Το Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDI απέναντι στο VW Tiguan 1.5 TSI ACT


Άλλη μια μάχη, άλλη μια αντιπαράθεση. Αυτή φορά ανάμεσα στο νέο γαλλικό SUV το Citroen C5 Aircross και το Volkswagen Tiguan, το οποίο έχει αποτελέσει ένα άτυπο σημείο αναφοράς τα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά. Πάμε να δούμε αν στο τέλος –κατά τη γνωστή ποδοσφαιρική ρήση- κερδίζουν οι Γερμανοί.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 1/11/2019

Σε πολλούς μπορεί να φαντάζει ως ένα ακόμη συγκριτικό. Προσέξτε λίγο καλύτερα. Έχουμε ένα νεοφερμένο και πολλά υποσχόμενο SUV με κινητήρα diesel και απέναντί του ένα προηγμένο, βενζινοκίνητο SUV που έχει θέσει το πήχη πολύ ψηλά. Το C5 Aircross διαθέτει τον γνώριμό μας και από τα C3 Aircross και C4 Cactus σχεδιαστικά στοιχεία αλλά σε XL δόσεις καθώς αξιοποιεί στο έπακρο την αρθρωτή πλατφόρμα EMP2 του Groupe PSA. Τα Airbump, τα πλευρικά προστατευτικά είναι εδώ όπως και οι μεγάλοι τροχοί ενώ η απόσταση από το έδαφος των 230 mm, οι χαρακτηριστικές μπάρες οροφής και η εν γένει υλοποίηση «φωνάζουν» ότι έχουμε ένα κανονικό SUV καμωμένο όμως με μια σχεδιαστική εξωστρέφεια που δε φλυαρεί και τελικά σε κερδίζει. Η τοποθέτηση των Γάλλων ότι εδώ έχουμε μια αναβίωση της γαλλικής προσέγγισης στον τομέα «άνεση» ευσταθεί. Εφοδιασμένο όπως όλα τα C5 Aircross με την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions (προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ, το ένα για συμπίεση και το άλλο για αποσυμπίεση μέσα στα αμορτισέρ) και τα κορυφαίας άνεσης και στήριξης καθίσματα όπως τα γνωρίσαμε στο C4 Cactus, προσφέρει απλόχερα την γαλλική, αλά Citroen άνεση με το σχήμα που η φίρμα ονομάζει Citroen Advanced Comfort.

Όλα στο C5 Aircross συντείνουν προς τούτο. Από τα αμορτισέρ και τα καθίσματα, μέχρι την ηχομόνωση και τις επιλογές χωροταξικές και υλικών που το κάνουν ευάερο και ευήλιο (καλά, εξαιρούμε το στενό κρύσταλλο του πορτμπαγκάζ).
Όλα στο C5 Aircross συντείνουν προς τούτο. Από τα αμορτισέρ και τα καθίσματα, μέχρι την ηχομόνωση και τις επιλογές χωροταξικές και υλικών που το κάνουν ευάερο και ευήλιο (καλά, εξαιρούμε το στενό κρύσταλλο του πορτμπαγκάζ).

Όντως, η καμπίνα του C5 δίνει αμέσως μια αίσθηση ασφάλειας και ευρυχωρίας, με οριζόντιο ταμπλό εξαιρετικά καθίσματα, καθώς και μεγάλη κεντρική κονσόλα. Εξοπλισμένο με ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3’’ με τρία διαφορετικά στυλ γραφικών και οθόνη αφής 8’’, το C5 Aircross υποδέχεται τη full ψηφιακή εποχή. Η δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού του, χάρη στους άφθονους μικρούς ή μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και στα τρία ανεξάρτητα συρόμενα, με ρυθμιζόμενη πλάτη και ανακλινόμενα καθίσματα, είναι τυπικά πολυχρηστικά γνωρίσματα. Τα πίσω καθίσματα μετακινούνται μπρος-πίσω κατά περισσότερο από 150 mm, ρυθμίζονται σε κλίση σε πέντε θέσεις (από 19° έως 26,5°), αναδιπλώνονται προσφέροντας ένα εντελώς επίπεδο πάτωμα στο χώρο φόρτωσης, χάρη στο δύο επιπέδων πάτωμα του πορτμπαγκάζ ενώ κορυφαίος στην κατηγορία είναι ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα από 580 έως 720 λίτρα. Μια μόνο παραφωνία εδώ. Προκειμένου να υπάρχουν αυτά τα τρία ανεξάρτητα καθίσματα χρειάστηκε όλο το ωφέλιμο πλάτος του αυτοκινήτου. Το οποίο όμως βρίσκεται εμπρός από τους πίσω θόλους. Έτσι τα πίσω καθίσματα βρίσκονται πολύ κοντά στις εμπρός πλάτες με αποτέλεσμα το μεγάλο μήκος και μεταξόνιο να «χαραμίζονται» υπέρ του χώρου αποσκευών και όχι υπέρ χώρων για μεγάλους σωματότυπους.

Το Tiguan ειδικά στην έκδοση R-Line υπόσχεται ένα πιο σπορτιφ σύνολο σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά.
Το Tiguan ειδικά στην έκδοση R-Line υπόσχεται ένα πιο σπορτιφ σύνολο σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά.

Από την άλλη πλευρά το politically correct Tiguan είναι γνώριμο για την ορθολογισμένη του σχεδίαση έξω-μέσα. Τευτονικό δημιούργημα, αυστηρό στα όρια του δωρικού ρυθμού με κάποιες σοβαρές σπορτίφ πινελιές της έκδοσης R-Line. Είναι μικρότερων διαστάσεων αλλά αυτό δε σημαίνει ότι είναι λιγότερο ευρύχωρο ή πρακτικό. Τουναντίον. Η είσοδος στο εσωτερικό αποκαλύπτει μια εξαιρετικά ευρύχωρη καμπίνα, με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν καλύτερο χώρο για γόνατα, ενώ κι εδώ υπάρχουν καθίσματα κινούμενα κατά το διαμήκη άξονα αλλά είναι διαιρούμενα κατά 40/60 αν κι εδώ θα χωρέσουν εξίσου καλά τρεις επιβάτες. Επίσης υπάρχουν τραπεζάκια αεροπορικού τύπου και ρυθμιστικά κλιματισμού (τα τελευταία υπάρχουν και στο C5 Aircross). Παράδοξο, αλλά αφήσαμε το εμπρός μέρος για το τέλος. Εδώ η αψεγάδιαστη ποιότητα και η κορυφαία αντιληπτή ποιότητα διασκεδάζουν τις εντυπώσεις ενός άτολμου ταμπλό. Η εργονομία όμως είναι μακράν καλύτερη με τα συστήματα βολικά και πλούσια και με πλήρες ελληνικό μενού (όπως και στο γαλλικό μοντέλο). Εδώ, στο Tiguan υπάρχει μία ακόμη σημαντική διαφορά: ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα (πολύ καλά σε στήριξη) υπάρχει χώρος ζωτικός και κατά τι πιο ευάερος.

Citroen C5 Aircross                                                                    Volkswagen Tiguan

Επί τω έργω

To C5 δίνει έμφαση στην εκτός ασφάλτου κίνηση όχι μόνο χάρη στην απόσταση του πατώματος από το έδαφος και τη χρήση των πολύ καλών Michelin Latitude Tour HP αλλά και στον τρόπο διαχείρισης της ροπής και της μετάδοσης μέσω του διακόπτη All Grip. Με αυτόν –θυμίζουμε- ρυθμίζεται ο έλεγχος της πρόσφυσης μεταξύ 5 λειτουργιών κίνησης: Standard, Άμμος, Εκτός Δρόμου, Χιόνι και ESP Off. Ταυτόχρονα, η λειτουργία ελέγχου Hill Assist Descent, ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο ολίσθησης όταν το αυτοκίνητο κινείται προς τα εμπρός ή με την όπισθεν σε δρόμο με κλίση. Επίσης, υπάρχει και πρόγραμμα Eco για πιο οικονομική οδήγηση αλλά όχι Sport.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
CITROEN C5 Aircross 1.5 BlueHDI

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Το Tiguan από την άλλη στέκεται στα 20 εκατοστά από το έδαφος αλλά παραμετροποιεί ένα μεγαλύτερο εύρος συστημάτων (αίσθηση τιμονιού, απόκριση κινητήρα, σύστημα κλιματισμού και adaptive cruise control)  μεταξύ τεσσάρων προγραμμάτων Eco, Normal, Sport και Individual.

Οι κλίσεις στις στροφές φανερώνουν τόσο το υψηλό κέντρο βάρους όσο και τη φιλοσοφία των αναρτήσεων του C5 Aircross, όμως ο έλεγχος του αμαξώματος σε γρήγορο τέμπο και καλή άσφαλτο είναι υποδειγματικός, χωρίς δράματα. Η νέα πλατφόρμα του γαλλικού γκρουπ δείχνει σημάδια ανώτερης ποιότητας. Και  στις λακκούβες το γαλλικό μοντέλο δεν καταλαβαίνει τίποτε. Η άνεση όντως είναι πρώτης γραμμής, όμως o τρόπος που διαχειρίζεται τη μάζα του και τη συνολική του γεωμετρία είναι κάπως…πρόχειρος, σε εγκάρσια εμπόδια ή βαθιά καπάκια αποχέτευσης όπου έχουμε μετατοπίσεις του αμαξώματος με λιγότερο φροντισμένο τρόπο. Σε αυτό εν μέρει ευθύνεται και η τοποθέτηση ημιάκαμπτου πίσω άξονα. Η Citroen υποσχέθηκε κορυφαία ηχομόνωση τόσο σε κρίσιμα σημεία του αμαξώματος όσο και στα κρύσταλλα του C5 Aircross και όντως το εισπράξαμε αυτό και με το παραπάνω έχοντας πιο ήσυχη καμπίνα από ό,τι αυτή του Tiguan.

Το οποίο με τη σειρά του έχει επίσης άριστο οδηγικό αποτύπωμα, καλύτερο –συγκριτικά- έλεγχο των ταλαντώσεων, χάρη και στην ύπαρξη ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω και την αίσθηση του κορυφαία στιβαρού χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι το αυτοκίνητο ενοχλητικό όταν η άσφαλτος δεν είναι καλή ή το χώμα έχει φυτευτές πέτρες. Επίσης με στριτάδικα ελαστικά της Continental έχετε υψηλό περιθώριο πρόσφυσης στην άσφαλτο και κορυφαία φρένα αλλά τυπική εκτός ασφάλτου συμπεριφορά. Ένα, δύο πράγματα με το Tiguan έχουν να κάνουν με το επίπεδο θορύβου υπό πίεση ή σε συνθήκες κύλισης σε αυτοκινητόδρομο όπου είναι πιο θορυβώδες από το C5 Aircross, ενώ και το ESP είναι πολύ παρεμβατικό με δραματικό τρόπο αν θελήσετε να μπείτε σε μια στροφή, εκμεταλλευόμενοι τα άριστα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας MQB στην οποία έχει «χτιστεί» το Tiguan. 

Citroen C5 Aircross                                                                    Volkswagen Tiguan

Όμως ήρθε η ώρα για το… σουρπρίζ

Είναι από τις σπάνιες φορές από τότε που έχουμε καταγεγραμμένες μετρήσεις επιδόσεων που συμβαίνει η ανατροπή. Για χρόνια αναφερόμασταν στα εγγενή χαρακτηριστικά λειτουργίας των diesel κινητήρων και τα αντίστοιχα των βενζινοκινητήρων. Πάντα αναφέραμε ότι οι diesel «τραβάνε» από χαμηλά και οι βενζινοκινητήρες αποδίδουν σε υψηλό όριο στροφών. Πάντα μέχρι τώρα καθώς ήρθε η ώρα της…ανατροπής. Ο νέος 1500άρης diesel κινητήρας του C5 Aircross απόδοσης 130 ίππων αποτελεί μέρος μιας σημαντικότατης επένδυσης του PSA Group σε συνεργασία με τη Ford, γεγονός που καταδεικνύει ότι το diesel δεν πεθαίνει. Ο κινητήρας περιλαμβάνει πολλά επιμέρους συστήματα καταστολής εκπομπής ρύπων και AdBlue για την εξουδετέρωση των NOx και δημιουργεί ένα πολύ αποδοτικό σύνολο.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
VOLKSWAGEN Tiguan 1.5 TSI EVO 130 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ80

«Ξυπνά» από τις 2.000 rpm και συνεχίζει απτόητος μέχρι σχεδόν τις 4.500 rpm να δίνει άφθονη ροπή και την αίσθηση της σπιρτάδας «παντρεμένο» με ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο με βελτιωμένα χαρακτηριστικά –λίγο πιο ασαφές από ό,τι θα θέλαμε- και ανάλογη για την diesel περίσταση, κλιμάκωση. Από την άλλη πλευρά, το όνομα TSI ήταν πάντα συνώνυμο της κορυφαίας απόδοσης βενζινοκινητήρων, κάτι στο οποίο έχει επενδύσει τόνους χρημάτων η VW. Στη συγκεκριμένη υλοποίηση ο –επίσης- 1500άρης turbo βενζινοκινητήρας αποδίδει –επίσης- 130 ίππους και ενσωματώνει και την τεχνολογία ACT με την οποία απενεργοποιούνται οι δύο κύλινδροι της τετρακύλινδρης διάταξης όταν δεν υπάρχει πίεση στο δεξί πεντάλ, για χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπή CO2. Όμως αυτή είναι η μισή –και ωραία- αλήθεια. Η άλλη μισή είναι ότι ο κινητήρας χαρακτηρίζεται από μια αρχική βραδυφλογία και ακολούθως από μια έλλειψη σπιρτάδας. Έτσι –όπως και ο κινητήρας του C5 Aircross- ξεκινά να αποδίδει από τις 2.000 rpm με τρόπο όμως «ρηχό» μέχρι τις 5.000 rpm ενώ μέχρι τον κόφτη των 6.400 rpm δεν υπάρχει…τίποτε συναρπαστικό που μπορεί να δώσει (ακόμη και στο Sport πρόγραμμα), παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του ακριβούς αλλά σφικτού επιλογέα 6 σχέσεων. Αποτέλεσμα όλων αυτών; Τόσο σε επιδόσεις από στάση όσο και εν κινήσει, το γαλλικό diesel μοντέλο υπερτερεί του βενζινοκίνητου γερμανικού. Να αναφέρουμε επίσης ότι η κατανάλωση έχει μια διαφορά της τάξης των –περίπου- 2,5 l/100km σε κάθε περίπτωση κίνησης, υπέρ του C5 Aircross. 

Citroen C5 Aircross                                                                    Volkswagen Tiguan

Η ώρα της κρίσης

Έχοντας συμβιώσει πολύ και σε πολλαπλά μεταφορικά σενάρια και με τα δύο αυτοκίνητα, τολμούμε να πούμε ότι σε επίπεδο πρακτικότητας, άνεσης και ενεργητικής ασφάλειας μας κέρδισε το C5 Aircross. Μπορεί να μην είναι στημένο για κίνηση 10/10 αλλά και το Tiguan λόγω κινητήρα χάνει το όποιο πλεονέκτημα δημιούργησε το προηγμένο του σασί. Μην αμελήσουμε επίσης ότι με τα ίδια χρήματα στις βασικές εκδόσεις αποκτάς ένα καλύτερο και πιο οικονομικό diesel σύνολο, ενώ συνολικά και συγκριτικά τα επίπεδα εξοπλισμού είναι του C5 είναι πληρέστερα καθώς από τη βασική έκδοση συναντάμε Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, Σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίου ταχύτητας και Σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού με το Tiguan να διαθέτει λιγότερα συστήματα στάνταρ. Ακόμη, το γαλλικό μοντέλο είναι φρέσκο και ιδιότυπα όμορφο, οπότε στην περίπτωσή μας στο τέλος κερδίζουν οι Γάλλοι.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CITROEN C5 Aircross 1.5 BlueHDI 2019   TIMH €25.000   ΤΕΛΗ €105,84

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.499 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,4 sec, τελική 189 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,1 L/100km, 108 g/km

CITROEN C5 Aircross 1.5 BlueHDI 2019

ΥΠΕΡ ΣΤΥΛ, ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΑΝΕΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΚΕΣ ΑΤΕΛΕΙΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΣΟΛΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΦΡΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΝΤΟΝΗ ΧΡΗΣΗ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Tiguan 1.5 TSI EVO 130 PS 2019   TIMH €25.750   ΤΕΛΗ €156

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96(130)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 220/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,7 sec, τελική 192 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 130 g/km

VOLKSWAGEN Tiguan 1.5 TSI EVO 130 PS 2019

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΑΤΟΛΜΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΚΛΗΡΟ ΣΤΟ ΧΩΜΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ