Τest Drive: Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 PS EAT 6


Η αλλαγή στο αμάξωμα του 308 δεν είναι η μόνη διαφοροποίηση σε σχέση με πριν. Το μικρομεσαίο μοντέλο της Peugeot έγινε ανταγωνιστικότερο σε καίριους τομείς του, κάτι που χρειαζόταν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 1/7/2018

Χρειαζόταν για δύο λόγους. Αφενός επειδή από το 2013, όταν παρουσιάστηκε η δεύτερη «γενιά» του μοντέλου, οι άμεσοι ανταγωνιστές του βελτιώθηκαν συγκριτικά και αφετέρου  επειδή τον τελευταίο χρόνο έχει προκύψει στον Ευρωπαϊκό και Αμερικανικό αυτοκινητικό Τύπο μια «διελκυστίνδα» απόψεων περί της χρησιμότητας των πετρελαιοκινητήρων στα οχήματα μαζικής παραγωγής. Η Peugeot έχει ουσιαστικό έρεισμα και στους δύο τομείς καθότι οι πωλήσεις της έχουν αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια (βάσει των στοιχείων πωλήσεων που ανακοινώνονται), ενώ ο Όμιλος PSA (τον οποίο αυτή συναποτελεί) είναι ένας από τους καλύτερους κατασκευαστές πετρελαιοκινητήρων.

Οι Γάλλοι έδειξαν να προσαρμόζονται ταχύτερα από τις άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες στην απόφαση της Ε.Ε. να αυστηροποιηθούν και να προσαρμοστούν όσο το δυνατόν σε πραγματικές συνθήκες κίνησης οι δοκιμές που κάνουν οι εταιρείες για τη μείωση της κατανάλωσης, των εκπεμπόμενων ρύπων και του διοξειδίου του άνθρακα.

Σύμφωνα με τη Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής της 31.5.2017 [σημ.: C(2017) 3525], από την 1η Σεπτεμβρίου 2017 τα καινούργια μοντέλα αυτοκινήτων θα πρέπει να υποβάλλονται σε νέες και πιο αξιόπιστες δοκιμές εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης («Εκπομπές σε Πραγματικές Συνθήκες Οδήγησης» – «RDE, Real Driving Emissions»), καθώς και σε βελτιωμένη εργαστηριακή δοκιμή πριν από την κυκλοφορία τους στους ευρωπαϊκούς δρόμους («Εναρμονισμένη Παγκοσμίως Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Επαγγελματικών Οχημάτων» – «WLTP, Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure»). Να σημειώσουμε ότι, βάσει της συγκεκριμένης Σύστασης, από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 η διαδικασία «WLTP» θ’ αντικαταστήσει πλήρως την υπάρχουσα «NEDC» («New European Drive Cycle») για όλα τα καινούργια οχήματα. Ας δούμε όμως τι νέο κομίζει το 308.

 

Η επανασχεδίαση

Το 308 μεταβλήθηκε αισθητικά, σε περιορισμένο βαθμό όμως. Οι αλλαγές αφορούν κυρίως στο εμπρός μέρος του οχήματος, όπου το καπό έχει λιγότερες ακμές από πριν και η μάσκα έχει διαμορφωθεί με τρόπο «τρισδιάστατου» εφέ. Επίσης, επανασχεδιασμένοι είναι οι προφυλακτήρες, τα φωτιστικά σώματα και ο φωτισμός αυτών (τύπου LED).

Εσωτερικά, οι νέες ταπετσαρίες αλλά και η αναβάθμιση των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας όπως είναι το Lane Departure Warning και διασυνδεσιμότητας προσδιορίζουν τα νέα στοιχεία στο επανασχεδιασμένο 308. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, στο Γαλλικό όχημα περιλαμβάνεται η οθόνη «Mirror Screen» στην οποία απεικονίζονται τα δεδομένα από «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα («Mirror Link», «Android» και «Apple Carplay»). Με την ευκαιρία της ανανέωσης του 308 μεθοδεύτηκε επίσης η τοποθέτηση (για πρώτη φορά σε μοντέλο της Peugeot) του καινούργιου πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρου, μέγιστης ισχύος 130 PS.

Η διαμόρφωση του εσωτερικού και του ταμπλό βάσει της «φιλοσοφίας “i-Cockpit”» το κάνει να ξεχωρίζει σε αυτό τον τομέα έναντι των εμπορικών ανταγωνιστών του. Καθώς οι περισσότερες επιμέρους λειτουργίες γίνονται μέσω της οθόνης αφής, στη κονσόλα δεν υπάρχουν παρά λίγοι βασικοί διακόπτες.

Το εσωτερικό είναι σχετικά ευρύχωρο για πέντε ενηλίκους ενώ το πορτμπαγκάζ θα χωρέσει πολλές αποσκευές. Η ποιότητα των υλικών είναι καλή για τα δεδομένα της μικρομεσαίας κατηγορίας οχημάτων, με μαλακό και σκληρό πλαστικό να έχουν καλή συναρμογή και να δίνουν μια εικόνα στιβαρότητας και προσεγμένης κατασκευής.

 

Στην πράξη

Δηλαδή στον δρόμο, το 308 δείχνει έναν εντονότερο «χαρακτήρα» απ’ ό,τι περιμένει κάποιος. Η ανάρτησή του είναι ρυθμισμένη με τρόπο που παραπέμπει σε αντίστοιχο τευτονικό όχημα. Γενικά, σε ό,τι αφορά αυτή, είναι το πιο «Γερμανικό» μοντέλο που έχει κατασκευάσει η Peugeot, ως τώρα. Είναι σφιχτή σε αίσθηση αλλά απορροφά τις ταλαντώσεις με ικανοποιητικό τρόπο. Οι παλιότερες αναφορές περί των Γαλλικών «μαγικών χαλιών» στο δρόμο ανταποκρίνονται στο παρελθόν και όχι σε αυτό το 308. Οι άνθρωποι της εταιρείας βρήκαν τον τρόπο να κάνουν το αυτοκίνητο να έχει αξιοπρόσεκτη οδική συμπεριφορά χωρίς να χάσει την ταυτότητά του ή το αποτέλεσμα να είναι υποδεέστερο των προσδοκιών και της προσπάθειάς που κατέβαλαν.

Το τιμόνι, παρά τη μικρότερη απ’ όσο συνήθως διάμετρό του, είναι καλό σε αίσθηση και «βάρος», δίνοντας ικανοποιητική πληροφόρηση στον οδηγό όταν αυτός αποφασίσει να κινηθεί με πιο σβέλτο ρυθμό.

Το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με την κωδική ονομασία «EAT6» («Efficient Automatic Transmission 6») κατασκευάζεται από την «Aisin Warner». Πρόκειται για την τρίτη «γενιά» αυτού του κιβωτίου το οποίο έχει εξελιχθεί με γνώμονα να συμβάλλει στην καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου (μικρότερο βάρος, επανασχεδιασμένα γρανάζια, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ποσότητα υγρού, έως και περίπου 50% λιγότερες τριβές κατά τη λειτουργία του συγκριτικά με πριν). Εκτός από την κανονική διαμόρφωση λειτουργίας του, διαθέτει και δύο ακόμα, τη «Sport» (ταχύτερες αλλαγές σχέσεων) και τη «Snow» (πιο ομαλές).

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
PEUGEOT 308 1.6 BlueHDi 120 PS EAT 6

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ79

Ο κινητήρας του 1,6 λίτρου αποδίδει τη ροπή του από τις σχετικά χαμηλές rpm και το επίπεδο θορύβου του είναι σχετικά περιορισμένο, ακόμα και όταν αυτές αυξάνονται. Όμως, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, η κατανάλωσή του είναι σχετικά αυξημένη, ιδίως στις αστικές ή περιαστικές μετακινήσεις. Τα δεδομένα αντιστρέφονται κατά την κίνηση σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, όπου η μέση κατανάλωση καυσίμου μειώνεται σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Επιλογικά, το επανασχεδιασμένο 308 έγινε περισσότερο ενδιαφέρον από πριν, ιδίως σε τομείς που αφορούν την ενεργητική ασφάλειά του και την ανετότερη μετακίνηση των επιβατών. Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή σε κάθε περίπτωση, η ποιότητα κατασκευής αναβαθμισμένη και η εν γένει εικόνα του πιο πολυτελή. Στην συγκεκριμένη έκδοση, τα δεδομένα του Peugeot είναι υψηλά αναφορικά με το επίπεδο εξοπλισμού. Λόγω αυτού, η τιμή είναι αυξημένη αλλά θεωρούμε ότι όποιος δύναται να τα διαθέσει θα έχει ένα όχημα το οποίο είναι οικονομικά προσιτότερο από αντίστοιχα άμεσων εμπορικών ανταγωνιστών.                                                                    

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 308 1.6 BlueHDi 120 PS EAT 6 2018   TIMH €25.200   ΤΕΛΗ €89,1

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.560 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88 (120)/3.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,9 sec, τελική 196 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,7 L/100km, 99 g/km

PEUGEOT 308 1.6 BlueHDi 120 PS EAT 6 2018

ΥΠΕΡ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΠΟΙΗΤΟΤΑ ΥΛΙΚΩΝ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ,ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΘΗΚΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ, ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ