι προγραμματισμένο για να δίνει έμφαση στην οικονομία (1,3 L/100 km), το Electric ηλεκτρική αυτονομία που μπορεί να φθάσει ακόμα και στα 57 km (WLTP) με ανώτατη ταχύτητα τα 135 km/h και το Sport στις επιδόσεις, όπου υπάρχει διαφοροποίηση και στον τρόπο που το 8άρι κιβώτιο αλλάζει σχέσεις.

Στην πράξη είδαμε τη μέση κατανάλωση στην πόλη (με τη μπαταρία φορτισμένη) κοντά στα εργοστασιακά επίπεδα, μεικτή κατανάλωση στα 5,6 L, ενώ στο πρόγραμμα Sport και με απαιτητικό ρυθμό οδήγησης ανέβηκε στα 7,6 L. Σε ό,τι αφορά στην ηλεκτρική αυτονομία καταφέραμε να διανύσουμε μια απόσταση 45 km. Ωστόσο, αυτό που κάνει τη διαφορά στο προσθιοκίνητο υβριδικό Grandland είναι η απόδοση του συστήματος, καθώς μπορεί να επιταχύνει τα 100 km/h από στάση σε 8,9 sec και να αναπτύξει τελική ταχύτητα 225 km/h, δείχνοντας ανεπηρέαστο από το αυξημένο βάρος του αμαξώματος.

Το ίδιο και η ανάρτηση που είναι αρκετά σφικτή, με αποτέλεσμα το Grandland Hybrid να συμπεριφέρεται προοδευτικά, χωρίς να χάνει κάτι στην απόσβεση. Η αίσθηση που προσφέρει είναι πως πρόκειται για ένα στιβαρό SUV, ικανό για ξεκούραστα πολύωρα και ασφαλή ταξίδια, μια και διαθέτει μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας για τη δύσκολη στιγμή.

Αξίζει να αναφερθεί το Night Vision, μέσω του οποίου ο οδηγός σε συνθήκες περιορισμένης ορατότητας (νύχτα, ομίχλη) μπορεί να ενημερωθεί για την ύπαρξη πεζού ή ζώου σε απόσταση 100 m…

Συμπερασματικά, με το υβριδικό προσθιοκίνητο Grandland Hybrid η Opel προσφέρει μια επιλογή στον υποψήφιο αγοραστή, προτείνοντας ένα ευρύχωρο, ποιοτικό, ευκολοδήγητο και υπερσύγχρονο τεχνολογικά SUV, πιο προσιτό κατά 2.000 € από την έκδοση Hybrid4 ( 51.500 €).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ OPEL GRANDLAND Hybrid PHEV 224PS 2023   TIMH €49.500   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Υβριδικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 168(224)/3.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 360

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 225 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,3 L/100km, 34 g/km

OPEL GRANDLAND Hybrid PHEV 224PS 2023

ΥΠΕΡ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.

ΚΑΤΑ ΥΠΟΤΟΝΙΚΗ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ, ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ INFOTAINMENT.