TEST DRIVE - Renault Captur 1.3 Hybrid mHEV 140PS: Δοκιμάζουμε το σοφιστικέ γαλλικό SUV


Η προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήματος στο Captur δεν αλλάζει τον χαρακτήρα του ως μοντέλου. Αυτό που προσφέρει είναι μια ευκολία στην οδήγηση, στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, και μειωμένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: CAR AND DRIVER TEAM, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 14/8/2022

O Όμιλος Renault έχει ακολουθήσει με έντονο ρυθμό την απόφασή του για τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων του. Αν θυμηθούμε το στρατηγικό επιχειρηματικό πρόγραμμα που θέσπισε και προσδιόρισε με τη φράση «DrivetheFuture (2017-2022)», εφέτος τελειώνει αυτή η πρώτη χρονική περίοδος προς αυτόν τον σκοπό. Μία από τις παραμέτρους του προγράμματος αποδείχτηκε ότι ήταν και η προσθήκη συστημάτων ήπιου υβριδικού συστήματος στα οχήματά του ως μια ενισχυτική κίνηση και λύση για την όσο το δυνατόν μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα σε συνολικό επίπεδο.

Hybrid mHEV

Αυτή είναι η επίσημη ονομασία που δίνει η Renault στο συγκεκριμένο σύστημα, ωστόσο η τεχνολογική ουσία του έγκειται στη δεύτερη λέξη -αρκτικόλεξο.

Το μικροϋβριδικό σύστημα είναι 12 Volt και διαθέτει μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 1,2 kWh (οι οποίες φορτίζουν κατά την πέδηση).

Η «αυτόματη» έκδοσή του διαθέτει το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων («EDC») το οποίο έχει σχετικά «κοντή» κλιμάκωση στις πρώτες τέσσερις σχέσεις του και overdrive στις τρεις τελευταίες για οικονομία καυσίμου.

Μάλιστα, στο τιμόνι υπάρχουν μοχλοδιακόπτες για να μπορεί ο οδηγός να αλλάζει ταχύτητες όποτε το επιθυμεί, μέσω αυτών.

Στη συγκεκριμένη εκδοχή του, το Captur διακρίνεται από το καλύτερο επίπεδο εξοπλισμού στη βασική έκδοση αυτής, συγκριτικά με ό,τι ισχύει σε αυτές με τον θερμικό κινητήρα (μόνο). Η ποιότητα των υλικών κρίνεται θετικά και οι ψηφιακές οθόνες στον πίνακα οργάνων και στο κέντρο της κονσόλας πληροφορούν τον οδηγό με ευκολία αναφορικά με τις ενδείξεις τους.

Στην πράξη

Δηλαδή στον δρόμο, το Captur Hybrid mHEV δεν διαφέρει από το πρακτικό και ευρύχωρο όχημα που είναι ο χαρακτήρας του. Κάθεσαι σχετικά ψηλά, ίσως ψηλότερα απ’ όσο αναμένεις αρχικά, και έχεις καλή περιμετρική ορατότητα. Κατά την κίνηση του οχήματος, εάν στο σύστημα «Multi-Sense» επιλέξεις το πρόγραμμα «Eco», δηλαδή αυτό για την καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου, τότε το αυτοκίνητο είναι σχετικά αργό, με αντίστοιχα αργές αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο. Τα δεδομένα βελτιώνονται στις υπόλοιπες δύο διαθέσιμες επιλογές («My Sense» και «Sport», αντιστοίχως), όπου τόσο η επιτάχυνση, όσο και οι αλλαγές ταχυτήτων είναι αμεσότερες.

Η ρύθμιση της ανάρτησης στο Captur 1.3 TCe Hybrid mHEV είναι πιο σφιχτή από αυτήν της έκδοσης με τον 1.0 ΤCe των 90 PS, για παράδειγμα. Ωστόσο, δεν κουράζει τους επιβάτες και τα καθίσματα είναι αρκετά άνετα, αλλά όχι αντίστοιχα της γαλλικής φήμης του οχήματος αναφορικά με το πόσο μαλακά αποδεικνύονται. Τέλος, η οδική συμπεριφορά του είναι καλή και η αίσθηση του τιμονιού μέτρια.

Η συγκεκριμένη έκδοση του Captur είναι η ενδιάμεση μεταξύ αυτής με τον βενζινοκινητήρα και της E-Tech, δηλαδή της Plug-in Hybrid. Θα την προτιμήσει κάποιος που θέλει τον κινητήρα των 140 PS με όλα όσα προσφέρει το γαλλικό μοντέλο αναφορικά με τις κατασκευαστικές αξίες της Renault, αλλά δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσει την κορυφαία έκδοση PHEV.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT CAPTUR 1.3 Hybrid mHEV 140PS 2022   TIMH €26.850   ΤΕΛΗ €84,48

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.333, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/4.500-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 260/1.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 196 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 132 g/km

RENAULT CAPTUR 1.3 Hybrid mHEV 140PS 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.

ΚΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΓΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΧΕΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ «ECO», ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ.