Test Drive: Συγκρίνουμε τα Hyundai Kona 1.0T και Nissan Juke 1.0 DiG-T


Ήταν ένα από τα «αυτοκίνητα της δεκαετίας», δηλαδή ένα από αυτά που ξεχώρισαν. Ο λόγος για το Nissan Juke, το οποίο, σχεδόν δέκα χρόνια ύστερα από την παρουσίασή του, επανέρχεται με νέο στυλ. Μόνο που, πλέον, υπάρχει έντονος ανταγωνισμός.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/9/2020

Εκείνο το Juke, το πρώτο, ήταν ένα αυτοκίνητο που μας συστήθηκε με στόμφο, με μια αυθάδεια που πήγαζε από την αισθητική ιδιαιτερότητά του. Εκείνη την περίοδο, την άνοιξη του 2010, η Nissan είχε την πολυτέλεια να κοιτάζει αφ’ υψηλού τους υπόλοιπος ανταγωνιστές και να διαχειρίζεται την εμπορική επιτυχία του Qashqai. Με το τελευταίο ως ουσιαστικό στήριγμα, θέλησε να εξαργυρώσει τα οφέλη και η απόφαση για τη δημιουργία ενός ακόμα crossover μοντέλου ήταν μια διέξοδος προς αυτό. Μόνο που τα στελέχη της ιαπωνικής εταιρείας δεν ήθελαν έναν μικρότερο κλώνο του Qashqai, αλλά κάτι διαφορετικό. Ένα αυτοκίνητο που να ενίσχυε την εικόνα της τόσο στους νέους ηλικιακά όσο και μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, ως πρωτοπόρου. Και αυτό έκαναν.

Μάλιστα, του έδωσαν και το κατάλληλο όνομα –Juke. Όχι ως προσποίηση-εξαπάτηση, αλλά ως προσποίηση-επιτήδευση. Και το Juke ήταν επιτηδευμένο στον χαρακτήρα του. Ήταν το αυτοκίνητο το οποίο θα έθετε νέα δεδομένα στη σχεδίαση για τη Nissan και θα αποτελούσε το άλλοθι για τις υπόλοιπες εταιρείες να τολμήσουν να δημιουργήσουν κάτι παρόμοιο.

Στο πέρασμα του χρόνου

Αυτό που ήταν διαφορετικό στο ξεκίνημα της νέας δεκαετίας, τότε, είναι κοινός τόπος στο ξεκίνημα της επόμενης. Η αγορά αυτοκινήτου έχει κατακλυστεί από «παντός είδους» crossover και το Juke είχε χάσει την πρωτοπόρα υπόστασή του. Η επιβεβλημένη αλλαγή του έπρεπε να γίνει με τρόπο που να τιμά το παρελθόν του, να μη διαφοροποιήσει ουσιαστικά αυτό που ξέρουμε. Έπρεπε, ωστόσο, να διατηρήσει τον καινοτόμο χαρακτήρα του.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
HYUNDAI KONA 1.0 T-GDI 120PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ81

Η καθυστερημένη –για τα ισχύοντα δεδομένα στην αυτοκινητοβιομηχανία– παρουσίαση του νέου μοντέλου δεν θα μπορούσε να βασιστεί μόνο στη σχεδίαση. Ήταν απαραίτητο να γίνει πιο ώριμο σε ό,τι αφορά στο ύφος του και αυτό μπορούσε να επιτευχθεί με την επένδυση στην πρακτικότητα, την ευρυχωρία και φυσικά την τεχνολογική αναβάθμιση, στα πρότυπα της εποχής μας. Το βασικό σχήμα του δεν άλλαξε στη δεύτερη γενιά του Juke, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι της Nissan επαναπαύτηκαν ή ότι… βαρέθηκαν. Τουναντίον. Αντί να ακολουθήσουν την εύκολη οδό, δηλαδή να το κάνουν να μοιάζει με ένα κινούμενο κουτί (απλώς, αυξάνοντας μήκος και πλάτος) επέλεξαν να ψάξουν τον τρόπο να είναι περισσότερο εύχρηστο, απλόχωρο αλλά και πιο ενδιαφέρον οδηγικά. Για το τελευταίο, έπαιξε σημαντικό ρόλο η απόφαση των ανθρώπων της Nissan να μη διαθέσουν το καινούργιο Juke στις ΗΠΑ.

Αυτή η παράμετρος επέτρεψε στους επιφορτισμένους με την εξέλιξη του νέου μοντέλου να ρυθμίσουν την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης κατά τα γνωστά, ευρωπαϊκά, ειωθότα. Επίσης, η χρήση της πλατφόρμας «CMF» («Common Module Family») του Ομίλου Renault-Nissan-Mitsubishi στην εκδοχή της «CMF-B» (δηλαδή, αυτή που προορίζεται για τα οχήματα της supermini κατηγορίας) είχε ως αποτέλεσμα να διατηρηθεί σχετικά χαμηλά το βάρος του οχήματος και να υπάρχει η δυνατότητα δημιουργίας εκδόσεων με υβριδικής διάταξης κινητήρα ή ακόμα και αμιγώς ηλεκτροκίνητης εκδοχής. Για την ιστορία, το νέο Juke είναι κατά 7,5 cm μακρύτερο σε μήκος, κατά 3,5 cm μεγαλύτερο σε πλάτος και κατά 3,0 cm ψηλότερο από πριν. Το μεταξόνιό του είναι κατά 10,6 cm πιο μακρύ, συγκριτικά, ενώ το βάρος του μόλις 10 kg μεγαλύτερο, βάσει των στοιχειών που ανακοινώνει η εταιρεία.

Για το Kona

Το 2017, το τότε επιχειρηματικό σχέδιο της Hyundai όριζε ότι ως το 2021 θα διπλασιάζονταν σε αριθμό τα crossover/SUV μοντέλα που θα συναριμούσε στην γκάμα της η κορεατική εταιρεία. Επίσης, στο πλάνο προβλεπόταν ότι χάρη σε αυτά θα κατάφερνε να βρεθεί στην πρώτη θέση των πωλήσεων επί ευρωπαϊκού εδάφους μεταξύ των Ασιατικών κατασκευαστών αυτοκινήτων [κάτι που έχει επιτευχθεί ήδη, βάσει των στοιχείων πωλήσεων του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων («ACEA»)].

Το Kona, παρουσιάστηκε εκείνην τη χρονιά (σημ.: 2017) και ήταν αυτό στο οποίο θα βασιζόταν σε σημαντικό βαθμό η προσπάθεια των Κορεατών. Η αποκάλυψή του έδειξε την τόλμη τους να διακριθούν και στον τομέα της σχεδίασης, εκτός από την αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής και το υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Επίσης, ενίσχυε ουσιαστικά την πρακτική προς τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της. καθώς οι εκδόσεις με υβριδικής διάταξης κινητήρες και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή του Kona ήταν δεδομένες, στο υπό διαμόρφωση νέο τοπίο της Αυτοκινητοβιομηχανίας. Πέραν αυτών, το μοντέλο, όσο και εάν παραξένευε με την αισθητική του, βάσει όσων μας είχε συνηθίσει ως τότε η Hyundai, αποτελούσε την υλοποίηση της απόφασης να περιοριστούν τα αδύναμα σημεία της εταιρείας.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
NISSAN JUKE 1.0 DiG-T 117PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ83

Σε αυτά συμπεριλαμβάνονταν ο περιορισμένος αριθμός μοντέλων και η έλλειψη ανώτατων στελεχών που θα είχαν την εμπειρία και την πρόθεση να αλλάξουν την ήδη διαμορφωμένη εικόνα της εταιρείας. Η Hyundai απέδειξε ότι βελτιώθηκε σημαντικά σε αυτούς τους δύο τομείς, στα χρόνια που ακολούθησαν. Έκτοτε, το Kona έδειξε σε υποψήφιους αγοραστές και άμεσους ανταγωνιστές ότι οι Κορεάτες βρήκαν τη μέθοδο για να παρουσιάσουν ένα νέο μοντέλο που να ξεχωρίζει. Ο τρικύλινδρος κινητήρας του, τεχνολογίας T-GDI, αποδίδει περισσότερη μέγιστη ισχύ, αλλά μικρότερη ροπή, σε σχέση με αυτόν του Nissan Juke. Πάντως, χάρη στο «κοντύτερης» κλιμάκωσης κιβώτιο ταχυτήτων και στον αποδοτικότερο κινητήρα, το Hyundai είναι ταχύτερο σε επιδόσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Όμως, η κατανάλωσή του είναι αυξημένη, συγκριτικά.

Η σύγκριση

Το νέο Nissan Juke είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το Kona, αναφορικά με το μήκος (κατά 4,5 cm) και το ύψος (επίσης, κατά 4,5 cm), ενώ πιο μακρύ είναι και το μεταξόνιό του (κατά 3,6 cm). Το πλάτος είναι ταυτόσημο και στα δύο οχήματα, βάσει των στοιχειών που ανακοινώνουν οι δύο εταιρείες. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο, αλλά και η καλύτερη διευθέτηση στο εσωτερικό του, κάνει το ιαπωνικό μοντέλο να είναι πιο ευρύχωρο στο πίσω μέρος σε ό,τι αφορά στο ωφέλιμο μήκος για τα πόδια των εκεί επιβατών. Επίσης, έχει θετικό αντίκτυπο και στον χώρο αποσκευών, ο οποίος είναι μεγαλύτερος.

Η θέση οδήγησης είναι καλή και στα δύο οχήματα, με τον οδηγό να κάθεται λίγο ψηλότερα στο Juke. Ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες διαχωρίζεται σαφώς, μέσω του υπερυψωμένου τμήματος της κονσόλας σε εκείνο το μέρος. Η ποιότητα των υλικών κρίνεται καλή και –στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση­– το Juke δείχνει προσεγμένο στις λεπτομέρειές του.

Στο Kona, η εικόνα του ταμπλώ είναι λίγο πιο απέριττη, αλλά με τρόπο που τονίζει την πρακτικότητα. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και χρηστικές, κάτι που ισχύει και για το Juke αλλά όχι στον ίδιο βαθμό. Στο Hyundai, τα υλικά που συνθέτουν το εσωτερικό του δείχνουν ανθεκτικά στον χρόνο και η συναρμογή τους είναι σε πολύ καλό επίπεδο, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Και στα δύο οχήματα, ψηλά στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται τοποθετημένη η οθόνη στην οποία απεικονίζονται οι πληροφορίες για τον οδηγό και τους επιβάτες.

Στον δρόμο, η αίσθηση που έχεις τόσο για το Kona όσο και για το Juke είναι πως πρόκειται για δύο πολύ καλά αυτοκίνητα, στο σύνολό τους. Φυσικά, οι διαφορές μεταξύ τους υπάρχουν. Για παράδειγμα, στο Hyundai η ανάρτησή του είναι λίγο πιο σφιχτή σε αίσθηση και το επίπεδο θορύβου είναι περισσότερο αισθητό. Όμως, το Kona είναι άνετο για τους επιβάτες του, σύμφωνα με τα δεδομένα της κατηγορίας, καλοκατασκευασμένο και σου δίνει την αίσθηση ότι είναι αυτό που λέμε ότι είναι ένα «ολοκληρωμένο» αυτοκίνητο. Η Hyundai άργησε να εμπλακεί εντονότερα στην κατηγορία των crossovers, σε σχέση με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο το αποτέλεσμα ικανοποιεί σε κάθε επίπεδό του.

Το νέο Juke αποτελεί μια εξέλιξη του προηγούμενου σε ό,τι αφορά στο στυλ και στον χαρακτήρα του, αλλά μια καίρια διαφοροποίηση αναφορικά με τη δομή του και την αυτοκινητική ουσία του. Η οδική συμπεριφορά του έχει βελτιωθεί σε σχέση με πριν και είναι παραμένει άξιος αντίπαλος. Είναι άνετο για τους επιβάτες, τόσο σε διαθέσιμο εσωτερικό χώρο όσο και σε ό,τι αφορά στον βαθμό απόσβεσης της ανάρτησης.  Σου δίνει την αίσθηση πως είναι ευκολοδήγητο σε κάθε περίπτωση και κυρίως ότι είναι ασφαλές. Το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού είναι υψηλό και περιλαμβάνει συστήματα προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού, τόσο εντός πόλης (προειδοποίηση για ενδεχόμενη σύγκρουση με όχημα ή πεζό) όσο και κατά το ταξίδι. Η θέση οδήγησης είναι καλή και τα καθίσματα συγκρατούν αποτελεσματικά το σώμα των εμπρός επιβατών. Οι πίσω, έχουν στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο για τα πόδια τους.

Στο ταμείο

Η επιλογή ενός εκ των δύο οχημάτων δεν ήταν εύκολη διαδικασία, στην προκειμένη περίπτωση. Βεβαίως, το νέο Juke αποδεικνύεται καλύτερο και αποτελεί τον νικητή της σύγκρισης. Η αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και υλικών, το καλό επίπεδο εξοπλισμού και η ευρυχωρία του είναι στα θετικά του. Όπως και η απόδοση του συστήματος πέδησης, το οποίο μας εξέπληξε θετικά και απρόσμενα με την επίδοσή του στη διαδικασία των μετρήσεών μας. Εξακολουθεί να αποπνέει την αρχική ιδιοτυπία του, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό με το πρώτο. Αυτό ήταν επιβεβλημένο λόγω της αναγκαιότητας να γίνει πιο πρακτικό, αλλά συνέβη με τρόπο που να μην αλλοιωθεί η ταυτότητά του.

Το Kona, παραμένει ένα ανταγωνιστικό όχημα, καθώς πληροί τις απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών ενός crossover οχήματος. Αισθητικά, είναι πολύ ιδιαίτερο και αποτελεί τον καλύτερο «μαθητή» του Juke σε αυτό τον τομέα. Όσοι επιλέγουν ένα αυτοκίνητο με βάση τη σχεδίασή του, θα βρουν στο Hyundai αυτό που αναζητούν. Το πλαστικό υλικό που υπάρχει στο εσωτερικό του δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτό του Nissan, όμως είναι ανθεκτικό στο χρόνο, όπως διαπιστώσαμε. Επίσης, το Kona είναι φθηνότερο συγκριτικά, επωφελούμενο και από την προσφορά που κάνει η ελληνική αντιπροσωπεία της εταιρείας, η οποία παρέχει και πενταετή εγγύηση

.

Ακολουθείστε το CAR AND DRIVER στο GOOGLE NEWS για να μαθαίνετε τις ειδήσεις που αξίζουν!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI KONA 1.0 T-GDI 120PS 2020   TIMH €16.990   ΤΕΛΗ €262,7

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 88(120)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 172/1.500-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,5 sec, τελική 181 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 142 g/km

HYUNDAI KONA 1.0 T-GDI 120PS 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

ΚΑΤΑ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΦΡΕΝΑ, ΘΟΡΥΒΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN JUKE 1.0 DiG-T 117PS 2020   TIMH €17.900   ΤΕΛΗ €162

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 86(117)/5.250  ΡΟΠΗ Nm/rpm 180/1.750-4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,6 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 135 g/km

NISSAN JUKE 1.0 DiG-T 117PS 2020

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, AΠΟΔΟΣΗ ΦΡΕΝΩΝ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ MULTIMEDIA