CAR AND DRIVER 10 BEST 2020: Αυτά είναι τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς!


ΤΟ DESIGN, Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, Η ΟΔΗΓΙΚΗ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΠΟΥ ΟΔΗΓΗΣΑΜΕ ΠΕΡΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΤΗΣ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ CAR AND DRIVER ΚΑΙ 10 ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ. 

  • 2/1/2020

Οι 10 κατηγορίες «Car and Driver 10 Best» έχουν οριστεί με γνώμονα τους διεθνείς διαχωρισμούς-κατηγοριοποιήσεις των αυτοκινήτων αλλά με επιπλέον στοιχεία τα οποία ορίζονται από τις διεθνείς τάσεις της αγοράς, όπως οδηγικά, χρηστικά ή γενικά προϊοντικά κριτήρια.

Οι 10 κατηγορίες αυτοκινήτων είναι:

BEST CITY CAR (Καλύτερο Πόλης)

BEST SUPERMINI (Καλύτερο supermini)

BEST SMALL FAMILY CAR (Καλύτερο Μικρό Οικογενειακό)

BEST BIG FAMILY CAR (Καλύτερο Μεγάλο Οικογενειακό)

BEST CROSSOVER/SUV (Καλύτερο Crossover/SUV)

BEST HYBRID/ELECTRIC CAR (Καλύτερο Υβριδικό/Ηλεκτρικό)

BEST FUN-TO-DRIVE CAR (Πιο Διασκεδαστικό Αυτοκίνητο Οδήγησης)

BEST HOT HATCH (Καλύτερο Hatchback Επιδόσεων)

BEST PERFORMANCE CAR (Καλύτερο Αυτοκίνητο Υψηλών Eπιδόσεων)

BEST PREMIUM CAR (Καλύτερο Αυτοκίνητο Πολυτελείας)

BEST CITY CAR

Suzuki Ignis

«Σε μια εποχή που υβριδοποιείται τάχιστα, η Suzuki επικαιροποιεί την τεχνολογία της και κοιτάζει μπροστά με τη δική της, αμιγώς πλέον υβριδική πρόταση στα αυτοκίνητα πόλης» Τ.357
«Σε μια εποχή που υβριδοποιείται τάχιστα, η Suzuki επικαιροποιεί την τεχνολογία της και κοιτάζει μπροστά με τη δική της, αμιγώς πλέον υβριδική πρόταση στα αυτοκίνητα πόλης» Τ.357

Ιαπωνική τεχνολογία και κανονική, made in Japan ποιότητα σε ένα «κουκούλι» τόσο δα αλλά συνάμα ευρύχωρο, ποιοτικό και χρηστικό. Το Suzuki Ignis από την πρώτη στιγμή αποτέλεσε την ευχάριστη έκπληξη της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης. Με όπλο τις συμπαγείς του διαστάσεις αλλά την παροιμιώδη –όπως σε όλα σχεδόν τα ιαπωνικά αυτοκίνητα- χωροταξία του, το Ignis μπορεί να κινηθεί εξαιρετικά στις πόλεις αλλά ταυτόχρονα να επιτρέψει σε τέσσερις επιβάτες να κινηθούν άνετα. Πέραν τούτων το Ignis είναι οπλισμένο «σαν αστακός» με συστήματα ασφαλείας μεγαλύτερων κατηγοριών, διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση και με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο με μεγάλη απόσταση του πατώματος από το έδαφος και επιπλέον με υβριδική τεχνολογία που βοηθά το αυτοκίνητο μέσω ενός μικρού αλλά αποδοτικού ηλεκτροκινητήρα να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων ανεβάζοντας ταυτόχρονα την απόδοση του συνόλου. Αυτή η τελευταία προσθήκη είναι και το νέο must της αυτοκινητοβιομηχανίας το οποίο η Suzuki έσπευσε να υιοθετήσει.

Car and Driver Choice

1.2 GL HYBRID 90PS AWD

Το Ignis είναι το καλύτερο αυτοκίνητο πόλης κι εμείς προτιμούμε την τετρακίνητη έκδοσή του, μιας και διασφαλίζει μεγαλύτερη ευελιξία σε μια χώρα όπου το αναπάντεχο μπορεί να περιμένει μετά από ένα χιονάκι, μια βροχή ή ένα μπάνιο στην αμμουδιά.

BEST SUPERMINI

Peugeot 208

«Πολύ σπάνια ένα αυτοκίνητο αναστατώνει με τέτοιο τρόπο τη ροή μιας κατηγορίας. Και το νέο Peugeot 208 καταφέρνει να συνδυάζει ένα ακαταμάχητο sex appeal με μία premium κατασκευαστική αύρα και ένα οδηγικό ταμπεραμέντο γνήσιο απόγονο της γαλλικής σχολής. Supermini της χρονιάς και μάλλον για πολλές ακόμα.» T.357
«Πολύ σπάνια ένα αυτοκίνητο αναστατώνει με τέτοιο τρόπο τη ροή μιας κατηγορίας. Και το νέο Peugeot 208 καταφέρνει να συνδυάζει ένα ακαταμάχητο sex appeal με μία premium κατασκευαστική αύρα και ένα οδηγικό ταμπεραμέντο γνήσιο απόγονο της γαλλικής σχολής. Supermini της χρονιάς και μάλλον για πολλές ακόμα.» T.357

Την στιγμή που όλοι επενδύουν στα SUV ακόμα και σ' αυτές τις μικρές κατηγορίες, η Peugeot δεν κάνει μία απλή πλαστική χειρουργική σε προφυλακτήρες και καθρεφτάκια με ολίγη από τεχνολογική «σάλτσα». Αντίθετα, βάζει κάτω όλη τη φαντασία και την εταιρική της συναισθηματική αγωγή και φέρνει στην επιφάνεια ένα αυτοκίνητο που ξαναβάζει το B-Segment στο επίκεντρο των συζητήσεων με το νέο 208. Ένα αυτοκίνητο που σε ξεμυαλίζει με τη σχεδίασή του και το οποίο χάρη στην ποιότητα του σαλονιού του και τη συνολική hi-tech προσέγγισή του με το i-Cockpit -και όχι μόνο- βγαίνει ως ίσος προς ίσον απέναντι στους Γερμανούς στη διεκδίκηση της premium σφραγίδας. Με μήκος λίγο πάνω από τα 4 m και μεταξόνιο στα 2,54 m, βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων, όμως όλα επάνω του είναι τόσο φρέσκα και διαφορετικά, που ουσιαστικά τίποτα δεν μπορεί να σταθεί δίπλα του. Στα μηχανικά μέρη η υιοθέτηση του πλαισίου CMP ουσιαστικά αναβαθμίζει όλη τη δομή του αυτοκινήτου. Οι κινητήρες είναι βενζίνης, diesel και ηλεκτρισμού. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας. Η Peugeot, ωστόσο, δεν μένει μόνο στην εμφάνιση και στον πολυτελή χαρακτήρα του σαλονιού. Αλλά κάνει και αυτό που πάντα έκανε καλύτερα από όλους στα μικρά της μοντέλα: να είναι το ίδιο απολαυστικά και στην οδήγησή τους. Το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η χαρακτηριστική ικανότητα της ανάρτησης να «λειαίνει» τις εγκάρσιες ανωμαλίες και τις πάσης φύσεως λακκούβες. Το δεύτερο είναι ότι η λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση, του δίνει την ικανότητα να κινείται με πιο σπιρτόζικο ταπεραμέντο σε πιεσμένες διαδρομές.

Car and Driver’s Choice

Peugeot 208 1.2 PureTech 100PS?

Με αναλλοίωτο το σχεδιαστικό κώδικα, τα ποιοτικά στάνταρ και την οδική αίσθηση το Peugeot 208 1.2 PureTech 100PS δείχνει ότι έχει όλα εκείνα τα στοιχεία που αποζητά ο σύγχρονος οδηγός χωρίς εκπτώσεις σε θέματα ισχύος.

BEST SMALL FAMILY CAR

Ford Focus

«Αν το ζητούμενο είναι η λειτουργικότητα αλλά και η συμμετοχικότητα που προσφέρει το αριστοτεχνικά ζυγισμένο πλαίσιο της τέταρτης κατά σειρά γενιάς του Focus, τότε το δημοφιλές Ford έχει τον πρώτο λόγο». Τ. 347
«Αν το ζητούμενο είναι η λειτουργικότητα αλλά και η συμμετοχικότητα που προσφέρει το αριστοτεχνικά ζυγισμένο πλαίσιο της τέταρτης κατά σειρά γενιάς του Focus, τότε το δημοφιλές Ford έχει τον πρώτο λόγο». Τ. 347

Τα μικρομεσαία διαστάσεων hatchbacks ανέκαθεν αποτελούσαν το βασικό πεδίο ανταγωνισμού των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, το σημείο ισορροπίας για εκείνους που επιθυμούσαν να αποφύγουν τους οδυνηρούς συμβιβασμούς χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψουν μια περιουσία για αυτόν το σκοπό αυτό. Το Ford Focus είναι από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα ενός αυτοκινήτου που μπορεί να υπηρετήσει με την ίδια συνέπεια και αποτελεσματικότητα δύο διαφορετικούς ρόλους. Του φιλήσυχου μικρομεσαίου hatchback αλλά και του «driver’s car» που θα ξεδιπλώσει χωρίς φόβο και πάθος τις ικανότητές του στην άσφαλτο και τον ξεκάθαρα οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του. To Focus προσφέρεται σε τρεις τύπους αμαξώματος, καθώς πέραν του τυπικού πεντάθυρου hatchback και του κατά κανόνα πρακτικότερου station wagon, στις επιλογές που προσφέρει η γκάμα του μικρομεσαίου Ford έχει προστεθεί και το περιπετειώδες Focus Active. Σε επίπεδο εξοπλισμού, το Focus εστιάζει στην ασφάλεια, προσφέροντας από τη βασική έκδοση στοιχεία όπως τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας ενώ ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του είναι οι κινητήρες που τοποθετούνται κάτω από το καπό του. Ο 1000άρης EcoBoost των 125 PS που δεν σταματά να μας εκπλήσσει, ο επίσης τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1.497 cc και απόδοσης 150 ή 182 PS, όπως, άλλωστε, και ο υπέρ-αποδοτικός πετρελαιοκινητήρας του 1,5 λίτρου ο οποίος προσφέρεται σε εκδόσεις των 120 PS ενώ το Focus ST, χάρη στον supersized τετρακύλινδρο κινητήρα των 2,3 λίτρων και στις περίτεχνες μηχανολογικές εφαρμογές έχει ήδη κερδίσει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά μας.

Car and Driver choice

Focus 1.0L 125PS ST-Line

H έκδοση Focus 1.0L 125PS ST-Line είναι εκείνη που δίνει απλόχερα τα οδηγικά χαρακτηριστικά της Ford με επαυξημένη την σπορ χροιά ενός εξοπλιστικού πακέτου με έναν πολυβραβευμένο κινητήρα που μπορεί να δώσει και τον τελευταίο του ίππο προς τέρψη του οδηγού.

BEST BIG FAMILY CAR

Citroen C5 Aircross

«Tο C5 Aircross δείχνει γαλλικό δημιούργημα εξαρχής. Ξεχωριστό αισθητικά, με έντονη ταυτότητα, με πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων τα οποία συμβάλλουν στην άνεση και την ασφάλεια.» Τ.348
«Tο C5 Aircross δείχνει γαλλικό δημιούργημα εξαρχής. Ξεχωριστό αισθητικά, με έντονη ταυτότητα, με πληθώρα τεχνολογικών συστημάτων τα οποία συμβάλλουν στην άνεση και την ασφάλεια.» Τ.348

Το Citroen C5 Aircross μπορεί να είναι ένα γνήσιο SUV, καλύπτει, όμως, με τέτοιο τρόπο τις όποιες μικρές ή μεγάλες μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας, ώστε τίθεται στην κορυφή των υλοποιήσεων της κατηγορίας. Είναι το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες φυσικές διαστάσεις στην κατηγορία, συνάμα, ωστόσο, διαθέτει τα γνώριμά μας και από τα C3 Aircross και C4 Cactus σχεδιαστικά στοιχεία της φίρμας, σε ένα πληθωρικό, ικανό για πολλές αποστολές μοντέλο. Η καμπίνα δίνει αμέσως την αίσθηση της ασφάλειας και της ευρυχωρίας, εξοπλισμένη με ψηφιακό πίνακα οργάνων TFT 12,3 ιντσών. Η δυνατότητα διαμόρφωσης του εσωτερικού του, χάρη στους άφθονους μικρούς ή μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους και στα τρία ανεξάρτητα συρόμενα, με ρυθμιζόμενη πλάτη και ανακλινόμενα καθίσματα, είναι κορυφαία, θυμίζοντας έντονα MPV. Το νέο C5 Aircross είναι εξοπλισμένο με 20 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου αλλά και μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων και αυτόματου 8 σχέσεων κιβωτίων σε μια πλειάδα εκδόσεων ενώ προ των πυλών είναι η plug-in υβριδική έκδοση. Εφοδιασμένο με την ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions και τα κορυφαίας άνεσης και στήριξης καθίσματα Advanced Comfort, προσφέρει απλόχερα τη γαλλική, αλά Citroen άνεση με το σχήμα που η φίρμα ονομάζει Citroen Advanced Comfort. Είναι, τέλος, δυνατό και προβλέψιμο στην κίνηση, παρά τις μεγάλες του διαστάσεις. Οι κλίσεις στις στροφές φανερώνουν τόσο το υψηλό κέντρο βάρους όσο και τη φιλοσοφία των αναρτήσεων, ο έλεγχος, όμως, του αμαξώματος είναι υποδειγματικός.

Car and Driver’s Choice

Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDI 130PS

Προτιμούμε την έκδοση με τον 1500άρη turbo diesel κινητήρα των 130 PS και με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων καθώς προσφέρει εκείνη την παραπανήσια ελκτική δύναμη που χρειάζεται ένας απαιτητικός οικογενειάρχης.

BEST CROSSOVER/SUV

Skoda Kamiq

«Το Kamiq είναι από εκείνες τις περιπτώσεις στις οποίες δύσκολα μπορείς να βρεις κάποιο ψεγάδι, ενώ σε όλους τους επιμέρους τομείς αλλά και ως σύνολο είναι είτε στην κορυφή είτε πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο. Ένας αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής στο καλύτερο timing για την ελληνική αγορά.» Τ.357
«Το Kamiq είναι από εκείνες τις περιπτώσεις στις οποίες δύσκολα μπορείς να βρεις κάποιο ψεγάδι, ενώ σε όλους τους επιμέρους τομείς αλλά και ως σύνολο είναι είτε στην κορυφή είτε πολύ πιο πάνω από τον μέσο όρο. Ένας αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής στο καλύτερο timing για την ελληνική αγορά.» Τ.357

Σε μια ακόμη ανάδειξη όλων των επιμέρους ποιοτήτων της τσέχικης φίρμας, το Skoda Kamiq έρχεται καλύπτοντας πολλές πτυχές και ανάγκες δείχνοντας συνάμα το πώς ένα αυτοκίνητο μπορεί να είναι πολύ περισσότερα από όσα ορίζει η κατηγορία, η καταγωγή ή οι τάσεις. Κι έτσι με τη «δανειοδότηση» μηχανικών μερών από το VW Group η Skoda πήρε μια συμπαγή πλατφόρμα την MQB A0 και την έβαλε στο… κρεβάτι του Προκρούστη, δημιουργώντας ένα μοντέλο στο απώτατο άνω άκρο της κατηγορίας τόσο σε φυσικές όσο και εσωτερικές διαστάσεις. Προσφέρει μια σχεδίαση ισορροπημένη και ευχάριστη, χωρίς εξάρσεις αλλά και χωρίς να δείχνει αδιάφορο. Αδιάφορη δεν είναι και η ποιότητα κατασκευής τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό όπου το Kamiq βάζει τα δυνατά του σε αίσθηση, φινίρισμα και σχεδίαση. Χώροι άφθονοι και πρακτικοί, εργονομία και ευκολία χειρισμών. Ο δε εξοπλισμός ανέσεων και ασφάλειας είναι εκ των κορυφαίων με όλα τα σύγχρονα συστήματα παρόντα. Μηχανολογικά, κινητήρες TSI και TDI με μηχανικά ή DSG κιβώτια φροντίζουν για την κίνηση των εμπρός τροχών του αυτοκινήτου ενώ το στήσιμό του δίνει και έναν εξαιρετικά ενδιαφέροντα οδηγικό προσανατολισμό. Με ελκυστικές τιμές και μια ευρεία γκάμα εκδόσεων η Skoda δεν αφήνει κανέναν παραπονεμένο.

Car and Driver’s Choice

Kamiq 1.0 TSI 95PS

Η έκδοση με τον βασικό κινητήρα 1.0 TSI 95PS και τιμή στα 15.900 είναι μια εξαιρετική περίπτωση καθώς προσφέρει πολλά πράγματα καθιστώντας το ευκαιρία και μια καλή λύση απόκτησης ενός αυτοκινήτου-πασπαρτού.

BEST HYBRID/ELECTRIC CAR

Toyota Corolla Hybrid

«Αν μέχρι τώρα είχε κανείς δεκάδες λόγους να αγοράσει μία Corolla, από εδώ και στο εξής έχει έναν ακόμα, ίσως και τον πιο σημαντικό. To ότι θα έχει ένα αυτοκίνητο που θα χαίρεται να το οδηγεί. Εν λευκώ Corolla; Aυτή τη φορά το αξίζει και με το παραπάνω.» T.348
«Αν μέχρι τώρα είχε κανείς δεκάδες λόγους να αγοράσει μία Corolla, από εδώ και στο εξής έχει έναν ακόμα, ίσως και τον πιο σημαντικό. To ότι θα έχει ένα αυτοκίνητο που θα χαίρεται να το οδηγεί. Εν λευκώ Corolla; Aυτή τη φορά το αξίζει και με το παραπάνω.» T.348

Σχεδιασμένη να διατηρεί τις ιαπωνικές, εταιρικές γραμμές της φίρμας, η Corolla στη νέα της εποχή ενισχύει το υβριδικό της προφίλ, ωριμάζει και αποκτά έναν εξαιρετικό οδηγικό χαρακτήρα. Αυτό είναι το καλύτερο hybrid μοντέλο που μπορεί σήμερα να αποκτήσει ο «ψαγμένος» οδηγός. Ο οδηγός που αρέσκεται στην άριστη ποιότητα, στο design που μπορεί να αντέξει στο χρόνο και στις τεχνολογίες κίνησης και ασφάλειας που «δείχνουν το δρόμο». Η νέα Corolla, βασισμένη στη δοκιμασμένη πλατφόρμα ΤΝGA GA-C της φίρμας διατίθεται με τρεις τύπους αμαξώματος, sedan, station wagon (Touring Sports, όπως το ονομάζει η Toyota) και hatchback. Διατίθεται και στους τρεις τύπους αμαξώματος με την υβριδική τεχνολογία της Toyota η οποία εξαπλώνεται πέρα από τον 1.8 Hybrid μέγιστης συνδυαζόμενης ισχύος 122 PS και με τον καινούργιο 2.0 Hybrid μέγιστης συνδυαζόμενης ισχύος 180 PS. Παράλληλα, το σύστημα ασφαλείας «Toyota Safety Sense» περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, ενώ πέραν αυτού, υπάρχουν συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και προειδοποίησης για ενδεχόμενη σύγκρουση με όχημα ή πεζό. Αν εξοικειωθείς μαζί του και… πας με τα νερά του, αποδεικνύεται το κρυφό όπλο στην επίτευξη εξαιρετικά χαμηλών τιμών κατανάλωσης, στην περιοχή των 5,5 l/100 km, η οποία, με «υβριδική» προσέγγιση στην οδήγηση είναι ακόμα χαμηλότερη μέσα στην πόλη, ακόμα και κάτω από 5 l/100km. Υπό προϋποθέσεις, μάλιστα, κινείται αμιγώς ως ηλεκτροκίνητο, ακόμα και για μεγάλες αποστάσεις. Η Toyota Corolla έχει στο ακέραιο τις κλασικές ιαπωνικές αξίες της ποιότητας και της αξιοπιστίας, είναι όμορφη ποιοτική, υβριδική από τον μαιτρ του είδους, ενώ αυτήν τη φορά προστίθεται και ένα ανήσυχο οδηγικό πνεύμα, με αποτέλεσμα να έχουμε έναν πολύ δυνατό συνδυασμό.

Car and Driver’s Choice

Corolla Hybrid hatchback

Αν τα οικονομικά σας δεν σηκώνουν το δίλιτρο σύνολο, το 1800άρι υβριδικό των 122 ίππων θα σας έρθει με εξαιρετικό value for money.

BEST FUN-TO-DRIVE CAR

Ford Fiesta ST

«το ST είναι ουσιαστικά μονόδρομος για όσους έχουν τους λόγους τους να στρέφονται προς αυτούς τους μικρούς δαίμονες. Ξεχάστε όσα ξέρατε για τα μικρά GTI. Το Fiesta ST είναι ελιξήριο οδηγικής νεότητας από τα καλύτερα εργαστήρια του κόσμου, και όχι ένα ακόμα γενόσημο μιας βιομηχανοποιημένης παραγωγής.» Τ.342
«το ST είναι ουσιαστικά μονόδρομος για όσους έχουν τους λόγους τους να στρέφονται προς αυτούς τους μικρούς δαίμονες. Ξεχάστε όσα ξέρατε για τα μικρά GTI. Το Fiesta ST είναι ελιξήριο οδηγικής νεότητας από τα καλύτερα εργαστήρια του κόσμου, και όχι ένα ακόμα γενόσημο μιας βιομηχανοποιημένης παραγωγής.» Τ.342

To Ford Fiesta ST πρόκειται δίχως καμία αμφιβολία για ένα θαύμα της φύσης, για ένα αυτοκίνητο που στην τρίτη κατά σειρά γενιά του στερήθηκε τις υπηρεσίες ενός κυλίνδρου και απώλεσε μερικές δεκάδες κυβικών εκατοστών, διατηρώντας, παρ’ όλα αυτά, ακμαίες τις υπερφυσικές δυνατότητές του. Το μικρό Ford έχει βρει τον τρόπο να ισορροπεί μεταξύ των αστικών καθηκόντων ενός τυπικού supermini και των high end προδιαγραφών ενός σύγχρονου hot hatch. Μπορεί, λοιπόν, η κυψελοειδής μάσκα και τα πλευρικά skirts, να συντροφεύουν και την εξοπλιστική έκδοση ST-Line, δεν ισχύει το ίδιο, ωστόσο, για τις αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες των 18 ιντσών με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά της Michelin. Οι 200 PS και τα 290 Nm ροπής του τρικύλινδρου συνόλου του 1,5 λίτρου αποκτούν διαφορετική αξία σε μια πρόταση με το βάρος του Fiesta ST, γεγονός που εν μέρει αποτυπώνεται και στα νούμερα των μετρήσεων ή, αν προτιμάτε, στην ικανότητα του «μικρού» Ford να κοιτά στα μάτια κατά πολύ ισχυρότερους «θηρευτές». Στην περίπτωση που το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ανήκει στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου, η διαχείριση των 200 PS γίνεται πιο εύκολη και, ως εκ τούτου, πιο αποτελεσματική. Αντιστοίχως, το κοντό μεταξόνιο, όπως και οι μικρότερες «ανοχές» της ανάρτηση, κάνουν τον πίσω άξονα πιο ευαίσθητο στα εξωτερικά ερεθίσματα και πιο συμμετοχικό, γεγονός που σε οριακές συνθήκες βοηθά στον έλεγχο της υποστροφής «σπρώχνοντας» το μπροστινό τού Fiesta προς το εσωτερικό της στροφής. Το Fiesta ST των 200 PS χαρακτηρίζεται από τη νεανική αυθάδεια και τον brutal χαρακτήρα μιας old school κατασκευής «κρύβοντας» με μεθοδικότητα τις εκπτώσεις που αναπόφευκτα συνοδεύουν ένα αυτοκίνητο πόλης πίσω από τον οδηγικό ενθουσιασμό που σε κυριεύει κάθε φορά που επιστρέφεις στο αριστερό του κάθισμα.

BEST HOT HATCH

Renault Mégane R.S.

«Το νέο Mégane R.S. ξαναγράφει το βιβλίο της κατηγορίας μιας και επέλεξε έναν δρόμο δύσκολο για να επιτύχει κορυφαία οδική συμπεριφορά με κίνηση στους εμπρός τροχούς.» Τ. 335.
«Το νέο Mégane R.S. ξαναγράφει το βιβλίο της κατηγορίας μιας και επέλεξε έναν δρόμο δύσκολο για να επιτύχει κορυφαία οδική συμπεριφορά με κίνηση στους εμπρός τροχούς.» Τ. 335.

Σε μια έκρηξη μηχανολογικής… επίδειξης η Renault κάνει για μια ακόμη φορά αυτό που ξέρει πολύ καλά: Μαθήματα για το πώς να βγάλεις στην άσφαλτο άλογα, τεχνολογία και αισθητική. Ένας τέτοιος συνδυασμός είναι το Megane Renault Sport. Ένα καλαίσθητο πεντάθυρο hatchback που μπολιάστηκε με όλη την γαλλική φινέτσα αλλά και την πλούσια αγωνιστική κληρονομιά της φίρμας από την πολυετή εμπλοκή της στη Formula 1. O νέας γενιάς turbo κινητήρας είναι 1,8 λίτρα και αποδίδει 280 ίππους στις 6.000 rpm και 390Nm ροπής από τις 2.400 έως τις 4.800 rpm. Η δύναμη μπαίνει μόνο στους εμπρός τροχούς με δύο τύπους μετάδοσης (χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη EDC, αμφότερα έξι σχέσεων) και δύο ρυθμίσεις αναρτήσεων αναλόγως έκδοσης (Sport ή Cup). Η εμπρός ανάρτηση είναι ειδικά σχεδιασμένη για να μπορεί η μετάδοση να γίνει και με ύπαρξη μηχανικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης Torsen το οποίο είναι στάνταρ στην κορυφαία έκδοση Cup, ενώ και η γεωμετρία είναι ρυθμισμένη για τη μείωση του ανεπιθύμητου –και αναπόφευκτου- torque steer. Το Mégane R.S. Sport δε γνωρίζει τι σημαίνει υποστροφή την ίδια ώρα που σε αφήνει να υπερστρέψεις με άφημα του γκαζιού. Από την άλλη είναι άνετο σε κάθε περίπτωση κι ας μη διαθέτει σοφιστικέ ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Το συνολικό στήσιμο βγάζει ευγένεια, διάρκεια και έλεγχο χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις τόσο στο όριο όσο και στην καθημερινότητα.

BEST PERFORMANCE CAR

Mercedes-AMG GT63 S 4d Coupe

«Η GT είναι το μέτρο σύγκρισης για το πόσο γρήγορο και πόσο ικανό μπορεί να είναι ένα μεγάλο τετράθυρο sedan, συνδυάζοντας την πολυτέλεια ενός Grand Tourer με μία σκανδαλοθηρική σπορ ακρίβεια ενός hi-end supercar έτοιμου να γράψει κορυφαίους χρόνους στην πίστα.» Τ.348
«Η GT είναι το μέτρο σύγκρισης για το πόσο γρήγορο και πόσο ικανό μπορεί να είναι ένα μεγάλο τετράθυρο sedan, συνδυάζοντας την πολυτέλεια ενός Grand Tourer με μία σκανδαλοθηρική σπορ ακρίβεια ενός hi-end supercar έτοιμου να γράψει κορυφαίους χρόνους στην πίστα.» Τ.348

Mία hi-tech μηχανή οδηγικής υπερέντασης και μία καλοστημένη επίδειξη βιομηχανικής υπεροχής από εκείνες που όταν βάλουν τα δυνατά τους οι Γερμανοί της AMG, δεν έχουν αντίπαλο σε όλο τον κόσμο. Η ζωή είναι ωραία πίσω από τα πηδάλια της Mercedes-AMG GT 63 S. Αν και θεωρητικά είναι η τετράθυρη έκδοση της «κανονικής» GT, στην πράξη υπάρχουν αρκετές διαφορές σε ό,τι αφορά το πάτωμα. Ψυχή του είναι κινητήρας 4,0 λίτρων με απόδοση στα 639 PS και ροπή στα 900 (!) Nm. Η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω της AMG Performance 4Matic , ενώ όπως και στην AMG E63, παρέχεται και η δυνατότητα για καθαρόαιμη πισωκίνητη λειτουργία, μέσω του Drift Mode. Στα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά της τετράθυρης GT 63S να σημειώσουμε την ύπαρξη τετραδιεύθυνσης και τα έξι προγράμματα οδήγησης. Οδηγώντας τη, νιώθεις μεμιάς ότι «φοράς» ένα αυτοκίνητο των 5 μέτρων, καθισμένος σε μια θέση οδήγησης βγαλμένη από FIA GT και γύρω σου ένα Πλανητάριο από δεκάδες κουμπάκια και δυνατότητες παραμετροποίησης. Η μεγάλη AMG μοιάζει να αφήνει κάποια από τα μέτρα του αμαξώματός της πίσω στους πρόποδες της ανάβασης στον Μέλανα Δρυμό και χάρη και στην ύπαρξη της τετραδιεύθυνσης νιώθεις ότι οδηγείς ένα καθαρόαιμο πισταδόρικο GT χωρίς πίσω καθίσματα.

BEST PREMIUM CAR

KIA Stinger

«Το KIA Stinger προσφέρει μια αφοπλιστικά σοβαρή οδηγική πρόταση, αψεγάδιαστη ποιοτικά με χαρακτήρα σε σχεδίαση και οδήγηση με αξιοπιστία και, πάνω απ’ όλα, τη φινέτσα μιας καλαίσθητης υλοποίησης.» Τ.357
«Το KIA Stinger προσφέρει μια αφοπλιστικά σοβαρή οδηγική πρόταση, αψεγάδιαστη ποιοτικά με χαρακτήρα σε σχεδίαση και οδήγηση με αξιοπιστία και, πάνω απ’ όλα, τη φινέτσα μιας καλαίσθητης υλοποίησης.» Τ.357

To KIA Stinger είναι η κλασική περίπτωση ενός κλασικού αυτοκινήτου που ξέφυγε από οποιαδήποτε κλασική γραμμή κάνοντας μια πολυεπίπεδη υπέρβαση. Και όλα αυτά επειδή αποτελεί την πρόταση της KIA στην πολυτελή κατηγορία με πολλά σοβαρά σχεδιαστικά, μηχανολογικά και ίσως περισσότερο από όλα οδηγοκεντρικά στοιχεία που το κάνουν ένα σύνολο ελκυστικό. Οι γραμμές του είναι εντυπωσιακές λόγω μεγέθους, αλλά δεν προξενεί φόβο. Λεπτομέρειες όπως οι –έστω και ψευδείς- αεραγωγοί του καπό ή οι αεροκουρτίνες στα εμπρός φτερά δίνουν έναν ευρωπαϊκό αέρα, ενώ το πίσω μέρος με τα κομψά φωτιστικά και τις διπλές απολήξεις εξατμίσεων θυμίζουν κάτι από Ιταλία. Στο εσωτερικό υπάρχει, επίσης, έντονα το άρωμα της… Modena. Δερμάτινο, μπορντώ σαλόνι με άριστης ποιότητας περφορέ δέρμα και εξαιρετική αισθητική. Η θέση οδήγησης είναι –μετά τη σχεδίαση του αμαξώματος- η δεύτερη ένδειξη ότι το Stinger είναι ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο. Μικρό flat-bottom τιμόνι με paddles, σωστή στεφάνη και σωστό περιβάλλον πληροφοριών. Και να! Πιέζεις το κουμπί έναυσης του κινητήρα. Ξέρεις από πριν ότι –προς μεγάλη σου λύπη- κάτω από το καπό, στο χώρο του κινητήρα με τις σπέσιαλ αλουμινένιες μπάρες θόλων, φωλιάζουν τέσσερις σε σειρά και όχι έξι σε «V» κύλινδροι. Κι ότι τα κυβικά εκατοστά είναι 1.998 και όχι 3.342 και ότι οι ίπποι είναι 245 και όχι 336 της έκδοσης GT. Το δίλιτρο αυτοκίνητο δοκιμής, λοιπόν, με μικρότερη μάζα εμπρός και λίγο macho χαρακτήρα της έκδοσης GT-Line προσφέρει χρωματική παλέτα με ένταση, αλλά κυρίως οδική συμπεριφορά, με κορυφαία αίσθηση για τον οδηγό και τους επιβαίνοντες. Ο turbo βενζινοκινητήρας στροφάρει γλυκά, μεταξένια και αποδοτικά μέχρι τις 6.000 rpm, και ανάλογα με το πρόγραμμα μπορεί –μαζί με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο- να γίνει από αψεγάδιαστος Grand Tourer, με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, μέχρι σούπερ σπορ μπερλίνα με κο-ρυ-φαί-ο σύστημα διεύθυνσης, θαυμάσιο ζύγισμα και τη χάρη της κίνησης στον πίσω άξονα να σε συντροφεύει αν η άσφαλτος είναι έστω και λίγο...  παιχνιδιάρα.