Test Drive: Renault Clio 1.5 dCi 110 PS


Η Renault επεκτείνει το εύρος της γκάμας του δημοφιλούς μοντέλου της με την προσθήκη της ισχυρότερης έκδοσης με diesel κινητήρα 1,5 λίτρων, που αποδίδει ισχύ 110 ίππων και καταναλώνει ελάχιστα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 6/6/2018

Όταν οδηγεί κανείς ένα αυτοκίνητο, το οποίο εφοδιάζεται με έναν diesel κινητήρα, δεν απασχολείται τόσο με την ισχύ του όσο με άλλα ζητήματα. Ωστόσο, αν επιλογή ενός ενδιαφερόμενου για το Renault Clio είναι ο -ένας και μοναδικός στην γκάμα του μοντέλου- πετρελαιοκινητήρας των 1,5 λίτρων, τότε αυτός έχει να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις εκδόσεις ισχύος: αυτήν που αποδίδει 75 PS, αυτήν των 90 PS ή τη μοναδική των 110 PS δηλαδή την έκδοση της δοκιμής μας.

Η αθλητική σιλουέτα του νέου Renault Clio ξεχωρίζει.
Η αθλητική σιλουέτα του νέου Renault Clio ξεχωρίζει.

Με αυτόν τον κινητήρα κάτω από το καπό του, το γαλλικό supermini δείχνει πως «πιάνει φωτιά», αφού παρέχει στον οδηγό μία σαφώς έντονη αίσθηση ζωντάνιας, κάτι που οφείλεται κυρίως στα υψηλά αποθέματα της ροπής των 260 Nm, τα οποία δηλώνουν το «παρών» ήδη από τις 1.750 rpm. Πάντως, τόσο η συγκεκριμένη τιμή ισχύος όσο και αυτή της ροπής δεν εξασφαλίζουν στο Clio, πέρα από τη σβελτάδα, κάποιες επιδόσεις επιπέδου hot hatch. Από την άλλη, όμως, η παρουσία ενός από τους καλύτερους σε χαρακτηριστικά diesel κινητήρες κάτω από το καπό αποτελεί εχέγγυο χαμηλής κατανάλωσης, κάτι που στην περίπτωση του Clio μεταφράστηκε σε μόλις 4,7 λίτρα ανά 100 km!

Λιτό, αλλά εργονομικό το εσωτερικό του Renault Clio.
Λιτό, αλλά εργονομικό το εσωτερικό του Renault Clio.

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, η ανάρτηση του γαλλικού εργοστασίου κάνει το Clio λίγο περισσότερο νευρικό, όταν αυτό κινείται με ταχύτητα στις στροφές, ωστόσο σε ευθεία πορεία, αλλά και σε υψηλές ταχύτητες ταξιδιού, το μικρό Renault είναι σταθερότατο, εξαιρετικά άνετο και -σαφώς- ασφαλέστατο.

Κατά τα λοιπά, το μικρής κατηγορίας Clio δεν έχει να ζηλέψει ουσιαστικά τίποτα από ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο, αφού ακόμα και σε ό,τι αφορά τους διαθέσιμους χώρους είναι απολύτως ικανοποιητικό. Ο χώρος των αποσκευών, που κυμαίνεται από τα 300 έως τα 1.146 λίτρα, θα καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες των επιβατών, οι οποίοι δε θα δυσκολευτούν να βρουν μία άνετη θέση στο σαλόνι του αυτοκινήτου. Μάλιστα, η εξοπλιστική έκδοση Dynamic, η μόνη στην οποία διατίθεται το diesel Clio των 110 PS, είναι η πλουσιότερη των άλλων δύο (Authentic και Expression).

Επομένως, αν αναζητάτε μία πλήρη -από εξοπλιστικής άποψης- έκδοσης πετρελαιοκίνητη έκδοση για ένα supermini, το Renault Clio 1.5 dCi 110 S&S Dynamic θα σας καλύψει και σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους τομείς. Όσο για την τιμή του, με τα 17.910 ευρώ, που ζητά η Teoren Motors AE, μπορεί κανείς να αποκτήσει ακόμα και μεγαλύτερο Renault, όπως το βενζινοκίνητο Megane των 100 PS...

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT CLIO 1.5 dCi 110 PS 2018   TIMH €17.910   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.461, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81(110)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 260/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,2 sec, τελική 194 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 3,5 L/100km, 90 g/km

RENAULT CLIO 1.5 dCi 110 PS 2018

ΥΠΕΡ ΑΙΣΘΗΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ.

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ.