Test Drive: Seat Leon Cupra ST (300 PS)


Λίγο πριν δούμε το πρώτο μοντέλο της ανεξαρτητοποιημένης πλέον «Cupra» οδηγούμε στην χώρα μας το Leon Cupra με τους 300 ίππους και την εξαιρετική σχέση value for money.

  • 6/7/2018
 
Το Leon Cupra ήταν και παραμένει μέχρι σήμερα μία ιδιάζουσα περίπτωση για τα δεδομένα των δυνατών hatchbacks. Από τη μια πρόκρινε μία χαμηλών τόνων εμφάνιση, με λελογισμένη χρήση των όποιων σπορτίφ αναφορών. Και από την άλλη, σε ό,τι έχει να κάνει με την μηχανολογική του υπόσταση αλλά και την οδική του συμπεριφορά, είχε όλα τα εφόδια να αποτελεί ένα driver's car, εστιασμένο στην απόλαυση του απαιτητικού οδηγού.
 
Το αξιοπερίεργο μάλιστα είναι ότι κατάφερνε να είναι ένα "κλικ" πιο πάνω από τις αντίστοιχες προτάσεις του γκρουπ VW (βλέπε Golf GTi) σε ό,τι αφορά την ακρίβεια και την συμμετοχικότητα στην σπορ οδήγηση, χωρίς από την άλλη να γίνεται ένα hardcore και κουραστικό αυτοκίνητο στα καθημερινά του καθήκοντα. Μιλάμε δηλαδή για την χρυσή τομή της κατηγορίας, η οποία μάλιστα συνοδευόταν πάντα και από ένα ακόμα άκρως ελκυστικό στοιχείο: την προσιτή τιμή, που το καθιστούσε σχεδόν πάντα την πιο συμφέρουσα αναλογία ίππων προς ευρώ.
 
 
Η τελευταία γενιά του μοντέλου, αυτή με τους 300 ίππους από τον δίλιτρο TFSI, διατηρεί όλα αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά, επιτυγχάνοντας παράλληλα και κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό: Να τονίσει ακόμα περισσότερο τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει και να "λειάνει" εκείνες τις "γωνίες" που θα μπορούσε κανείς να σταθεί σε ότι αφορά τον χαρακτήρα του. Εμφανισιακά πάντως παραμένει πιστό στην σχολή που έχει υιοθετήσει, όντας αρκετά συγκρατημένο, κάτι που αρκετοί θα το βρουν θετικό και θα εκτιμήσουν την διακριτικότητα που το χαρακτηρίζει.
 
 
Οι μόνες ενδείξεις ότι βρίσκεσαι σε ένα διαφορετικό Leon εστιάζονται στους μεγάλους τροχούς των 19 ιντσών με τις κόκκινες δαγκάνες, η κυψελωτή μάσκα με το λογότυπο Cupra, και οι διπλές εξατμίσεις με τον διαχύτη στο πίσω μέρος. Το ίδιο συγκρατημένη είναι και η εικόνα στο σαλόνι, αν και εδώ οι επενδύσεις από αλκαντάρα στα καθίσματα και τις πόρτες, μαζί με κάποιες "πινελιές" από carbon στον διάκοσμο, δίνουν την αίσθηση του διαφορετικού σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα.
 
 
Από την υπόλοιπη γκάμα πάντως διατηρεί την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, την άψογη εργονομία και τους επαρκέστατους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (στα 380 λίτρα το πορτ-μπαγκάζ). Μαζί με όλα αυτά διατίθεται και ένα κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού και άνεσης, με όλα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας, όπως το Front Assist με Traffic Jam Assist, Traffic Sing Recognition, Adaptive Cruise Control, σύστημα υποβοήθησης λωρίδας, προστασία πεζών, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κ.λπ. 
 

Πολυτάλαντο

 
Σε ότι έχει να κάνει με τα μηχανικά μέρη, τις εντυπώσεις προφανώς κερδίζει ο δίλιτρος TFSI που πλέον έχει φθάσει στους 300 ίππους. Τα χαρακτηριστικά της απόδοσής του είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακά, όντας αρκετά πολιτισμένος στην λειτουργία του, με “γεμάτο” τράβηγμα από πολύ χαμηλά και διαρκή παροχή ισχύος χωρίς κενά μέχρι το κόκκινο στο στροφόμετρο.
 
Σε συνδυασμό με το καλό σε κλιμάκωση κιβώτιο , οι επιδόσεις είναι κορυφαίες για την κατηγορία, ενώ ακόμα καλύτερες είναι οι ρεπρίζ. Σε ότι αφορά την οικονομία σε καύσιμο, πολύ εύκολα μπορεί να αγγίξει την περιοχή των 11 λίτρων αν οδηγηθεί σβέλτα (ή και ακόμα παραπάνω αν το πιέσεις πολύ), αλλά την ίδια στιγμή έχει και την δυνατότητα να κινηθεί πιο οικονομικά, έως και κοντά στα 8 λίτρα, σε ένα τυπικό οικογενειακό ταξίδι στην Εθνική οδό.
 
 
Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η λειτουργία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης, η οποία διατηρεί ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης για τον τύπο (και τα 235/35 R19 ελαστικά) του αυτοκινήτου στην ρύθμιση normal, ενώ όταν χρειαστεί στις ρυθμίσεις sport, και ακόμα περισσότερη στην ρύθμιση cupra μεταβάλλει το Leon σε ένα αμιγώς σπορ μοντέλο (υπάρχει ένα ακόμα επίπεδο σεταρίσματος, το individual, στο οποίο ο οδηγός επιλέγει αυτός των συνδυασμό που επιθυμεί).
 
Η οδική του συμπεριφορά ήταν και παραμένει από τις κορυφαίες στην κατηγορία, με ένα “μεστό” μπροστινό σύστημα με καλή πληροφόρηση από το τιμόνι και τον συνδυασμό αναρτήσεων και πλαισίου να επιτρέπουν να κινηθείς σε εξαιρετικά γρήγορους ρυθμούς σε ένα τυπικό ελληνικό στροφιλίκι. Ιδίως αν εκμεταλλευτείς την αβίαστη παροχή δύναμης του κινητήρα και τα εξαιρετικά φρένα, τότε το Leon μετατρέπεται σε ένα από τα πιο ευχάριστα και “εύκολα” αυτοκίνητα αυτής της συνομοταξίας, το οποίο καταπίνει με καταιγιστικούς ρυθμούς την διαδρομή γεμίζοντας ικανοποίηση τον οδηγό.
 
 
Στις λεπτομέρειες, θα θέλαμε λίγο παραπάνω συμμετοχή του εμπρός “μπλοκέ” διαφορικού στα τεκταινόμενα (ιδίως σε γλιστερές στροφές) και μία πιο έντονη παρουσία του προγράμματος cupra στα τεκταινόμενα, είτε αυτό αφορά την αίσθηση από το τιμόνι είτε σε ότι έχει να κάνει με τον ήχο και την γενικότερη παρουσία του αυτοκινήτου. Όμως αυτά είναι μικρές λεπτομέρειες σε ένα σύνολο που τιμά τα σπορ γονίδια της μάρκας, χωρίς από την άλλη να είναι τόσο σκληροπυρηνικό που να σε κουράζει.
 

Value for money

 
Συνοψίζοντας, το Leon Cupra της τελευταίας γενιάς, καταφέρνει να συνδυάζει τα κορυφαία οδηγικά χαρακτηριστικά, με εξαιρετικές επιδόσεις και έναν πολυσχιδή χαρακτήρα, που μπορεί να ανταποκριθεί με ευκολία σε ότι του ζητήσεις.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SEAT LEON CUPRA ST

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Άνετο και ευχάριστο (πάντα για τα δεδομένα της κατηγορίας) ως όχημα για μετακινήσεις στην Εθνική με την οικογένεια, μπορεί να μετατραπεί σε μηχανή υψηλών απολαύσεων, όταν ο οδηγός γνωρίζει την τέχνη και βρεθεί και στην ανάλογη διάθεση.
 
Μπορεί να μην έχει την εκρηκτικότητα άλλων αυτοκινήτων αυτής της κατηγορίας, είναι όμως ένα όχημα πασπαρτού, ένα πολυτάλαντο εργαλείο που σίγουρα τιμά κάθε ευρώ από αυτά που κοστίζει. Ιδίως όταν κοστίζει τόσο λίγα (ξεκινά από 27.745 ευρώ στην 3θυρη βασική έκδοση, στα 32.400 ευρώ η έκδοση της δοκιμής μας), καθιστώντας το μία πολύ συμφέρουσα αγορά για όποιον αναζητά ένα αυτοκίνητο που θα τον κρατά "ζωντανό" και με το χαμόγελο της ικανοποίησης στα χείλη ακόμα και στην πιο βαρετή διαδρομή του.
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SEAT LEON CUPRA ST 2018   TIMH €29.750   ΤΕΛΗ €292,3

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.984 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 221(300)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 380/1.800

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,9 sec, τελική 250 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,9 L/100km, 158 g/km

SEAT LEON CUPRA ST 2018

ΥΠΕΡ EΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΣΧΕΣΗ ΤΙΜΗΣ-ΑΠΟΔΟΣΗΣ

ΚΑΤΑ ΣΚΛΗΡΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ