Test Drive: Toyota Yaris 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS


Αν και ταυτισμένη με τους υβριδικής διάταξης κινητήρες, η Toyota δεν σταματά την εξέλιξη των (αμιγώς) βενζινοκινητήρων της και η προσκόλληση στη βελτίωση της θερμοδυναμικής απόδοσής τους είναι ζήτημα τιμής για τους Ιάπωνες, ως γνωστόν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 12/5/2018

H διαδικασία επανασχεδίασης του Yaris κόστισε περίπου 90 εκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την Toyota. Τα χρήματα αυτά δεν αφορούν μόνο στην αισθητική αλλαγή αλλά και σε ουσιαστικότερους τομείς. Όπως ο νέος βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου. Στη συγκριμένη περίπτωση πήραν έναν παλιότερο κινητήρα τους (με την κωδική ονομασία «2NR-FE») και τον μεταμόρφωσαν. Το νέο μηχανικό σύνολο (κωδική ονομασία «2NR-FKE») ενσωματώνει τις πιο σύγχρονες τεχνολογικές λύσεις της Toyota σε αυτόν τον τομέα και παρουσιάστηκε το 2015.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR 

Ανήκει στη σειρά κινητήρων την οποία τα στελέχη της εταιρείας ονομάζουν «ESTEC» («Economy with Superior Thermal Efficiency»- Οικονομία με Ανώτερη Θερμική Απόδοση) και δημιουργήθηκε για ν’ αντικαταστήσει αυτόν που έγινε γνωστός ως «1.33». Κύριο χαρακτηριστικό του είναι ότι δύναται να λειτουργεί τόσο σε θερμοδυναμικό κύκλο «Otto» (συναλλαγή θερμότητας σε σταθερό όγκο) όσο και σε κύκλο «Atkinson» (συνθήκη μεταβλητής διαδρομής εμβόλου και όγκου). Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η διάμετρος της πολλαπλούς εισαγωγής αυξήθηκε κατά 0,1 cm και σε δύο αυλούς της πολλαπλής εξαγωγής κατά 0,2 cm, συγκριτικά με πριν. Για την καλύτερη «αναπνοή» του έπρεπε να διαμορφωθεί κατάλληλα και η εξάτμισή του, συνυπολογίζοντας και το γεγονός ότι ο κινητήρας έχει υψηλή σχέση συμπίεσης (13,5:1). Έτσι, στην Toyota επέλεξαν τη διαμόρφωση «τέσσερα, σε δύο, σε ένα» έναντι του «τέσσερα, σε ένα», αναφορικά με την απόληξή της. Να σημειώσουμε πως για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της εταιρείας η πολλαπλή εξαγωγής είναι υδρόψυκτη.

Η θερμοδυναμική απόδοσή του υπολογίζεται στο 38,5%, ποσοστό που θεωρείται υψηλό. Για τον έλεγχο της παραγόμενης θερμοκρασίας κατά τη λειτουργία του έχουν τοποθετηθεί στα υδροχιτώνια νέοι χαλύβδινοι αποστάτες με παρεμβύσματα αφρώδους ελαστικού. Σύμφωνα με τη εταιρεία, χάρη σε αυτούς μειώθηκε κατά περίπου 20 °C η θερμοκρασία στο άνω τμήμα των κυλίνδρων και αυξήθηκε επίσης κατά 20 °C στο κέντρο αυτών, βελτιώνοντας την απόδοση και την κατανάλωση καυσίμου. Επίσης, το σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων έχει επανασχεδιαστεί και διαθέτει ψυγείο για την ταχύτερη μείωση της θερμοκρασίας αυτών.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
TOYOTA YARIS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

VALUE FOR MONEY

ΣΥΝΟΛΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΔΟΚΙΜΆΖΟΥΜΕ ΤΟ ΝΕΟ TOYOTA YARIS HYBRID

Ο κινητήρας διαθέτει το καινούργιο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής το οποίο στην Toyota ονομάζουν «VVT-iE» («Variable Valve Timing-intelligent Electric motor». Χάρη σε αυτό είναι δυνατόν να μεταβάλλεται ο θερμοδυναμικός κύκλος λειτουργίας του από «Otto» σε «Atkinson» (όπως και αντιστρόφως, φυσικά) σε κλάσμα του δευτερολέπτου με τη συνδρομή ηλεκτρικού μοτέρ. Φυσικά, η διαδικασία είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, καθυστερώντας το κλείσιμο των βαλβίδων (εισαγωγής) και μειώνοντας τη φάση της συμπίεσης. Ο υποτετράγωνος κινητήρας (διάμετρος x διαδρομή: 72.5 mm x 90.6 mm) κατασκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Toyota οι οποίες βρίσκονται στην Πολωνία.

 

Οι αλλαγές του Toyota Yaris 

Στην εταιρική φιλοσοφία της Toyota ενυπάρχει η διαδικασία διαρκούς βελτίωσης και αυτό ισχύει και στη συγκεκριμένη περίπτωση. Επισήμως ανακοινώθηκε ότι περισσότερα από 900 σημεία του Yaris έχουν αλλάξει σε σχέση με πριν. Αισθητικά, οι άνθρωποι του σχεδιαστικού κέντρου «ED2» (Γαλλία) επιμελήθηκαν το αμάξωμα του Yaris ώστε να δείχνει πιο δυναμικό από πριν. Στόχος τους ήταν να το διαμορφώσουν με τρόπο που να δείχνει «τρισδιάστατο», τόσο εμπρός όσο και πίσω, όπως επίσης και ευρύτερο και χαμηλότερο από πριν. Η μάσκα και ο εμπρός προφυλακτήρας μορφοποιήθηκαν κατάλληλα για να συντείνουν σε αυτό, παραπέμποντας με το σχήμα τους σε πλωτήρες καταμαράν. Επανασχεδιασμένα είναι τα φώτα -εμπρός και πίσω- ενώ διατίθενται και τρεις νέας σχεδίασης ζάντες σε διάσταση 15 ή 16 ιντσών, αναλόγως έκδοσης.

Το εσωτερικό του επίσης έχει μεταβληθεί. Η κυριότερη αλλαγή αφορά στον πίνακα οργάνων, όπου πλέον υπάρχουν δύο, αντί τριών. Μεταξύ τους έχει τοποθετηθεί μικρή οθόνη ψηφιακών ενδείξεων για την πληροφόρηση του οδηγού. Επίσης, οι αεραγωγοί έχουν αλλάξει, θυμίζοντας τουρμπίνα πλέον. Εκτός αυτών, υπάρχουν ταπετσαρίες νέων χρωματισμών αλλά και περισσότερες επιλογές χρώματος στην κονσόλα, δίνοντας περισσότερες επιλογές για εξατομικευμένη διαμόρφωσή του, τομέας ο οποίος αποτελούσε θέμα αρνητικής κριτικής. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται νέα, έγχρωμη οθόνη TFT ενώ το λογισμικό του συστήματος ενημερωδιασκέδασης έχει αναβαθμιστεί ώστε να είναι ταχύτερο και να προσφέρει περισσότερες δυνατότητες από πριν.

 

Εντυπώσεις μας για το Toyota Yaris 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS

Το Yaris πότε δεν διακρίθηκε για τις επιδόσεις ή την απαράμιλλη οδική συμπεριφορά του του αλλά για την ομοιογένειά του. Το ίδιο ισχύει και εν προκειμένω, δηλαδή και στην εκδοχή του μοντέλου με τον καινούργιο κινητήρα. Η ροπή του αποδίδεται ικανοποιητικά έως τις μεσαίες-υψηλές rpm και είναι αρκετά γραμμικός. Ο θόρυβός του είναι σε σχετικά χαμηλό επίπεδο και η κατανάλωση καυσίμου ικανοποιητική, παρότι η κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων είναι σχετικά «κοντή» στις τέσσερις πρώτες σχέσεις καθώς και την τελική σχέση μετάδοσης. Εάν ο οδηγός κινείται με ήρεμο ρυθμό, εκμεταλλευόμενος τη ροπή του κινητήρα, θα διαπιστώσει ότι πραγματικά είναι οικονομικός στην απαιτούμενη ποσότητα βενζίνης.

Η οδική συμπεριφορά του είναι καλή, τυπική ενός Toyota. Αναλυτικότερα, η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σχετικά σφιχτή αλλά δεν κουράζει τους επιβάτες. Η απορροφητικότητά της είναι καλή στις κακοτεχνίες του δρόμου, όπως και η γενικότερη ποιότητα κύλισης. Σε ό,τι αφορά την αίσθηση του τιμονιού, κρίνεται θετικά και είναι βελτιωμένη από πριν. Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο για τέσσερις ενηλίκους. Τα καθίσματα είναι σχετικά σφιχτά σε αίσθηση αλλά αποδεικνύονται άνετα. Για τα εμπρός, θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη ενώ το πίσω κάθισμα είναι ευρύχωρο.

Τα πλεονεκτήματα του Yaris είναι δεδομένα και συνυφασμένα με τις εταιρικές αξίες της Toyota. Η επανασχεδίασή του το έκανε πιο ενδιαφέρον αισθητικά, προσδίδοντάς του περισσότερο ιδιότυπο σχήμα και διατηρώντας το επίκαιρο σε μια εποχή όπου οι άμεσοι ανταγωνιστές του έχουν αναβαθμιστεί σε σημαντικό βαθμό. Η φήμη και η αξιοπιστία της εταιρείας αντικατοπτρίζονται ουσιαστικά στο Yaris, το οποίο έχει τη δική του ταυτότητα, ακολουθώντας μια εμπορική πορεία που βασίζεται τόσο σε αυτά τα στοιχεία όσο και σε αυτά που -ως όχημα- προσφέρει στους επιβάτες του.

YΠΕΡ

  • ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΕΝΤΟΣ,
  • ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ,
  • ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ.

              KATA

  • «ΜΑΛΑΚΟ» ΣΤΙΣ ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΡΕΙΑΣ,
  • ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ (ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ),
  • ΑΔΙΑΦΟΡΟ ΟΔΗΓΙΚΑ.
 

TECH INFO

TOYOTA YARIS 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                    4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, TURBO

ΚΑΥΣΙΜΟ                                                           ΒΕΝΖΙΝΗ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)                                                   1.496

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [kW(PS)/rpm]                             82 (111)/6.000

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (Nm/rpm)                             136/4.400

ΚΙΝΗΣΗ                                                       ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΥ (mm)                                                         3.945x1.695x1.510

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm)                                                 2.510

ΒΑΡΟΣ (kg)                                                           1.040

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (l) min/max                            279

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (l)                                                   42

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*

0-100 km/h (s)                                                        11,0

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (km/h)                                     175

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ*                                6,3/4,2

ΜEΙΚΤΗ*                                                            5,0

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ                                            7,0

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2 (g/km)*                                 112

*ΜΕΤΡΗΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ.

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ (ΕΥΡΩ)                 14.390

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ(ΕΥΡΩ)                               109,76

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

TOYOTA YARIS 1.5 DUAL VVT-iE 111 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                              9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ                               7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ                          9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ             8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ          7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ                         8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ                               9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ                  8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ                           9

VALUE FOR MONEY                9     

ΣΥΝΟΛΟ                                 83  

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΣΤΟ WWW.CARANDDRIVER.GR