Αυτά είναι τα 10 πιο άσχημα αυτοκίνητα όλων των εποχών


Το να δημιουργήσεις κάτι όμορφο, δεν είναι εύκολο και οι παρακάτω προτάσεις το αποδεικνύουν περίτρανα. Είναι πραγματικά άξιο απορίας που βρέθηκαν άνθρωποι που πήραν τα σχέδια στα χέρια τους και είπαν "αυτό είναι, προχωράμε στην παραγωγή!". 

  • 12/11/2022

Εάν, υποκειμενικά, παραδεχτούμε ότι τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν ποτέ, σχεδιάστηκαν στην Ιταλία, τα ασχημότερα από αυτά δεν έχουν προτίμηση σε πατρίδα. Ευρωπαίοι, Αμερικάνοι και Ασιάτες, όλοι τους πάλεψαν κατά καιρούς επάξια για το ποιος θα δημιουργήσει το πιο άχρωμο, το πιο κακόγουστο και αποκρουστικό σκαρί, επάνω σε τέσσερις ρόδες. Και, δυστυχώς για αυτούς, ο ανταγωνισμός είναι σκληρός.

Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι, πραγματοποιώντας τη σχετική έρευνα, βρήκαμε αρκετά περισσότερα από μία ντουζίνα οχήματα, που θα άξιζε να συμπεριληφθούν σε αυτό το top 10. Μνημεία ασχήμιας, τα οποία, πιθανά, κανένας δεν θα ήθελε στο γκαράζ του. Παρότι κάποιοι το τόλμησαν. Περί γούστου, ουδείς λόγος. Όλα όμως τα πράγματα θα πρέπει να έχουν και τα όριά τους.

Fiat Multipla

Η πρώτη γενιά του πολυμορφικού της Fiat ήταν ένα πραγματικά πολύ καλό αυτοκίνητο. Άνετο, πρακτικό, οικονομικό, είχε κάθε λόγο να το αγοράσει κανείς. Και ένα πολύ σοβαρό λόγο να μην το κάνει. Κακόβουλοι το παρομοίαζαν με τον άνθρωπο ελέφαντα. Και, δυστυχώς, για τη Fiat, κανείς δεν μπορούσε να τους κατηγορήσει για εμπάθεια. Η αισθητική του παραήταν μοντέρνα για τις αρχές του 2000. Και μάλλον δεν θα περάσει στη μόδα ούτε στα χρόνια που έρχονται.

Bugatti 101 Exner Ghia

Οι πρώτες δημιουργίες του Ettore Bugatti αποτελούσαν έργα τέχνης. Οι σύγχρονες Bugatti, αντίστοιχα, δεν έχουν ανταγωνιστή. Υπάρχει όμως και η 101 Exner Ghia, η τελευταία που κυκλοφόρησε μία διαλυμένη φίρμα, το 1965, πριν από την αναβίωσή της, υπό νέα διεύθυνση, το 1991. Βασισμένη στο πάτωμα της προπολεμικής Type 57, από το βελτιωτικό οίκο Virgil/Exner Ghia, η εν λόγω πρόταση μάλλον αποτελεί μαύρη σελίδα για το όνομα που φέρει.

Bufori Geneva

Εμπνευσμένο από τη χρυσή εποχή των αυτοκινήτων -όπως περιγράφει το site της εταιρίας- το Bufori Geneva συνδυάζει το κλασικό στιλ με τη σύγχρονη τεχνολογία. Πουθενά, βέβαια, δεν αναφέρουν κάτι για αυτό το καλλίγραμμο χοιρινό ρύγχος εκεί μπροστά, που θα μπορούσε κάλλιστα να κοσμεί εξώφυλλο της όψιμης εποχής των Pink Floyd. Το συγκεκριμένο μοντέλο μάλλον αδικεί την ομορφιά της Γενεύης, αφού το μόνο ταιριαστό σημείο για αυτό θα ήταν ο βυθός της λίμνης Leman.

Aston Martin Lagonda Shooting Brake

Για μία εταιρία που έχει δώσει στον κόσμο προτάσεις όπως η DB5, κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει τι σκέφτονταν οι σχεδιαστές της εργαζόμενοι επάνω στη Lagonda Shooting Brake. Σε ένα εισαγωγικό μάθημα βιομηχανικού σχεδιασμού θα μπορούσαμε να δούμε κάτι παρόμοιο σε σφήνα ή στοπ πόρτας. Σε κάποιο cartoon αντίστοιχα, θα ήταν ένα αυτοκίνητο που είχε υποβληθεί σε μεταλλουργική έλαση. Στην πραγματικότητα, για ένα χειροποίητο όχημα μίας τέτοιας εταιρίας, θα περιοριστούμε να πούμε ότι αποτέλεσε μάλλον μία ατυχή στιγμή.

Mitsuoka Orochi

Το εν λόγω αυτοκίνητο μπορεί να θυμίζει μερακλήδικο manga, στην πράξη όμως έχει πάρει το όνομά του από το οκτακέφαλο τέρας της Ιαπωνικής μυθολογίας, Yamata no Orochi. Κάτι που, δυστυχώς, δεν κρύβεται… Τίμια, πάντως, θα δώσουμε έναν πόντο στη Mitsuoka για την ανάγκη της να δημιουργήσει ένα fashion supercar όπου «αυτός που θα το οδηγεί θα τραβάει την προσοχή όλων». Τον στόχο της, αν μη τι άλλο, τον πέτυχε.

Pontiac Aztec

Αδελφό μοντέλο με τη Buick Rendezvous (μην κάνετε τον κόπο να τη γκουγκλάρετε, καταλαβαίνετε…) το Aztec μεσουράνησε στις ΗΠΑ στις αρχές του 2000. Όπως εύστοχα το είχε περιγράψει κάποτε ο βραβευμένος με Pulitzer, Dan Neil, «Με τα πολλαπλά μάτια και τα υπερφυσικά ρουθούνια του, το Aztek φαίνεται παραμορφωμένο και τρομακτικό, κάτι που τα σκυλιά του γαβγίζουν και οι καθεδρικοί θα το προσλάμβαναν για να χτυπά τις καμπάνες. Το κρίμα είναι πως, κάτω από όλη αυτή την ασχήμια, υπήρχε ένα χρήσιμο και ικανό crossover».

Ssangyong Actyon

Σε αντίθεση με τα περισσότερα μοντέλα που περιγράφονται στην παρούσα λίστα, εδώ ξέρουμε τι είχαν στο μυαλό τους οι σχεδιαστές του Actyon. Ο στόχος τους, όπως περιγραφόταν τότε στο press kit, ήταν να αποδώσουν το δυναμισμό του αετού και του καρχαρία, σε ένα όχημα… Fun fact, όταν το είχαμε πάρει στο Car and Driver για δοκιμή, δύο δεκαετίες πριν, είχαμε επιλέξει τον τίτλο «Καρχαετός», ο οποίος δεν εκτιμήθηκε δεόντως από την εταιρία…

AMC Pacer

Στα πρώτα, δειλά βήματα των compact αυτοκινήτων, εκεί στις αρχές της δεκαετίας του ’70, η AMC έδωσε τη δική της εκδοχή. Ένα μοντέλο με γυάλινες επιφάνειες μεγέθους ενυδρείου και πόρτα συνοδηγού μεγαλύτερη κατά 4 ίντσες (10 εκατοστά) σε σχέση με αυτή του οδηγού, ώστε να εισέρχεται πιο άνετα. Εδώ θα μπορούσαμε να πούμε διάφορα, κρατάμε όμως δυνάμεις για το αμέσως επόμενο μοντέλο στη λίστα, που είναι και αυτό της AMC.

AMC Gremlin

Μία ακόμα εμπνευσμένη σχεδίαση της AMC, η οποία θύμιζε κάτι από muscle car τροπέτο. Ήταν το μισό μόνο αυτοκίνητο, αφού από τη μέση και πίσω, κοβόταν μάλλον αφύσικα για τον όγκο του.  Μεγαλύτερη έμπνευση από το σχεδιαστή, είχε πιθανά ο «νονός» του αυτοκινήτου, που το βάφτισε Gremlin. Και για όσους πιστεύουν ότι πολλά πράγματα ξεκινούν από σωστές βάσεις αλλά κάπου στη διαδρομή στραβώνουν, θα σας πούμε ότι τις πρώτες γραμμές για το σχήμα του, ο σχεδιαστής της φίρμας τις τράβηξε μέσα σε αεροπλάνο, χρησιμοποιώντας αντί για χαρτί μία σακούλα εμετού…

Nissan S-Cargo

Ένα μικρό, επαγγελματικό όχημα, σχεδιασμένο αποκλειστικά για την αγορά της Ιαπωνίας. Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, η παραγωγή του διήρκεσε μόλις 2 χρόνια και έπαυσε μετά από 8.000 αντίτυπα. Εδώ δεν γνωρίζουμε τι πρότυπο ακολουθούσε ο σχεδιαστής του εκείνες τις μεγάλες στιγμές της δημιουργίας. Συνδυάζοντας όμως την εμφάνιση με την ονομασία, το μόνο που μπορούμε να σκεφτούμε είναι τα Escargot, τα σαλιγκάρια, στη γλώσσα των Γάλλων.