Να γιατί είναι αυξημένη η κατανάλωση των cabrio


Σύμφωνοι, δε ζούμε τις οικονομικά πιο άνετες ημέρες της ζωής μας, αλλά υπάρχουν κάποιοι τυχεροί, οι οποίοι είναι σε θέση να αγοράσουν και να διατηρήσουν ένα ανοικτό αυτοκίνητο, ένα cabrio. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα ένας παράγοντας, εξαιτίας του οποίου η χρήση τους είναι πιο ακριβή.

Οι κάτοχοι cabrio αυτοκινήτων οδηγούν με ευχαρίστηση τα... καμάρια τους με την οροφή αναδιπλωμένη. Λογικό, αφού γίνονται ένα με την ατμόσφαιρα, απολαμβάνουν τον αέρα, που έρχεται κατ’ απάνω τους και οι επιβάτες του αυτοκινήτου τους παρατηρούν από μικρότερη απόσταση σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο το περιβάλλον. Παρ’ όλα αυτά, έρευνες στο εξωτερικό έχουν δείξει ότι με ανοικτή την αναδιπλούμενη οροφή αυξάνονται οι αναταράξεις του αέρα στο εσωτερικό του cabrio, με συνέπεια την αύξηση και του αεροδυναμικού συντελεστή του οχήματος.

Όταν συμβαίνουν τα παραπάνω, ο κινητήρας καλείται να αποδώσει περισσότερη ισχύ, κάτι που σημαίνει ότι καταναλώνει και μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμων. Ενδεικτικά σας λέμε ότι στην ίδια διαδρομή με σταθερή ταχύτητα, ένα cabrio, σε σχέση με ένα αυτοκίνητο «κλειστού τύπου», καταναλώνει περίπου 10 με 15% περισσότερα καύσιμα.

Ο αεροδυναμικός συντελεστής αυξάνεται

Η κατανάλωση αυξάνεται τόσο περισσότερο όσο κανείς είναι πιο γρήγορος στο δρόμο. Σκεφθείτε ότι με την αυξανόμενη ταχύτητα αυξάνεται ο αεροδυναμικός συντελεστής, που τον γνωρίζουμε και ως “cw”. Ο τελευταίος υπολογίζεται στο αεροδυναμικό τούνελ και περιγράφει ουσιαστικά τις αεροδυναμικές ιδιότητες του αυτοκινήτου. Μία υψηλή τιμή cw σημαίνει επίσης υψηλή αεροδυναμική αντίσταση, περισσότερες αναταράξεις του αέρα και -τελικά- μία χειρότερη αεροδυναμική συμπεριφορά. Γι’ αυτόν το λόγο αυξάνεται και η κατανάλωση καυσίμου.

Εσείς με τα cabrio, το ξέρατε αυτό; Έχετε, λοιπόν , το νου σας και ανοίξτε την οροφή του αυτοκινήτου σας όταν πρέπει, κι όχι όποτε να ‘ναι. Εκτός αν δε σας νοιάζει...