Test drive: Porsche Macan 2.0T 265PS - Δοκιμάζουμε τη βασική έκδοση του σπορ συμπαγούς SUV


Η Macan είναι ένα από τα καλύτερα SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας. Τη δοκιμάζουμε στη βασική της έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα που πλέον αποδίδει 265 άλογα.

  • KEIMENO: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 30/4/2023

Η Macan είναι μια σπάνια περίπτωση. Μπολιασμένη με τη μαγεία των μοντέλων της Porsche, κατάφερε να κερδίσει ειδικούς και κοινό από την πρώτη στιγμή που βρέθηκε στους δρόμους, το 2014. Σε αυτούς που την αγάπησαν περιλαμβανόμαστε και εμείς, οι οποίοι μέχρι σήμερα θεωρούμε πως είναι ένα από τα καλύτερα SUV ανεξαρτήτου κατηγορίας, παρά τα 9 χρόνια κυκλοφορίας στους δρόμους! Το 2021 δέχθηκε μιας μικρής έκτασης αναβάθμιση και το μοντέλο που οδηγούμε είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Πρόκειται για τη «βασική» έκδοση με τον τετρακύλινδρο turbo κινητήρα των δυο λίτρων. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης αποδίδει πλέον 265 PS (από 252 PS), ενώ αυξημένη είναι και η ροπή στα 400 Nm από 370 Nm. Αυτή η απόδοση είναι ικανή να επιταχύνει το αμάξωμα των 1845 kg μέχρι τα 100 km/h σε μόλις 6,2 sec, αν έχεις το πακέτο Sport Chrono, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (6,4 sec χωρίς το Sport Chrono).

Μια από τις καινούργιες αποχρώσεις που προστέθηκαν στην παλέτα του μοντέλου είναι η «Gentian Blue Metallic» ένα υπέροχο βαθύ μπλε, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Προσθέστε και τις ζάντες σε σχέδιο Macan S και απόχρωση Neodyme και καταλαβαίνετε τον λόγο που μόλις την αντικρίσαμε την ερωτευτήκαμε. Δεν περνάει απαρατήρητη, αλλά ταυτόχρονα έχει μια φινέτσα. Το σχήμα της παραμένει ελκυστικό, ενώ καταφέρνει με μαεστρία να κρύβει τις πληθωρικές τις διαστάσεις ( μήκος 4.726 mm). Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο πως η Porsche δεν μπήκε στη διαδικασία παραγωγής μιας coupé εκδοχής. H Macan είναι ήδη εξαιρετική!

Ανοίγεις τη στιβαρή πόρτα και εντυπωσιάζεσαι από την ποιότητα συναρμολόγησης. Το εσωτερικό της συγκεκριμένης Macan σε αποχρώσεις μαύρο-μπεζ συνδυάζει μοναδικά την άνεση με την πολυτέλεια. Αμέσως σε κερδίζουν τα καθίσματα, που συνδυάζουν την πολύ καλή πλευρική στήριξη με την άνεση. Σε φτιάχνει, όμως, και αυτό που βλέπεις μπροστά σου. Το τριάκτινο τιμόνι κατευθείαν από την 911, ο πίνακας οργάνων με το στροφόμετρο στο κέντρο, αλλά και σε δεύτερο βαθμό η εξαιρετικών γραφικών οθόνη πολυμέσων των 10,9” στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Στο κάτω μέρος της κονσόλας τον πρώτο λόγο έχουν οι διακόπτες αφής που προσδίδουν μια μοντέρνα εικόνα, αν και στη χρήση κάποιες φορές χρειάζονται δεύτερη προσπάθεια.

Ψάχνεις για μπουτόν εκκίνησης, αλλά μάταια. Όπως κάθε Porsche που σέβεται τον εαυτό της, έχει κλειδί, που πρέπει να το τοποθετήσεις αριστερά από το τιμόνι και να το περιστρέψεις για να πάρει μπροστά ο κινητήρας. Οι ηλεκτροκινητήρες για την κίνηση του αμαξώματος λάμπουν διά της απουσίας τους και, ναι, χαιρόμαστε γιατί εδώ έχουμε μόνο έναν καλό βενζινοκινητήρα, μια εξελιγμένη τετρακίνηση, ένα πολύ καλό πλαίσιο, αλλά και μια εξαιρετική ανάρτηση, ώστε να ευχαριστηθούμε οδήγηση.

Η ποιότητα κύλισης, παρά τους τεράστιους τροχούς των 20”, είναι υποδειγματική, όπως και η γενικότερη συμπεριφορά του αμαξώματος. Συμπαγές και ακλόνητο, δείχνει στα χέρια του οδηγού πολύ μικρότερο και ελαφρύ από όσο είναι. Σε αυτό βοηθά και το σύστημα διεύθυνσης, που είναι άμεσο και σαφές.

Αισθάνεται όμορφα στη χαλαρή μετακίνηση, αλλά και υπό πίεση με τα προγράμματα οδήγησης Sport και Sport Plus.

Ο κινητήρας διακρίνεται για την πολύ καλή απόδοση στις υψηλές στροφές, αλλά όχι τόσο για την απόκριση στο πρόγραμμα Normal, όσο για τη χροιά τού ήχου του. Πιστεύουμε ότι το πρόγραμμα Sport είναι πιο ταιριαστό με την κατασκευή κολακεύοντας τον κινητήρα, αλλά και τη συνολική εικόνα.

Ο πιο καλός ο μαθητής

Αν ήταν μαθήτρια, η Macan θα έπαιρνε έπαινο. Βαθμολογείται με άριστα σε όλους τους τομείς, αποδεικνύοντας πως ακόμα είναι επίκαιρη. Εξαιρετικά ποιοτική, στιβαρή, ευρύχωρη με όμορφη σχεδίαση, είναι ικανή να σε ικανοποιήσει και οδηγικά, παρά τον μόλις δύο λίτρων κινητήρα της. Για εμάς παραμένει ένα από τα καλύτερα SUV που μπορείς να αγοράσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PORSCHE Macan 2.0T 265PS 2023   TIMH €94.700   ΤΕΛΗ €513

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.984, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 195(265)/5.000-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.800-4.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,2 sec, τελική 232 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 10,7 L/100km, 243 g/km

PORSCHE Macan 2.0T 265PS 2023

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑΣ, ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ.

ΚΑΤΑ ΑΠΟΚΡΙΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ NORMAL, ΧΡΟΙΑ ΗΧΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.