Από πού πήραν τα ονόματά τους οι στροφές του Μονακό;


Η αγωνιστική δράση της F1 επιστρέφει στο σιρκουί του Μονακό, όπου καθεμιά από τις εμβληματικές στροφές κρύβει μια ιδιαίτερη ιστορία.

  • ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
  • 22/5/2023

Η Saint Devote

Η πρώτη στροφή της πίστας είναι η Sainte Devote. Ο Sainte Devote είναι ο προστάτης άγιος του Μόντε Κάρλο, ένας Κορσικανός μάρτυρας (η Κορσική ήταν τότε επαρχία της αυτοκρατορίας) που βασανίστηκε και σκοτώθηκε από τους Ρωμαίους γύρω στο 300 μ.Χ. Ο θρύλος λέει ότι κατά τη μεταφορά του σώματος του Αγίου με πλοίο, το πλοίο έπεσε σε ξαφνική καταιγίδα. Ένα περιστέρι βγήκε έτσι από το στόμα του, σταμάτησε την καταιγίδα και οδήγησε το πλοίο στο λιμάνι του Μονακό, ένα μέρος που προστατεύει από τις 27 Ιανουαρίου 312, την ημερομηνία της αποβίβασης. H στροφή πήρε αυτό το όνομα από την εκκλησία που είναι αφιερωμένη στον Άγιο, η είσοδος της οποίας βρίσκεται στην πλατεία μπροστά από την έξοδο διαφυγή.

Η BeauRivage

Η Beau Rivage, στη λεωφόρο Avenue d'Ostende, η οποία ανηφορίζει παράλληλα με το λιμάνι του Μονακό, οδηγεί στη Massenet. Πρόκειται για μια στροφή που πήρε το όνομά της από τον Γάλλο συνθέτη Jules Massenet, ο οποίος συνέθεσε 25 όπερες, μεταξύ των οποίων οι Manon, Le Cid, Werther. Υπήρξε, επίσης, δάσκαλος του Giacomo Puccini.

Casino, Mirabeau, στροφή των «Λεόντων»

Αμέσως μετά, υπάρχει μια γρήγορη δεξιά καμπή, η οποία προφανώς πήρε το όνομά της από το πολύ διάσημο Καζίνο του Μόντε Κάρλο, και μετά από μια σύντομη κατηφορική ευθεία, φτάνετε στη Mirabeau. Ένα σύντομο κατηφορικό κομμάτι οδηγεί στην πιο αργή φουρκέτα σε ολόκληρο το παγκόσμιο πρωτάθλημα, , γνωστή ιστορικά ως «στροφή των λεόντων» ή «στροφή του ξενοδοχείου», από το όνομα του ξενοδοχείου που βρίσκεται εκεί.

Ο… πορτιέρης του Μονακό!

Στο τέλος της φουρκέτας, στρίβει κανείς δεξιά προς την Portier, η οποία πήρε το όνομά της από τον… πορτιέρη της εισόδου του ξενοδοχείου μέσα στη στροφή. Ακολουθεί το περιβόητο τούνελ  που περνά κάτω από τα παλάτια του Μονακό. Στο τέλος του τούνελ, οι πιλότοι φρενάρουν δυνατά για το Nouvelle Chicane.

Εν συνεχεία τα μονοθέσια φτάνουν στην Tabac, η οποία πήρε το όνομά της από το καπνοπωλείο που υπήρχε εκεί, και το οποία σήμερα έχει δώσει τη θέση του σε ένα εστιατόριο-πιτσαρία.

Chiron και… πισίνα!

Ακολουθεί το διπλό σικέιν που περιλαμβάνει τη Louis Chiron και την Piscine. Η τελευταία πήρε το όνομά της από τις πισίνες που βρίσκονται εκεί, ενώ η πρώτη από τον Louis Chiron, τον καλύτερο Μονεγάσκο πιλότο που αγωνίστηκε στη Formula 1, τουλάχιστον μέχρι την εμφάνιση του Charles Leclerc. Γεννημένος το 1899 στο Πριγκιπάτο, έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 το 1950, σε ηλικία 50 ετών και έκλεισε την καριέρα του πέντε χρόνια αργότερα και πάλι στο Πριγκιπάτο. Στους δρόμους της πατρίδας του πέτυχε επίσης το μοναδικό του βάθρο στη Formula 1, στο ντεμπούτο του το 1950. Ο Chiron εξακολουθεί να κατέχει το ρεκόρ ως ο γηραιότερος συμμετέχων σε γκραν πρι σε ηλικία 55 ετών, 9 μηνών και 19 ημερών, στο Μονακό το 1955.

Rascasse και Antony Noghes

Μετά το διπλό σικέιν οι οδηγοί φτάνουν στο τελευταίο σύντομο τμήμα, συναντώντας πρώτα μια δεξιά στροφή, τη Rascasse, η οποία πήρε το όνομά της από ένα εστιατόριο που χτίστηκε εκεί το 1973 και προκάλεσε την τροποποίηση της φουρκέτας.

Ακολουθεί η Antony Noghes, η οποία οδηγεί στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Ο Noghes ήταν έμπορος καπνού και ήταν υπεύθυνος για τη διοργάνωση των ιστορικών πρώτων διοργανώσεων του Ράλι Μόντε Κάρλο και του Γκραν Πρι του Μονακό.