Deja-vu: Όταν η Fiat αναγκάστηκε να αλλάξει όνομα μοντέλου που κατασκευαζόταν στην Πολωνία


Σχεδόν δύο δεκαετίες μετά, η ιστορία επαναλαμβάνεται και μια αυτοκινητοβιομηχανία αναγκάζεται να αλλάξει το όνομα σε μοντέλο της. Σήμερα είναι η Alfa Romeo, τότε ήταν η Fiat.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 16/4/2024

Σαν βόμβα έσκασε το απόγευμα της Δευτέρας 15 Απρίλιου η είδηση ότι η Alfa Romeo αλλάζει την ονομασία της Milano σε Junior, μετά την αντιπαράθεση που προέκυψε τις τελευταίες ημέρες με την ιταλική κυβέρνηση.

Όλα ξεκίνησαν από την τοποθέτηση τού υπουργού βιομηχανίας Adolfo Urso, ο οποίος δήλωσε ότι δεν είναι σύννομο το αυτοκίνητο να πάρει την ονομασία ιταλικής πόλης από τη στιγμή που η παραγωγή του γίνεται στο Tychy της Πολωνίας, επικαλούμενος έναν νόμο του 2003. 

Τα στελέχη της Alfa Romeo δεν θέλησαν να κλιμακώσουν την αντιπαράθεση και μέσα σε χρόνο «dt» αποφάσισαν να αλλάξουν το όνομα του αυτοκινήτου, παρόλο που είχε παρουσιαστεί επίσημα εδώ και ημέρες.

Έτσι η Milano μέσα σε ένα απόγευμα «μεταμορφώθηκε» σε Junior, αφού αυτή ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή για τους fans της φίρμας ενώ προέρχεται από το θρυλικό παρελθόν της Alfa Romeo και την GT 1300 Junior που παρουσιάστηκε το 1966 στο Balocco.

Έχει ενδιαφέρον να αναφερθεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια αυτοκινητοβιομηχανία να αλλάζει την ονομασία σε μοντέλο της.

Fiat Panda 1991
Fiat Panda 1991

Κάτι αντίστοιχο είχε συμβεί το 2001 στην επίσης ιταλική Fiat ενώ υπάρχουν τρεις ενδιαφέρουσες συμπτώσεις σε σχέση με την περίπτωση της Alfa Romeo Junior. Και εκείνο το αυτοκίνητο κατασκευαζόταν στο Tychy της Πολωνίας, ήταν το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της εταιρείας ενώ το νέο όνομα που επιλέχθηκε προήλθε από το παρελθόν της φίρμας.

Αναφερόμαστε στο Fiat Panda το οποίο μέχρι και λίγες ημέρες πριν από την επίσημη παρουσίαση είχε ανακοινωθεί ότι θα ονομάζεται Gingo! Αυτή η επιλογή, όμως, δεν άρεσε στη γαλλική Renault αφού πίστευε ότι θυμίζει αρκετά το Twingo το οποίο ήταν ένας από τους μεγάλους ανταγωνιστές για το νέο αυτοκίνητο της Fiat.

Οι Γάλλοι αντέδρασαν, απείλησαν ότι θα σύρουν τη Fiat στα δικαστήρια και τελικά κατάφεραν να νικήσουν αναγκάζοντας τους Ιταλούς να «βαφτίσουν» εκ νέου το αυτοκίνητο, να αλλάξουν τα λογότυπα, να τροποποιήσουν τους εγχειρίδια και να στήσουν νέες διαφημιστικές καμπάνιες.

Ακόμα όμως και με την ονομασία Panda, η οποία είχε εμφανιστεί στη γκάμα της Fiat για πρώτη φορά το 1980, η Fiat είχε ξανά πρόβλημα αφού τα δικαιώματα ήταν στον μη κυβερνητικό οργανισμό για την προστασία του περιβάλλοντος, WWF.

Η Fiat έλυσε εύκολα το συγκεκριμένο «κόλλημα» κάνοντας μια μεγάλη μεγάλη δωρεά στον οργανισμό και έτσι το Panda -έστω με περιπετειώδη τρόπο- κατάφερε να φτάσει στις εκθέσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Cupra: Γνωρίστε το ισπανικό χωριό που δάνεισε την ονομασία του στο Tavascan (video)

Αυτή είναι η ιστορία πίσω από την ονομασία της Alfa Romeo

Lamborghini: Ένα επιφώνημα ήταν αρκετό για τη «βάπτιση» της θρυλικής Countach