Test drive: Volvo XC60 T8 Twin Engine 407 PS


Δύο τύποι κινητήρων, µισή κατανάλωση, πολλαπλάσια ισχύς. Το Volvo XC60 T8 παίζει στα δάχτυλα την άλγεβρα της τεχνολογίας και οδηγεί το New Deal της αυτοκίνησης στην πιο σηµαντική της δεκαετία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΡΙΤΑΡΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 25/10/2018

Μπορεί να µην το συνειδητοποιούµε αλλά ήδη έχουµε φτάσει πολύ µακριά. Και αυτό το «µακριά» δεν είναι τόσο µακριά όσο νοµίζετε. Αρκεί να κοιτάξετε σε άλλες δοκιμές μέσα στο www.caranddriver.gr. Εκεί χαµηλά, σε κάποιον -οποιονδήποτε- πίνακα των τεχνικών χαρακτηριστικών ενός αυτοκινήτου «λαϊκής απογευµατινής», µε οικονοµικό πετρελαιοκινητήρα ή ένα τουρµπισµένο χιλιαράκι µοτέρ, στη γραµµή που αναγράφεται η µέση κατανάλωση της δοκιµής. 

Οτιδήποτε κάτω από τα 6,5 l/100 km είναι επιτυχία. Ενώ τα ανοµολόγητα µυστικά του downsizing µάς φέρνουν µπροστά και σε κάτι ξεγυρισµένα 8άρια και 9άρια, από µοτέρ που βγάζουν δεν βγάζουν 120-130 άλογα. Γυρίστε τώρα στην αµέσως επόµενη σελίδα και δείτε πόσο µακριά έχουµε φθάσει. Ρίξτε µια προσεκτική µατιά στον πίνακα του αυτοκινήτου της δοκιµής, το plug-in υβριδικό Volvo XC60 T8. Ξεκινήστε από ψηλά: 407 άλογα. Ελάτε πιο κάτω, στις επιδόσεις: 0-100 km/h σε 5,5 δευτερόλεπτα. Ρίξτε µια µατιά στις φωτογραφίες για να µην ξεχνάτε για τι µιλάµε. Και φτάστε στο... ζουµί. Η µέση κατανάλωση της δοκιµής µας γι’ αυτό το αυτοκίνητο δεν ξεπέρασε τα 6,0 l/100 km. Υπό συνθήκες, και για µικρές αποστάσεις είναι και µηδενική. Και τo CO2 είναι στα 49 g/km. 

Ναι, είναι αλήθεια ότι έχουµε φθάσει πολύ µακριά. Και η Volvo έχει το καλύτερο trailer σε όλη την αυτοκινητοβιοµηχανία για όλα όσα θαυµαστά έρχονται. Για το πώς γίνονται όλα αυτά τα πολύ ενδιαφέροντα πράγµατα, διαβάστε το ειδικό section µε την τεχνική ανάλυση του plug in υβριδικού συστήµατος της Volvo.

Για το υπόλοιπο αυτοκίνητο, τα πράγµατα που έχουµε να σας πούµε είναι τα προφανή. Πρόκειται για έναν κορυφαίο συνδυασµό αισθητικής και κατασκευαστικής αυτοτέλειας, ο οποίος επάξια έχει κερδίσει τη θέση του ως ίσος προς ίσον στο πιο ανταγωνιστικό κοµµάτι της παγκόσµιας αγοράς αυτοκινήτου

Ξεχωριστό και αβανταδόρικο στο αµάξωµα, σε καθηλώνει µε την σχεδιαστική του υπεροχή στο σαλόνι (ιδίως στην έκδοση Inscription που βλέπετε στις φωτογραφίες) και την κορυφαία ποιότητα που αποπνέει σε κάθε σηµείο του. Και όλα αυτά σε συνδυασµό µε το κορυφαίο επίπεδο τεχνολογιών για την ασφάλεια και την υποβοήθηση του οδηγού, το οποίο διαρκώς διευρύνεται µε νέα συστήµατα. Να ξεχωρίσουµε, επίσης, και το απολύτως καλύτερο infotainment της αγοράς, το οποίο πέρα από το αισθητικό κοµµάτι, διαθέτει και το πιο σωστά δοµηµένο user interface από οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι µέσα στα δεδοµένα αυτής της κατηγορίας, µε το πίσω τούνελ να κλέβει λίγο παραπάνω χώρο λόγω µπαταριών, ενώ και το πορτµπαγκάζ των 468 λίτρων είναι επαρκές αν και ελαφρά µικρότερο από τους άµεσους ανταγωνιστές του, και πάλι λόγω µπαταριών.

 

Οδηγώντας υβριδικά!

Οδηγώντας το υβριδικό XC60 αντιλαµβάνεσαι από την πρώτη στιγµή ότι πρόκειται για µία ξεχωριστή περίπτωση στον κόσµο των premium SUV. Και αν το προσεγγίσεις υπό το σπορτίφ πρίσµα που αφήνουν να εννοηθούν οι 400 ίπποι, σύντοµα θα διαπιστώσεις ότι δεν είναι αυτό το νόηµα στην περίπτωσή του. Αντίθετα, η κατεξοχήν πτυχή του χαρακτήρα του που επικρατεί είναι η άνεση µε την οποία κινείται και ο καταιγιστικός τρόπος που σε διακτινίζει εκατοντάδες χιλιόµετρα µακριά από το σηµείο που ξεκίνησες το ταξίδι σου. 

Η αερανάρτηση κάνει απίστευτη δουλειά µε τους ελληνικούς δρόµους, καθιστώντας το αυτοκίνητο αλεξίσφαιρο από κάθε είδους λακκούβες και λοιπές εγχώριες «αµαρτίες» που ταλαιπωρούν τα υπόλοιπα αυτοκίνητα. Ο συνδυασµός τους, δε, µε το εξαιρετικό σύστηµα κίνησης, κάνει το υβριδικό XC60 µία µοναδική απόλαυση επιπέδου κορυφαίας business class. Η δύναµη είναι πανταχού παρούσα και µε το παραµικρό άγγιγµα του πεντάλ, το κιβώτιο κάνει σωστή δουλειά στη διαχείριση όλης αυτής της ισχύος, ενώ και οι εναλλαγές από το ένα σύστηµα στο άλλο µένουν στο παρασκήνιο, χωρίς να νιώθεις πότε εµπλέκεται το ένα ή το άλλο. 

?εν είναι όλα ρόδινα, βεβαίως, καθώς το µεγάλο βάρος και η αδράνεια έχει κάποιες επιπτώσεις στην ευελιξία αλλά και στις κλίσεις στις στροφές, ενώ και το τιµόνι είναι κάπως αποκοµµένο από τα δρώµενα. Σηµαντική ένσταση και η αίσθηση των φρένων που, παρά το ότι είναι εξαιρετικά σε απόδοση (όπως φαίνεται και από τις µετρήσεις µας), η αίσθηση στο πεντάλ λόγω της ύπαρξης του συστήµατος ανάκτησης ενέργειας απαιτεί εξοικείωση.

Εκτός δρόµου, και λόγω της αερανάρτησης που σηκώνει το αµάξωµα κατά 40 επιπλέον χιλιοστά, θα µπορέσει να περάσει από σηµεία που µάλλον δεν θα επιδιώξει ο ιδιοκτήτης του, µε την ιδιότυπη «τετρακίνηση» που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας να µην είναι πάντα µία σταθερά πάνω στην οποία µπορείς να βασίζεσαι. Όπως και να έχει, όµως, µιλάµε για ένα αυτοκίνητο καθηλωτικής απόδοσης στην άσφαλτο, οπότε οποιοιδήποτε συνειρµοί για σπορ χαρακτηριστικά ή για hardcore εκτός δρόµου παρεκτροπές, είναι εντελώς εκτός πνεύµατος του T8 και της γενικότερης φιλοσοφίας του. Έχοντας κάνει πάνω από χίλια χιλιόµετρα στο τιµόνι του XC60 T8, τα τελικά σχόλια δεν θα µπορούσαν παρά να είναι στον υπερθετικό βαθµό.

Πρόκειται για µία καταιγιστική εµπειρία τεχνολογίας, αισθητικής και ποιότητας που δεν αιθεροβατεί. Και, το πιο σηµαντικό, δεν υπόσχεται τα ανέφικτα. Μπορεί να κάψει στο Αθήνα-Πάτρα λιγότερο και από µικρό diesel, µπορεί να κινηθεί σε ταχύτητες υπερηχητικές, αφήνοντάς σε να απολαµβάνεις το απολύτως κορυφαίο ηχοσύστηµα της αγοράς, µπορεί να σε πάει παντού µε την ελάχιστη δυνατή προσπάθεια και την µέγιστη δυνατή άνεση. Πρόκειται για ένα καθηλωτικό tour de force µηχανολογικής και σχεδιαστικής υπεροχής της Volvo, η οποία µε τέτοια αυτοκίνητα ουσιαστικά οδηγεί το New Deal της αυτοκίνησης για την επόµενη δεκαετία. Ναι, όντως, έχουµε φθάσει πολύ µακριά. Και είναι πολύ ωραίο που το ζούµε.

 

Πόσο καίει;

Σε ό,τι έχει να κάνει µε την κατανάλωση, η εικόνα που αποκοµίσαµε από την πολυήµερη δοκιµή µας είναι άκρως εντυπωσιακή. Και πάλι όλα εξαρτώνται από τον βαθµό εµπλοκής του ενός κινητήρα στο έργο του άλλου. Με απλά λόγια: στα 25-30 χιλιόµετρα που µπορείς να κινηθείς µόνο µε τον ηλεκτροκινητήρα, η κατανάλωση σε καύσιµο είναι µηδενική (µένει η κατανάλωση σε ρεύµα που είναι ελάχιστη και επουσιώδης)

Σε συνθήκες που οι δύο κινητήρες συνεργάζονται, η κατανάλωση µπορεί να κυµανθεί και κοντά στα 5,5 l/100 km ή και λίγο παραπάνω για την κίνηση µέσα στην πόλη. Τιµή ιδιαίτερα εντυπωσιακή, όχι µόνο ως απόλυτος αριθµός αλλά και ως στοιχείο που έχει σταθερή επαναληψιµότητα και δεν απαιτεί και ιδιαίτερη προσπάθεια από την πλευρά του οδηγού για να επιτευχθεί. Όταν αδειάσει πλήρως η µπαταρία, και το XC60 κινείται πλέον αποκλειστικά µε τον θερµικό κινητήρα, η µέση κατανάλωση που σηµειώσαµε ήταν γύρω στα 10,4 l/100 km, που και αυτή µε την σειρά της είναι εξίσου εντυπωσιακή, ιδίως αν αναλογιστούµε την ισχύ αλλά και το µεγάλο βάρος της συγκεκριµένης έκδοσης του XC60. 

Όπως και να έχει, µιλάµε για ένα µηχανολογικό επίτευγµα της Volvo, το οποίο δείχνει τις τεράστιες δυνατότητες που παρέχει η σηµερινή (και αυριανή) τεχνολογία στη συγκράτηση της κατανάλωσης και των ρύπων σε πρωτοφανή για αυτού του τύπου τα οχήµατα.

 

Hybrid by Volvo

Oι Σουηδοί έχουν βάλει στοίχηµα να διατηρηθούν µπροστά στην κούρσα της νέας εποχής, και ακόµα και από το όνοµα που επιλέγουν (Twin Engine αντί για το «ξεπερασµένο» hybrid) φαίνεται ότι θέλουν να κάνουν τα πράγµατα διαφορετικά. Στην πράξη, βέβαια, έχουµε µία plug-in υβριδική διάταξη η οποία συνδυάζει έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και ένα σύστηµα ηλεκτροκινητήρων που παίρνουν ισχύ από µία συστοιχία µπαταριών. Το όλο σύστηµα εφαρµόζεται πάνω στο δάπεδο PMA της εταιρείας που σχεδιάστηκε για τα ηλεκτροκίνητα µοντέλα της, ενώ διαθέτει τρία modes λειτουργίας. Στο «Pure», το ΧC60 κινείται αποκλειστικά µε ηλεκτρική ενέργεια έχοντας µία θεωρητική αυτονοµία γύρω στα 40 χιλιόµετρα. 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
VOLVO XC90 T8 Twin Engine 407 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 10

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 10

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 10

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ91

Στο «Ηybrid», έχουµε τον πιο ισορροπηµένο συνδυασµό λειτουργίας του συστήµατος για την καθηµερινή χρήση. Ενώ το «Power» προσφέρει το maximum σε ισχύ, εµπλέκοντας κατά κύριο λόγο τον βενζινοκινητήρα στην κίνηση του αυτοκινήτου. Ο βενζινοκινητήρας είναι ένας δίλιτρος turbo µε πολύ εξελιγµένη σχεδίαση και αρκετή φροντίδα στο θέµα των ρύπων. Ο βασικός ηλεκτροκινητήρας των 65 kW και των 240 Νm ροπής από µηδενικές στροφές, βρίσκεται στον πίσω άξονα και είναι αυτός που συνεργάζεται µε τον βενζινοκινητήρα για την παροχή της ισχύος. Ζυγίζει 34 κιλά, είναι υδρόψυκτος ενώ η τοποθέτησή του στον πίσω άξονα καθιστά το αυτοκίνητο τετρακίνητο. Ένας µικρότερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται εµπρός, µεταξύ βενζινοκινητήρα και µετάδοσης, µε ισχύ 34 kW, έχοντας ως κύριο έργο τη φόρτιση των µπαταριών, τη λειτουργία ως start/stop αλλά και ως booster του κινητήρα σε ειδικές συνθήκες (όπως για παράδειγµα του coasting).

Οι µπαταρίες του συστήµατος βρίσκονται τοποθετηµένες περιµετρικά του κεντρικού τούνελ της µετάδοσης. Αποτελούνται από 96 στοιχεία βάρους 113 κιλών, µε την χωρητικότητά τους να φθάνει στις 9,2 kWh (η ονοµαστική είναι, όπως πάντα, λίγο παραπάνω). Η φόρτισή τους γίνεται από οικιακή πρίζα των 3,5 kW στα 230V, και διαρκεί περί τις 3 ώρες µε ρεύµα στα 16Α ή περίπου 8 ώρες στα 10Α. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται µε ένα αρκετά εξελιγµένο σύστηµα ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα, καθώς και ένα 8τάχυτο αυτόµατο κιβώτιο µε µετατροπέα ροπής και χαρακτηριστικά που να ταιριάζουν στην συγκεκριµένη υβριδική διάταξη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO XC90 T8 Twin Engine 407 PS 2018   TIMH €63.336   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.969 cc, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 299(407)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 640

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 5,5 sec, τελική 230 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 2,1 L/100km, 49 g/km

VOLVO XC90 T8 Twin Engine 407 PS 2018

ΥΠΕΡ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ-ΠΟΙΟΤΗΤΑ

ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ, ΒΑΡΟΣ