Οι τιμές είναι... φανταστικές


Εννοείται πως η λέξη «φανταστικές» έχει ειρωνικό τόνο και στην περίπτωσή μας δε σημαίνει «πολύ καλές, εξαιρετικές κτλ.». Στην πράξη, η πραγματική κατανάλωση των αυτοκινήτων μπορεί να απέχει από την τιμή, που ανακοινώνουν τα εργοστάσια, ακόμα και κατά 74%! Φανταστικά...

Η ανάλυση της γερμανικής εταιρείας Carly Connected Car χρησιμοποίησε τα δεδομένα από 1,2 εκατομμύρια οχήματα από τις αρχές του 2016 έως τους πρώτους μήνες του 2018. Τα αυτοκίνητα, στα οποία έγιναν μετρήσεις ήταν των VW, Audi, Seat, Skoda, BMW, Mini και Mercedes-Benz.

Οι μετρήσεις έδειξαν την πραγματική κατανάλωση

Η βάση των δεδομένων είναι πολύ ενδιαφέρουσα, αφού προκύπτει από τις πληροφορίες, που παρέχει το ίδιο το αυτοκίνητο μέσω της εξόδου OBD. Βέβαια, η κατανάλωση, που παρουσιάζεται, εξαρτάται από το προσωπικό προφίλ οδήγησης του εκάστοτε χρήστη. Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η κατανάλωση στην πόλη είναι κατά πολύ υψηλότερη σε σχέση με αυτήν κατά την κίνηση του αυτοκινήτου με σταθερή ταχύτητα σε μία επαρχιακή οδό ή σε έναν αυτοκινητόδρομο.

Οι αποκλίσεις στα μικρά αυτοκίνητα και στα SUV είναι πολλές

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πραγματική επιπλέον κατανάλωση το 2004 βρισκόταν μόνο κατά σχεδόν 5% πιο ψηλά σε σχέση με τις τιμές, που ανακοίνωναν οι κατασκευαστές. Ωστόσο, στην εποχή μας, αυτή η διαφορά έχει φτάσει πλέον έως και το 74%. Μάλιστα, οι μεγαλύτερες ανακολουθίες προκύπτουν στα μικρά αυτοκίνητα και στα SUV, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας. Λογικό, αφού το νομικό πλαίσιο για τις εκπομπές CO2 τα προηγούμενα χρόνια γινόταν όλο και πιο αυστηρό, ενώ -στη Γερμανία τουλάχιστον- η ζήτηση για πιο ισχυρά αυτοκίνητα αυξανόταν. Έτσι, η πραγματική κατανάλωση απομακρυνόταν όλο και περισσότερο από τις τιμές, που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές.

Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πολύ πρόσφατα τέθηκε σε ισχύ ο νέος κύκλος μετρήσεων WLTP, με τη βοήθεια του οποίου η ΕΕ σκοπεύει να επιτύχει τις μικρότερες δυνατές διαφορές ανάμεσα στην πραγματική κατανάλωση και στην «εργοστασιακή».

SUV: Κάποια από αυτά «πίνουν» πάρα πολύ – άλλα όχι

Η μεγαλύτερη ανακολουθία καταγράφηκε σε μία BMW X6 M του 2013, όπου η πραγματική κατανάλωση που μετρήθηκε έφτασε τα 19,3 l/100 km, δηλαδή ήταν αυξημένη κατά 74% σε σχέση με την τιμή που ανακοίνωσε ο κατασκευαστής της (11,1 l/100 km). Ανάλογα... ανησυχητική ήταν η κατάσταση και στη Mercedes G (έως και κατά 71% επιπλέον κατανάλωση), στο Mini Cooper D (έως και κατά 70%), αλλά και στο VW Golf TDI (έως και κατά 69%). Βέβαια, στα δύο τελευταία μοντέλα παίζει σημαντικό ρόλο το στιλ οδήγησης...

Τα Audi Q3 και BMW X1 είναι σαφώς πιο απαιτητικά

Με μία απόκλιση της τάξης του μόλις 18% το Audi Q3 ήταν ο απόλυτα θετικός πρωταγωνιστής ανάμεσα στα SUV. Πολύ χαμηλή επιπλέον κατανάλωση εμφάνισαν επίσης το VW Tiguan, η BMW X1 και το Audi Q5. Εξετάζοντας όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων, εντυπωσιάζει επίσης η μικρή απόκλιση του VW Polo και της Mercedes-Benz A-Class.

Κλείνοντας, πρέπει να σημειωθεί ότι οι αποκλίσεις ανάμεσα στην πραγματική κατανάλωση και τις τιμές των κατασκευαστών είναι μεγαλύτερες στα νέα αυτοκίνητα. Επίσης, υπάρχει ένα θετικό σημάδι στα diesel μοντέλα, παραγωγής 2017, τα οποία εμφάνισαν σε σχέση με τα μοντέλα του 2016 τη μικρότερη διαφορά μέσα στο χρονικό διάστημα, που ξεκίνησε από το 2004 και φτάνει έως τις μέρες μας.