Δρόμοι για λίγους και εκλεκτούς - Από το Nurburgring έως το Le Mans


Οι αλλεπάλληλες στροφές, το μαγευτικό τοπίο, η βαριά ιστορία, είναι στοιχεία που αφήνουν τη σφραγίδα τους σε κάθε σημείο των επτά οδικών δικτύων, που αποτελούν "όνειρο" για κάθε pretrolhead.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: TOYOTA GAZOO RACING, RED BULL CONTENT POOL
  • 31/10/2022

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι η Ευρώπη αποτελεί παράδεισο για τους petrolheads, καθώς είναι το σπίτι για πολλούς από τους πιο εμβληματικούς δρόμους στον κόσμο, οι οποίοι «κουβαλούν» μεγάλη ιστορία στους αγώνες ταχύτητας.

Στροφές, ευθείες, ιδιαίτερα σκηνικά, θρυλικές διαδρομές, απότομοι γκρεμοί, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που αναζητά κάθε λάτρης της αυτοκίνησης σε έναν δρόμο που προσφέρει οδηγική απόλαυση. Πολλοί από αυτούς βρίσκονται στην Ευρώπη με την Ιταλία και τη Γαλλία να έχουν την τιμητική τους.

Πριγκιπάτο του Μονακό

Για τη Formula 1, το Grand Prix του Μονακό είναι ένα από τα πιο λαμπερά και σημαντικά events της σεζόν. Έλαβε χώρα για πρώτη φορά το 1929, και έκτοτε έχει λείψει ελάχιστες φορές από το καλεντάρι. Κάθε χρόνο, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Μαΐου, οι δρόμοι του Monte Carlo γεμίζουν με μονοθέσια της F1, δίνοντας στους κατοίκους της πόλης την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το υπερθέαμα από τα μπαλκόνια τους.

Καθώς δεν πρόκειται για μία σταθερή πίστα, οι δρόμοι που αποτελούν τη διαδρομή των 3,337 km του Grand Prix είναι επισκέψιμοι όλο το χρόνο -εκτός από το αγωνιστικό τριήμερο- και ο καθένας μπορεί να οδηγήσει το αυτοκίνητό του στις πιο εμβληματικές στροφές της, όπως για παράδειγμα η Mirabeau, η Tabac, η La Rascasse ή η Sainte Devote, αλλά και μέσα στο θρυλικό τούνελ.

Εκτός πόλης, μπορεί κανείς να διασχίσει τις διαδρομές που ακολουθεί κάθε χρόνο το επίσης εμβληματικό Ράλλυ Monte Carlo.

Nurburgring

Η πίστα του Nurburgring, ή αλλιώς «Πράσινη Κόλαση», άνοιξε για πρώτη φορά τις πύλες της το 1927, και έκτοτε αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές των Γερμανών, ένα «στολίδι» της αυτοκίνησης και των αγωνιστικών.

Πέρα από τους αγώνες που φιλοξενεί όλο το χρόνο, όπως ο 24ωρος αγώνας αντοχής στη χάραξη των 20,8 km, και αγώνες της Formula 1 στη χάραξη των 5,2 km, η πίστα είναι ανοιχτή για το κοινό, και μπορεί ο καθένας να οδηγήσει το αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα του διασχίζοντας την επιβλητική διαδρομή μέσα στα γερμανικά βουνά.

Τοσκάνη

Από το 1927, έως το 1957, ο αγώνας αντοχής Mille Miglia έλαβε χώρα στην περιοχή της Τοσκάνης 25 φορές. Το ρεκόρ κρατά μέχρι και σήμερα ο Sir Stirling Moss, ο οποίος κατάφερε να ολοκληρώσει τη διαδρομή των 992 μιλίων, από την Brescia στη Ρώμη και πίσω σε 10 ώρες, 7 λεπτά και 8 δευτερόλεπτα οδηγώντας μία Mercedes-Benz 300 SLR.

Το τέλος του θεσμού του αγώνα σήμανε ο θάνατος του Alfonso de Portago και του συνοδηγού του, Edmund Nelson το 1957, που οδήγησε στο θάνατο και 10 θεατές, μετά από ατύχημα που είχαν οι δύο.

Η ιστορική διαδρομή αποτελείται από δημόσιους δρόμους της Ιταλικής περιοχής, οπότε ο καθένας μπορεί να τη διασχίσει οποιαδήποτε στιγμή με το αυτοκίνητό του. Εκτός αυτού, ο ιστορικός αγώνας Mille Miglia λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο, όμως πρόκειται περισσότερο για ένα εκθεσιακό event, παρά για αγώνα.

Σικελία

Η Ιταλία είναι για πολλούς το «σπίτι» της ταχύτητας, καθώς από εκεί κατάγονται πολλές από τις πιο σημαντικές εταιρείες αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων, ενώ παράλληλα βρίσκονται εμβληματικές πίστες όπως αυτή της Monza, της Imola, ή του Mugello.

Το νησί της Σικελίας αποτελεί ένα από τις πιο εμβληματικές τοποθεσίες για να οδηγήσει κανείς, καθώς εκεί θα βρει τη διαδρομή του αγώνα Targa Florio, που διεξαγόταν από το 1906 ως το 1977. Η αρχική έκδοση του αγώνα λάμβανε χώρα στο Παλέρμο, σε δημόσιους δρόμους και χωριά, και είχε απόσταση 446 χιλιομέτρων. Τώρα, ο καθένας μπορεί να οδηγήσει στους ίδιους δρόμους, αν και θα πρέπει να τηρεί τα όρια ταχύτητας!

Le Mans

Ήταν Μάιος του 1923 όταν η πόλη του Le Mans, στην κεντρική Γαλλία, είδε τον -φημισμένο πλέον- 24ωρο αγώνα να διεξάγεται στην πίστα του La Sarthe, που χρησιμοποιούσε και δημόσιους δρόμους.

Ακόμα και σήμερα, ο μεγαλύτερος αγώνας αντοχής στον πλανήτη και η διαδρομή μήκους 13,6 χιλιομέτρων του περνά από το δημόσιο οδικό δίκτυο, με την Muslanne Straight και την στροφή Arnage να αποτελούν μερικά από τα σημεία που ο οποιοσδήποτε μπορεί να πει πως έχει μοιραστεί (νοητά) με τα «θηρία» του παρελθόντος και του παρόντος.

Ρεμ

Στη Γαλλία και πάλι, μπορεί κανείς να επισκεφθεί την πίστα του Ρεμ-Γκε, πολύ κοντά στην πόλη του Ρεμ, κοντά στη Γαλλικία.

Από το 1932 ως και το 1966, η εν λόγω διαδρομή μήκους 7,3 χιλιομέτρων ήταν το «σπίτι» του Γαλλικού Grand Prix. Πλέον, μέσα από αυτήν που περνούν δρόμοι που ενώνουν την πόλη του Τιλουά με το Γκε, και ακόμα και σήμερα μπορεί κανείς να την επισκεφθεί, καθώς όλα τα κομμάτια της είναι μέρος του οδικού δικτύου.

Isle of Man

Το νησί έξω από τη Βρετανία έχει κερδίσει τη φήμη του χάρη στο Tourist Trophy, τον ταχύτατο κι επικίνδυνο αγώνα μοτοσυκλετών, που διεξάγεται από το 1907.

265 αναβάτες έχουν χάσει τη ζωή τους ανά τα χρόνια στο Isle of Man TT.

Στην ίδια διαδρομή έχουν γίνει κι αγώνες αυτοκινήτων, ενώ φυσικά όλοι οι δρόμοι είναι δημόσιοι και περιβάλλουν την ακτογραμμή του νησιού, οπότε ο οποιοσδήποτε μπορεί να τους διασχίσει. Έχει μήκος 60,7 χιλιομέτρων, αλλά θα πρέπει να κινηθείτε με βάση το όριο ταχύτητας!