Η ηλεκτρική Porsche Cayenne για πρώτη φορά με αμάξωμα παραγωγής και λιγότερο καμουφλάζ (photos)


Μαζί με τις θερμικές εκδόσεις, η Porsche θα προσθέσει και αμιγώς ηλεκτρική στη νέα Cayenne. Δείτε δύο πρωτότυπα με αμάξωμα και φώτα παραγωγής.

  • ΦΩΤΟ: SH PROSHOTS
  • 3/5/2024

Η Porsche συνεχίζει απτόητη τη διαδικασία εμπλουτισμού και ανανέωσης της γκάμας των μοντέλων της, με την ηλεκτροκίνηση να παίζει σημαντικό ρόλο. Ήδη έχει παρουσιάσει την αμιγώς ηλεκτρική Macan και ετοιμάζει άλλα δύο επιβλητικά SUV.

Το ένα, γνωστό με την κωδική ονομασία K1, θα έρθει το 2027, θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό και θα τοποθετηθεί στην κορυφή της γκάμας των οχημάτων ελεύθερου χρόνου, διαθέτοντας χώρους για 7 επιβάτες. Ένα χρόνο νωρίτερα, ωστόσο, θα παρουσιαστεί η πρώτη ηλεκτρική Cayenne.

Η έλευση αμφότερων των SUV έχει επιβεβαιωθεί επίσημα από τη γερμανική φίρμα. Στις αρχές του 2024, οι συνεργάτες μας συνάντησαν για πρώτη φορά ένα «πρωτότυπο» της παρθενικής EV παραλλαγής της Cayenne. Βάλαμε τη λέξη σε εισαγωγικά, καθώς δεν ήταν τίποτε άλλο από μία Macan με ελαφρώς τροποποιημένο αμάξωμα (mule).

Αυτή είναι μια τακτική που συνηθίζεται, καθώς τόσο η Macan, όσο και η ηλεκτρική Cayenne θα βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα Premium Platform Electric (PPE) που εξελίχθηκε από την Porsche σε συνεργασία με την Audi. Σε αυτή «πατάει» και το Audi Q6 e-tron, αλλά και το επόμενο Q8 e-tron, το οποίο σας παρουσιάσαμε πριν από λίγες μέρες… και αυτό σε mule αμάξωμα της Macan.

Ωστόσο, αυτή τη φορά, έχουμε στη διάθεσή μας νέο πακέτο «κατασκοπευτικών» φωτογραφιών από δύο πρωτότυπα της Porsche Cayenne EV, τα οποία διαθέτουν τόσο το αμάξωμα παραγωγής, όσο και τα αντίστοιχα φωτιστικά σώματα. Βέβαια, επειδή απομένουν σχεδόν 2 χρόνια μέχρι την παρουσίασή της, δεν αποκλείεται να υπάρξουν περαιτέρω αλλαγές, αν και η φίρμα «κρύβει» μέρος της σχεδίασής τους με camo.

Βέβαια, η Porsche δεν αποκαλύπτει όλα τα σχεδιαστικά στοιχεία καθώς και τα δύο οχήματα φέρουν καμουφλάζ σε αρκετά σημεία, όπως η κολόνα C, τα κάτω τμήματα των θυρών - που διαθέτουν συμβατικές χειρολαβές, κάτι που δεν αποκλείεται να αλλάξει - και πολλά τμήματα των δύο προφυλακτήρων.

Η ηλεκτρική Cayenne θα αξιοποιήσει όλα τα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας PPE που είδαμε σε Macan και Q6 e-tron, διαθέτοντας, ωστόσο, φαρδύτερο μετατρόχιο και μεγαλύτερο μεταξόνιο, όπως και συνολικό μήκος, λόγω του μεγέθους της. Επίσης, θα διαθέτει την ίδια προηγμένη τεχνολογία torque vectoring αλλά και τετρακίνηση.

Όσο για την μπαταρία, περιμένουμε ενεργειακή χωρητικότητα τουλάχιστον 100 kWh, όπως στη νέα Macan, χωρίς να αποκλείεται ακόμα μεγαλύτερη, με τη νέα τεχνολογία πρισματικών κυψελών. Η αυτονομία δε θα μπορεί να φτάνει στα επίπεδα των 613 km της Macan 4, λόγω του αυξημένου μεγέθους και βάρους, αλλά εκτιμάται ότι θα πλησιάζει τα 500 km.

Η έλευση της ηλεκτρικής Porsche Cayenne το 2026 δε θα σημάνει το τέλος των θερμικών παραλλαγών. Άλλωστε μόλις πέρυσι η 3η γενιά του επιβλητικού SUV πέρασε σε facelift έκδοση, ενώ υπάρχουν πληροφορίες ότι η 4η γενιά θα παρουσιαστεί και με ΜΕΚ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Νέα έκδοση για την Porsche Cayenne - Περισσότερη δύναμη, αναβαθμισμένος εξοπλισμός (photos)

Η νέα Porsche Boxster μπήκε στο Nurburgring και εντυπωσίασε όσους την είδαν (photos)

1982: Όταν η Porsche κατασκεύασε μια 911 Turbo με εμπρός σχεδίαση... 944 (photos)