Test Drive: Peugeot 2008 1.2T 100PS - Δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση του γαλλικού SUV


Με μια μικρή παράκαμψη από τα ειωθότα της Peugeot και των αυτοκινήτων της με αυτόματο κιβώτιο που διαρκώς οδηγούμε, αυτό είναι το βασικό 2008, τη δοκιμή του οποίου όλοι περιμέναμε προσφέροντας μια εισαγωγή στην πολυτέλεια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/10/2022

Περιμέναμε, μιας και παρά την ευκολία ενός αυτόματου κιβώτιου 8 σχέσεων που ο όμιλος Stellantis χρησιμοποιεί σε πληθώρα μοντέλων του, το πολύ δημοφιλές 2008 που δοκιμάζουμε εδώ, διατίθεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και με τη βασική έκδοση του πολυβραβευμένου κινητήρα Puretech 1,2 lt, απόδοσης 100 PS. Τα 26.400 € που στοιχίζει το μοντέλο που βλέπετε εδώ απέχουν σχεδόν 5.000 € από το ακριβότερο 2008 των 130 PS και του EAT8. Επομένως, αν νιώθετε την ακαταμάχητη έλξη του δυναμικού design ενός πολύ όμορφου SUV που φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, αλλά δεν μπορείτε να φουσκώσετε τον προϋπολογισμό σας, εδώ είστε.

Κι εμείς εδώ είμαστε και πάμε να δούμε τι κομίζει το 2008. Κατ’ αρχάς, έχουμε την εμφάνιση που αρέσει σε όλους (ΟΚ, μη βλέπετε τα διαφημιστικά αυτοκόλλητα του αυτοκινήτου «μας»). Δείχνει αρκετά «κακό», με τη μάσκα του λέοντα, αλλά και με τις αναλογίες και τις επιθετικές του ακμές στο πλάι. Επίσης, δεν είναι μικρό κι αυτό του δίνει «πόντους» στο ειδικό βάρος. Δρασκελίζοντας το παχύ μαρσπιέ μπαίνεις και βολεύεσαι σε ένα μοντέρνο και διαφορετικό εσωτερικό. Σε κάποιους μπορεί να λείψουν η μεγάλη κεντρική οθόνη , τα 3D εφέ του i-Cockpit των ακριβών εκδόσεων και το… αυτόματο κιβώτιο, όχι, όμως, σ’ εμάς.

Ένα τυπικής αίσθησης μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων μπορεί να γίνει ο σύμμαχος της καθημερινότητας (αλλά όχι των χρονομετρημένων επιδόσεων) και το i-Cockpit προσφέρει όσα πρέπει και τίποτα παραπάνω. Αναλογικά όργανα, ευανάγνωστες ενδείξεις στα ψηφιακά απεικονιστικά και, βέβαια, κανονικοί διακόπτες αλά πλήκτρα πιάνου κάτω από την οθόνη αφής. Σύστημα Multimedia με έγχρωμη οθόνη αφής 7'', Mirror Screen, Bluetooth, θύρα USB, ραδιόφωνο DAB και 6 ηχεία προσφέρει το αυτοκίνητο σε επίπεδο πληροφόρησης και ψυχαγωγίας.

Σε ό,τι αφορά στα της πρακτικότητας δεν υπάρχει παράπονο, καθώς το αυτοκίνητο είναι όσο πρέπει κυβισμένο για να χωρούν 4 και 5 επιβάτες και τα μικροαντικείμενα και οι αποσκευές τους με ευκολία (χώρος πορτμπαγκάζ στα 405 lt). Αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν Active Safety Brake με κάμερα, Distance Alert & Forward collision warning, Lane Keeping Assist, μαζί με αναγνώριση και ειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας από τη βασική έκδοση, οπότε το κάτι παραπάνω σε ασφάλεια είναι εξασφαλισμένο.

Πάνω από τα συνηθισμένα

Η οδική συμπεριφορά και η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι αυτές ενός SUV που φλερτάρει με την κορυφή της κατηγορίας σε ό,τι αφορά στην άνεση και τις προσλαμβάνουσες. Νιώθεις ότι η πλατφόρμα στην οποία έχει δομηθεί το αυτοκίνητο είναι πολύ καλή από την έλλειψη στρεβλώσεων και τη συνολική πειθαρχία σε μια πλειάδα οδηγικών σεναρίων. Ο τρικύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας κυβισμού 1.199 cc αποδίδει 100 PS στις 5.500 rpm και ροπή στα 205 Nm ροπής από τις 1.750 rpm.

Στροφάρει ωραία, αν και με λίγο άκομψο ήχο, σαφώς με λιγότερο μπρίο από τον ισχυρότερο 130άρη αδελφό του, προσφέροντας κάποιες καλές επιδόσεις (0-100 km/h σε 10,9 sec), αν και, μεταξύ μας, δεν θα αγοράσετε τούτο το 2008 για τις επιδόσεις του. Τα Continental EcoContact 6 διαστάσεων 215/65-R16 είναι μια «άνετη» επιλογή σε ό,τι αφορά στην απορρόφηση κακοτεχνιών και κραδασμών από φυτευτές σε μια χωμάτινη διαδρομή, οπότε είναι ευχής έργον να προτιμήσετε ένα χρηστικό ελαστικό αντί ενός εντυπωσιακού σε όψη, αλλά λιγότερο άνετου ελαστικού.

Θα αποκτήσετε τούτο το 2008 για το σύνολο των ευκολιών που προσφέρει και το επαυξημένο πρεστίζ με το οποίο έχει πασπαλίσει η φίρμα τα μέταλλά της τα τελευταία χρόνια και όχι για τις μακριές λίστες εξοπλισμού που αυξάνουν το βάρος του αυτοκινήτου και της τσέπης. Και ναι, είναι μια επιλογή που καλύπτει τα πάντα από ανάγκες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 2008 1.2 PureTech 100PS 6-speed manual 2022   TIMH €26.400   ΤΕΛΗ €78,72

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.199, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (100)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 205/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,9 sec, τελική 185 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 123 g/km

PEUGEOT 2008 1.2 PureTech 100PS 6-speed manual 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ.