Η νεοσύλλεκτη...


Το όνομα “Cupra” δεν είναι νέο στο χώρο του αυτοκινήτου, αφού εδώ και αρκετά χρόνια γνωρίζουμε πως οι εκδόσεις Cupra ήταν οι sportive εκδοχές διάφορων μοντέλων της SEAT. Ωστόσο, εδώ και λίγο καιρό η Cupra είναι πλέον μία ξεχωριστή μάρκα!

Ακούγοντας τη λέξη “Cupra”, το μυαλό σχηματίζει αυτόματα εικόνες από sportive εκδόσεις τόσο στην εμφάνιση όσο και στην ουσία (εξαιτίας των βελτιωμένων κινητήρων και όχι μόνο) μοντέλων της SEAT. Και τι δεν έχουν δει τα μάτια μας -και ακούσει τα αυτιά μας- όλα αυτά τα χρόνια; SEAT Ibiza Cupra διάφορων γενεών, SEAT Leon Cupra και, εσχάτως στη Γενεύη, το Cupra Ateca, ενώ στη φωτογραφία μας φιγουράρει το πρωτότυπο -και ηλεκτροκίνητο- Cupra E-Racer, το οποίο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της ελβετικής πόλης. Επίσης εννοείται πως ανάμεσα στις παραπάνω εκδόσεις υπήρχαν και μικροδιαφοροποιήσεις, όπως “Cupra” (σκέτο), “Cupra R” και πάει λέγοντας ή ανάλογα με την ονομασία προέκυπτε και ο τύπος μετάδοσης της κίνησης είτε στους μπροστινούς τροχούς είτε στο σύνολό τους (“4”). Και, φυσικά, το... μπαρουτοκαπνισμένο προφίλ δε γνώριζε αν ο λόγος γινόταν για ένα μοντέλο μικρής κατηγορίας (π.χ. Ibiza) ή αν το αμάξωμα ήταν hatchback ή station wagon (στο εξωτερικό κυκλοφορούν πολλά Leon ST Cupra).

Ο... χάλκινος κόσμος της Cupra

Όσοι επισκέφθηκαν το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα πρόσεξαν το πολυτελές stand των Ισπανών και θα κατάλαβαν ποιοι είναι οι μελλοντικοί σκοποί τους. Ο εκθεσιακός χώρος της Cupra, λοιπόν, είχε άνετες γωνιές, που παρέπεμπαν σε lounge, ραφιέρες με μοδάτα προϊόντα, όπως τσάντες χειρός, γυαλιά ηλίου, βάζα, κομμάτια ξύλου υψηλής αξίας και πάνω απ’ όλα χαλκό, αφού η λέξη “cupra” προέρχεται από τη λατινική “cuprum”. Μάλιστα, αυτή η λέξη συνδέεται και με το όνομα της Κύπρου, της οποίας το υπέδαφος είναι πλούσιο σε χαλκό. Η συνολική εικόνα του χώρου της Cupra θύμιζε ένα κομψότατο loft, μέσα στο οποίο βρίσκονταν τα νέα μοντέλα της φίρμας. Μεταξύ αυτών ξεχώριζε φυσικά το Cupra e-Racer, το οποίο είναι hot, αλλά όχι για την καθημερινότητα.

Υλικά κορυφαίας ποιότητας και ένα νέο λογότυπο

Πράγματι, όσοι κατάφεραν στη Γενεύη να έρθουν σε επαφή με το ολοκαίνουργιο Cupra Ateca, κατάλαβαν αμέσως ότι το επίπεδο της ποιότητας κατασκευής των υλικών έχει φτάσει πολύ ψηλά, με δεδομένο ότι το τιμόνι είναι διάτρητο και δερμάτινο, ενώ πολλά μέρη του εσωτερικού έχουν καλύμματα από alcantara! Πάντως, το χέρι του οδηγού είναι αδύνατο να μην έρθει σε επαφή με το λογότυπο της Cupra στον αφαλό του τιμονιού, το οποίο είναι στο χρώμα του χαλκού. Σημαίνει κάτι το λογότυπο; Βεβαίως! Δύο “C”, που αντανακλώνται μεταξύ τους. Ωστόσο, από το γράμμα “c” αρχίζει στα ισπανικά και η μπύρα: “Una cerveza, por favor!” (σ.σ.: μια μπύρα, παρακαλώ).

Κλείνοντας τη σύντομη αναφορά μας στην Cupra, χρήσιμη θα ήταν η παράθεση των χαρακτηριστικών της εταιρείας. Οι Ισπανοί δε διαθέτουν πια ένα χαρακτήρα, που προβάλλει ένα sportive ύφος άνευ όρων, αλλά ένα μείγμα δυναμισμού, υπερβολής και υψηλού επιπέδου ποιότητας.