2022: Τα 10 και 1 νέα μοντέλα που περιμένουμε τη νέα χρονιά


Από το Peugeot 308 και το Ford Focus μέχρι τη Skoda Fabia και το KIA Sportage. Η νέα χρονιά που μόλις μπήκε θα μας φέρει μια σειρά από νέα μοντέλα που αδημονούμε να τα δούμε στους ελληνικούς δρόμους.

  • ΠΗΓΗ: Ετήσια Συλλεκτική Έκδοση Car And Driver - Δεκέμβριος 2021
  • 22/1/2022

Το 2021 ήταν ένα έτος με αρκετά προβλήματα για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, κυρίως λόγω της έλλειψης ημιαγωγών που δημιούργησε εμπόδια στην παραγωγική διαδικασία. Πλέον το ημερολόγιο δείχνει “2022”, πολλά από αυτά τα προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν, όμως, μπροστά μας ξεδιπλώνεται ένα νέο έτος στο οποίο θα υποδεχτούμε μια σειρά από νέα μοντέλα που αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά. Πάμε να δούμε τα πιο σημαντικά και να ρίξουμε φως στα νέα δεδομένα που φέρνει το καθένα.

DS 4

To νέο DS 4 είναι το τέταρτο μοντέλο της γκάμας και μπαίνει στην καρδιά της κατηγορίας Premium C, ξεχωρίζοντας με τη επιβλητική του προσωπικότητα, τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά του στοιχεία και την προηγμένη τεχνολογία. Βασίζεται σε μια ειδικά εξελιγμένη έκδοση της πλατφόρμας EMP2 και με μήκος 4,40 μέτρα, πλάτος 1,83 μέτρα, ύψος 1,47 μέτρα, μεγάλους τροχούς με ζάντες ελαφρού κράματος έως 20 ιντσών και τις 19 ίντσες να είναι βασικός εξοπλισμός των περισσότερων εκδόσεων και υψηλή απόσταση από το έδαφος, η σιλουέτα είναι μοναδική στην κατηγορία. Στην καμπίνα, το DS 4 επιδεικνύει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, την κορυφαία εργονομία και την ευρυχωρία. Ο χώρος για τις αποσκευές είναι 430 λίτρα, ενώ ένα νέο σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας νέας γενιάς, συστήματα υποβοήθησης οδηγού που δεν έχουν ακόμη παρουσιαστεί στη συγκεκριμένη κατηγορία Premium C και ένα καινοτόμο σύστημα “επαυξημένης” προβολής πληροφοριών, κάνουν το DS 4 να ξεχωρίζει. Με τρεις βενζινοκίνητες επιλογές, PureTech 130 Automatic, PureTech 180 Automatic και PureTech 225 Automatic και μια πετρελαιοκίνητη BlueHDi 130 Automatic Diesel, οι εκδόσεις του DS 4 θα προσφέρονται με κατανάλωση από 4,8 L/100 km για το πετρελαιοκίνητο, 5,9 L/100 km για το βενζινοκίνητο (στον συνδυασμένο κύκλο WLTP) και εκπομπές CO2 125 g/km και 135 g/km αντίστοιχα, στοιχεία τα οποία είναι πολύ ανταγωνιστικά σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας. Η Plug-in υβριδική έκδοση του DS 4, το DS 4 E-TENSE 225 συντίθεται από τον 4κύλινδρο κινητήρα PureTech των 180 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων με νέα μπαταρία 12,4 kWh, με τη χρήση του οποίου το μοντέλο έχει αυτονομία σε λειτουργία μηδενικών εκπομπών ρύπων έως και 55 χιλιόμετρα (στο συνδυασμένο κύκλο WLTP). Η ροπή των 360 Nm επιτρέπει την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h σε 7,7 δευτερόλεπτα και την κάλυψη των πρώτων 1.000 μέτρων σε 27,3 δευτερόλεπτα, με κατανάλωση καυσίμου μόλις 1,3 L / 100km και εκπομπές CO2 από 29 g/km στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Μέχρι το 2024, το DS 4 θα είναι διαθέσιμο και σε μια 100% ηλεκτρική εκδοχή που θα βασίζεται στη νέα τεχνολογία των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών.

Peugeot 308

Χωρίς να χάνει τον χαρακτήρα της Peugeot, το νέο 308 ξεχωρίζει για τις καμπύλες του, την εμβληματική μάσκα της γαλλικής μάρκας, και τα στοιχεία κατηγορίας C που προσδίδουν το κάτι διαφορετικό. Το νέο 308 είναι κατά 11 cm πιο μακρύ, φτάνοντας στα 4,36 m σε μήκος, ενώ το πιο σημαντικό είναι πως έχει αυξηθεί και το μεταξόνιο, κατά 5,5 cm. Με αυτόν τον τρόπο, η καμπίνα είναι σαφώς πιο ευρύχωρη, ειδικά στα πίσω καθίσματα και τον χώρο στα πόδια των επιβατών, ενώ έχει μειωθεί το ύψος κατά 2,2 cm. Η ποιότητα και η ομορφιά του εσωτερικού ενός Peugeot είναι δεδομένη. Αυτό ισχύει και με το νέο 308, με την Peugeot να χρησιμοποιεί υλικά υψηλής ποιότητας με premium αίσθηση, ενώ το iCockpit ξεχωρίζει, κι ας είναι κάτι το αρκετά «ξένο» στον νεοφερμένο. Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, στην κορυφή της γκάμας του νέου Peugeot 308 θα τοποθετηθεί το plug-in υβριδικό σύνολο απόδοσης 225 PS, συνδυάζοντας τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ. Ο ίδιος συνδυασμός θα προσφέρεται και σε εκδόσεις 180 PS προσφέροντας, και σε αυτήν την περίπτωση, τη δυνατότητα κάλυψης μιας απόστασης 50 km με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας. Στη βάση της γκάμας του νέου Peugeot 308, τον πρώτο λόγο θα έχουν οι τρικύλινδροι κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου και o πετρελαιοκινητήρας απόδοσης του 1,5 λίτρου. Και οι δύο αποδίδουν 130 PS, ωστόσο, στο μέλλον είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα δούμε και άλλες εκδόσεις ισχύος. Το «παρών» δηλώνει, για μία ακόμα φορά, το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, το οποίο ανάλογα με την έκδοση θα προσφέρεται στον βασικό ή στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου.

Opel Astra

Η Opel επιταχύνει δραματικά τον ρυθμό της. Μετά τα Corsa, Crossland, Mokka και την παρουσίαση του νέου Opel Grandland, ήρθε η ώρα να συμπληρωθεί το παζλ, με την πλήρη παρουσίαση του εντελώς νέου Astra. Εξηλεκτρισμένο για πρώτη φορά, υποδέχεται πλήρως τις συνέργειες με την Stellantis και τις μηχανολογικές λύσεις των Peugeot/Citroen κάνοντας χρήση της πλατφόρμας EMP2, πάνω στην οποία βασίζεται και το νέο Peugeot 308. Οι αλλαγές για το γερμανικό μικρομεσαίο στις διαστάσεις είναι μικρές, αρχίζοντας από το μήκος των 4,374 m, το νέο Astra είναι 4,0 mm μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, παρά το αυξημένο μεταξόνιο των 2.675 mm ( 13 mm περισσότερα από το προηγούμενο μοντέλο) αλλά και 14% πιο στιβαρό από το προηγούμενο Astra. Ο χώρος αποσκευών εξακολουθεί να προσφέρει χωρητικότητα 422 λίτρων. Οι αλλαγές, όμως, στη σχεδίαση είναι τεράστιες, καθώς πλέον το νέο μοντέλο υιοθετεί τη μάσκα Vizor που πρωτοείδαμε στο Mokka και όχι μόνο. Με το νέο ταμπλώ Pure Panel, το εσωτερικό εκσυγχρονίζεται δραματικά με το νέο ενιαίο οπτικά σύνολο δύο οθονών 10,0 ιντσών του ψηφιακού πίνακα οργάνων και του συστήματος infotainment, με τους μοναδικούς φυσικούς διακόπτες να βρίσκονται κάτω από την κεντρική οθόνη για άμεση πρόσβαση στα επιμέρους συστήματα. Υψηλή τεχνολογία με τέσσερις κάμερες, πέντε αισθητήρες ραντάρ και υπερηχητικούς αισθητήρες φροντίζει για την ασφάλεια των επιβατών ενώ, όπως πάντα, τα καθίσματα φροντισμένα από ορθοπεδικούς και εγκεκριμένα από τον φορέα AGR. Σε εκδόσεις βενζίνης, πετρελαίου, plug-in και αμιγώς ηλεκτρικό, καθώς θα είναι, επίσης, διαθέσιμο ως Astra-e από το 2023, το νέο γερμανικό μικρομεσαίο θα αποδίδει από 110 έως 225 PS.

Renault Megane E-Tech

Το εντελώς νέο Megane E-Tech, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Renault είναι ένα μείγμα από παραδοσιακό μικρομεσαίο hatchback της κατηγορίας C και crossover. Η εμφάνιση του είναι πιο μυώδης σε σχέση με το συμβατικό Megane, κάτι που αποτυπώνεται και στο πίσω μέρος, όπου το νέο σήμα πλαισιώνεται από τη μεγάλη φωτεινή λωρίδα LED. Από το πλάι ξεχωρίζουν οι τεράστιες ζάντες των 20 ιντσών, ενώ οι χειρολαβές για τις εμπρός πόρτες είναι κρυμμένες και ανοίγουν αυτόματα, όταν οι πίσω κρύβονται στην πίσω κολόνα. Στο εσωτερικό δεσπόζει η μεγάλη αλά ablet οθόνη του συστήματος infotainment, ενώ μία δεύτερη οθόνη 12,3 ιντσών εκτελεί χρέη πίνακα οργάνων. Το γαλλικό μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-EV της γαλλο-ιαπωνικής συμμαχίας Renault-Nissan, την ίδια που χρησιμοποιεί και το Nissan Ariya και θα είναι διαθέσιμο με δύο εκδόσεις μπαταριών, μία με ενεργειακή χωρητικότητα 40 kWh και μία μεγαλύτερη των 60 kWh. Με την τελευταία, η μέγιστη αυτονομία θα φτάνει κατά τον κύκλο WLTP στα 470 km, όταν με τη μικρότερη θα αγγίζει τα 300 km. Η Renault, μάλιστα, δίνει εγγύηση για την μπαταρία διάρκειας 8 ετών. Η δύναμη περνά στους εμπρός τροχούς και προέρχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 130 PS και 250 Nm ροπής στη βασική έκδοση και 218 PS (με 300 Nm) στην ισχυρότερη. Με τη δεύτερη, το κλασικό 0-100 θα έρχεται σε μόλις 7,4 δευτερόλεπτα. Το μήκους 4,21 m Megane E-Tech διατηρεί τις διαστάσεις ενός τυπικού μικρομεσαίου hatchback και υπόσχεται πλούσιους χώρους στο εσωτερικό, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,7 m. Το νέο Renault Megane E-Tech θα είναι διαθέσιμο εμπορικά από το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Honda Civic

H αλήθεια είναι πώς η προηγούμενη γενιά του Civic ήταν πιο φουτουριστική σε σχεδίαση και διαθέσιμη με τρεις εκδόσεις αμαξωμάτων, ωστόσο η νέα hatchback έκδοση του δημοφιλούς ιαπωνικού μοντέλου μπορεί να δείχνει πιο συμβατική, είναι, όμως, ελκυστική και με αρμονικές γραμμές. Το νέο μοντέλο εφοδιάζουν δύο τετρακύλινδροι βενζινοκινητήρες, ενώ τα καλύτερα νέα έρχονται από την είδηση πως θα είναι διαθέσιμο και με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Ένας 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας θα είναι ο μικρότερος που θα εφοδιάζει το ιαπωνικό μοντέλο και πρόκειται για το σύνολο των 1,5 λίτρων απόδοσης 180 PS. Θα είναι ο πιο ισχυρός, καθώς ο μεγαλύτερος, επίσης 4κύλινδρος στα δύο λίτρα είναι ατμοσφαιρικός και αποδίδει 158 PS. Και οι δύο κινητήρες θα συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο CVT, όπως, επίσης, και με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων για όσους επιθυμούν μια πιο ενεργό συμμετοχή στην οδήγηση του αυτοκινήτου.

Ford Focus

Με νέο, πιο εκφραστικό σχεδιασμό, το ανανεωμένο Focus διαθέτει επανασχεδιασμένο πρόσωπο, με νέα LED φώτα στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις και προβολείς ομίχλης για πιο καθαρό σχεδιασμό. Ανανεωμένο παρουσιάζεται και το κορυφαίο και πιο ισχυρό Focus ST, που δανείζεται το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα των Puma ST και Fiesta ST. Νέες ζάντες αλουμινίου συμπληρώνουν την εικόνα του Focus ST, που συνεχίζει να διατίθεται σε hatchback και wagon αμάξωμα. Οι μεγαλύτερες και πιο εκτεταμένες αλλαγές, όμως, έχουν γίνει εντός της καμπίνας με το τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment SYNC 4. Αυτό φέρει μία μεγάλη οθόνη 13,2 ιντσών στο κέντρο του ταμπλώ με υποστήριξη για over-the-air αναβαθμίσεις και είναι συμβατή με Apple Car Play και Android Auto. Η μεγαλύτερη οθόνη έχει πλέον… βγάλει στη σύνταξη τα φυσικά κουμπιά για τον κλιματισμό. Αναφορικά με τα μηχανικά μέρη, το ανανεωμένο Focus στις συμβατικές του εκδόσεις εξοπλίζεται με τον 3κύλινδρο 1.0 EcoBoost με απόδοση 125 και 155 PS, που συνδυάζεται με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων Powershift. Ο 3κύλινδρος Eco Boost Hybrid επωφελείται από την ήπια υβριδική τεχνολογία 48-volt για χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Εναλλακτικά, το 1.000άρι μοτέρ διατίθεται και χωρίς υβριδική υποβοήθηση με απόδοση 100 και 125 PS, σε συνδυασμό με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Η Ford διατηρεί στη ζωή τον diesel 1,5 λίτρων EcoBlue, ο οποίος έρχεται σε δύο εκδόσεις ισχύος με 95 ή 120 PS. Και οι δύο συνδυάζονται με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, με την ισχυρότερη να μπορεί να παραγγελθεί προαιρετικά με 8άρι αυτόματο. Από την άλλη, δεν υπάρχουν μηχανικές αλλαγές στο κορυφαίο Focus ST. Ο κινητήρας του Focus ST παραμένει ο 4κύλινδρος των 2,3 λίτρων με απόδοση 280 PS, ενώ η μόνη διαφορά είναι η κατάργηση της diesel εκδοχής του Focus ST με το δίλιτρο σύνολο και τους 190 PS να απουσιάζει από τις επιλογές.

Cupra Born

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο αποκάλυψε η premium θυγατρική της Seat, Cupra. Απόλυτα σύμφωνο με τις τάσεις της εποχής που αφορά στην ηλεκτροκίνηση, το νέο Cupra Born βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ του Ομίλου, γνωστή από το VW ID.3. Στον τομέα του σχεδιασμού, είναι εμφανής η δυναμική προσέγγιση που ήθελαν να του δώσουν οι σχεδιαστές του. Πολλά στοιχεία, οικεία από άλλα μοντέλα της Cupra, υπάρχουν και εδώ, όπως τα στενά και γωνιώδη φωτιστικά σώματα και η φωτεινή μπάρα LED στο πίσω μέρος που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Έχουν προστεθεί και άλλες πινελιές, βέβαια, όπως η κεκλιμένη οροφή που χάρη στη μαύρη πίσω κολόνα, μοιάζει να αιωρείται. Το νέο Cupra Born έχει αποκλειστικά κίνηση στους πίσω τροχούς. Ο μονός ηλεκτρικός κινητήρας του είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος και στη βασική έκδοση αποδίδει 150 PS και 310 Nm ροπής. Η μπαταρία του είναι χωρητικότητας 45 kWh, και προέρχεται από το ID.3 Pure Performance, δίνοντας περίπου 340 km αυτονομίας (στον κύκλο μέτρησης WLTP) και επιτάχυνση 0-100 σε 8,9 sec. Αμέσως μετά ακολουθεί η έκδοση των 201 PS με την μεγαλύτερη μπαταρία 58 kWh. Η ροπή παραμένει στα 310 Nm, αλλά η αυξημένη ισχύς κατεβάζει τον χρόνο για το 0-100 στα 7,3 sec ενώ η αναβαθμισμένη μπαταρία παρέχει μέγιστη αυτονομία 420 km.Παράλληλα, η Cupra ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει το πακέτο απόδοσης Born με τη χρήση E-Boost, που αυξάνει την απόδοση στους 230 PS. Εδώ το 0-100 γίνεται μόλις σε 6,6 δευτερόλεπτα, ενώ η αυτονομία είναι η ίδια στα 420 km. Βέβαια, ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συνδυαστεί και με μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 77 kWh, οπότε η αυτονομία αυξάνεται στα 540 km.

Skoda Fabia

Η νέα γενιά της Fabia βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Ομίλου VW. Η νέα πλατφόρμα MQB-A0, που για πρώτη φορά ενσωματώνεται στο Fabia, είναι πιο άκαμπτη κατά 80%, προσφέροντας τη δυνατότητα και της ενσωμάτωσης ενός σπορ σασί με πιο σκληρά ελατήρια και χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 15 mm. Το μήκος πλέον φτάνει πλέον στα 4.108 mm (11 cm περισσότερα από την προηγούμενη γενιά), το ύψος στα 1.459 mm και το πλάτος στα 1.780 mm, ενώ το μεταξόνιο πλέον φτάνει στα 2.564 mm ( 94 mm), δίνοντας, έτσι, την πιο ευρύχωρη καμπίνα στην κατηγορία. Ο χώρος αποσκευών, μάλιστα, πλέον αγγίζει τα 380 λίτρα, όντας ο μεγαλύτερος στην κατηγορία, όπως δηλώνει η Skoda. Ανάλογα προηγμένο και καλοφτιαγμένο είναι και το εσωτερικό της νέας Fabia, με υπερπλήρη εξοπλισμό άνεσης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας. Ενδεικτικά αναφέρουμε το νέο, μικρότερο και πιο εργονομικό διάκτινο τιμόνι (προαιρετικά τριών ακτίνων), τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,5 ιντσών και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού, τις δυνατότητες συνδεσιμότητας με έγχρωμες οθόνες αφής έως 9,2 ίντσες, με φωνητικό έλεγχο και αναγνώριση χειρονομιών, και τις υπηρεσίες Skoda Connect.

Dacia Jogger

Το μήκους 4,55 m, με χώρο για έως και επτά άτομα crossover δεν είναι μόνον ένα ελκυστικό αυτοκίνητο, αλλά και εξαιρετικά πρακτικό με έως 1.819 λίτρα όγκου φόρτωσης και μήκος φόρτωσης έως δύο μέτρα, ικανοποιώντας, έτσι, τις απαιτήσεις μιας οικογένειας, αλλά και της εργασίας και του ελεύθερου χρόνου και έτσι καλύπτει το χαρακτήρα τόσο ενός station wagon όσο και ενός μικρό βαν. Ο βασικός κινητήρας του crossover μοντέλου είναι η παραλλαγή TCe 100 ECO-G, η οποία, χάρη στην πρόσθετη κίνηση LPG και την αυτονομία έως και 1.000 km, επιτρέπει οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον μετακίνηση. Εναλλακτικά, διατίθεται ο ισχυρότερος κινητήρας TCe 110. Το νέο Dacia Jogger θα είναι, επίσης, το πρώτο υβριδικό μοντέλο χαμηλού κόστους του Renault Group, όταν εμφανιστεί μια έκδοση που χρησιμοποιεί το σύστημα E-Tech της Renault το 2023.

Suzuki S-Cross

Το νέο Suzuki S-Cross είναι εντελώς καινούριο μοντέλο και έχει υιοθετήσει ένα πιο τολμηρό γεμάτο δυναμισμό σχεδιαστικό προφίλ. Η ευμεγέθης επιβλητική μάσκα ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος χαρίζοντας του μία πολύ δυναμική εικόνα. Οι προβολείς LED ενώνονται μεταξύ τους από μία χρωμιωμένη λωρίδα σε όλο το πλάτος της μάσκας. Ο δυναμικός SUV χαρακτήρας του S-Cross συνεχίζεται και στο πίσω μέρος με τις ασημί λεπτομέρειες και τα επιμήκη πίσω φώτα LED. Σε όλη την περίμετρο του αμαξώματος υπάρχουν μαύρες πλαστικές επενδύσεις με πρακτικό σκοπό την προστασία του αυτοκινήτου κατά την κίνηση εκτός δρόμου, αλλά και οπτικό βέβαια, ήτοι την ενίσχυση της δυναμικής SUV εικόνας του. Η τελευταία ενισχύεται και από τις ασημί ενσωματωμένες ράγες οροφής. Το νέο Suzuki S-Cross έχει φτάσει τα 4.300 mm σε μήκος, 1.785 σε πλάτος και 1.585 mm σε ύψος, ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.600 mm. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 430 λίτρα. Στο εσωτερικό διατηρείται η γνώριμη εικόνα από άλλα μοντέλα της Suzuki με την οθόνη αφής των 7,0 ιντσών να είναι στάνταρ από το βασικό εξοπλισμό (προαιρετικά διατίθεται οθόνη 9,0 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto. Πολύ πλούσια είναι και η «ομπρέλα» των συστημάτων ασφαλείας Suzuki Safety Support, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, Adaptive Cruise Control, Blindspot monitoring και εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Στα μηχανικά μέρη, το νέο Suzuki S-Cross εφοδιάζεται με έναν 1.400αρη τούρμπο κινητήρα βενζίνης με απόδοση 129 ίππων και 235 Nm ροπής με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V. Η μετάδοση γίνεται από ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή ένα αυτόματο επίσης 6 σχέσεων. Τα νούμερα που ανακοινώνει η Suzuki για το 0-100 είναι 9,5 δευτερόλεπτα για τη δικίνητη έκδοση και 10,2 για την τετρακίνητη, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 194 χλμ./ώρα. Σε όλες τις υβριδικές εκδόσεις μάλιστα οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 120 gr/km, (104 και 110 αντίστοιχα για 2κίνητα και 4κίνητα) με αποτέλεσμα το νέο S-Cross να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας και να κυκλοφορεί ελεύθερα στον Δακτύλιο. Το σύστημα τετρακίνησης που διατίθεται προαιρετικά στο νέο S-Cross είναι το Allgrip Select της Suzuki με τα τέσσερα επιλέξιμα προγράμματα οδήγησης (Auto, Sport, Snow, Lock).

Toyota Yaris Cross

Το εντελώς νέο, συμπαγές SUV μοντέλο της Toyota πατάει στα χνάρια του RAV4 και ταράζει για μια ακόμη φορά τα νερά στην κατηγορία των συμπαγών μοντέλων ελευθέρου χρόνου. Σχεδιασμένο στο διάσημο πλέον σχεδιαστικό κέντρο της Toyota στη Νίκαια της Γαλλίας, ED2 το νέο compact SUV με μήκος 4,18 μέτρα, βασίζεται στην πλατφόρμα TNGA-B του Yaris αλλά με όλες τις διαστάσεις, πλην του μεταξονίου στα 2,56 μέτρα επαυξημένες συγκριτικά και έχει σχεδιαστικά γονίδια από τα SUV της μάρκας αλλά σε μια πιο minimal προσέγγιση. Με σαφείς αναφορές από Yaris, στο εσωτερικό υπάρχουν στοιχεία και από SUV αλλά και άλλες πρακτικές λύσεις αλλά και χώρος αποσκευών στα 397 λίτρα για το δικίνητο μοντέλο και 320 λίτρα για το τετρακίνητο. Μην αμελήσουμε επίσης την κορυφαία ομπρέλα συστημάτων ασφαλείας Toyota Safety SenseSense γενιάς 2.5 στάνταρ από την πρώτη έκδοση. Η Toyota λοιπόν δημιούργησε και τετρακίνητη έκδοση καθώς ενσωμάτωσε την έξυπνη τετρακίνησή της, AWD-i όπως την έχουμε δει και στο RAV4 με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και ηλεκτρονικά που κατανέμουν την κίνηση εμπρός/πίσω από 100/0 έως 40/60. Αυτό το στοιχείο μάλιστα της υβριδικής τετρακίνησης είναι μοναδικό στην κατηγορία. Αμφότερα φορούν νέα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ενώ επιπλέον, η τετρακίνητη έκδοση "φορά" δίπλα ψαλίδια πίσω σε αντίθεση με τον σκέτο ημιάκαμπτο άξονα των απλών προσθιοκίνητων. Υπάρχει, τέλος, και συμβατική έκδοση με έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων απόδοσης 125 ίππων με άριστα χαρακτηριστικά λειτουργίας όπως ήδη γνωρίζουμε για το Yaris hatchback

KIA Sportage

Στην πέμπτη γενιά του μοντέλου, το KIA Sportage εμφανίζεται για πρώτη φορά σε μια έκδοση ειδικά σχεδιασμένη για την Ευρώπη, με διαφορετικό μεταξόνιο συγκριτικά με Sportage που θα κυκλοφορήσουν σε άλλες αγορές. Ως αποτέλεσμα, το νέο μοντέλο συνδυάζει έναν γενναιόδωρο χώρο και ένα υψηλό επίπεδο πρακτικών λύσεων. Στο εσωτερικό διαπιστώνει κανείς ότι ο σχεδιασμός έχει γίνει ειδικά για τους Ευρωπαίους οδηγούς με προσοχή στην εργονομία, προηγμένη τεχνολογία και κορυφαία ποιότητα υλικών. Η νέα πλατφόρμα πρόσφερε στους μηχανικούς της KIA τη βέλτιστη βάση για να αναπτύξουν ένα σοφιστικέ, σταθερό και άνετο SUV με ευέλικτο και δυναμικό χειρισμό. Με τη βοήθεια εκτεταμένων δοκιμών, το σύστημα διεύθυνσης και το πλαίσιο βελτιστοποιήθηκαν και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού έγιναν περισσότερο ακριβή. Το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου απόσβεσης (Electronic Control Suspension, ECS) στην έκδοση GT-Line αυξάνει την άνεση και την ασφάλεια χάρη στον συνεχή έλεγχο απόσβεσης των αμορτισέρ. Το σύστημα αντιδρά στις κινήσεις του αμαξώματος και στις στροφές του τιμονιού και αλλάζει τη συμπεριφορά απόσβεσης με αστραπιαία ταχύτητα, προκειμένου να εξουδετερώσει τις κινήσεις βύθισης και κλίσης του οχήματος στις στροφές. Η τυπική επιλογή τρόπου οδήγησης «Drive Mode Select», είναι κατά κύριο λόγο προσαρμοσμένη στον δρόμο και προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών ρυθμίσεων (Comfort, Eco, Sport). Η λειτουργία eco είναι προσαρμοσμένη για βέλτιστη απόδοση καυσίμου. Στη λειτουργία Sport, που επιτρέπει ένα ιδιαίτερα δυναμικό στυλ οδήγησης, ο κινητήρας αποκρίνεται πιο εύκολα, το κιβώτιο ταχυτήτων αλλάζει μόνο του στην επόμενη ταχύτητα. Πέρα από τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης (IC), το ολοκαίνουργιο Sportage θα είναι, επίσης, διαθέσιμο με ήπια υβριδικά (MHEV), υβριδικά (HEV) και plug-in υβριδικά (PHEV) κινητήρια σύνολα. Στο HEV η μπαταρία βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα, με αποτέλεσμα ο χώρος για τα πόδια και τις αποσκευές να είναι ανάλογος με αυτόν των εκδόσεων ICE του Sportage. Στο PHEV Sportage, η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται κάτω από το πλαίσιο του SUV, εξασφαλίζοντας ισορροπημένη κατανομή βάρους και έναν εσωτερικό χώρο που παραμένει πρακτικός, άνετος και ευέλικτος. Το ολοκαίνουργιο KIA Sportage, που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, θα είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μέχρι τις αρχές Ιανουαρίου του 2022.