Test drive: smart fortwo turbo 90PS twinamic


Είναι το χρώμα, είναι ο διάκοσμος, το concept αυτού του fortwo που δε θα το αγοράζατε ποτέ…Ετσι θα πείτε εσείς, το ανδρικό αναγνωστικό κοινό και –μεταξύ μας- και η smart το διαφημίζει ως feminine symbol.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 29/12/2018

Όταν όμως φτάσαμε στο σημείο να απαντάμε στην ίδια συνεχώς ερώτηση «Καλό είναι; Για τη γυναίκα μου το θέλω!», τότε και η smart κι εσείς είστε στο σωστό δρόμο και στο πολύ πιθανό σενάριο «ψησίματος» για την αγορά του. Ένα fortwo είναι, και ναι, είναι το καλό. Είναι 900άρι turbo 90 ίππων με διπλοσύμπλεκτο κιβώτιο 6 σχέσεων (ναι, σα να λέμε αυτόματο) με πλούσιο εξοπλισμό (δε λέμε για το κάλυμμα χώρου αποσκευών ή τα πατάκια, αλλά το navigation, το στροφόμετρο, τα paddles αλλαγής ταχυτήτων από εσάς (γίνεται κι αυτό) στο τιμόνι και πολλά άλλα μεγάλα και μικρά.

Εν ολίγοις αυτό το smart σε χρώμα champaign beige περιλαμβάνει το κιβώτιο Twinamic, πανοραμική οροφή με αλεξήλιο ρολό, πακέτο με 16" δίχρωμες ζάντες αλουμινίου, πρόσθετα όργανα με ρολόι και στροφόμετρο, και κάποια πακέτα που η smart τα ονομάζει led & sensor, cool & media, πακέτα άνεσης, αποθηκευτικού χώρου και κάλυμμα χώρου αποσκευών. Δεν έχει ξεχάσει βέβαια η smart να «θωρακίσει» το μικρό αυτοκίνητο με ESP, ABS, 7 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης κατά των πλευρικών ανέμων αλλά και εκκίνησης σε ανηφόρα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, κλωβό ασφαλείας tridion…

Είναι ασφαλές το μικρό και το μόνο που δε βρίσκει κανείς εδώ είναι από τα συστήματα «από το επάνω ράφι» όπως είναι τα συστήματα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κ.ά. Σε ό,τι έχει να κάνει με την καμπίνα, ναι όλα έχουν τον αέρα του ντιζαϊνάτου με καλή ποιότητα στα πρότυπα smart όμορφα υλικά αλλά και μερικά μικρά «ατοπήματα» όπως η έλλειψη χώρων για κάποια περισσότερα πράγματα που μας συνοδεύουν στην κάθε μέρα μας, ή ακόμη και η παράξενη έλλειψη δείκτη αυτονομίας.

Στο δρόμο καλό είναι πια να μη θυμόμαστε πως ήταν το παλιό smart αλλά πως είναι τούτο και μάλιστα στην εν λόγω έκδοση με τους 90 ίππους. Κάτι η πολύ καλή αναλογίας κιλών ανά ίππο, κάτι η γεμάτη απόδοση του μοτέρ αλλά και το πιο γρήγορο κιβώτιο (με προγράμματα Eco και Sport με τα οποία θέτει διαφορετικά όριο αλλαγής ταχυτήτων για πιο οικονομική ή πιο δυναμική οδήγηση αντίστοιχα) και να ένα μέσο να κινηθείς σβέλτα εντός και εκτός των τειχών. Μην το παρακάνετε μόνο με ταχύτητες στην «επιχειρησιακή οροφή» του κάπου κοντά στα 140 km/h σε ανοιχτές καμπές καθώς νιώθεις το λιλιπούτειο μήκος και το ακόμη πιο μικρό μεταξόνιο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SMART fortwo 0.9 TWINAMIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 6

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 5

ΣΥΝΟΛΟ75

Στην πόλη θυμηθείτε τη σβελτάδα του και τον απίθανο κύκλο στροφής των 6,95 μέτρων. Η αποθήκευση πραγμάτων στο χώρο αποσκευών γίνεται εύκολα με την πίσω θύρα που ανοίγει σε δύο τμήματα και μην ξεχάσετε ότι κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών βρίσκεται ο κινητήρας ο οποίος μπορεί και να ακουστεί αν το παρακάνετε με το γκάζι. Το smart fortwo που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι ένα σπάνιο είδος, μια σπέσιαλ έκδοση που απευθύνεται σε λίγους. Αυτό φαίνεται από τον εξοπλισμό που είδατε και από την τιμή που ξεπερνά τα 21.000 ευρώ σύμφωνα με τον διαμορφωτή μοντέλων της smart.  

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SMART fortwo 0.9 TWINAMIC 2019   TIMH €13.130   ΤΕΛΗ €86,4

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 898, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 66(90)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 135/2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,9 sec, τελική 155 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5 L/100km, 114 g/km

SMART fortwo 0.9 TWINAMIC 2019

ΥΠΕΡ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΤΙΜΗ