Bugatti Type 35: Το αγωνιστικό αυτοκίνητο με περισσότερες από 2.500 νίκες (photos)


Παρουσιάστηκε πριν από 100 χρόνια, ξεκίνησε με ατμοσφαιρικό κινητήρα, απέκτησε καινοτόμο υπερσυμπιεστή και έγραψε ιστορία στους αγώνες για πάνω από 10 χρόνια.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: BUGATTI
  • 11/5/2024

Ποιο είναι το πιο πετυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο που έχει υπάρξει ποτέ; Η απάντηση είναι δύσκολη, ωστόσο η Bugatti Type 35 θέτει σοβαρή υποψηφιότητα και ίσως να μην έχει αντίπαλο.

Παρουσιάστηκε πριν από ακριβώς 100 χρόνια, το 1924, ως ένα race car, υλοποιώντας το όραμα αλλά και την τόλμη του Ettore Bugatti. Ήταν από τους πρώτους που εκτίμησε τα οφέλη που μπορεί να αντλήσει μια αυτοκινητοβιομηχανία σε επίπεδο πωλήσεων μέσω της πετυχημένης συμμετοχής της σε αγώνες.

Στη φιλοσοφία του ήταν η αναζήτηση της τελειότητας και η υπέρβαση. Ωστόσο, αν και ήταν βέβαιος για την επιτυχία που θα γνώριζε η Type 35, δεν μπορούσε να προβλέψει ότι στα περισσότερα από 10 χρόνια παρουσίας της σε αγώνες θα κατακτούσε 2.500 νίκες και τερματισμούς στο βάθρο.

Για να επιτευχθούν οι συγκεκριμένοι αριθμοί, η Type 35 πέρασε από διάφορα στάδια εξέλιξης. Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, διέθετε 8κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.991 cc, που απέδιδε 90 PS στους αγώνες, ενώ στις αρχές του 1926, η χωρητικότητα ανέβηκε στα 2.262 cc με την Type 35T (Targa). Η αυξημένη απόδοση «σφραγίστηκε» με τη νίκη στο σπουδαίο αγώνα δρόμου Targa Florio στην Ιταλία.

Παρά τη σημαντική επιτυχία, ο Bugatti ήξερε ότι για να παραμείνει ανταγωνιστική, η Type 35 χρειαζόταν ακόμα μεγαλύτερη ισχύ, την οποία δε θα μπορούσε να προσφέρουν οι μεγαλύτεροι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των οποίων ήταν υπέρμαχος. «Δεν είναι μυστικό ότι ο Ettore Bugatti προτιμούσε τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες και ότι αρχικά δεν ήταν λάτρης της υπερτροφοδότησης, επειδή τη θεωρούσε σχετικά αναποτελεσματική», εξηγεί ο Luigi Galli, στέλεχος του τμήματος Heritage and Certification της Bugatti.

Και προσθέτει: «Ωστόσο, αυτό που μπορεί να είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι ο Bugatti σκεφτόταν τη χρήση υπερσυμπιεστή ακόμα και πριν η Type 35 κάνει το αγωνιστικό της ντεμπούτο τον Αύγουστο του 1924 στη Λιόν».

Όπως επισημαίνει ο Galli, ο Bugatti κατέθεσε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην Γαλλία, με αριθμό 576.182 για ένα «Compresseur ou pompe à palettes» στις 22 Ιανουαρίου 1924: Ένα σχέδιο με περιστροφική πτέρυγα που μπορούσε να προσφέρει επιπλέον ισχύ όταν το ζητούσε ο οδηγός, στέλνοντας αέρα υπό πίεση στο καρμπιρατέρ. «Ένα πράγμα ήταν σίγουρο: Αν ο Bugatti αποφάσιζε να χρησιμοποιήσει υπερσυμπιεστή, θα το έκανε με το δικό του τρόπο», ξεκαθαρίζει ο Galli.

Όπως και εγένετο, με την κατασκευή ενός μοναδικού υπερσυμπιεστή τύπου Roots, σε συνεργασία με το διακεκριμένο Ιταλό μηχανικό, Edmond Moglia, που είχε διαμόρφωση με 3 ρότορες σε αντίθεση με τους 2 ρότορες που ήταν η κυρίαρχη εκείνη την εποχή.

Η διαδικασία αναβάθμισης του race car ήταν συνεχής. Στα τέλη του 1926 προέκυψε η Type 35 TC (Targa Compressor), που εξελίχθηκε στην Type 35B το 1927, η οποία με χρήση νέων εξαρτημάτων (μεταξύ άλλων μεγαλύτερο ψυγείο και καλύτερη ψύξη) έφτασε να αποδίδει 130 PS, φτάνοντας σε τελική ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 205 km/h.

Η Type 35B συνέχισε να εξελίσσεται έως και τα τέλη του 1930, με τον κινητήρα της να αποκτά κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους και δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο. Μια σειρά από αναβαθμίσεις σε πολλά άλλα σημεία του εξασφάλισαν ισχύ 140 PS, με χρήση ειδικού τύπου καυσίμου.

Με δεδομένη την επιτυχία της, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η σχεδίαση και οι συνολικές προδιαγραφές της αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για όλα τα επόμενα μοντέλα της Bugatti εκείνη την εποχή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η ιστορική Bugatti Type 59 μπορεί να μπει πια στο σπίτι κάθε φίλου της αυτοκίνησης (photos)

Αυτή η μοναδική Bugatti είναι το δώρο γενεθλίων μιας 70χρονης (photos)

Επίσημο: Ο διάδοχος του W16 κινητήρα της Bugatti θα είναι ένας V16 - Ακούστε τον ήχο του (video)