TEST DRIVE: Volkswagen ID.5 Pro Performance 204PS - Δοκιμάζουμε το σπορτίφ EV SUV


Με μια πιο σπορ νότα σε εμφάνιση έρχεται το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen για να εμπλουτίσει την οικογένεια ID. Είναι το ID.5 ο αθλητής της οικογένειας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/9/2022

Ή αυτό θέλει η Volkswagen. Παρότι το ID.4 δε λογίζεται πλαδαρό (εντός και εκτός εισαγωγικών), η γερμανική εταιρεία θέλησε να δημιουργήσει κάτι λίγο πιο δραματικό σε όψη (ή αν προτιμάτε στο πίσω μέρος) παρουσιάζοντας το ID.5, ένα μεγάλο αλλά συνάμα εντυπωσιακά καλλίγραμμο μοντέλο (συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,26), το οποίο η εταιρεία πλασάρει ως το πρώτο της E-SUV coupé. Η νέα EV εποχή έχει λύσει τα χέρια των σχεδιαστών που φτιάχνουν πλέον αμαξώματα χωρίς την ανάγκη χώρων για ογκώδη συστήματα και κινητήρες εσωτερικής καύσης. Φαίνεται αυτό αμέσως. Γιατί με μήκος 4,60 m, πλάτος 1,85 m και ύψος 1,61 m, θα έλεγε κανείς ότι είναι ένα ανοικονόμητο αυτοκίνητο. Δεν είναι.

Έχει μια κυματιστή γραμμή οροφής και μια λογική σχεδόν δυόμισι όγκων με εντυπωσιακά φωτιστικά εμπρός και πίσω, χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών μοντέλων της φίρμας. Παράλληλα και αναμενόμενα, διαθέτει ένα ευρύχωρο και αρκετά ευήλιο εσωτερικό (βοηθά σε αυτό και η μεγάλη πανοραμική, κλειστού τύπου ηλιοροφή), αλλά πρωτίστως μεταξόνιο 2,766 m που είναι ίδιο με αυτό του ID.4 και αρχιτεκτονική εξοικονόμησης χώρου που βασίζεται στην πλατφόρμα modular electric drive matrix (MEB).

Όσοι γνωρίζετε ήδη την οικογένεια ID. θα αναγνωρίσετε κι εδώ τη βασική συνταγή. Έχουμε, λοιπόν, ένα space εσωτερικό που σαφώς θυμίζει τα αδέλφια του τα ID.3 και ID.4 κουβαλώντας τη γενική χωροταξική λογική (ρηχό ταμπλό, μικρές οθόνες, ευχάριστες καμπύλες και χώρους για μικροαντικείμενα). Παρά το coupé σχήμα του, το ID.5 έχει μόλις 12 mm λιγότερο χώρο για το κεφάλι στο πίσω μέρος από το ID.4. Η οθόνη που εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων στις 5,3 ‘’ ελέγχεται με χειριστήρια αφής από το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ενώ μια οθόνη αφής 12 ‘’ αναλαμβάνει την πλοήγηση, τον κλιματισμό, την τηλεφωνική διασύνδεση, τα multimedia, τα πάμπολλα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος, όπως την αποσβετικότητα των αναρτήσεων, την απόδοση του κινητήρα, την αίσθηση του τιμονιού και πολλά άλλα. Υπάρχουν δε τέσσερα προγράμματα τα Eco, Comfort, Sport και Individual με διακριτές διαφορές στα επιμέρους «πακέτα» ρυθμίσεων.

Συνάμα όμως όλα αυτά ρυθμίζονται από ένα προβληματικό user interface που όσο και να οδηγούμε τη νέα εποχή της VW δεν μπορούμε να τη συνηθίσουμε (μισό λεπτό, να κλείσω τα πίσω παράθυρα!). Και μπορεί το λειτουργικό να είναι αναβαθμισμένο στην έκδοση 3.0 με βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένου του φυσικού φωνητικού ελέγχου ("Hallo ID" ), που είναι πλέον τροποιημένος για εκμάθηση και επιτρέπει την ηλεκτρονική πρόσβαση σε πληροφορίες από το Cloud, θαρρείς, όμως, εντέλει, οι σχεδιαστές του δεν έχουν δίπλωμα οδήγησης ή ανάλογη εμπειρία ή ότι η Αυτόνομη Οδήγηση Επιπέδου 5 είναι ήδη εδώ.

Αν κάνετε εντατικά μαθήματα και μάθετε χωρίς να βλέπετε τι γράφουν τα κουμπιά με τις μικροσκοπικές γραμματοσειρές, θα μπορέσετε να μάθετε τα «κόλπα» για όλες τις ρυθμίσεις. Μέχρι τότε, ας μείνουμε λίγο στα εσώψυχα του αυτοκινήτου που παίρνει ζωή από μία μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετημένης στο δάπεδο, ενεργειακής χωρητικότητας 77 kWh.

Σε φορτιστή DC 135 kW μπορεί να φορτίσει από 5 έως 80% σε 29 λεπτά για τα επόμενα 390 km. Και αυτές δίνουν κίνηση στον πίσω άξονα μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 PS και 310 Nm ροπής όλα αποδιδόμενα άμεσα και αγόγγυστα, όπως ακριβώς και στο ID.4. Η οδική συμπεριφορά είναι κορυφαία για τα δεδομένα του αυτοκινήτου (διαστάσεις, μάζα). Το κέντρο βάρους σαφώς και είναι χαμηλά (σχεδόν 500 kg από τις μπαταρίες εδράζονται στο πάτωμα), αλλά υψηλά βρίσκεται η στρεπτική ακαμψία. Σε ορεινή διαδρομή το αυτοκίνητο κινείται γρήγορα και σταθερά χωρίς δράματα κρατώντας άριστα με τα Hankook Ventus S1 Evo 3 255/50-R19. Σε πολύ κακό ανάγλυφο θα μεταφέρει κάποιες φυτευτές πέτρες στην καμπίνα, αλλά τίποτα μεμπτό. Ο συνολικός θόρυβος κύλισης είναι μηδαμινός ενώ στο μέγιστο είναι η δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας κι ας έχει μόνο μία ρύθμιση για την αναγεννητική πέδηση στα όρια του One Pedal Driving. Αν είναι, εντούτοις, κάτι που σίγουρα θα θέλαμε είναι μια πιο σφιχτή αίσθηση στα φρένα, καθώς νιώθεις σε περιπτώσεις φρεναρίσματος της τελευταίας στιγμής μια αίσθηση «δεν προλαβαίνω». Για την κατανάλωση δεν εγείρεται ψόγος, καθώς είδαμε 20,1 kWh/100 km σε κανονική ρυθμό και 19,0 kWh/100km σε ήπιο τέμπο.

Σαφώς και η καθημερινότητα δεν είναι εύκολη εντός του αστικού ιστού με ένα τόσο ογκώδες αυτοκίνητο (αν και η αναστροφή γίνεται παχινιδάκι), αλλά, από την άλλη, η ποιότητα διαβίωσης και το στυλ συμβίωσης είναι ελκυστικά στοιχεία. Το ID.5 είναι ξεχωριστό, πολύ πρακτικό και μπορεί με μια μέγιστη αυτονομία στα 520 km να σε πάει και παραέξω, εκεί που η φύση τα πάει καλύτερα με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Και, εντέλει, δείχνει να έχει έναν μόνον εχθρό: το κατά 4.200 € φθηνότερο ID.4 Pro Performance!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN ID.5 PRO PERFORMANCE 204 PS 2022   TIMH €51.600   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΗΣ ΔΙΕΓΕΡΣΗΣ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 150(204)/-  ΡΟΠΗ Nm/rpm 310

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,4 sec, τελική 160 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 16,9 kw/100km, 0

VOLKSWAGEN ID.5 PRO PERFORMANCE 204 PS 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΧΩΡΟΙ, ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ.

ΚΑΤΑ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ INFOTAINMENT, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΤΙΜΗ.