Οι 1.200 PS της ηλεκτρικής BMW M βγαίνουν για πρώτη φορά στα χιόνια (photos)


Το πρωτότυπο του αγωνιστικού βραχίονα των Βαυαρών διαθέτει 4 ηλεκτροκινητήρες και δείχνει το δρόμο για το μέλλον.

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: CARPIX
  • 3/3/2023

Είναι δεδομένο ότι ο εξηλεκτρισμός της BMW επεκτείνεται και στην M Division. Το τμήμα επιδόσεων της γερμανικής φίρμας παρουσίασε τον Αύγουστο το 2022, μέσω video, ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο τετρακίνητο σύστημα μετάδοσης που βασίζεται σε 4 ηλεκτροκινητήρες και θα κινεί τη μελλοντική ηλεκτρική M. Προς το παρόν, χρησιμοποιείται ως βάση το αμάξωμα της i4 M50.

Στα τέλη του προηγούμενου έτους, συναντήσαμε ένα πρωτότυπο να μεταφέρεται πάνω σε τρέιλερ. Είχαμε την ευκαιρία να σας παρουσιάσουμε κατασκοπευτικές λήψεις από διάφορες πλευρές, ωστόσο ασφαλώς και δε συγκρίνονται με φωτογραφίες του σε δράση.

Αυτό σας προσφέρουμε σήμερα, με ένα πρωτότυπο να δοκιμάζεται στα χιόνια, έχοντας το «γνωστό» πολύχρωμο καμουφλάζ στα χρώματα της M division, αλλά και χαρακτηριστικά, όπως οι φαρδιοί θόλοι και το μεγαλύτερο μετατρόχιο.

Η επιθετική μάσκα «δανείζεται» από την M4 CSL, ενώ διαθέτει κανονικά τα ανοίγματα, αν και αυτά δεν είναι απαραίτητα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Επιπλέον οι χρυσού χρώματος δαγκάνες που διακρίνονται πίσω από τις μεγάλες ζάντες, θα μπορούσαν να παραπέμπουν σε κεραμικά φρένα.

Είναι δεδομένο ότι το πρωτότυπο που συναντήσαμε δεν πρόκειται να φτάσει σε στάδιο παραγωγής. Άλλωστε, η ηλεκτρική M θα «πατήσει» στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse της BMW και όχι στην υπάρχουσα CLAR. Έτσι, οι Γερμανοί τεστάρουν αυτή τη στιγμή τη συμπεριφορά και τις δυνατότητες του νέου συστήματος των 4 ηλεκτροκινητήρων, που δεν αποκλείεται να δώσει κίνηση και σε ένα ηλεκτρικό supercar.

Η απόδοσή του δεν έχει γίνει γνωστή, ωστόσο ο επικεφαλής του τμήματος Μηχανολογίας και R&D της BMW, Frank Weber, έχει τονίσει ότι το τμήμα M έχει ήδη την τεχνολογία για ένα EV υψηλής απόδοσης με ισχύ έως και 1 MW, με άλλα λόγια σχεδόν 1.360 PS. Φήμες κάνουν λόγο για απόδοση τουλάχιστον 1.000 PS, που θα μπορούσαν να φτάσουν και τους 1.200 PS.

Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, αυτή τη στιγμή η i4 M50 αποδίδει 544 PS και η iX M60 έχει ισχύ 619 PS, αμφότερες παίρνοντας κίνηση από δύο ηλεκτροκινητήρες.

Πλέον, πρέπει να περιμένουμε πότε η BMW θα παρουσιάσει την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική M και σε ποιο αμάξωμα, με την επόμενη M3 να συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες.