Ferrari F8 Tributo: Το «υπερόπλο» που θέλει να βάλει τα Μετέωρα στα ρεκόρ Γκίνες (photos)


Η πανέμορφη Ιταλίδα των 720 PS θα έχει μικρές τροποποιήσεις προκειμένου να κάνει στο μικρότερο δυνατό χρόνο μια συγκεκριμένη διαδρομή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: FERRARI
  • 13/4/2023

Πριν από λίγες μέρες, έγινε γνωστό ότι την Τρίτη 25 Απριλίου 2023 θα πραγματοποιηθεί μια ειδική εκδήλωση, με στόχο την εναλλακτική τουριστική προβολή των Μετεώρων και του Μουζακίου.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του «Ferrari Club Passione Rossa», Fabio Barone, θα οδηγήσει μια Ferrari F8 Tributo σε μία συγκεκριμένη διαδρομή στα Μετέωρα, με στόχο η επίδοσή του να συμπεριληφθεί στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες, ώστε να δημιουργηθεί το «Meteora Guinness World Speed Record».

Το «Car and Driver» επικοινώνησε με τον διοργανωτή της εντυπωσιακής εκδήλωσης, Πάολο Μελισσάνο και συγκέντρωσε τις πρώτες πληροφορίες, πριν την επίσημη τελετή παρουσίασης, στις 23 Απριλίου, της ειδικά διαμορφωμένης για την εκδήλωση Ferrari F8 Tributo, στο ξενοδοχείο Mouzaki Palace Hotel & Spa (11:00-12:00).

Το πανέμορφο ιταλικό supercar, που παρουσιάστηκε το 2019 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, θα είναι ελαφρώς τροποποιημένο, έχοντας μικρές παρεμβάσεις στο αμάξωμα, με στόχο να μειωθεί το βάρος των 1.435 kg. Ωστόσο ο V8 twin-turbo κινητήρας 3,9 L, που αποδίδει 720 PS και 770 Nm θα μείνει απαράλλαχτος. Άλλωστε οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές, με μόλις 2,9 sec. να χρειάζονται για τα 0-100 km/h και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 340 km/h.

Με αναλογία 185 PS ανά λίτρο και «κόκκινο» στο στροφόμετρο στις 8.000 rpm, αρκούν μόνο 7,8 sec. για να έρθουν τα 200 km/h από στάση, ενώ στην πίστα του Fiorano, το supercar χρειάστηκε 1 min και 22,5 sec. για να καλύψει ένα γύρο.

Η F8 Tributo έχει μήκος 4.611 mm, πλάτος 1.979 mm και ύψος 1.206 mm, με μεταξόνιο 2.650 mm. Το ξηρό βάρος της είναι 1.330 kg, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα από ένα 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Οι ζάντες είναι 20 ιντσών, με διαστάσεις ελαστικών 245/35 εμπρός και 305/30 πίσω.

Το κεντρομήχανο supercar έχει υψηλή αεροδυναμική απόδοση, η οποία προέρχεται από την εμπειρία που έχει αποκομίσει η Ferrari από τη συμμετοχή της στα πρωταθλήματα GT και Challenge. Ωστόσο και η σχεδίαση του εσωτερικού έγινε αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη έκδοση.

«Κάθε στοιχείο του πίνακα οργάνων, των πάνελ των θυρών αλλά και της κονσόλας ανασχεδιάστηκε», αναφέρει η ιταλική φίρμα και μας γνωστοποιεί ότι τόσο το τιμόνι, όσο και τα κουμπιά που φέρει πάνω του, είναι νέας γενιάς.

H σπανιότητά της είναι δεδομένη, καθώς για το 2023 η Ferrari κατασκεύασε μόλις ένα αντίγραφο, το οποίο θα είναι και το τελευταίο για την coupe έκδοσή της. Αντίθετα, η F8 Spider θα συνεχίσει να παράγεται κανονικά. Έτσι, όσοι τυχεροί βρεθούν την Τρίτη 25 Απριλίου στα Μετέωρα για να παρακολουθήσουν την εκδήλωση, θα βιώσουν μία μοναδική εμπειρία.

Η διαδρομή από το Καστράκι μέχρι τα Μετέωρα δε θα είναι άγνωστη για τον Fabio Barone. Ο πρόεδρος του «Ferrari Club Passione Rossa» έχει ήδη πραγματοποιήσει δοκιμές τον περασμένο Οκτώβριο, σε προηγούμενη επίσκεψη του Club στη χώρα μας και θα πραγματοποιήσει νέες λίγο πριν την εκδήλωση.

Όσο για την επιθυμητή επίδοση για να προκύψει το ρεκόρ Γκίνες; Ουσιαστικά συγκεκριμένος στόχος δεν υπάρχει, πέρα από το μικρότερο δυνατό χρόνο, καθώς δεν έχει προκύψει κάποια άλλη προσπάθεια μέχρι σήμερα που να έχει χρονομετρηθεί επισήμως, με κλείσιμο του δρόμου. Ερασιτεχνικά, υπάρχει η πληροφορία ότι έχει σημειωθεί χρόνος γύρω στο 1,5 λεπτό για την ανάβαση στα Μετέωρα. Για να βεβαιωθεί το ρεκόρ θα δώσει το παρών εκπρόσωπος από τα Guinness World Records.

Μάλιστα, εκτός από τη συγκεκριμένη εκδήλωση, θα πραγματοποιηθεί και άλλη μία διαδρομή μέσα στην Καλαμπάκα, για λόγους τουριστικής διαφημιστικής προβολής από τον ΕΟΤ.