Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid Usine: Πανέμορφη και σπάνια! (photos)


Αυτή είναι η ιστορία της ειδικής έκδοσης της Bugatti Type 57, που παρήχθηκε σε μόλις ένα αντίγραφο για να συμμετέχει σε αγώνες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: BUGATTI
  • 18/8/2022

Εταιρία που συνδυάζει την καλλιτεχνική προσέγγιση, με ανώτερες τεχνικές καινοτομίες στον κόσμο των σπορ υπεραυτοκινήτων. Έτσι αυτοπροσδιορίζει τον εαυτό της η Bugattiστο επίσημο site της. Και ένα από τα εξέχοντα δείγματα γραφής της, είναι η Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid Usine.

Ποια στοιχεία «πρέπει» να έχει ένα αυτοκίνητο για να θεωρείται μοναδικό και σπάνιο; Η ομορφιά του. Η προηγμένη, για την εποχή του, σχεδίαση. Οι τεχνολογικές καινοτομίες και ο αριθμός των αντιγράφων του που παρήχθησαν. Όλα αυτά τα συναντά κανείς στη συγκεκριμένη Bugatti.

Η Type 57 Roadster Grand Raid παρουσιάστηκε στο Salon de l'Automobile στο Παρίσι τον Οκτώβριο του 1934. Αρκετοί τύποι αμαξώματος χρησιμοποιήθηκαν για την Type 57, ωστόσο το «Grand Raid» σχεδιάστηκε ειδικά για αγώνες. Άλλωστε, η λέξη «raid» χρησιμοποιείται στα γαλλικά για να περιγράψει ένα μακρύ και επίπονο ράλι.

Η γαλλική εταιρία κατασκεύασε μόνο δέκα σασί «Grand Raid». Ωστόσο το πιο ενδιαφέρον από όλα είναι το Type 57 Roadster Grand Raid Usine και το εμβληματικό αμάξωμα του, το οποίο αποκαλύφθηκε στο Salon de l'Automobile. Τι το ξεχωριστό διέθετε; Την τεχνοτροπία κατασκευής «coachbuilt», βάσει της οποίας το αμάξωμα κατασκευάζεται ξεχωριστά από το σασί του αυτοκινήτου και τα μηχανικά μέρη, κυρίως κατόπιν συγκεκριμένων απαιτήσεων και προδιαγραφών.

Στις δεκαετίες του 1920 και 1930, σχεδόν κάθε αυτοκίνητο πωλούνταν ως σασί, χωρίς αμάξωμα. Αυτό προέκυπτε αργότερα, κατόπιν προσπαθειών του ιδιοκτήτη. Ο όρος «coachbuilt» εμφανίστηκε με τους τεχνίτες άμαξας με άλογα, οι οποίοι άρχισαν να κάνουν το σχετικό εμπόριο, προμηθεύοντας με αμαξώματα τους νέους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Με αυτό τον τρόπο οι λίγοι και πλούσιοι που μπορούσαν να αποκτήσουν αυτοκίνητο, έκαναν εμφανή την παρουσία τους. Ωστόσο με την πάροδο των ετών και την ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, η μαζική παραγωγή έφερε το τέλος του «coachbuilt» και τα αυτοκίνητα πωλούνταν στη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα.

Η Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid Usine, λοιπόν, με το μοναδικό της αμάξωμα, ήταν πραγματικά μοναδική, καθώς παρήχθηκε σε ένα μόλις αντίτυπο: Αυτό που παρουσιάστηκε στο Παρίσι, με σασί από αλουμίνιο. Το μόνο μοντέλο που είναι γνωστό ότι έχει κατασκευαστεί είναι το σασί με αριθμό 57222 το οποίο έχει φινίρισμα σε μαύρο και κίτρινο - τα αγαπημένα χρώματα του ιδρυτή της φίρμας, Ettore Bugatti.

«Η Bugatti Type 57 Roadster Grand Raid Usine είναι ένα εξαιρετικό κομμάτι της κληρονομιάς της Bugatti από κάθε άποψη και ενσαρκώνει όλα όσα αντιπροσωπεύει η Bugatti στον 21ο αιώνα», ανέφερε ο Christophe Piochon, πρόεδρος της Bugatti Automobiles και πρόσθεσε: «Σχεδιάστηκε για απόδοση, με τα υψηλότερα πρότυπα δεξιοτεχνίας και πολυτέλειας. Είναι ένα πολυτελές σπορ αυτοκίνητο, η έμπνευση για τα σύγχρονα αυτοκίνητα Bugatti».

Το μυστήριο της Usine αποτελεί η έμπνευσή της. Το «Usine» δεν είχε χρησιμοποιηθεί ποτέ ως τότε από τη γαλλική εταιρία και πιστεύεται ότι ο Jean Bugatti, γιος του ιδρυτή της, σχεδίασε το αυτοκίνητο!

Τα μοντέλα Type 57 Roadster Grand Raid σχεδιάστηκαν για να συμμετέχουν σε αγώνες και σε αυτό το σημείο διέφεραν από τις υπόλοιπες εκδόσεις, όπως η Type 57SC Atlantic και η Type 57S Atalante. Για το λόγο αυτό είχαν επανασχεδιασμένα και επιμήκη φτερά, παρμπρίζ σε σχήμα V και αεροδυναμικής σχεδίασης προσκέφαλα. Επιπλέον, η γωνία της κολόνας του τιμονιού προσαρμόστηκε για να μετακινήσει τον οδηγό πιο πίσω στο σασί, με αποτέλεσμα να υπάρξει και η ανάλογη μετατόπιση στο λεβιέ των ταχυτήτων, το χειρόφρενο και τα πεντάλ.

Το αγωνιστικό ντεμπούτο της Type 57 Roadster Grand Raid Usine έγινε στο ράλι Παρίσι-Νίκαια, λίγο καιρό μετά τα αποκαλυπτήριά της. Στο τιμόνι της βρέθηκε ο θρυλικός οδηγός αγώνων Pierre Veyron. Αν σας θυμίζει κάτι, είναι αυτός που επέλεξε η Bugatti για να δώσει το όνομά του στο πρώτο αυτοκίνητό της στη μοντέρνα εποχή, το hypercar Veyron (2005). Τον Απρίλιο του 1935, στα χέρια του οδηγού του Grand Prix Robert Benoist, η Type 57 Roadster Grand Raid Usine πήρε την πρώτη θέση στο αγώνισμα ανάβασης του λόφου Chavigny.

Σχεδόν 11 χρόνια μετά, το 1946, η μοναδική Grand Raid Usine πουλήθηκε στον πρώτο μεταπολεμικό ιδιοκτήτη της, ο οποίος προχώρησε σε αλλαγές στο αμάξωμά της και συγκεκριμένα στα φώτα και τα φτερά. Ωστόσο, αυτές οι αλλαγές αφαιρέθηκαν αργότερα, επαναφέροντας πλήρως το αυτοκίνητο στην αρχική του μορφή, όπως αυτή εμφανίστηκε στο Salon de l'Automobile.

Από το 2001, η Type 57 Roadster Grand Raid Usine εκτίθεται στο Μουσείο Louwman στη Χάγη και αποτελεί μέρος της μοναδικής συλλογής του μουσείου με περισσότερες από 275 υπέροχες δημιουργίες στην ιστορία της αυτοκίνησης.