Δοκιμές στον δρόμο για την Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival


Η «αναβίωση» της εκπληκτικής Bizzarrini 5300 GT Corsa βρίσκεται στην ουσιαστικότερη φάση της, καθώς το πρωτότυπο έχει αρχίσει τις δοκιμές εξέλιξης στον δρόμο. Μόλις 24 οχήματα θα κατασκευαστούν.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 2/4/2022

Ο Giotto Bizzarrini είναι ένας ζωντανός θρύλος της αυτοκίνησης. Κυριολεκτικά! Στα 95 χρόνια του, σήμερα, παραμένει ένας εμβληματικός άνθρωπος ο οποίος έχει βάλει το χέρι του, τις ικανότητές του και την μηχανολογική ευφυΐα του στα θρυλικότερα οχήματα στην ιστορία της Αυτοκίνησης,

Στους νεώτερους, μάλλον δεν λέει τίποτα το όνομά του. Ωστόσο, είναι ο άνθρωπος στον οποίο απεθύνθηκε ο Enzo Ferrari το 1957 για να λύσει τα προβλήματα που παρουσίαζαν τα πρώτα αυτοκίνητά του στον κινητήρα αλλά και στη δομική κατασκευή τους. Οι ικανότητές του ως οδηγού εξέλιξης, μηχανικού, σχεδιαστή και οργανωτή εντυπωσίασαν τον «Commendatore», σπάνιο γεγονός, ο οποίος τον προσέλαβε στην εταιρεία του και τον έχρισε επικεφαλής εξέλιξης των αγωνιστικών αυτοκινήτων της.

Ο Bizzarrini δούλεψε για τη δημιουργία των οχημάτων της Ferrari στα τέλη της δεκαετίας του 1950, με αποκορύφωμα τη μυθική 250 GTO. Εκτός από το αυτοκίνητο καθαυτό, ασχολήθηκε με την εξέλιξη και δημιουργία του V12 κινητήρα της.

Το 1961 αποπέμφθηκε από το Maranello, στο περιβόητο γεγονός ομαδικής απόλυσης συνολικά οκτώ ατόμων –πέντε στελεχών και τριών εργαζομένων– από τον ίδιο τον «Γέρο». Έναν χρόνο αργότερα δημιούργησε τη δική του εταιρεία, την «Società Autostar», η οποία μετονομάστηκε σε «Bizzarrini S.p.A.» το 1964.

Το 1962, δηλαδή όταν είχε ιδρύσει την εταιρεία του, τον συνάντησε ο Ferruccio Lamborghini και του ζήτησε να σχεδιάσει και να δημιουργήσει έναν V12 κινητήρα για να τον τοποθετήσει στο πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που θα κατασκεύαζε, την 350 GT (παρουσιάστηκε το 1964). Ο κινητήρας αυτός χρησιμοποιήθηκε βελτιούμενος και στα επόμενα μοντέλα τής Lamborghini όπως η Miura ή η Countach.

Το 1964 o Bizzarrini παρουσίασε την 5300 GT, ένα διθέσιο όχημα σπορ επιδόσεων. Το αυτοκίνητο, το οποίο είναι γνωστό και ως Strada ή 5300 GT Strada, σχεδιάστηκε από τον ίδιο και ήταν το πρώτο της εταιρείας του. Εκτός από την έκδοση για τον δρόμο, δημιουργήθηκε και η αγωνιστική εκδοχή της, η 5300 GT Corsa. Το 1965 κέρδισε στην κατηγορία της στις «24 Ώρες του Le Mans».

Ο Giotto Bizzarrini (κέντρο) στην πίστα «Modena Aerautodromo» τον Ιούνιο του 1963.
Ο Giotto Bizzarrini (κέντρο) στην πίστα «Modena Aerautodromo» τον Ιούνιο του 1963.

Η Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival

Στα τέλη του 2020 τα στελέχη της βρετανικής εταιρείας «Pegasus Brands» ανακοίνωσαν την αναβίωση της Bizzarrini 5300 GT Corsa υπό την μορφή οχημάτων ρεπλίκα. Έχοντας εξασφαλίσει την υποστήριξη και κεφάλαια από επενδυτές από το Κουβέιτ, λίγο αργότερα (τον Ιανουάριο του 2021), παρουσίασαν το πρόγραμμα εξέλιξης και δημιουργίας τής Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival, όπως ονομάστηκε το αυτοκίνητο που επαναφέρει το ιστορικό μοντέλο στην εποχή μας και ότι ανακοίνωσαν ότι θα κατασκευαστεί μόλις σε 24 μονάδες.

Τα στελέχη της εταιρείας απευθύνθηκαν στον Giotto Bizzarrini ο οποίος κατάφερε να βρει τα αυθεντικά σχέδια του αυτοκινήτου, όπως και ένα αυθεντικό τμήμα του αμαξώματος το οποίο ήταν αποθηκευμένο όλα τα χρόνια μακριά από το φως του ήλιου και είχε διατηρήσει αναλλοίωτο το αρχικό κόκκινο χρώμα που είχαν τα αγωνιστικά οχήματα («Rosso Corsa»).

Έτσι, κατάφεραν να δημιουργήσουν ακριβώς την ίδια απόχρωση που είχαν πριν από περίπου 60 χρόνια και να τη χρησιμοποιήσουν και τώρα. Επίσης, συναντήθηκαν και με εν ζωή μηχανικούς που είχαν δουλέψει για τη δημιουργία των αυθεντικών οχημάτων ώστε να μάθουν από τους ίδιους τον τρόπο που έπρεπε να δουλέψουν και τις λεπτομέρειες που χρειάζεται να προσέξουν για την κατασκευή των ρεπλικών.

Ο κινητήρας της 5300 GT Corsa Revival έχει χωρητικότητα 5,3 λίτρα, είναι V8 και έχει τα τεχνικά και κατασκευαστικά χαρακτηριστικά που επικρατούσαν τη δεκαετία του 1960. Διαθέτει καρμπιρατέρ «Weber 45» και θα αποδίδει περισσότερους από 400 ίππους. 

Το βάρος της σύγχρονης 5300 GT Corsa θα είναι 1.250 kg, όπως ανακοινώθηκε, χάρη στη χρήση τμημάτων από ανθρακονήματα. Ίσως αυτό το υλικό να μην ταιριάζει στο αυτοκίνητο καθώς πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιστότερο στο αυθεντικό. Όμως ο κ. Richard Quinlan, Επιχειρησιακός Διευθυντής της Bizzarrini, δικαιολόγησε την επιλογή λέγοντας: «Πιστεύουμε ότι και ο ίδιος ο Giotto Bizzarrini θα χρησιμοποιούσε ανθρακονήματα στα αγωνιστικά οχήματά του εάν αυτό το υλικό ήταν διαθέσιμο εκείνη την εποχή».

Η Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival δεν έχει άλλες ουσιαστικές αλλαγές σε σχέση με την αυθεντική. Οι διαφοροποιήσεις αφορούν στο ρεζερβουάρ καυσίμου που είναι τοποθετημένο χαμηλότερα, συγκριτικά, (το οποίο έχει αυξημένη χωρητικότητα στα 95 λίτρα), στην ύπαρξη δισκόφρενων σε όλους τους τροχούς και στην ενσωμάτωση roll bar στο εσωτερικό της για την προστασία του οδηγού.

Ο κ. Simon Busby, Υπεύθυνος Μάρκετινγκ της Bizzarrini, ανακοίνωσε ότι η πρώτη 5300 GT Corsa Revival θα παραδοθεί στον ιδιοκτήτη της εντός του Μαΐου. Τα αυτοκίνητα θα κατασκευάζονται στη Βρετανία και θα είναι χειροποίητα, προφανώς.