Dacia: H ιστορία των σημάτων της από το 1966 έως σήμερα (timeline)


Η Dacia παρουσίασε και επίσημα το νέο της λογότυπο και εμείς κάνουμε μια βουτιά στο παρελθόν παρουσιάζοντας όλα τα σήματα που έχουν συνοδεύσει τα μοντέλα της από το 1966 μέχρι και σήμερα.

  • KEIMENO: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ, DACIA
  • 15/6/2022

Η Dacia αποκάλυψε και επισήμως το νέο σήμα που θα κοσμεί τα μοντέλα της για το οποίο είχαμε λάβει γνώση από την παρουσίαση του Bigster Concept στις αρχές του 2021. Σχεδιαστικά πρόκειται για μία «μινιμαλιστική» ένωση των γραμμάτων D και C με το αποτέλεσμα να δείχνει τη νέα, μοντέρνα σχεδιαστική φιλοσοφία που θέλει να εφαρμόσει η εταιρεία στα αυτοκίνητά της.

Όπως έγινε γνωστό τα μοντέλα που θα ενσωματώσουν το νέο λογότυπο θα αρχίσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους λίγο πριν το κλείσιμο της τρέχουσας χρονιάς, κάτι που σημαίνει ότι όσοι προχωρήσουν το προσεχές διάστημα στην παραγγελία τους νέους τους Dacia είναι πολύ πιθανό να το παραλάβουν με το νέο logo.

Το νέο σήμα θα είναι τοποθετημένο τόσο στο κέντρο της μάσκας όσο και στους τροχούς ωστόσο το τιμόνι και στο πίσω μέρος η Dacia διάλεξε να τα διακοσμήσει με το όνομα της εταιρείας ολογράφως. Παράλληλα, ανακοινώθηκε και η ανανέωση της χρωματικής παλέτας με το χακί Lichen να έρχεται για να προστεθεί στους διαθέσιμους συνδυασμούς.

«Η αποκάλυψη ολόκληρης της γκάμας της Dacia με το νέο λογότυπο σηματοδοτεί το τρίτο και τελευταίο κεφάλαιο της στρατηγικής ανάπτυξης που ξεκίνησε πριν από έναν περίπου χρόνο. Αυτό το νέο περιβάλλον το οποίο δημιουργούμε είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις αξίες μας –απλό, στιβαρό, αυθεντικό- με ένα πιο δυναμικό και σύγχρονο τρόπο. Αυτή η κίνηση αποτελεί μια νέα ώθηση για την Dacia στην επίτευξη των φιλόδοξων στόχων της», ήταν το σχόλιο του CEO της εταιρείας Denis Le Vot.

Με αφορμή την παρουσίαση του νέου σήματος της Dacia γυρίζουμε τον χρόνο πίσω και παρουσιάζουμε τα λογότυπα που έχει χρησιμοποιήσει η εταιρεία από το 1966 όταν και ιδρύθηκε μέχρι και σήμερα.

1966-1978

Το πρώτο λογότυπο παρουσιάστηκε το 1966 και έμεινε «ζωντανό» για 12 χρόνια. Πρωταγωνιστής ήταν ο αετός που καθόταν πάνω σε μια χιονισμένη κορυφή, ενώ στο πάνω μέρος υπήρχαν τα γράμματα UAP που αντιστοιχούσαν στην πρώτη ονομασία της εταιρείας (Uzina de Autoturisme Pitesti).

1978-1990

Δώδεκα χρόνια ήταν η διάρκεια ζωής και του δεύτερου σήματος της φίρμας που ουσιαστικά αποτέλεσε την τρισδιάστατη εκδοχή του αρχικού logo. Από εκεί και πέρα αφαιρέθηκαν τα χρώματα και επικράτησε η λογική του άσπρου-μαύρου.

1990-1997

Η εταιρεία μετανομάζεται σε Dacia το 1990 και αυτό οδηγεί στην δημιουργία ενός ολοκληρωτικά νέου σήματος. Η σχεδιαστική προσέγγιση παρέμεινε… ήπια με το όνομα της εταιρίας να αποτυπώνεται σε λευκή γραμματοσειρά και να κάνει αντίθεση με το μαύρο background.

1997-2003

Η Dacia βάζει για πρώτη φορά το μπλε χρώμα στο σήμα της, διατηρεί την ίδια γραμματοσειρά στην ονομασία της εταιρείας, όπως επίσης και το λευκό χρώμα της.

2003-2008

Για πρώτη φορά η Dacia αποφασίζει να εκμοντερνίσει το λογότυπό της ενσωματώντας νέα γραμματοσειρά για την ονομασία της, ένα ασημί πλαίσιο και ένα τριγωνικό μοτίβο το οποίο σβήνει όσο αναπτύσσεται προς τη δεξιά πλευρά (ντεγκραντέ).

2008-2015

Το μπλε χρώμα μεταφέρεται στη γραμματοσειρά της επωνυμίας ενώ ένα νέο σχήμα εισάγεται για πρώτη φορά. Aρκετοί είναι αυτοί που αναφέρουν ότι τους θυμίζει… ανοιχτήρι.

2015-2021

Το 2015 η Dacia προχωρά σε μια ανεπαίσθητη τροποποίηση του σήματός της, αλλάζοντας ελάχιστα το μπλε στην ονομασία της καθώς και τις σκιές, κάνοντάς το logo πιο φωτεινό.

2020

Η Dacia παίρνει την απόφαση να κάνει το μεγάλο βήμα προς τη μινιμαλιστική σχεδίαση παρουσιάζοντας ένα logo που διαφέρει από κάθε άλλο που είχαμε δει στο παρελθόν. Αφαιρείται το background και εφαρμόζεται μια μοντέρνα γραμματοσειρά. Η επιλογή ωστόσο δεν ικανοποίησε τους ανθρώπους της εταιρείας και έτσι αποφάσισαν να συνεχίσουν με την προηγούμενη πρόταση μέχρι και την παρουσίαση του νέου σήματος.